[APR 2.8 193 KM] Problem z przełączaniem się na lpg
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
[APR 2.8 193 KM] Problem z przełączaniem się na lpg
Witam od niedawna jestem posiadaczem A6 c5 2.8 Quattro i założyłem do niej instalacje LPG firmy BRC plug&drive i wszystko było by spoko tylko po nocy mam problem z przełączeniem się na gaz , mianowicie po odpaleniu silnika na wolnych obrotach przy temperaturze 12 st na zewnątrz musze czekać ok 15min na przełączenie z pb na lpg lub przejechać ok 3km na pb dodam że czujnik jest ustawiony na 25st i na zegarach po tych 15min jest dawno 90st , czy tak powinno być czy może czujnik jest walniety lub źle coś podłączone że reduktor tak wolno się nagrzewa ? czujnik chyba jest dobry bo jak go nagrzałem gorącym kubkiem to przełączył się odrazu na lpg ale reduktor jest bardzo długo zimny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
Nie jest to typowe zachowanie sterownika lpg, na początku sprawdź jaką temperature widzi sterownik lpg z czujnika temperaty na reduktorze.spradz podłączenie elektryczne czujnika temperatury.Wsadz czujnik np od ziomka który ma taką samą instalacje.
Jeżeli odczyt temperatury będzie ok możesz sprawdzić czy nie masz złamanego przewodu, jakiegoś zwężenia który uniemożliwi swobodny przepływ coolantu.
Ja miałem źle podłączony reduktor, bo jakiś magik podłączył go pod chłoniczke oleju!
Powodzenia
Jeżeli odczyt temperatury będzie ok możesz sprawdzić czy nie masz złamanego przewodu, jakiegoś zwężenia który uniemożliwi swobodny przepływ coolantu.
Ja miałem źle podłączony reduktor, bo jakiś magik podłączył go pod chłoniczke oleju!
Powodzenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
Jak byłem u gazownika który to zakładał to jak silnik po przejechaniu 10km miał 90st to czujnik z reduktora pokazywał 75st więc gazownik zmniejszył temperature przełączenia z 30 na 25st ale poprawy prawie nie ma , jak po nocy przyłożyłem czujnik do gorącego metalowego kubka to odrazy przełączył na lpg i ładnie chodziło wszystko ale jak jest wkręcony w reduktor to strasznie długo się nagrzewa i już nie wiem czy ten reduktor jest źle podłączony czy przepiąć gdzieś czujnik żeby szybciej łapał temperature
Czujnik musi pokazywać temperaturę reduktora nie inaczej. Od tych w skazań zależy skład mieszanki.
Druga rzecz to gdzie jest podłączony reduktor.
Powinien być podłączony w mały obieg, tj grube przewody wodne między silnikiem a scianą grodziową.
napisałem Ci wcześniej źle, bo ja miałem podłączone węże wodne pod ogrzewanie pompy paliwa a są to bardzo cienkie przewody a i temperaturę miałem dużo niższa niż powinna być.
Sprawdź przewody a jak nie to zawsze możesz pojechać do innego gazownika.
Druga rzecz to gdzie jest podłączony reduktor.
Powinien być podłączony w mały obieg, tj grube przewody wodne między silnikiem a scianą grodziową.
napisałem Ci wcześniej źle, bo ja miałem podłączone węże wodne pod ogrzewanie pompy paliwa a są to bardzo cienkie przewody a i temperaturę miałem dużo niższa niż powinna być.
Sprawdź przewody a jak nie to zawsze możesz pojechać do innego gazownika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
nie chcę jeździć do innych gazowników bo instalka ma kilka dni więc nie chcę stracić gwarancji a reduktor jest umieszczony obok zbiorniczka od płynu wspomagania kierownicy i jest podpięty do może nie najgrubszych węży ale do najcieńszych też nie muszę się zorientować które węże są od krótkiego obiegu i sprawdze czy jest dobrze podłączone
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
Ja mam ustawione na 30 stopni i 1500m to max.
Reduktor powinien mieć temperaturę w okolicy temperatury płynu -max 5stopni. Ty tyle nie masz więc albo masz źle podłączone, masz nie drożne przewody lub wadliwy reduktor.
Reduktor powinien mieć temperaturę w okolicy temperatury płynu -max 5stopni. Ty tyle nie masz więc albo masz źle podłączone, masz nie drożne przewody lub wadliwy reduktor.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2015, 13:12 przez alexrac, łącznie zmieniany 1 raz.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
- Lokalizacja: Wałbrzych
Też to brałem pod uwagę ale nie ma na to reguły bo jak stoję na wolnych obrotach to potrafi przełączyć przy 90st ale jak od razu ruszę na pb to potrafi przełączyć po ok 2km ale silnik 90st wtedy jeszcze nie ma więc nie wiem jak to zrobić żeby reduktor się szybciej grzał , a jak macie umiejscowiony reduktor bo ja mam czujnik temp u góry i nie wiem może przez to późno łapie temperaturę
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
reduktor musi być wpięty w najniższym możliwym punkcie poniżej zbiorniczka wyrównawczego ,w małym obiegu, możliwe że czujnik temp. gazu coś świruje ,wypadało by też sprawdzić temperaturę przełączalnia na gazKrzysiekcalibra pisze:Też to brałem pod uwagę ale nie ma na to reguły bo jak stoję na wolnych obrotach to potrafi przełączyć przy 90st ale jak od razu ruszę na pb to potrafi przełączyć po ok 2km ale silnik 90st wtedy jeszcze nie ma więc nie wiem jak to zrobić żeby reduktor się szybciej grzał , a jak macie umiejscowiony reduktor bo ja mam czujnik temp u góry i nie wiem może przez to późno łapie temperaturę
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik