Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPP 2.7 179 KM] Silnik Gaśnie na wolnych obrotach

Silniki wysokoprężne
ochkarol81

[ BPP 2.7 179 KM] Silnik Gaśnie na wolnych obrotach

Post autor: ochkarol81 » 15 lip 2015, 21:24

Witam wszystkich.

Z góry uprzedzam, że jestem członkiem klubu Audi a4.Więc kluby nie są mi obce :) Audi a6 kupiłem sobie 2,5 roku temu i to jedno z najlepszych aut, jakim miałem przyjemność jeżdzić. Też dlatego, że nigdy nie miałem problemów aż do dziś.

Mieszkam w UK i mam pewnien problem. Dla tego, który pomoże mi rozwiązać tę zagadkę jestem w stanie przesłać napiwek, bo bardzo mi się śpieszy. Bez auta jak bez ręki, a do tego jadę w trase do Polski za tydzień z dziećmi.

Problem polega na tym, że od paru dni auto mi gaśnie na wolnych obrotach. Albo kiedy jadę na jedynce, albo kiedy stoję na skrzyżowaniu. Zapala się kontrolka świec, miga 4 razy. Czasami miga non stop aż wyłączę zapłon. Auto odpala ponownie dopiero po paru próbach kręcenia. Muszę wyjąć kluczyki włożyć i kręcić, znów wyłączyć i znów pokręcić. Zapala za 4 razem lub 5. Jeżdzi pozniej przez jakiś czas i znów gaśnie. Czasami 2 x dziennie a czasami w ogóle.

Byłem na Diagnozie. Pokazywało jeden błąd P1502 Fuel pump relay czyli przekażnik pompy. Wymieniłem dwa przekażniki. Te w podszybiu po lewej stronie patrząc ze środka auta. Jeden to 4h0 951 253 ( 395) a drugi to 8e0951253 (614) . I nadal jest to samo. Dodatkowo po skanowaniu wywala błąd P1063 opisany jako Fuel pressure Regulation value bellow limit. Co wiąże się z cisnieniem paliwa.

Czy macie jakieś pojęci co ma być do wymiany? Czy to może byćwina okablowania czy to ewidentnie jakaś część? Pojechałem do AUdi na diagnozę, a oni jedyne co potrafią powiedzieć to błędy i że potrzebują paru godzin na diagnozę. No jakaś masakra.

Coś czuję , że mnie robią w balona. Ja mogę wydać na naprawę częsci, tylko niech powiedzą jakiej.

Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Jeśli o czymś zapomniałem to piszcie. Nie zwykłem pytać o problemy , bo nigdy ich nie miałem, ale teraz jak już serwis nic nie wie, to w was nadzieja.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 15 lip 2015, 21:41

ochkarol81 pisze:Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Jeśli o czymś zapomniałem to piszcie. Nie zwykłem pytać o problemy , bo nigdy ich nie miałem, ale teraz jak już serwis nic nie wie, to w was nadzieja.
poczytaj tu

viewtopic.php?t=45716

ochkarol81

Post autor: ochkarol81 » 15 lip 2015, 21:49

Dzięki . Tylko, że oni mają troszkęinne symptomy. Proponujesz sprawdzić pasek zasilający pompę? A czy wywalało by błąd przekażnika pompy w takim wypadku? W sumie to sprawdzę. Jest jeszcze zawór wysokiego ciśnienia paliwa do sprawdzenia.

Zadziwia mnie jednak serwis audi. Mieli moje auto przez 1,5 dnia i do niczego nie doszli. Umyli auto i dali mi listę błędów. Ehh

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 16 lip 2015, 11:57

Przyszło mi jeszcze do głowy - pompa w zbiorniku a dokładnie w koszu spiętrzającym paliwo na dnie jest zaworek i sitko - może tam być przytkane ??

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 16 lip 2015, 12:23

Kolego moze pompa paliwa siada i za male cisnienie paliwa podaje na szyne dlatego ci gasnie.Zobacz takze ze czy uklad paliwowy nie jest zapowietrzony.pozdro

[ Dodano: 2015-07-16, 12:23 ]
A jesli chodzi o serwisy Audi w UK to partacze nie chce im sie szukac usterki.

ochkarol81

Post autor: ochkarol81 » 16 lip 2015, 12:55

No właśnie. PArtacze, albo po prostu chcą dymać na kasę. Jak zawsze. Już na forum ang czytałem, że czasami kasują po parę stów a i tak usterki nie znajdują.

Tak czy inaczej będę walczył, bo auto jest zajebiste i warto o nie dbać. Wszystko jest cacy. Zawsze leję professionala, vpower paliwko i dbam jak mogę. Filtry itd. Aż nie mogę uwierzyć, że w Audi nie potrafią dojść co jest grane. W Polsce mam zajebistego mechanika od VW , ale na odległość to wiecie jak jest.

Czasami zdaża się, że na forum ktoś miał coś podobnego. Mogę kupić i wymienić część, i metodą prób i błędów w końcu się dojdzie. Tylko że czasu strasznie mało, bo za tydz do Polski a z taką usterką nie pojadę.

Ale dzięki!

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 16 lip 2015, 15:23

masz filtr dpf?

ochkarol81

Post autor: ochkarol81 » 16 lip 2015, 15:50

Nie ma DPF'a . On jest tylko przygotowany pod niego, ale nie montowali.

Także to odpada. Jutro jadę na logi do kolegi. MAcie jakieś podpowiedzi na czym się najbardziej skupić przy tym problemie?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 16 lip 2015, 17:04

gdzie w UK mieszkasz?

ochkarol81

Post autor: ochkarol81 » 17 lip 2015, 10:31

Samo południe. Bournemouth

[ Dodano: 2015-07-17, 10:31 ]
Wychodzi na to, że usterki nie zdążę znależc przed wyjazdem.

Powiedzcie mi, czy jeśłi mi nie gaśnie przy większych prędkościach, tylko sporadycznie raz czy dwa na dzień na wolnych obrotach, to mogę nim jechać do polskiego serwisu czy lepiej zostawić tutaj?

Jeśli się nic nie stanie z silnikiem to bym zaryzykował. Jeśłi by miała paść pompa czy coś małego to zaakceptuje. Co myślicie ?

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 17 lip 2015, 14:52

Ok troche daleko do londynu masz.
Masz jeszcze jakies inne bledy?szukales po innych forach?
Ja osobiscie sam bym sie nie wybral w tak dluga podroz z ta usterka.pozdro

[ Dodano: 2015-07-17, 14:50 ]
Ponizej zamieszczam z czym twoj blad jest powiazany

P1063 - Audi

Description


Fuel pressure - control limit not reached



Cause

Air in fuel system, fuel leak, fuel lift pump, fuel bypass valve, fuel pressure control valve, high pressure fuel pump

[ Dodano: 2015-07-17, 14:52 ]
Czyli powietrze w ukladzie paliwowym,wyciek paliwa,zawor paliwowy,czujnik cisnienia paliwa oraz pompa paliwowa

ochkarol81

Post autor: ochkarol81 » 17 lip 2015, 15:32

Witaj. To już czytałem. Wiec o tym błędzie i co oznacza. Szukamy przyczyny. Jutro jadę na logi i zobaczymy co z tego wyniknie. Chyba zacznę od czujnika ciśnienia paliwa , sprawdzę czy nie ma powietrza itd. Coś musi być na rzeczy.

Dziwne jest tylko to, że on nie gaśnie podczas jazdy powyżej 2 tys obrotów ani nie ma żadnych objawów.
Mogę jechać do Southampton i nic się nie dzieje. Gaśnie raz czy dwa na dzień , tylko na wolnych obrotach.

Będę działał. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
radzik81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 399
Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
Imię: Radek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Londyn

Post autor: radzik81 » 17 lip 2015, 16:02

Napisalem ci co moze byc przyczyna tego bledu to po co na logi chcesz jechac?
Zacznij od wymiany najprostrzych zeczy czujnik i zobacz czy nie jest zapowietrzony bo to tez moze byc przyczyna.Pompa wysokiego cisnienia raczej to niejest i dobrze bo troche kosztuje.pozdro

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 17 lip 2015, 19:06

Kolego a sprawdzałeś ciśnienie na szynach CR ? Jakie masz ciśnienie na wolnych obrotach?
Może być tak że na wolnych obrotach nie trzyma Ci ciśnienia w układzie CR.
Czy w momencie gdy auto gaśnie jakie są wartości.
Na Twoim miejscu nie mordował bym tak pompy tym wielokrotnym odpalaniem bo jeżeli przypowietrza ci się układ paliwowy możesz wykończyć pompę.
Tak jak pisał kolega wyżej może powoli kończy się pompa i jest za niskie ciśnienie na szynie.
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Niech Ci sparwdzą ciśnienie na szynie CR.Czy jest stabilne czy skacze itd.

ochkarol81

Post autor: ochkarol81 » 25 lis 2015, 19:11

Trzeba będzie sprawdzić ciśnienie. Ja tego nie umiem zrobić, a chłopaki tu gdzie mieszkam nie mają vaga. Jest jakiś warsztat specjalistyczny do którego pojadę.

Tak czy inaczej dziś zatankowałem do fulla bp ultimate i pojechałem go przedmuchać. Jak narazie jeżdzi i ani razu dziś się nie wyłączył. Nie wiadomo co mu dolega. Może ma focha na mnie :)

W Poniedziałek walcze dalej. Jak nie, to pojadę do Polski i jak się rozkraczy po drodze, to mam full brakedown cover, więc najwyżej mnie poratują.

Pozdrawiam was wszystkich.

[ Dodano: 2015-11-25, 19:11 ]
Witajcie. Uptade po pewnym czasie.

Po paru tygodniach nieudanych prób diangnozy, nie udało się wykumać o co chodzi. Natomiast szczęśliwie, doszliśmy do wniosku, że po zatankowaniu do pełna baku, nie ma problemów z odpalaniem i nigdy nie gasnie.

Objawy zaczynają powracać dopiero w momencie, kiedy ilośc paliwa spadnie do połowy baku i pozniej już często zaczyna gasnąć. Czyli problem polega na ciśnieniu paliwa w baku. Po paru tygodniach prób, doszliśmy do wniosku że nigdy nie zgasł przy pełnym baku. Wychodzi na to, że do wymiany jest pompa paliwowa w zbiorniku paliwa? Czy może błędne wyobrażenie moje?

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga