Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[AMM 2.4 163 KM] Nie zapala się check engine

Silniki benzynowe
pe_jot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

[AMM 2.4 163 KM] Nie zapala się check engine

Post autor: pe_jot » 28 kwie 2015, 17:26

Witam,

Właśnie zaczynam przygodę z A6 C5 i od początku mam pod górkę.

Głównym problemem jest to, że nie zapala się kontrolka check engine.
Ani po przekręceniu kluczyka na zapłon ani po odpięciu któregokolwiek czujnika pod maską nie zaświeca się.
Czym może być to spowodowane? Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2015, 19:52 przez pe_jot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 kwie 2015, 17:30

Czy profil wypełniłeś prawidłowo? Jak masz rocznik 2000 to nie możesz mieć silnika o kodzie AGA.

Zegary masz z ctfrowym zegarkiem? Czy po zapłonie zapala się kontrolka EPC?

pe_jot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: pe_jot » 28 kwie 2015, 17:38

Właśnie szukam tematu jak sprawdzić kod silnika.
Zegary są z pół fis-em i cyfrowym zegarkiem.
Wydaje mi się że EPC się zaświeca ale nie dam ręki sobie uciąć. Muszę sprawdzić.

Sprawdziłem, epc nie zaświeca się.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 kwie 2015, 18:52

ok to w takiej sytuacji masz brak komunikacji licznika ze sterownikiem silnika , musisz dorwać kabelek vagkkl i uzyć np. vag-com i odczytać wartość adaptacji kanału 60 w liczniku


kod silnika odczytasz z naklejki z kodami w bagażniku w kole zapasowym

pe_jot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: pe_jot » 28 kwie 2015, 19:55

Silnik to AMM.
Dzięki za podpowiedź. Postaram się go jak najszybciej podłączyć pod kompa.
Czy ktoś mógł celowo tu namieszać?

Mam jeszcze pytanie. Orientujesz się może za co odpowiada bezpiecznik 30A koło kompa?

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 28 kwie 2015, 21:41

Pompa sai
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 28 kwie 2015, 23:01

celowo niekoniecznie ale może był licznik wymieniany i nie do końca zaadaptowany

pe_jot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: pe_jot » 28 kwie 2015, 23:28

szydera pisze:Pompa sai
Dzięki. Był on spalony. Jeden przewód podciśnienia jest również nie podłączony.

Co do licznika to możliwe że nie jest to poważna usterka?

Jest kilka innych rzeczy które zauważyłem w samochodzie:
1. Urwany przewód, przewód dwużyłowy, zawiązany był za przewód od czujnika temperatury między chłodnicą a zderzakiem.
2. Silnik na jałowym trzęsie się.
3. Nie działa światło przeciwmgłowe z tyłu, obstawiam bezpiecznik.
4. Nie działają lampki w drzwiach kierowcy.
5. Kapie niebieski płyn ze zderzaka, obstawiam czynnik chłodzący ponieważ wyjąłem luźną dolną warstwę chłodnicy (jeden pasek żeberek).

Jakby ktoś coś wiedział w powyższych tematach to będę wdzięczny.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 29 kwie 2015, 11:52

Sprawdź, czy w liczniku znajduje się jakaś żarówka.
Po mojemu, auto przed sprzedażą waliło błędami, a check palił się non stop. Łatwiej i taniej było usunąć żarówkę niż usterki.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 kwie 2015, 17:50

Metyoo ale EPC też by wyciągneli? Co najwyżej mogli podkleić taśmą tarczki bo wszystko jest na diodach led nie żarówkach.

Jak zmieniałem licznik to póki prawdłowo nie zaadaptowałem sterowników w kanale 60 to nie miałem tych kontrolek , oczywiście teoretyzując wystarczy wymienić sterownik silnika na starszy bez szyny Can i efekt będzie taki sam.

Aha komunikację licznika sprawdzamy w kanale 125 bloków pomiarowych.

pe_jot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: pe_jot » 29 kwie 2015, 20:00

Są diody bo już sprawdzałem.
bendzji, miałbyś może jakiś opis tej procedury?
Nie miałem jeszcze styczności z VAGiem.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 kwie 2015, 21:09

Tam żadnej procedury nie ma wielkiej: wchodzisz w 17-Instruments , sprawdź błędy Fault Codes , potem meas.block i sprawdzasz w bloku 125 jakie masz wartości.

W pierwszym okienku jest Komunikacja ze ECU - 1 jest , 0 nie ma

Wchodzisz potem Adaptation i wpisujesz kanał 60 - powinieneś mieć wartość 1025 lub 0 ( jeśli masz immo2 ) , jeśli jest inna wpisujesz jedną z powuższych i klikasz TEST a potem SAVE i gotowe.

Jeśli to nie pomoże to trzeba szukać dalej , przydadzą się tez błędy z silnika.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 29 kwie 2015, 23:45

Dobry opis, może da się go gdzieś przykleić dla potomnych:-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 kwie 2015, 08:29

musiałbym całościowo przygotować bo to tylko wycinek i są jesze inne wartości jak jest automat ( 1027 ) lub reduktor w Allroad

spotkałem się z taką sytuacją że "fachowcy " przekaładali licznik i nie działał fis , wyśwuetlanue temperatury i biegów - w kanale 60 były jakieś bzdury wpisane , bo zmianie wszystko odżyło

pe_jot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 27 kwie 2015, 22:16
Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka

Post autor: pe_jot » 30 kwie 2015, 23:01

bendzji pisze:wchodzisz w 17-Instruments
Głupie pytanie, w polskim vagu jaka to będzie pozycja?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja