Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

a6 c5 2.4 falowanie i drgania.

Silniki benzynowe
de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 26 maja 2015, 15:19

Zla kompresja- zle spalanie mieszanki- swieca okopcona. Tez moze byc. Nie mysl co Ci sie wydaje tylko sprawdz wszystko po kolei, Jak u kolegi wyzej. Sprwadz sondy jak kolega wyzej napisal. Albo przez sondy Ci leje albo sondy Ci wskazuja ze Ci trwyski leja. Albo zle spalanie bo kompresja. To takie proste i w miare tanie badanie. Zajmie mechanikowi moze z 30 minut, a duzo sie dowiesz. Jedz zaplac i z glowy. Kazdy mechanik powinine miec manometr. Sprobuj kupic ew uzywane sondy od kogos jak nie chcesz w ciemno wydawac pieniedzy. Jak wyciagasz okopcone swiece to i sondy tak samo sa okopcone- moze dlatego zamulaja, lub sa uszkodzone. Sprobuj odpiac sondy i zobaczyc co sie dzieje- jak auto zacznie reagowac.


DO sebol - nie wiem czy zauwazyles opis blokow. ALe te z measuring blocks dotycza sondy 1 banku 1 lub 2
a w Basic setings masz opis Sondy 2 banku 1i2 mozliwe ze zly opis, a mozliwe ze dotyczy do sond za katem.
Z wykresow winika, ze ewitdentnie ci jedna sonda stoi, jak Ci sie chce to sprobuj zamienic sondy z lewej na prawa i bedzisz wiedzial, albo odpinaj wtyczki po kolei i tez bedziesz wiedzial. Organoleptyczne sprwdzanie jest najprostsze. Zmieniajac sondy, bedziesz wiedzial czy to sonda zle wskazuje bo padla, czy cos ze strona jest nie tak. Wyglada ze gdzies masz blad w opisach. Albo te measuring blokcks sa pomieszane, ze raz dotycza sond przed a raz za katem. Na wykresie pomaranczowa sonda to jest sonda po stronie pasazera ( bank 1- parawa strona siedzac w aucie), odepnij sonde najpierw jedna, zobacz czy stoi na 0.45 pozniej druga. Tak bedziesz wiedzial o ktora chodzi.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2015, 10:18 przez de_never, łącznie zmieniany 1 raz.

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 26 maja 2015, 23:46

Nie mam co sprawdzac kolego bo posiadam tylk dwie sondy... za katem nie mam ;), Co do teorii kompresji to jest to malo prawdopodobne, poniewaz wszystkie swiece sa czarne, oscyluje problem z dolotem, jutro jak mi sie uda to ustale termin w serwisie audi na badanie. przypomne ze mieszkam w niemczech i tu wszelkie warsztaty sobie słono licza ;( Dodam ze malo prawdopodobne teorie wysuwasz, ponieważ obie sondy wskazuja zblizone wartosci i próbują korygować .

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 27 maja 2015, 10:18

tusiek21 pisze:Nie mam co sprawdzac kolego bo posiadam tylk dwie sondy... za katem nie mam ;), Co do teorii kompresji to jest to malo prawdopodobne, poniewaz wszystkie swiece sa czarne, oscyluje problem z dolotem, jutro jak mi sie uda to ustale termin w serwisie audi na badanie. przypomne ze mieszkam w niemczech i tu wszelkie warsztaty sobie słono licza ;( Dodam ze malo prawdopodobne teorie wysuwasz, ponieważ obie sondy wskazuja zblizone wartosci i próbują korygować .
Druga czesc mojego postu nie byla do Ciebie tusiek, ta dotyczaca katow i zaminy sond lewa na prawa byla do sebola.
Wlasnie znalazlem ze sondy probuja oscylowac napieciem u Ciebie , w ktoryms tam logu.
Ciezko cokolwiek doradzac, jak nie masz zaplecza w garazu zeby chociazy wyciagnac wtryski albo sprawdzic kompresje na cylindrach. Ja np sprwdzilem u siebie i mi wyszlo ze mam wiecej niz powinienem miec, powyzej 14 bar, a 14 to pewnie nie mial jak z fabryki wyjechal. ( norma 9-14) Co nasuwa mi pewne mysli na temat zuzycia silnika.
A nie jedzie nikt do Ciebie z polski? to by Ci kupil manomentr do sprawdzania cisnienia. Proste urzadzenie kosztujace 50 zl na allegro.
Ps wiem ile kosztuja serwisy w miemczech. Ceny sa numerowo porównywalne tylko ze w innej walucie, np geometria u nas 70-100 zl, dojcze 70-100 E, wiec Cie rozumiem, ze nie chcesz dac auta do serwisu, bo koszt moze osiagnac wartosc 1/4 samochodu

aha I jeszcze jedno. Pytales o ta druga temperature obok 90 stopni. Zawsze pokazuje Ci 45 stopni? Jest to czujnik temperatury w dolocie. Znajduje sie zaraz nad plytka na ktorej sa rozprowadzane kabelki od pocisnienia, selenoidy od sai i od klapy zmiany dlugosci dolotu. Szara wtyczka o ile dobrze pamietam. Na pewno nie powinien wskazywac caly czas 45 stopni. Sprawdz rano na zimnym silniku

tutaj jest to dokladnie opisane
viewtopic.php?t=62567

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 28 maja 2015, 23:53

Jutro rano sprawdze ta temperature, dzisiaj jadac do pracy zauważyłem że na zimnym silniku samochód chodzi lepiej, nawet skrzynia nie przeciaga zmian biegow, podjade jutro na jeden z warsztatow i poprosze o zmierzenie cisnienia, mysle ze za przyslowiowa flaszke mi to sprawdza, w serwisie byłem termin mam umowiony dopiero na 10 czerwca, na kontrole skrzyni i ewentualna dolewke oleju w niej, jezeli wejdzie ok 2litrow to cena nie przekroczy 200euro ;) przy okazji maja mi zerknac na te drgania i cos podpowiedziec hehe.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 29 maja 2015, 06:06

A mi to jednak wyglada na lejace wtryski. Gdy wtrysk nie domyka sie to jest to mechaniczne uszkodzenie i nie bedzie bledow wiec pasuje. Resta objawow tez na to wskazuje

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 29 maja 2015, 13:37

sprawdzilem dzisiaj ta grupe 011 temperatura na zimnym prawidlowa 18C na zewnatrz 22 C, co do wtryskow, jaka sznsa na to ze wszystkie wtryski nie trzymaja?

de_never
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:49
Imię: Dawid
Rocznik: 2015
Moje auto: S6 C7
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: de_never » 29 maja 2015, 13:41

Wiesz co jeszcze sprawdz, bo to dziwne, zeby wszystkie wtryski CI laly na raz skoro obie sondy Ci skazuja podobne anomaile. Sprawdz regulator Cisnienia paliwa na listwie ew zobacz czy do niego pocsienienie nie jest uszkodzone. Moze masz uszkodzony/zaciety i masz za duze Cisnienie na listwie wtryskowej. Tez Proste badanie- manomer pod listwe wtryskowa i bedzie wiadomo.

A co do wtryskow no to jak kazda czesc w aucie, zacielo sie/ zasyfilo i moze byc lipa. W takich leciwych autach ma prawo, na forum amerykanskim gdzies czytalem wypowiedzi ze w tych silnikach wlasine czesto wystepuja problemy z przytkanymi/zasyfialymi wtryskami i wlewaja jakis srodek do zbiornika do czyszczenia wtryskow i czasami pomaga. U nas na forum nie widzialem zeby ktos praktykowal taka zasade.

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 29 maja 2015, 23:44

hmm regulator cisnienia, calkiem to i mozliwa diagnoza, wylecial mi z glowy fakt ze po zakupie auta, podcisnienie bylo od niego rozpiete i walily bledami dwie sondy nie wlasciwa mieszanka. W jaki sposob moze sie uszkodzic takie ustrojstwo? Podcisnienie do niego dolatuje, w jaki sposob go sprawdzic, jakbys mogl to wytlumaczyc jak laikowi ;) Co do wtryskow chcialem kupic ten magiczny specyfik tylko nie wiem jak go tutaj szukac ;)

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 30 maja 2015, 07:43

Regulator to nie moze byc bo ten bkad wskazuje na za duza ilosc paliwa a nie za mala

tusiek21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 24 maja 2015, 22:57
Lokalizacja: Jaworzno / Niemcy

Post autor: tusiek21 » 30 maja 2015, 11:48

nie rozumiem Twojej odpowiedzi... problem polega na zbyt bogatej mieszance (swiece czarne jak smola) i o jakim bledzie mowisz? bledy z sondami byly zaraz po zakupie i rozpiete bylo wtedy podcisnienie od regulatora, po podpieciu bledy znikly, problem zbyt bogatej mieszanki nie...

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 01 cze 2015, 06:04

No wlasnie o tym mowie. To jest blad. Masz za duzo paliwa a za malo powietrza

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja