Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APR 2.8 193 KM] Problem z przełączaniem się na lpg

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

[APR 2.8 193 KM] Problem z przełączaniem się na lpg

Post autor: Krzysiekcalibra » 21 cze 2015, 19:13

Witam od niedawna jestem posiadaczem A6 c5 2.8 Quattro i założyłem do niej instalacje LPG firmy BRC plug&drive i wszystko było by spoko tylko po nocy mam problem z przełączeniem się na gaz , mianowicie po odpaleniu silnika na wolnych obrotach przy temperaturze 12 st na zewnątrz musze czekać ok 15min na przełączenie z pb na lpg lub przejechać ok 3km na pb dodam że czujnik jest ustawiony na 25st i na zegarach po tych 15min jest dawno 90st , czy tak powinno być czy może czujnik jest walniety lub źle coś podłączone że reduktor tak wolno się nagrzewa ? czujnik chyba jest dobry bo jak go nagrzałem gorącym kubkiem to przełączył się odrazu na lpg ale reduktor jest bardzo długo zimny

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 21 cze 2015, 19:25

Wszystko jest w porządku.

Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Krzysiekcalibra » 21 cze 2015, 19:31

Czyli to normalne że musze 15 min stać zanim się przełączy mimo że silnik ma już 90st ?? u moich znajomych na postoju wystarczy 2-3min żeby się przełączył

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 21 cze 2015, 19:44

Nie jest to typowe zachowanie sterownika lpg, na początku sprawdź jaką temperature widzi sterownik lpg z czujnika temperaty na reduktorze.spradz podłączenie elektryczne czujnika temperatury.Wsadz czujnik np od ziomka który ma taką samą instalacje.
Jeżeli odczyt temperatury będzie ok możesz sprawdzić czy nie masz złamanego przewodu, jakiegoś zwężenia który uniemożliwi swobodny przepływ coolantu.
Ja miałem źle podłączony reduktor, bo jakiś magik podłączył go pod chłoniczke oleju!
Powodzenia

Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Krzysiekcalibra » 21 cze 2015, 19:51

Jak byłem u gazownika który to zakładał to jak silnik po przejechaniu 10km miał 90st to czujnik z reduktora pokazywał 75st więc gazownik zmniejszył temperature przełączenia z 30 na 25st ale poprawy prawie nie ma , jak po nocy przyłożyłem czujnik do gorącego metalowego kubka to odrazy przełączył na lpg i ładnie chodziło wszystko ale jak jest wkręcony w reduktor to strasznie długo się nagrzewa i już nie wiem czy ten reduktor jest źle podłączony czy przepiąć gdzieś czujnik żeby szybciej łapał temperature

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 21 cze 2015, 20:11

Czujnik musi pokazywać temperaturę reduktora nie inaczej. Od tych w skazań zależy skład mieszanki.
Druga rzecz to gdzie jest podłączony reduktor.
Powinien być podłączony w mały obieg, tj grube przewody wodne między silnikiem a scianą grodziową.
napisałem Ci wcześniej źle, bo ja miałem podłączone węże wodne pod ogrzewanie pompy paliwa a są to bardzo cienkie przewody a i temperaturę miałem dużo niższa niż powinna być.
Sprawdź przewody a jak nie to zawsze możesz pojechać do innego gazownika.

Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Krzysiekcalibra » 21 cze 2015, 20:22

nie chcę jeździć do innych gazowników bo instalka ma kilka dni więc nie chcę stracić gwarancji a reduktor jest umieszczony obok zbiorniczka od płynu wspomagania kierownicy i jest podpięty do może nie najgrubszych węży ale do najcieńszych też nie muszę się zorientować które węże są od krótkiego obiegu i sprawdze czy jest dobrze podłączone

Przem@S

Post autor: Przem@S » 21 cze 2015, 20:36

Przecież lepiej jest jak silnik złapie temperaturę niż od razu przełączy na lpg . Juz tak nie ma co oszczędzać .
Mam u siebie BRC Sequent temp.ustawioną na 40stopni i po 3-4km przełącza sie na lpg.
Parownik zamontowany tak jak kolega wyzej napisal miedzy silnikiem , a sciana grodziową dość nisko .

Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Krzysiekcalibra » 21 cze 2015, 20:41

Ja po prostu się boje że jak teraz przy temperaturach ok 12st przełącza po 3 km to zimą jak będzie 0 lub -5 to będę musiał jechać 15km zanim przełączy

Przem@S

Post autor: Przem@S » 21 cze 2015, 20:53

5-7km to max
Jak już napisałem lepiej dla silnika jak się nagrzeje.
Audi to nie polonez żeby od razu przełączać na gaz .

Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Krzysiekcalibra » 21 cze 2015, 21:20

10km mam do pracy więc opłacalność będzie niewielka

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 21 cze 2015, 23:10

Ja mam ustawione na 30 stopni i 1500m to max.
Reduktor powinien mieć temperaturę w okolicy temperatury płynu -max 5stopni. Ty tyle nie masz więc albo masz źle podłączone, masz nie drożne przewody lub wadliwy reduktor.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2015, 13:12 przez alexrac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 22 cze 2015, 12:27

myślę, że tak jak wcześniej kolega pisał masz podłączoną instalację do "dużego obiegu", temperatura na zegarach jest brana z "małego obiegu" dlatego kiedy już masz 90 stopni to w dużym obiegu płyn dopiero zaczyna się grzać bo puścił termostat

Krzysiekcalibra
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 lip 2012, 22:01
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Krzysiekcalibra » 23 cze 2015, 12:25

Też to brałem pod uwagę ale nie ma na to reguły bo jak stoję na wolnych obrotach to potrafi przełączyć przy 90st ale jak od razu ruszę na pb to potrafi przełączyć po ok 2km ale silnik 90st wtedy jeszcze nie ma więc nie wiem jak to zrobić żeby reduktor się szybciej grzał , a jak macie umiejscowiony reduktor bo ja mam czujnik temp u góry i nie wiem może przez to późno łapie temperaturę ??

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 23 cze 2015, 15:28

Krzysiekcalibra pisze:Też to brałem pod uwagę ale nie ma na to reguły bo jak stoję na wolnych obrotach to potrafi przełączyć przy 90st ale jak od razu ruszę na pb to potrafi przełączyć po ok 2km ale silnik 90st wtedy jeszcze nie ma więc nie wiem jak to zrobić żeby reduktor się szybciej grzał , a jak macie umiejscowiony reduktor bo ja mam czujnik temp u góry i nie wiem może przez to późno łapie temperaturę ??
reduktor musi być wpięty w najniższym możliwym punkcie poniżej zbiorniczka wyrównawczego ,w małym obiegu, możliwe że czujnik temp. gazu coś świruje ,wypadało by też sprawdzić temperaturę przełączalnia na gaz :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga