[AMX 2.8 193KM] Zjadanie oleju, co zrobić, od czego zacząć?
pantego pisze:Fajne zabezpieczenie, gdzie coś takiego mozna kupić?Pioter211 pisze: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 9244d.html
Jak ciśnienie w odmie wzrośnie to zaworek upuści i nie wywala oleju przez simmeringi. To takie zabezpieczenie przez zamarzaniem odmy. U Ciebie to nie rozwiąże problemu zużycia oleju.
Z przeczytania topiku olśniło mnie, że jest jeszcze krótka odma, jak robiłem rozeznanie w jakim stanie jest odma i eżektor to sprawdziłem eżektor i długa odmę, jak myślicie - jeśli te dwie rzeczy były ok to jest sens sprawdzać teraz krótka odmę?
Rwij małą odmę, u mnie była zapakowana na amen i powywalało uszczelniacze. Dzięki niej całe weekend spędziłem na uszczelnianiu silnika

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Zaworek załatwił mi znajomy gazownik. Ponoć od Matiza, ale dokładnie nie wiem. Koszt to jakieś śmieszne kwoty + oczywiście trójnik, opaski i kawałek gumowego węża.pantego pisze:Fajne zabezpieczenie, gdzie coś takiego mozna kupić?Pioter211 pisze: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bfe ... 9244d.html
Jak ciśnienie w odmie wzrośnie to zaworek upuści i nie wywala oleju przez simmeringi. To takie zabezpieczenie przez zamarzaniem odmy. U Ciebie to nie rozwiąże problemu zużycia oleju.
Z przeczytania topiku olśniło mnie, że jest jeszcze krótka odma, jak robiłem rozeznanie w jakim stanie jest odma i eżektor to sprawdziłem eżektor i długa odmę, jak myślicie - jeśli te dwie rzeczy były ok to jest sens sprawdzać teraz krótka odmę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Apropo krotkiej odmy. Skad u mnie pod kolektorem dolotowym przy wejsciu do przepustnicy olej? zbiera sie tam, skrapla jakby. Tuz za gumowa uszczelka miedzy przepustnica ( metal) a plastikowym kolektorem. Dokladnie NAD wejscie krotkiej odmy w skrzynie korbowa, w ten lejek. Dziwne bo raczej olej z niej w gore nie poleci? Odma wuyglada sucha a kolektod z dolu mokry od oleju, jutro rozkrece zobacz jak przepustnica wyglada,i odme zmieniam na stara, razem z moim urzadzeniem do filtrowania oleju.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
Zalezy jak dlugo ma auto i kto wczenije jak traktowal, u mnie np Ori odma (wiem ze ori bo wiem jak wyglada topranowska i jakie to gowno) byla niedosc ze idealnie czysta to jeszcze peklo tylko jedno mocowanie jak zdejmowalem na hama, ten okrag co zaskakuje przy pokrywie i to tylko jeden. Mam ja w calosci, przepilowalem gruszke zeby zobaczyc co w srodku jest, skleilem ja spowrotem i mam na podmianke. Dodatkow z tej odmy ORI musialem przelozyc oringi, bo te topranowskie byly za duze. Niedosc ze luzno siedzialy to nie dawaly sie wcisnac do srodka bo wychodzily bokiem. Dodakowo odma topranoska nie jest wygieta i wyprofilowana tak jak ta oryginalna. Oryginalna na zakrecie 90 stopni za cewka, ma takie spaszczenie - topranowska nie ma. Tak wiec mam ori odme sprawna na podmianke w ktora zamontowalem moje urzadzenie separujace olej. W moim przypadku albo ktos wczensije wsadzil ori druga odme, i sie wykosztowal bo 360 zl w serwisie u nas, W niemczech pewnie z 100 E ( audi w pl jakies pol roku) albo ten przebieg 230k km jest w miare pewny i jest to jeszcze oryginalna odma z pierwszego montazu, ktora sie nie polamala dziwnym trafem.bendzji pisze:Piszę że do wymiany bo przy próbie demontażu na 99% się rozsypie
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
hmm...ciekawe , u mnie wg historii z ASO , około 100-120 tys km wcześniej była wymieniana , w 2009 roku - pękała przy demontażu , krótka też ale zdjąłem ja bez demontażu przepustnicy czy kolektora no i mam LPG - praktycznie brak miejsca na ruch reką
Co do odmy topranowskiej to chyba dostałeś podróbkę TCHans PRaJS
- ta którą kupiłem była idealnie wyprofilowana , spłaszczenie też jest , wszystko pasowało
A się jeszcze zastanawiam jak wyglądają te wyjścia z pokryw wałków , tam może być też chyba zawalone , ktoś zdejmował pokrywy i czyścił?

Co do odmy topranowskiej to chyba dostałeś podróbkę TCHans PRaJS

A się jeszcze zastanawiam jak wyglądają te wyjścia z pokryw wałków , tam może być też chyba zawalone , ktoś zdejmował pokrywy i czyścił?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2015
- Moje auto: S6 C7
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 4.2 ARS 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Giżycko
tak ja, wymienialem uszczelki pod pokrywami. Od strony odmy jestes w stanie to wyczyscic, jest tam troche syfu ale od strony srodka pokrywy nie ma okreaglej dziury tylko to jest tak smiesznie odwrocone przeplaszczenie , pewine zeby olej tam nie rzygal. I tam raczej ciezko to jakos przeczyscic. Najlepiej zalac to jakis preparatem do czyscczenia silnikow z wierzchu. Pozniej dobrze wyplukac i wysuszyc. U mnie byl swobodny przelot,
W weekend montowałem topranowską odmę i była wyprofilowana, spłaszczona, oringi pasowały, leży jak oryginałde_never pisze:Zalezy jak dlugo ma auto i kto wczenije jak traktowal, u mnie np Ori odma (wiem ze ori bo wiem jak wyglada topranowska i jakie to gowno) byla niedosc ze idealnie czysta to jeszcze peklo tylko jedno mocowanie jak zdejmowalem na hama, ten okrag co zaskakuje przy pokrywie i to tylko jeden. Mam ja w calosci, przepilowalem gruszke zeby zobaczyc co w srodku jest, skleilem ja spowrotem i mam na podmianke. Dodatkow z tej odmy ORI musialem przelozyc oringi, bo te topranowskie byly za duze. Niedosc ze luzno siedzialy to nie dawaly sie wcisnac do srodka bo wychodzily bokiem. Dodakowo odma topranoska nie jest wygieta i wyprofilowana tak jak ta oryginalna. Oryginalna na zakrecie 90 stopni za cewka, ma takie spaszczenie - topranowska nie ma. Tak wiec mam ori odme sprawna na podmianke w ktora zamontowalem moje urzadzenie separujace olej. W moim przypadku albo ktos wczensije wsadzil ori druga odme, i sie wykosztowal bo 360 zl w serwisie u nas, W niemczech pewnie z 100 E ( audi w pl jakies pol roku) albo ten przebieg 230k km jest w miare pewny i jest to jeszcze oryginalna odma z pierwszego montazu, ktora sie nie polamala dziwnym trafem.bendzji pisze:Piszę że do wymiany bo przy próbie demontażu na 99% się rozsypie
