Audi a6 c6 2004r. 3.2 fsi + jaka instalacja gazowa montaż??
Audi a6 c6 2004r. 3.2 fsi + jaka instalacja gazowa montaż??
Tak jak wyżej napisałem poszukuje dobrej sprawdzonej instalacji gazowej do audi a6 c6 3.2 fsi v6. Widziałem już poprzednio tematy na forum lecz żaden nich nie powiedział mi nic ciekawego w tej kwestii. UŻYTKOWNICY forum pomóżcie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Prawdopodobnie kolego czeka cie zakup instalki V generacji, bo 3.2 FSI jest na bezposrednim wtrysku benzyny.
Jednym z takich producentow instalacji jest VIALLE. Napewno koszt instalki V generacji jest duzo wiekszy niz tej klasycznej IV gen. Musisz przeliczyc sobie ile km pokonujesz rocznie i kiedy ci sie taka instalka zwroci, bo jej koszty to mysle ze razem z montazem to przekroczy grubo 5000 zl
[ Dodano: 2015-06-30, 21:06 ]
Popytaj na lpg-forum.pl
Tam ci napewno ktos odpowie na twoje pytanie o LPG
Jednym z takich producentow instalacji jest VIALLE. Napewno koszt instalki V generacji jest duzo wiekszy niz tej klasycznej IV gen. Musisz przeliczyc sobie ile km pokonujesz rocznie i kiedy ci sie taka instalka zwroci, bo jej koszty to mysle ze razem z montazem to przekroczy grubo 5000 zl
[ Dodano: 2015-06-30, 21:06 ]
Popytaj na lpg-forum.pl
Tam ci napewno ktos odpowie na twoje pytanie o LPG
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Stag 400 to instalka IV generacji. Nie podejdzie do FSI. W ogole zaden STAG, KME, ZENIT, LPGTECH, BRC nie podejdzie.ZielakGR pisze:A coś takiego jak stag 400? Chciałbym, jakiś warsztat najlepiej w poznaniu bądź okolicach.
V generacje robia tylko VIALLE i chyba PRINS. Ale o tym szerzej pisza na lpg-forum.pl
Jest pośrednie rozwiązanie w przypadku instalacji IV generacji, wlasnie na przykladzie STAG 400, że montuje się taką instalkę, ale programowo ustawia się tak sekwencję wtrysku, że na kilka wtrysków gazu, dodaje się wtrysk benzyny. Są to tzw dotryski. Chodzi o to, że w bezpośrednim wtrysku benzyny wtryskiwacze benzynowe muszą pracować i podawać paliwo, bo w ten sposób są jednocześnie chłodzone z racji tego, że umieszczone są bezpośrednio w komorze spalania. Jeśli zamontujesz zwykłą instalkę IV generacji to wtryski benzynowe nie będą pracowały "na mokro" i bardzo szybko ulegną całkowitemu uszkodzeniu. Dlatego stosuje się takie wysterowanie wtryskami, że raz na jakiś czas wtryskiwacze benzynowe podają benzynę. Podobno STAG 400 da się w ten sposob zamontować. Problem jednak jest taki, że opróćz gazu nieustannie będzie zużywana również benzyna w proporcji 1:5 (20% benzyny i 80% gazu). No i jest to w pewien sposób przekombinowane, bo tak nie powinno się montować instalacji LPG i nie ma pewności czy będzie to w ogóle poprawnie pracować przy takiej mocy silnika.
Dlatego właśnie powstała V generacja LPG do takich właśnie silników jak FSI, gdzie gaz jest podawany przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe, które cały czas pracują i nie zużywają się. Więc uważam, że jeśli montować gaz do FSI to tylko V generacja.
Co do zakładu montującego to już ktoś inny musi się wypowiedzieć.
- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
IV generacja z dotryskiem działa w 3.2 minusem jest zużywanie benzyny około 2-3 litry / 100 km i moim zdaniem mimo tych dotrysków żywotność wtryskiwaczy benzyny i tak się skraca tylko nie wiadomo o ile...
wtrysk ciekłego gazu vialle czy brc z tego co się oriętuję nadal nie obsługują silników ponad 2 litry (http://www.vialle.com.pl/index.php?str=0&lang=pl)
jedyna firma która chciała się podjąć instalacji w tym silniku to auto gaz holandia, cena jaką mi podali to 3k euro...
wtrysk ciekłego gazu vialle czy brc z tego co się oriętuję nadal nie obsługują silników ponad 2 litry (http://www.vialle.com.pl/index.php?str=0&lang=pl)
jedyna firma która chciała się podjąć instalacji w tym silniku to auto gaz holandia, cena jaką mi podali to 3k euro...
A mógłbyś powiedzieć w jaki sposób V wykorzystuje wtryskiwaczye benzynowe. I skoro przez wtryski płynie tylko gaz to jak są one chłodzone/smarowane. Poniżej wpisałem generację gazu jeśli coś jest nie tak to mnie niech ktoś poprawi. Mam pytanie czy wie ktoś która z tych instalacji działa w miarę stabilnie i czy ktoś wie jak to wygląda cenowo i miejscowo.
Jak mam rozumieć niżej wymienione to IV generacja?
Stag 400-6 DPI, Hana 2000, Magic III BIG evo2
A to instalacje V generacji:
Vialle - Liquid Propane Direct Injection
ICOM - JTG HP
Prins - Direct LiquiMax
BRC - LDI
Jak mam rozumieć niżej wymienione to IV generacja?
Stag 400-6 DPI, Hana 2000, Magic III BIG evo2
A to instalacje V generacji:
Vialle - Liquid Propane Direct Injection
ICOM - JTG HP
Prins - Direct LiquiMax
BRC - LDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Tu nie chodzi o smarowanie lecz o chłodzenie. jeśli przez wtryskiwacz nie przepływa żaden czynnik i pracują na sucho to nie odprowadzają nadmiaru ciepła. Wystarczy, że jakikolwiek czynnik przez nie przepłynie i już tracą nadmiar temperatury. Dlatego przy IV generacji LPG stosuje się wspomniane dotryski. A w V generacji przez wtryskiwacze benzynowe przelatuje gaz w fazie ciekłej czyli o bardzo niskiej temperaturze.ZielakGR pisze:A mógłbyś powiedzieć w jaki sposób V wykorzystuje wtryskiwaczye benzynowe. I skoro przez wtryski płynie tylko gaz to jak są one chłodzone/smarowane.
Instalka V generacji to wbrew pozorom mocno uproszczony system. Nie ma w nim reduktora ani wtryskiwaczy gazowych. Jest tylko zbiornik, pompa w zbiorniku i przewody doprowadzające gaz ciekły, ewentualnie jakieś inne elementy tuż pprzed wtryskami benzynowymi. Taka instalka nie powoduje absolutnie żadnych spadków mocy ani momentu. Masz pewność, że w aucie pozostanie nadal 255 KM. Jedyny minus to cena. W dalszym ciągu są to kwoty astronomiczne.
[ Dodano: 2015-07-01, 08:58 ]
Tak, to jest instalacja IV generacji, prawdopodobnie wysterowana była by tak, jak to opisałem wcześniej, czyli z dotryskami benzyny, żeby nie usmażyć wtryskiwaczy PbZielakGR pisze:
Jak mam rozumieć niżej wymienione to IV generacja?
Stag 400-6 DPI, Hana 2000, Magic III BIG evo2
[ Dodano: 2015-07-01, 10:28 ]
Jeśli to co mówisz jest nadal aktualne to nie pozostaje nic innego jak sekwencja IV gen. i jeżdżenie dopóki coś nie padnie.ratchet pisze:IV generacja z dotryskiem działa w 3.2 minusem jest zużywanie benzyny około 2-3 litry / 100 km i moim zdaniem mimo tych dotrysków żywotność wtryskiwaczy benzyny i tak się skraca tylko nie wiadomo o ile...
wtrysk ciekłego gazu vialle czy brc z tego co się oriętuję nadal nie obsługują silników ponad 2 litry (http://www.vialle.com.pl/index.php?str=0&lang=pl)
jedyna firma która chciała się podjąć instalacji w tym silniku to auto gaz holandia, cena jaką mi podali to 3k euro...
Chyba wolałbym pojeżdzić na benzynie i zmienić na coś z pośrednim wtryskiem albo na diesla.
- ratchet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
- Moje auto: S6 Plus C4
- Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław
Ceny na stronie vialle i brc sa nadal w okolicach 8-10k i takie były rok temu jak robiłem rekonesans, mogę ponownie wystosować maila czy cos sie zmieniło w agh...
Co do instalacji z ciekłym wtryskiem to rodzi mi się jeszcze jedno pytanie i obawa która w sumie podzielił ze mną mój gazownik. Pompy wysokiego ciśnienia (podobnie jak niektóre w dieslach) są wrażliwe na pęcherzyki powietrza w układzie, ciekawi mnie jak duże jest prawdopodobieństwo że gaz w układzie zmieni stan skupienia (co wiadomo jest jego właściwością) przy spadku ciśnienia w butli lub układzie pomiędzy pompą a regulatorem ciśnienia (lub innym rozwiązaniem w zależności od producenta).
Co do instalacji z ciekłym wtryskiem to rodzi mi się jeszcze jedno pytanie i obawa która w sumie podzielił ze mną mój gazownik. Pompy wysokiego ciśnienia (podobnie jak niektóre w dieslach) są wrażliwe na pęcherzyki powietrza w układzie, ciekawi mnie jak duże jest prawdopodobieństwo że gaz w układzie zmieni stan skupienia (co wiadomo jest jego właściwością) przy spadku ciśnienia w butli lub układzie pomiędzy pompą a regulatorem ciśnienia (lub innym rozwiązaniem w zależności od producenta).