Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

3.0 TDI BMK problem z zapalaniem na ciepłym silniku

Silniki wysokoprężne
kolczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

3.0 TDI BMK problem z zapalaniem na ciepłym silniku

Post autor: kolczu » 22 cze 2015, 23:21

Czy ktoś z Was miał może podobny problem albo wie co może powodować taki problem? Silnik po rozgrzaniu ma problem z powtórnym odpaleniem (po pewnym czasie - odpoczynek 5min do 1h). Jeżeli próbuję go odpalić ponownie od razu po zgaszeniu (po trasie itp) problem nie występuje, aby problem wystąpił silnik musi chwilę być wyłączony. Silnik 3.0 tdi bmk przebieg 333 tyś. km. regenerowany był rozrusznik w zeszłym roku (więc moim zdaniem odpada). Stawiam na elektryczny starter, akumulator? Raz miałem tak że po tym charakterystycznym zacięciu już nie odpalił (przy drugiej próbie problem nie wystąpił). Czy ma ktoś jakiś pomysł?

Link do filmu z problemem:
Problem z odpaleniem 3.0 TDI BMK

Za wszystkie pomocne komentarze i uwagi z góry dziękuję.

camelllcamelll
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1157
Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: camelllcamelll » 23 cze 2015, 04:21

kolczu pisze:charakterystycznym zacięciu już nie odpalił
Wtryski ??

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 23 cze 2015, 06:48

Wtryski!
100%
Problem przerabial em u siebie
wymieniałem starter nic alternator nic
aż wyjolem na stół wtryski i 3 laly kolego
Wymien kolego bo padną tloki

Sizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 20 kwie 2015, 09:21
Lokalizacja: Burdeniszki

Post autor: Sizi » 23 cze 2015, 08:50

Wtryski do wymiany. Ciekawe czy siedzi pierwszy, czy drugi komplet przy takim, a może i większym przebiegu.

haribo.pl

Wtrysk?

Post autor: haribo.pl » 23 cze 2015, 14:02

A co ma brak prądu do lejącego wtrysku?[/list]

Awatar użytkownika
Hipo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 217
Rejestracja: 31 mar 2013, 09:07
Lokalizacja: :)

Post autor: Hipo » 23 cze 2015, 17:17

to nie brakujący prąd.. lecz lejące wtryski - postaram się opisać.
jak wrócisz z trasy prawie zawsze "po pałowaniu" zostawisz na kilka minut auto to wtedy paliwko kapie z wtryskiwacza na tłok i w chwili rozruchu dostaje w nieprawidłowym czasie sprężenie. Efekt jest taki, że zatrzymuje tłoki w "X" pozycji, a komputer widzi co innego..
Pozdrawiam,

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 23 cze 2015, 18:45

Hipo pisze:Efekt jest taki, że zatrzymuje tłoki w "X" pozycji, a komputer widzi co innego..
Oczywiście że wtryski, ale na Forum to już było przerabiane kilkadziesiąt razy :|

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 24 cze 2015, 07:46

Ja nie będę się rozpisywał tylko po prostu potwierdzę wypowiedzi kolegów.
Wtryskiwacze. Od razu prześledź sobie temat o wymianie wtryskiwaczy w BMK.

haribo.pl

Wtrysk?

Post autor: haribo.pl » 24 cze 2015, 14:12

Hipo pisze:to nie brakujący prąd.. lecz lejące wtryski - postaram się opisać.
jak wrócisz z trasy prawie zawsze "po pałowaniu" zostawisz na kilka minut auto to wtedy paliwko kapie z wtryskiwacza na tłok i w chwili rozruchu dostaje w nieprawidłowym czasie sprężenie. Efekt jest taki, że zatrzymuje tłoki w "X" pozycji, a komputer widzi co innego..
czyli że po zgaszeniu auta wtrysk dalej podaje paliwo?jakby lały to powinien byc problem z odpalaniem na zimnym jak równiez falowanie obrotow i dym z tlumika.

kolczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kolczu » 24 cze 2015, 18:23

Brak problemów z odpaleniem przy zimnym silniku, brak problemów z falowaniem obrotów brak również dymu z tłumika. Czyli wykluczacie definitywnie słaby akumulator, rozrusznik czy automatyczny starter?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 24 cze 2015, 19:14

Wtryski miałeś już do wymiany przynajmniej półtora roku wstecz a6-c6-bmk-wymiana-wtryskow-vt15262,870. ... ht=#674074
Czy ty czekasz na cud ? Poczekaj jeszcze trochę, to wymienisz cały motor. Przeleć forum i zobaczysz, że te silniki padają jak muchy z powodu lejących wtrysków, a w następstwie spalonych tłoków.[/i]

kolczu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 25 lis 2013, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kolczu » 24 cze 2015, 19:34

@up
Kolego wtryskiwacze miały korekty w normie a poza tym zostały wymienione przed zimą dlatego też założyłem ten temat.

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 24 cze 2015, 21:12

kolczu pisze:wtryskiwacze miały korekty w normie a poza tym zostały wymienione przed zimą dlatego też założyłem ten temat.
Zapomnij o normie typu -45. Pomijając to, że wskazania VCDS są tylko poglądowe zauważyłem, że wtryski przekraczające -15 w pierwszym bloku pomiarowym nadają się już właściwie do wymiany, ale rzecz jasna nie będę się upierał. Skup się na elektryce auta jeśli nie chcesz przyjąć do wiadomości informacji, że "zacinanie przy odpalaniu na ciepłym" jest objawem uszkodzonych wtryskiwaczy i nie musi występować wespół z przybywaniem oleju czy też kopceniem z komina. Właściwie życzę ci żebyś za tydzień napisał, że problem rozwiązany: wymieniłem przycisk start - stop :)

zbyhoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 17 kwie 2012, 19:58
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: zbyhoo » 28 cze 2015, 08:50

Miałem dokładnie ten sam problem około miesiąca temu. Przebieg 298 tyś. Wtryski wymieniałem jakiś rok temu na nowe, przy okazji rozrusznik na regenerowany.
Gdziekolwiek bym nie podjechał z problemem, to wszyscy mówili niestety o wtryskach. Ja z uporem maniaka szukałem innej przyczyny. Rozrusznik skreśliłem na początku, bo przecież był wymieniany. We wtryski też nie chciało mi się wierzyć z racji tego, że wolałbym 2 raz nie wykładać takiej kasy.
Ostatecznie wymieniłem rozrusznik na używkę od niemca. Regenerowany po niecałym roku okazał się praktycznie wypalony wewnątrz (widocznie był super zregenerowany w profesjonalnej firmie).
Po wymianie rozrusznika objawy zniknęły, auto kręci idealnie. Wszystko ok.
Proponuję zatem wyjąć rozrusznik i sprawdzić. Dużo pracy z tym nie ma.

haribo.pl

Rozrusznik

Post autor: haribo.pl » 28 cze 2015, 21:47

Po wymianie rozrusznika objawy zniknęły, auto kręci idealnie. Wszystko ok.
Proponuję zatem wyjąć rozrusznik i sprawdzić. Dużo pracy z tym nie ma.[/quote]
czyli jak zacinal ci przy zapalaniu a po wymianie przestal?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga