[ INNY] Audi A6 C5 Silnik benzynowy jaki wybrać?
witam szanowne grono.
pytanie do byłych i obecnych właścicieli 2.7 bT i 4.2. (jeżeli coś wybiore a wybiore na pewno to tylko w Q i mile widziany Tip, no i po lifcie).
jeśli chodzi o normalne a raczej delikatne przyspieszanie, gaz na 50 proc. albo raczej mniej i zmiana biegów przy 2500, 3000, 3500 obr.
jak mocno ciągnie przy 2000, przy 2500, 3000, 3500 ?
2.7 pewnie przy gazie 50 proc lub mniej idzie ładnie. a jak 4.2 ? trzeba mu deptać więcej żeby jechał tak jak 2.7 ?
a może ma duży moment nawet przy 2000 lub 2500 obr.
jakie spalanie przy takiej jeździe?
no i jak sie sprawy mają przy mocniejszym gazie (pow 50 proc). obr do 4000 max.
obecnie jeżdże 2.8 Q tip i nie jest źle. musze go troche kręcić żeby w miare przyspieszał.
ostatnio miałem okazje jechać mazdą 3 (1.9 t diesel) i muszę przyznać że nie musiałem dużo gazu dawać a szedł lepiej niż mój przy tych samych obrotach (tzn 2000 do 2500 albo 3000).
sprawa Tipa. przy 4.2 raczej ok a przy 2.7 bT ? skrzynia wytrzyma takie obciążenia? raczej zostane przy serii, może "kilka" koni nie dużym kosztem. ale nie więcej niż 300KM.
i czy oba silniki lubią LPG?
przepraszam za tak długi post ale chciałbym mieć jakieś porównanie a nie mogłem znaleźć wyczerpujących odpowiedzi.
z góry dziękuje
pytanie do byłych i obecnych właścicieli 2.7 bT i 4.2. (jeżeli coś wybiore a wybiore na pewno to tylko w Q i mile widziany Tip, no i po lifcie).
jeśli chodzi o normalne a raczej delikatne przyspieszanie, gaz na 50 proc. albo raczej mniej i zmiana biegów przy 2500, 3000, 3500 obr.
jak mocno ciągnie przy 2000, przy 2500, 3000, 3500 ?
2.7 pewnie przy gazie 50 proc lub mniej idzie ładnie. a jak 4.2 ? trzeba mu deptać więcej żeby jechał tak jak 2.7 ?
a może ma duży moment nawet przy 2000 lub 2500 obr.
jakie spalanie przy takiej jeździe?
no i jak sie sprawy mają przy mocniejszym gazie (pow 50 proc). obr do 4000 max.
obecnie jeżdże 2.8 Q tip i nie jest źle. musze go troche kręcić żeby w miare przyspieszał.
ostatnio miałem okazje jechać mazdą 3 (1.9 t diesel) i muszę przyznać że nie musiałem dużo gazu dawać a szedł lepiej niż mój przy tych samych obrotach (tzn 2000 do 2500 albo 3000).
sprawa Tipa. przy 4.2 raczej ok a przy 2.7 bT ? skrzynia wytrzyma takie obciążenia? raczej zostane przy serii, może "kilka" koni nie dużym kosztem. ale nie więcej niż 300KM.
i czy oba silniki lubią LPG?
przepraszam za tak długi post ale chciałbym mieć jakieś porównanie a nie mogłem znaleźć wyczerpujących odpowiedzi.
z góry dziękuje
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
a miał ktoś możliwość pojeździć 2.7 a za chwile 4.2 i pamięta jak auto reagowało na delikatne dotykanie gazu a jak na mocniejsze?
chętnie sam bym zobaczył jak to się ma.
Mazdomania, chodzi o to żeby nie wciskać gazu zbyt mocno i nie zmieniać biegów powyżej 3,5 czy 4 żeby auto fajnie przyspieszało i przy tym nie pożerało znacznej ilości paliwa.
raczej skłaniam się ku 4.2 ale jak będzie życie pokaże. może jakaś zabłąkana 2.7 z niemieckiego salonu z przebiegiem 150tys bo przykryli plandeką i o niej zapomnieli przez ostatnie 5 lat
chętnie sam bym zobaczył jak to się ma.
Mazdomania, chodzi o to żeby nie wciskać gazu zbyt mocno i nie zmieniać biegów powyżej 3,5 czy 4 żeby auto fajnie przyspieszało i przy tym nie pożerało znacznej ilości paliwa.
raczej skłaniam się ku 4.2 ale jak będzie życie pokaże. może jakaś zabłąkana 2.7 z niemieckiego salonu z przebiegiem 150tys bo przykryli plandeką i o niej zapomnieli przez ostatnie 5 lat
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ja staram się nie kręcić zbyt wysoko i ładnie przyspiesza. Jak nie zapomnę to jutro nagram Ci filmik na powrocie do domu.
Jeśli nie chcesz dłubać to szukaj 4.2 V8, jednak jak co chwilę Ci mało i lubisz "modzić" w silniku to bardziej 2.7 V6. Ja chciałam seryjnie mocne autko i V8 pod maską, dlatego wybór padł na 4.2
Jeśli nie chcesz dłubać to szukaj 4.2 V8, jednak jak co chwilę Ci mało i lubisz "modzić" w silniku to bardziej 2.7 V6. Ja chciałam seryjnie mocne autko i V8 pod maską, dlatego wybór padł na 4.2
lubie dłubać ogólnie przy aucie ale nie jestem specem żeby rozbierać silnik. pokrywy, odma i inne lekkie sprawy to czemu nie. zawiecha, hamulce tez ok. olej w tipie też ogarne.
no ale Twoja S6 ma trochę więcej mocy. i pewnie części typu amory czy tarze hamulcowe też droższe od a6?
czekam na filmik
dziękuje za zainteresowanie moimi pytaniami
no ale Twoja S6 ma trochę więcej mocy. i pewnie części typu amory czy tarze hamulcowe też droższe od a6?
czekam na filmik
dziękuje za zainteresowanie moimi pytaniami
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Szczerze powiedziawszy to zakup samochodu z którymś z tych silników mija się z celem, bo z kontekstu wynika, ze szukasz czegoś w miarę oszczędnego, a te silniki oszczędne nie są. 2.7T będzie oszczędniejsze z racji mniejszej pojemności, ale królem ekonomii też nie jest, ba potrafi wypić porównywalne ilości paliwa jeśli się go o to poprosi...
Nie wiem jak V8, ale 2.7T jeździ się jak dieselem. Od najniższych obrotów ładnie przyspiesza.
Nie wiem jak V8, ale 2.7T jeździ się jak dieselem. Od najniższych obrotów ładnie przyspiesza.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Na papierze, bo ile faktycznie zdechło i uciekło tego najstarsi górale nie wiedzą. Do codziennej jazdy ciut bardziej ekonomicznie wychodzi A6 4.2 niż S6.Kris699 pisze:no ale Twoja S6 ma trochę więcej mocy
A6 4.2 i S6 seryjnie mają takie same hamulce(przód 321, tył 269), natomiast w A6 4.2 z tyłu jest Nivo, więc droższa zabawa niż w standardowym, ale zawsze można założyć gwint. W S6 tylne amory używka lub ASO (problem z zamiennikami) ew. jak wcześniej gwint.Kris699 pisze:no ale Twoja S6 ma trochę więcej mocy. i pewnie części typu amory czy tarze hamulcowe też droższe od a6?
Dokładnie...... jeśli szukasz ekonomii to zapomnij i o 2.7 i o 4.2. Paliwo to jedno (oba swoje wypiją jak się poprosi, a w mieście 4.2 to smok), ale i części do najtańszych nie należą. W 4.2 np. świece ok. 50zł/szt, cewki 100(Inter Cars 178zł/szt)-230zł/szt (ASO)- a jest ich 8, fazatory z łańcuchami ok. 2300zł/szt (ASO)- są 2, oleju prawie 8L, filtr marokowy (Knecht) ok. 100zł, tylne amory ponad 600zł/szt (ASO), EVAP ok. 500zł (ASO) itd.......metyoo pisze:z kontekstu wynika, ze szukasz czegoś w miarę oszczędnego, a te silniki oszczędne nie są.
Moc teoretycznie zbliżona, ale A8 D3 z BFM pod maską waży ponad 300 kg mniej niż S6 i ma 6 biegów, a nie 5 jak w S6, tak więc odpycha się lepiejmrporpoise pisze:W zasadzie nie trzeba prosić żeby przyśpieszał... Co prawda jechałem A8 - ale moc ta sama w zasadzie
To zapomnij i o 4.2 i o 2.7........Kris699 pisze:oszczędne tzn do 15 litrów. ale fajnie jakby mniej.
A8 jest lżejsze, bo jest całe "ameliniowe"a8 troche cięższe chyba jak idzie ładnie to a6 kombi też pójdzie
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Zależy czy PB czy LPG i na jakich kołach jeżdżę Orientacyjnie na LPG:
Trasa
- bardzo, bardzo spokojna ok. 13L
- normalnie (bez wygłupów i częstych przyspieszeń/hamowań) 15-16L
- ostro ok 20L (raz mi się udało zrobić średnie z całego zbiornika po trasie 23L, ale mniej niż 190 nie było na zegarach)
- max był 25L, ale to podczas strojenia gazu, więc i 250 było na budziku
Miasto
- teraz w ogóle nie jeżdżę nią mieście, ale wcześniej od 17L w górę
- kiedyś czytałam, że we Wrocławiu ludziom eSki palą 25-35L........
Trasa
- bardzo, bardzo spokojna ok. 13L
- normalnie (bez wygłupów i częstych przyspieszeń/hamowań) 15-16L
- ostro ok 20L (raz mi się udało zrobić średnie z całego zbiornika po trasie 23L, ale mniej niż 190 nie było na zegarach)
- max był 25L, ale to podczas strojenia gazu, więc i 250 było na budziku
Miasto
- teraz w ogóle nie jeżdżę nią mieście, ale wcześniej od 17L w górę
- kiedyś czytałam, że we Wrocławiu ludziom eSki palą 25-35L........
to może w 15 LPG sie zmieszcze. do pracy 47km w jedną stronę DK8 (z Kłodzka do Wrocławia, ja od połowy trasy do Wrocławia). miasto omijam bo obwodnica. raz w tyg 15km do innego miasta na zakupy tez w miare dobra trasa. ale już od sklepu do sklepu raczej nie bede jeździł
marzy mi się od dawna 4.2 czy 2.7 a marzenia trzeba spełniać
marzy mi się od dawna 4.2 czy 2.7 a marzenia trzeba spełniać
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy