[ TIP+Q] Skutek wymiany oleju w skrzyni po 200kkm
[ TIP+Q] Skutek wymiany oleju w skrzyni po 200kkm
Tydzień temu przyprowadziłem swoje nowe c6 3.0 TDI Q 2007rok.
Przebieg 196000km, sprawdzony po VINie, do końca serwisowany w ASO. Oczywiście Niemiec nie wymieniał olejuw skrzyni, bo ASO mówi żeby nie wymieniać. Myślicie że powinienem od razu się tym zająć, i pomimo że skrzynia jak i cały silnik pracują bez zarzutu wymieniać olej natychmiast? Słyszałem że po takim czasie jak wymienię olej to skrzynia może się zepsuć. W Warszawie krzyknęli mi w warsztacie który zajmuje się automatami, 950zł netto za wszystko.
Przebieg 196000km, sprawdzony po VINie, do końca serwisowany w ASO. Oczywiście Niemiec nie wymieniał olejuw skrzyni, bo ASO mówi żeby nie wymieniać. Myślicie że powinienem od razu się tym zająć, i pomimo że skrzynia jak i cały silnik pracują bez zarzutu wymieniać olej natychmiast? Słyszałem że po takim czasie jak wymienię olej to skrzynia może się zepsuć. W Warszawie krzyknęli mi w warsztacie który zajmuje się automatami, 950zł netto za wszystko.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Jak skrzynia jest sprawna to prawidłowa wymiana oleju jej nie zabije. Prawidłowa tzn. Poprawny olej, poprawna ilośc, oryginalny filtr plus na koniec wycofanie adaptacji i nauka skrzyni Ew update softu jeżeli jest. Jeżeli teraz skrzynia jest sprawna plus bedą zachowane wszystkie punkty wyżej, nie ma opcji by sie zepsuła. Jeżeli po wymianie skrzynia padnie to znaczy ze była już zepsuta a nowy olej spowoduje jedynie uwidocznienie sie usterki.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 16 lut 2014, 22:14
- Lokalizacja: Lublin
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Po prostu się rozleci i dalej lawetą...rafalpe pisze:Czym grozi jeżdżenie z kończącym się konwerterem?
Nikt chyba nie odważy Ci się napisać że takrafalpe pisze:Mam do przejechania jakieś 2000km, myślicie że da radę?

Tu jest obszerny temat o konwerterze, poczytaj viewtopic.php?t=38567&view=next
Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Konwerter albo nieszczelnosc w hydraulice, rysa na tloku itp itd. Jezeli konwerter, to w konwerterze najczesciej konczy sie lock'up w najgorszym wypadku bedziesz jechal caly czas na 3cim biegu z rozpietym lock'upem... skonczy sie to pewnie spalaniem z 15/100 ale mysle ze masz szanse dojechac... , jezeli natomiast masz ryse na tloku/ukrecajacy sie walek/ mocne problemy z hydraulika to raczej przed wyjazdem wykup sobie jakies ADAC plus i badz przygotowany na holowanie bo moze dojedziesz, ale to raczej male szanse, oczywiscie probowac mozesz;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
marach8 pisze:Spokojnie bez paniki to tylko uslizgiwanie...
żadnych trybów awaryjnych nie było jeszcze?
Chyba przed całkowitym padnie ciem powinny takowe wystąpić
Hmmmmmmmm teoretycznie tak... ale skoro wg hipotezy to konwerter to powinien miec blad... ze sie nie zamyka/slizga itp... jezeli to uslizg na ktoryms ze sprzegiel to tez powinien wystapic blad... uslizgu i przelozenia...
Jezeli ktores ze sprzegiel sie slizga (nie wazne z jakiego powodu) to po 2tys km napewno je spali, razem z olejem, wiec szansa ze dojedzie jest raczej znikoma. Do tego po takiej podrozy pewnie skrzynia bedzie nadawala sie juz do kapitalnego remontu
