szarpanie skrzyni tiptronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 30 kwie 2013, 09:33
- Lokalizacja: mława
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
kolego z olejem razem filtr trzeba wymienićTeacher pisze:Czyli z tego co koledzy piszecie wnioskuję że powinienem:
- wjechać na kanał i sprawdzić poduszki bo mogą dawać takie symptomy o jakich pisałem ( w razie co mam już komplet wszystkich 5 )
- sprawdzić w jakiś sposób przeguby z przodu czy nie ma luzu
- wymienić olej w skrzyni profilaktycznie
- mieć nadal nadzieję że mam sprawny konwerter
Wszelkie pozostałe sugestie mile widziane

MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
mam pytanie wczoraj oglądałem Audi A4 2.4 automat auto stało około trzech miesięcy akumulator padł podpięliśmy kablami z drugiego załapał od strzału podczas przełączania na R i D zero szarpnięć ale jak przytrzymałem ma R trochę dłużej to skrzynia zaczęła wydawać dziwne odgłosy jak by szum i trzaski i lekko szarpała do tyłu po krótkiej przejażdżce po placu wszystko ucichło i zachowywała sie normalnie mam dylemat bo auto sprawdzone w serwisie przebieg oryginalny 150tyś serwisowane w Szwajcarji
to jest A4 1999 http://otomoto.pl/audi-a4-2-4-150tys-xe ... 55909.htmlposti pisze:który rok tej a6 że taki przebieg?
Auto kupione.
Dziś byłem na wymianie oleju w skrzyni przed wymianą ślizgał się wsteczny było podejrzenie że pęka jakiś koszyk ale w misce olejowej nie stwierdzono śladów po tym koszyczku. Olej zalany filtr wymieniony ale wsteczny się dalej ślizga nie ma tragedii bo auto normalnie cofa tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zaczyna się ślizgać. Ma ktoś jakieś doświadczenia jak z tym można długo jeździć.
Dziś byłem na wymianie oleju w skrzyni przed wymianą ślizgał się wsteczny było podejrzenie że pęka jakiś koszyk ale w misce olejowej nie stwierdzono śladów po tym koszyczku. Olej zalany filtr wymieniony ale wsteczny się dalej ślizga nie ma tragedii bo auto normalnie cofa tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zaczyna się ślizgać. Ma ktoś jakieś doświadczenia jak z tym można długo jeździć.
Witam,
Jestem posiadaczem A6 C5 2,5 tdi AKE quattro, skrzynia tiptronic - która jest problemem. Przeczytalem caly temat i spotkalem sie dokladnie z objawami jakie wystepują u mnie, lecz nikt po rozwiązaniu owego problemu nie wstawił posta z wyjaśnieniem jaka była przyczyna.
Otóż skrzynia szarpie przy redukcji z 5 na 4 bieg - jest to szarpniecie, którego się sam osobiście boje i unikam jak ognia bo jest mega nieprzyjemne. W momencie kiedy robię redukcję ręcznie i bez gazu, wyczuwalna jest zmiana biegu, ale bez nieprzyjemnego szarpniecia.
Skrzynia szarpie też na rozgrzanym już silniki kiedy przełączam się między trybami "R" na "D". Nie jest to regularne, czasami występuje, czasami nie.
Olej został wymieniony kompletnie wraz z czyszczeniem sterownika. Przejechalem już od tego czasu 5tkm i nic się nie zmieniło. Był również podmieniany sterownik hydrauliczny - to niestety też nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Był też zmieniany sterownik skrzyni ( oczywiście o takich samych oznaczeniach ) - brak skutków.
Wszystko zaczeło się po zalaniu auta - zatkany był odpływ pod akumulatorem, ale "wydaje mi się" że wszystko wysuszyłem - było to już prawie rok temu.
Miałem też problemy z zapowietrzającym się układem, ale to chyba nie ma znaczenia.
Gdzie szukać problemu ? Wiem, że sprawa może leżeć w zaśniedziałych stykach lub wadliwej instalacji elektrycznej, ale nie wiem jak to sprawdzic - miernik mam i jestem gotowy do działania.
Vag oczywiście nie pokazuje błędów.
Prosze, doradzcie
Jestem posiadaczem A6 C5 2,5 tdi AKE quattro, skrzynia tiptronic - która jest problemem. Przeczytalem caly temat i spotkalem sie dokladnie z objawami jakie wystepują u mnie, lecz nikt po rozwiązaniu owego problemu nie wstawił posta z wyjaśnieniem jaka była przyczyna.
Otóż skrzynia szarpie przy redukcji z 5 na 4 bieg - jest to szarpniecie, którego się sam osobiście boje i unikam jak ognia bo jest mega nieprzyjemne. W momencie kiedy robię redukcję ręcznie i bez gazu, wyczuwalna jest zmiana biegu, ale bez nieprzyjemnego szarpniecia.
Skrzynia szarpie też na rozgrzanym już silniki kiedy przełączam się między trybami "R" na "D". Nie jest to regularne, czasami występuje, czasami nie.
Olej został wymieniony kompletnie wraz z czyszczeniem sterownika. Przejechalem już od tego czasu 5tkm i nic się nie zmieniło. Był również podmieniany sterownik hydrauliczny - to niestety też nie przyniosło oczekiwanego rezultatu. Był też zmieniany sterownik skrzyni ( oczywiście o takich samych oznaczeniach ) - brak skutków.
Wszystko zaczeło się po zalaniu auta - zatkany był odpływ pod akumulatorem, ale "wydaje mi się" że wszystko wysuszyłem - było to już prawie rok temu.
Miałem też problemy z zapowietrzającym się układem, ale to chyba nie ma znaczenia.
Gdzie szukać problemu ? Wiem, że sprawa może leżeć w zaśniedziałych stykach lub wadliwej instalacji elektrycznej, ale nie wiem jak to sprawdzic - miernik mam i jestem gotowy do działania.
Vag oczywiście nie pokazuje błędów.
Prosze, doradzcie

A u mnie są takie objawy:
Skrzynia szarpie przy przełączaniu na R i D Ale tylko jak auto jest zimne np. po nocy i tylko jak jest zimno na zewnątrz czyli tak ok 5 stopni i niżej. Jak auto postawiłem do ogrzewanego garażu to nie było takiego objawu. Szarpanie znika po przejechaniu 0k 500 metrów, czyli zatrzymam się po chwili i przy wrzucaniu biegów już nie szarpie.
Jakieś pomysły?
Skrzynia szarpie przy przełączaniu na R i D Ale tylko jak auto jest zimne np. po nocy i tylko jak jest zimno na zewnątrz czyli tak ok 5 stopni i niżej. Jak auto postawiłem do ogrzewanego garażu to nie było takiego objawu. Szarpanie znika po przejechaniu 0k 500 metrów, czyli zatrzymam się po chwili i przy wrzucaniu biegów już nie szarpie.
Jakieś pomysły?