[A6 C5 2.7T] Jak sprawdzić szczelność dolotu?
[A6 C5 2.7T] Jak sprawdzić szczelność dolotu?
Witam kolegów.
Może jakaś mądra głowa mi pomoże. Borykam się od dłuższego czasu z szarpaniem na LPG. Wymieniałem świece ze dwa razy, sprawdzałem cewki. Była też wymiana przepływki. Rezultaty mizerne - VAG nie pokazuje żadnych błędów szarpanie jak było tak jest.
Wczoraj spróbowałem jeszcze jednej rzeczy. Odpiąłem przepływkę i .... jak ręką odjął! Zero szarpania - czuje się jakbym jechał autem na benzynie. Dosłownie szok.
Teraz kilka pytań.
Wykluczając awarię przepływki (mam dwie - jedna fakt jest nieco padnięta bo w peaku podaje 150mg/s ale druga jest na pewno dobra bo podaje 230 mg/s czyli mniej więcej tyle ile auto ma koni dzieląc przz 0,8) czy to oznacza, że nieszczelny jest dolot?
W którym miejscu szukać nieszczelności za przepływką czy to co przed przepływką też ma znaczenie? Czy taka drobnostka jak brak dwóch z trzech zaczepów na obudowie filtra powietrza (przez co jest tam niewielka szpara) może mieć znaczenie? Za przepływką w którym miejscu szukać - tam widzę tylko dwa gumowe elementy po jednym na stronie reszta to metal (ewentualnie pozostaje miejsce wkrętek w kolektor może tam coś lewego zasysać?).
No i wreszcie czy da się wyłapać zaciąganie lewizny na podstawie VAG`a ? Jak tak to na jakim kanale?
Wielkie dzięki za pomoc
Może jakaś mądra głowa mi pomoże. Borykam się od dłuższego czasu z szarpaniem na LPG. Wymieniałem świece ze dwa razy, sprawdzałem cewki. Była też wymiana przepływki. Rezultaty mizerne - VAG nie pokazuje żadnych błędów szarpanie jak było tak jest.
Wczoraj spróbowałem jeszcze jednej rzeczy. Odpiąłem przepływkę i .... jak ręką odjął! Zero szarpania - czuje się jakbym jechał autem na benzynie. Dosłownie szok.
Teraz kilka pytań.
Wykluczając awarię przepływki (mam dwie - jedna fakt jest nieco padnięta bo w peaku podaje 150mg/s ale druga jest na pewno dobra bo podaje 230 mg/s czyli mniej więcej tyle ile auto ma koni dzieląc przz 0,8) czy to oznacza, że nieszczelny jest dolot?
W którym miejscu szukać nieszczelności za przepływką czy to co przed przepływką też ma znaczenie? Czy taka drobnostka jak brak dwóch z trzech zaczepów na obudowie filtra powietrza (przez co jest tam niewielka szpara) może mieć znaczenie? Za przepływką w którym miejscu szukać - tam widzę tylko dwa gumowe elementy po jednym na stronie reszta to metal (ewentualnie pozostaje miejsce wkrętek w kolektor może tam coś lewego zasysać?).
No i wreszcie czy da się wyłapać zaciąganie lewizny na podstawie VAG`a ? Jak tak to na jakim kanale?
Wielkie dzięki za pomoc
tusiek21 pisze:najprosciej chyba preparatem plakopodobnym psikac w okolicach kolektora ssacego przewodow powietrza, jezeli silnik zwiekszy chwilowo obroty znaczy ze łapie lewe powietrze gdzies...
Tak to napewno nie sprawdzisz w 2.7. Demontujesz elastyczny wąż z przepływomierzem przy igreku odpinasz i zaslepiasz zawór odmy przy igreku ten obok N249. Musisz sobie dorobic coś w stylu korka z wentylkiem aby szczelnie weszło do wejscia igreka. Pompujesz do 1.5 bar i słuchasz gdzie syczy. To jedyny 100 sposób.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pomogłem? Kliknij
Jeszcze jedno pytanko.
Jeżdże z odpiętą przepływką powiedzmy od 1000 km - wrażenia świetne, szarpania brak, dynamika ok. Poza falującymi obrotami na benzynie na zimnym silniku i świecącymi się kontrolkami na desce ze względu na odpięcie przepływki nie ma żadnych efektów ubocznych.
Pytanie brzmi - czym ryzykuje jeżdżąc z odpiętym przepływomierzem? Jakie elementy się szybciej zużywają?
Jeżdże z odpiętą przepływką powiedzmy od 1000 km - wrażenia świetne, szarpania brak, dynamika ok. Poza falującymi obrotami na benzynie na zimnym silniku i świecącymi się kontrolkami na desce ze względu na odpięcie przepływki nie ma żadnych efektów ubocznych.
Pytanie brzmi - czym ryzykuje jeżdżąc z odpiętym przepływomierzem? Jakie elementy się szybciej zużywają?
Witam podepnę się pod temat. Dzisiaj sprawdzałem szczelność u siebie, opisze jak to wykonałem i czy zrobiłem to dobrze. Zaślepiłem wlot odmy w igreku, zaślepiłem igrek od strony przepływki i tu był wentylek do nabicia ciśnienia, zacząłem bić ciśnienie i okazało się że ucieka z tego węża w kształcie f koło przepustnicy. Chwilowo zmontowałem sobie własne f do puki nie zamówię i znowu zacząłem pompować powietrze i tu zdziwienie bo nie mogłem nabić ciśnienia gdyż powietrze uciekało przez gruszkę odmy która się podłącza do igreka po zatkaniu jej palcem leci przez korek wlewu oleju i tu pojawia się moje pytanie. Czy to ze powietrze ucieka przez odmę oznacza ze jest niesprawna??
- Blondyn988
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 76
- Rejestracja: 14 wrz 2011, 19:34
- Lokalizacja: Gniezno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 104
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:13
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Pomorskie
Witam ja odnośnie tej fotki jest tam króciec do którego jest wpięty zawór - Pressure limiting valve i czy po odpięciu go od króćca powinno tam dmuchać czy zaciągać powietrze bo u mnie nic się nie dzieję tak jakby był zaślepiony zapchany ale gdy zatkam otwór w tym zaworze to na wlewie oleju wciąga lekko do środka folie położoną na wlewie a jak puszczę to lekko dmucha więc pewnie mam problemy z odma bo mi kapie na kolektor olej i śmierdzi ale tylko przy małym przebiegu jak przejadą więcej kilometrów i przełączy się na gaz to nie kapie nic na kolektor bo nawet po zatrzymaniu samochodu i włączonym silniku maska do góry i nic nie śmierdzi ani dymi a na zimnym silniku jak odpalę to po minucie już czuć smród palonego oleju i dymek widać pod maską poradźcie bo ten smród mnie dobija i dodatkowo gubi olej (uszczelki pod pokrywa zaworów wymieniłem i parę dni spokój (dokładnie dwa) a później wyciek wrócił)daw2 pisze:tusiek21 pisze:najprosciej chyba preparatem plakopodobnym psikac w okolicach kolektora ssacego przewodow powietrza, jezeli silnik zwiekszy chwilowo obroty znaczy ze łapie lewe powietrze gdzies...
Tak to napewno nie sprawdzisz w 2.7. Demontujesz elastyczny wąż z przepływomierzem przy igreku odpinasz i zaslepiasz zawór odmy przy igreku ten obok N249. Musisz sobie dorobic coś w stylu korka z wentylkiem aby szczelnie weszło do wejscia igreka. Pompujesz do 1.5 bar i słuchasz gdzie syczy. To jedyny 100 sposób.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Nie bardzo rozumiem po co tak kombinować ze sprawdzaniem, czy kolektor jest szczelny.....podpinasz sie pod kompa LPG i patrzysz ile wynosi podciśnienie.......powinno wynosić max 0.4 bara. Jeśli jest powyżej to na bank masz nieszczelność. Jeśli jest poniżej, a najlepiej w okolicach 0.35 bara to na 100 % masz szczelny kolektor i nic nie musisz kombinować żeby to sprawdzać.
U mnie jak miałem wypięty wąż gumowy od odmy, który łączył się z lewą pokrywą zaworów, to właśnie auto nie równo pracowało......i zamiast kombinować jakimiś plakami, to podłączyłem kompa gazowego i pięknie wyszło podciśnienie 0.48. A to oznacza nieszczelność i to sporą.
[ Dodano: 2015-08-27, 09:20 ]
Dopiero jeśli faktycznie nieszczelność występuje i jest problem z jej zlokalizowaniem, to można się bawić z jakimiś korkami i wentylkami
U mnie jak miałem wypięty wąż gumowy od odmy, który łączył się z lewą pokrywą zaworów, to właśnie auto nie równo pracowało......i zamiast kombinować jakimiś plakami, to podłączyłem kompa gazowego i pięknie wyszło podciśnienie 0.48. A to oznacza nieszczelność i to sporą.
[ Dodano: 2015-08-27, 09:20 ]
Dopiero jeśli faktycznie nieszczelność występuje i jest problem z jej zlokalizowaniem, to można się bawić z jakimiś korkami i wentylkami
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga