Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi a6 c6 2004r. 3.2 fsi + jaka instalacja gazowa montaż??

Silniki benzynowe
ZielakGR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2015, 02:29
Lokalizacja: Wielkopolska

Audi a6 c6 2004r. 3.2 fsi + jaka instalacja gazowa montaż??

Post autor: ZielakGR » 30 cze 2015, 17:08

Tak jak wyżej napisałem poszukuje dobrej sprawdzonej instalacji gazowej do audi a6 c6 3.2 fsi v6. Widziałem już poprzednio tematy na forum lecz żaden nich nie powiedział mi nic ciekawego w tej kwestii. UŻYTKOWNICY forum pomóżcie.

artia6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 21 sie 2013, 22:12
Lokalizacja: toruń

Post autor: artia6 » 30 cze 2015, 21:04

polecam ci AUTO-FLESZ Z LUBICZA TYLKO W SILNIKACH FSI SIĘ SPECJALIZUJĄ ZAGAZOWANIEE

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 30 cze 2015, 21:06

Prawdopodobnie kolego czeka cie zakup instalki V generacji, bo 3.2 FSI jest na bezposrednim wtrysku benzyny.
Jednym z takich producentow instalacji jest VIALLE. Napewno koszt instalki V generacji jest duzo wiekszy niz tej klasycznej IV gen. Musisz przeliczyc sobie ile km pokonujesz rocznie i kiedy ci sie taka instalka zwroci, bo jej koszty to mysle ze razem z montazem to przekroczy grubo 5000 zl

[ Dodano: 2015-06-30, 21:06 ]
Popytaj na lpg-forum.pl
Tam ci napewno ktos odpowie na twoje pytanie o LPG

ZielakGR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2015, 02:29
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: ZielakGR » 30 cze 2015, 22:09

A coś takiego jak stag 400? Chciałbym, jakiś warsztat najlepiej w poznaniu bądź okolicach.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 30 cze 2015, 22:19

artia6, edytuj swój post i usuń z niego duże litery. Pisanie w ten sposób oznacza krzyk i jest niezgodne z netykietą.
Warsztat, naprawy Audi A6.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 30 cze 2015, 22:36

ZielakGR pisze:A coś takiego jak stag 400? Chciałbym, jakiś warsztat najlepiej w poznaniu bądź okolicach.
Stag 400 to instalka IV generacji. Nie podejdzie do FSI. W ogole zaden STAG, KME, ZENIT, LPGTECH, BRC nie podejdzie.
V generacje robia tylko VIALLE i chyba PRINS. Ale o tym szerzej pisza na lpg-forum.pl

Jest pośrednie rozwiązanie w przypadku instalacji IV generacji, wlasnie na przykladzie STAG 400, że montuje się taką instalkę, ale programowo ustawia się tak sekwencję wtrysku, że na kilka wtrysków gazu, dodaje się wtrysk benzyny. Są to tzw dotryski. Chodzi o to, że w bezpośrednim wtrysku benzyny wtryskiwacze benzynowe muszą pracować i podawać paliwo, bo w ten sposób są jednocześnie chłodzone z racji tego, że umieszczone są bezpośrednio w komorze spalania. Jeśli zamontujesz zwykłą instalkę IV generacji to wtryski benzynowe nie będą pracowały "na mokro" i bardzo szybko ulegną całkowitemu uszkodzeniu. Dlatego stosuje się takie wysterowanie wtryskami, że raz na jakiś czas wtryskiwacze benzynowe podają benzynę. Podobno STAG 400 da się w ten sposob zamontować. Problem jednak jest taki, że opróćz gazu nieustannie będzie zużywana również benzyna w proporcji 1:5 (20% benzyny i 80% gazu). No i jest to w pewien sposób przekombinowane, bo tak nie powinno się montować instalacji LPG i nie ma pewności czy będzie to w ogóle poprawnie pracować przy takiej mocy silnika.
Dlatego właśnie powstała V generacja LPG do takich właśnie silników jak FSI, gdzie gaz jest podawany przez oryginalne wtryskiwacze benzynowe, które cały czas pracują i nie zużywają się. Więc uważam, że jeśli montować gaz do FSI to tylko V generacja.
Co do zakładu montującego to już ktoś inny musi się wypowiedzieć.

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 01 lip 2015, 08:35

IV generacja z dotryskiem działa w 3.2 minusem jest zużywanie benzyny około 2-3 litry / 100 km i moim zdaniem mimo tych dotrysków żywotność wtryskiwaczy benzyny i tak się skraca tylko nie wiadomo o ile...

wtrysk ciekłego gazu vialle czy brc z tego co się oriętuję nadal nie obsługują silników ponad 2 litry (http://www.vialle.com.pl/index.php?str=0&lang=pl)

jedyna firma która chciała się podjąć instalacji w tym silniku to auto gaz holandia, cena jaką mi podali to 3k euro...

ZielakGR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 30 cze 2015, 02:29
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: ZielakGR » 01 lip 2015, 08:43

A mógłbyś powiedzieć w jaki sposób V wykorzystuje wtryskiwaczye benzynowe. I skoro przez wtryski płynie tylko gaz to jak są one chłodzone/smarowane. Poniżej wpisałem generację gazu jeśli coś jest nie tak to mnie niech ktoś poprawi. Mam pytanie czy wie ktoś która z tych instalacji działa w miarę stabilnie i czy ktoś wie jak to wygląda cenowo i miejscowo.

Jak mam rozumieć niżej wymienione to IV generacja?
Stag 400-6 DPI, Hana 2000, Magic III BIG evo2
A to instalacje V generacji:
Vialle - Liquid Propane Direct Injection
ICOM - JTG HP
Prins - Direct LiquiMax
BRC - LDI

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 01 lip 2015, 10:28

ZielakGR pisze:A mógłbyś powiedzieć w jaki sposób V wykorzystuje wtryskiwaczye benzynowe. I skoro przez wtryski płynie tylko gaz to jak są one chłodzone/smarowane.
Tu nie chodzi o smarowanie lecz o chłodzenie. jeśli przez wtryskiwacz nie przepływa żaden czynnik i pracują na sucho to nie odprowadzają nadmiaru ciepła. Wystarczy, że jakikolwiek czynnik przez nie przepłynie i już tracą nadmiar temperatury. Dlatego przy IV generacji LPG stosuje się wspomniane dotryski. A w V generacji przez wtryskiwacze benzynowe przelatuje gaz w fazie ciekłej czyli o bardzo niskiej temperaturze.
Instalka V generacji to wbrew pozorom mocno uproszczony system. Nie ma w nim reduktora ani wtryskiwaczy gazowych. Jest tylko zbiornik, pompa w zbiorniku i przewody doprowadzające gaz ciekły, ewentualnie jakieś inne elementy tuż pprzed wtryskami benzynowymi. Taka instalka nie powoduje absolutnie żadnych spadków mocy ani momentu. Masz pewność, że w aucie pozostanie nadal 255 KM. Jedyny minus to cena. W dalszym ciągu są to kwoty astronomiczne.

[ Dodano: 2015-07-01, 08:58 ]
ZielakGR pisze:
Jak mam rozumieć niżej wymienione to IV generacja?
Stag 400-6 DPI, Hana 2000, Magic III BIG evo2
Tak, to jest instalacja IV generacji, prawdopodobnie wysterowana była by tak, jak to opisałem wcześniej, czyli z dotryskami benzyny, żeby nie usmażyć wtryskiwaczy Pb

[ Dodano: 2015-07-01, 10:28 ]
ratchet pisze:IV generacja z dotryskiem działa w 3.2 minusem jest zużywanie benzyny około 2-3 litry / 100 km i moim zdaniem mimo tych dotrysków żywotność wtryskiwaczy benzyny i tak się skraca tylko nie wiadomo o ile...

wtrysk ciekłego gazu vialle czy brc z tego co się oriętuję nadal nie obsługują silników ponad 2 litry (http://www.vialle.com.pl/index.php?str=0&lang=pl)

jedyna firma która chciała się podjąć instalacji w tym silniku to auto gaz holandia, cena jaką mi podali to 3k euro...
Jeśli to co mówisz jest nadal aktualne to nie pozostaje nic innego jak sekwencja IV gen. i jeżdżenie dopóki coś nie padnie.
Chyba wolałbym pojeżdzić na benzynie i zmienić na coś z pośrednim wtryskiem albo na diesla.

Awatar użytkownika
ratchet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 13 lip 2014, 15:39
Moje auto: S6 Plus C4
Lokalizacja: Tarnobrzeg/Wrocław

Post autor: ratchet » 01 lip 2015, 14:58

Ceny na stronie vialle i brc sa nadal w okolicach 8-10k i takie były rok temu jak robiłem rekonesans, mogę ponownie wystosować maila czy cos sie zmieniło w agh...

Co do instalacji z ciekłym wtryskiem to rodzi mi się jeszcze jedno pytanie i obawa która w sumie podzielił ze mną mój gazownik. Pompy wysokiego ciśnienia (podobnie jak niektóre w dieslach) są wrażliwe na pęcherzyki powietrza w układzie, ciekawi mnie jak duże jest prawdopodobieństwo że gaz w układzie zmieni stan skupienia (co wiadomo jest jego właściwością) przy spadku ciśnienia w butli lub układzie pomiędzy pompą a regulatorem ciśnienia (lub innym rozwiązaniem w zależności od producenta).

Gość.

Post autor: Gość. » 01 lip 2015, 17:06

Nie polecam jeszcze gazowac FSI. Jakies tam sa juz i jeżdża ale zatankuj pare razy lipny gaz i cie sie zacznie gehenna. Jak auto smiga na zachodzie to jeszcze mozna zaryzykować.
To jeszcze nie ten czas na to. Masz FSI to czyśc nagary i tankuj benke 98 lub lepszą(shell)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl