Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?

Silniki benzynowe
Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 17 cze 2015, 14:37

Chyba najlepiej będzie jak potraktujesz pierścienie naftą. Zalewasz bezpośrednio do cylindrów i tak przez kilka dni. Jak nafta poodpieka pierścienie to zrób mu płukankę i zalej nowy, świeży olej. Zabieg nie zaszkodzi, a możliwe że pomoże.

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 17 cze 2015, 16:28

pantego pisze:
Pioter211 pisze: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 9244d.html

Jak ciśnienie w odmie wzrośnie to zaworek upuści i nie wywala oleju przez simmeringi. To takie zabezpieczenie przez zamarzaniem odmy. U Ciebie to nie rozwiąże problemu zużycia oleju.
Fajne zabezpieczenie, gdzie coś takiego mozna kupić?

Z przeczytania topiku olśniło mnie, że jest jeszcze krótka odma, jak robiłem rozeznanie w jakim stanie jest odma i eżektor to sprawdziłem eżektor i długa odmę, jak myślicie - jeśli te dwie rzeczy były ok to jest sens sprawdzać teraz krótka odmę?

Rwij małą odmę, u mnie była zapakowana na amen i powywalało uszczelniacze. Dzięki niej całe weekend spędziłem na uszczelnianiu silnika :[

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 17 cze 2015, 16:38

pantego pisze:
Pioter211 pisze: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 9244d.html

Jak ciśnienie w odmie wzrośnie to zaworek upuści i nie wywala oleju przez simmeringi. To takie zabezpieczenie przez zamarzaniem odmy. U Ciebie to nie rozwiąże problemu zużycia oleju.
Fajne zabezpieczenie, gdzie coś takiego mozna kupić?

Z przeczytania topiku olśniło mnie, że jest jeszcze krótka odma, jak robiłem rozeznanie w jakim stanie jest odma i eżektor to sprawdziłem eżektor i długa odmę, jak myślicie - jeśli te dwie rzeczy były ok to jest sens sprawdzać teraz krótka odmę?
Zaworek załatwił mi znajomy gazownik. Ponoć od Matiza, ale dokładnie nie wiem. Koszt to jakieś śmieszne kwoty + oczywiście trójnik, opaski i kawałek gumowego węża.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 cze 2015, 17:38

dokładnie krótka odma obowiązkowo też do wymiany

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 17 cze 2015, 21:21

Apropo krotkiej odmy. Skad u mnie pod kolektorem dolotowym przy wejsciu do przepustnicy olej? zbiera sie tam, skrapla jakby. Tuz za gumowa uszczelka miedzy przepustnica ( metal) a plastikowym kolektorem. Dokladnie NAD wejscie krotkiej odmy w skrzynie korbowa, w ten lejek. Dziwne bo raczej olej z niej w gore nie poleci? Odma wuyglada sucha a kolektod z dolu mokry od oleju, jutro rozkrece zobacz jak przepustnica wyglada,i odme zmieniam na stara, razem z moim urzadzeniem do filtrowania oleju.

Awatar użytkownika
pantego
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 19 sty 2014, 17:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: pantego » 17 cze 2015, 21:53

bendzji pisze:dokładnie krótka odma obowiązkowo też do wymiany
Długa odma i eżektor w mo9m przypadku był drożny, sprawdziłem profilaktycznie, wiec pytanie czy sprawdzac a nie wymieniiac krotka odme nadal aktualne.

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 17 cze 2015, 22:06

sprawdz, u mnie dluga odma i gruszka tez byly ladne czysciutke a przy zmiane odmy widzialem ze krotka jest zawalona mazia. Mam krotka w babazniku, jezdzi i czeka, jutro zmienie razem z wyciaganiem kolektora. Roboty nie duzo a jest mala i latwo ja wyczyscic.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 cze 2015, 22:21

Piszę że do wymiany bo przy próbie demontażu na 99% się rozsypie :)

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 17 cze 2015, 23:11

bendzji pisze:Piszę że do wymiany bo przy próbie demontażu na 99% się rozsypie :)
Zalezy jak dlugo ma auto i kto wczenije jak traktowal, u mnie np Ori odma (wiem ze ori bo wiem jak wyglada topranowska i jakie to gowno) byla niedosc ze idealnie czysta to jeszcze peklo tylko jedno mocowanie jak zdejmowalem na hama, ten okrag co zaskakuje przy pokrywie i to tylko jeden. Mam ja w calosci, przepilowalem gruszke zeby zobaczyc co w srodku jest, skleilem ja spowrotem i mam na podmianke. Dodatkow z tej odmy ORI musialem przelozyc oringi, bo te topranowskie byly za duze. Niedosc ze luzno siedzialy to nie dawaly sie wcisnac do srodka bo wychodzily bokiem. Dodakowo odma topranoska nie jest wygieta i wyprofilowana tak jak ta oryginalna. Oryginalna na zakrecie 90 stopni za cewka, ma takie spaszczenie - topranowska nie ma. Tak wiec mam ori odme sprawna na podmianke w ktora zamontowalem moje urzadzenie separujace olej. W moim przypadku albo ktos wczensije wsadzil ori druga odme, i sie wykosztowal bo 360 zl w serwisie u nas, W niemczech pewnie z 100 E ( audi w pl jakies pol roku) albo ten przebieg 230k km jest w miare pewny i jest to jeszcze oryginalna odma z pierwszego montazu, ktora sie nie polamala dziwnym trafem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 cze 2015, 08:15

hmm...ciekawe , u mnie wg historii z ASO , około 100-120 tys km wcześniej była wymieniana , w 2009 roku - pękała przy demontażu , krótka też ale zdjąłem ja bez demontażu przepustnicy czy kolektora no i mam LPG - praktycznie brak miejsca na ruch reką :|

Co do odmy topranowskiej to chyba dostałeś podróbkę TCHans PRaJS ;) - ta którą kupiłem była idealnie wyprofilowana , spłaszczenie też jest , wszystko pasowało


A się jeszcze zastanawiam jak wyglądają te wyjścia z pokryw wałków , tam może być też chyba zawalone , ktoś zdejmował pokrywy i czyścił?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 18 cze 2015, 08:55

tak ja, wymienialem uszczelki pod pokrywami. Od strony odmy jestes w stanie to wyczyscic, jest tam troche syfu ale od strony srodka pokrywy nie ma okreaglej dziury tylko to jest tak smiesznie odwrocone przeplaszczenie , pewine zeby olej tam nie rzygal. I tam raczej ciezko to jakos przeczyscic. Najlepiej zalac to jakis preparatem do czyscczenia silnikow z wierzchu. Pozniej dobrze wyplukac i wysuszyc. U mnie byl swobodny przelot,

kompas9
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 13 mar 2013, 16:52
Lokalizacja: łódź

Post autor: kompas9 » 18 cze 2015, 16:16

de_never pisze:
bendzji pisze:Piszę że do wymiany bo przy próbie demontażu na 99% się rozsypie :)
Zalezy jak dlugo ma auto i kto wczenije jak traktowal, u mnie np Ori odma (wiem ze ori bo wiem jak wyglada topranowska i jakie to gowno) byla niedosc ze idealnie czysta to jeszcze peklo tylko jedno mocowanie jak zdejmowalem na hama, ten okrag co zaskakuje przy pokrywie i to tylko jeden. Mam ja w calosci, przepilowalem gruszke zeby zobaczyc co w srodku jest, skleilem ja spowrotem i mam na podmianke. Dodatkow z tej odmy ORI musialem przelozyc oringi, bo te topranowskie byly za duze. Niedosc ze luzno siedzialy to nie dawaly sie wcisnac do srodka bo wychodzily bokiem. Dodakowo odma topranoska nie jest wygieta i wyprofilowana tak jak ta oryginalna. Oryginalna na zakrecie 90 stopni za cewka, ma takie spaszczenie - topranowska nie ma. Tak wiec mam ori odme sprawna na podmianke w ktora zamontowalem moje urzadzenie separujace olej. W moim przypadku albo ktos wczensije wsadzil ori druga odme, i sie wykosztowal bo 360 zl w serwisie u nas, W niemczech pewnie z 100 E ( audi w pl jakies pol roku) albo ten przebieg 230k km jest w miare pewny i jest to jeszcze oryginalna odma z pierwszego montazu, ktora sie nie polamala dziwnym trafem.
W weekend montowałem topranowską odmę i była wyprofilowana, spłaszczona, oringi pasowały, leży jak oryginał <mysli>

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 18 cze 2015, 17:03

Ta, też mam Topran i leży jak ori. Wszystko spasowało idealnie...

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 18 cze 2015, 17:49

To w takim razie ja mialem szais pries pewnie.

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Rocznik: 2006
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 18 cze 2015, 21:19

zapchana krótka odma u mnie odkryta podczas wymiany rozrządu sam wszystko przejrzałem i co mi nie grało powymieniałem.
Obrazek Obrazek
Pozdrawiam Marcin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja