Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

3.0 tdi ograniczenie momentu obrotowego na 5 biegu.

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ArturA6

Post autor: ArturA6 » 23 kwie 2015, 10:38

W moim przypadku ta moc i moment są do ewentualnego wykorzystania w ekstremalnych sytuacjach, a standardowo spokojna jazda z delikatnym ruszaniem na światłach, bez wciskania pedału gazu w podłogę ;) Oczywiście to i tak nie zmieni oddziaływania takiego momentu na skrzynię, ale myślę, że styl jazdy może je trochę zniwelować :)

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 23 kwie 2015, 15:09

Dla tego robiac program pod klekota i grzebiac w tym przypadku w Nm2Iq trzeba tez odpowiednio przerobic glowny limiter momentu, aby wygladzic nagly skok momentu obrotowego. Wiadomym faktem jest, ze skrzynia eksploatowana 100tys km w miescie padnie szybciej niz skrzynia z przebiegiem 300tys+ przelotu czysto autostradowego. przy normalnej jezdzie autostradowej lub na dluzszych trasach dawka paliwa to srednio 25mg/H czyli nie wiecej niz 250Nm wewnetrznego momentu na silniku.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 23 kwie 2015, 18:05

mbectb pisze:Dla tego robiac program pod klekota i grzebiac w tym przypadku w Nm2Iq trzeba tez odpowiednio przerobic glowny limiter momentu, aby wygladzic nagly skok momentu obrotowego. Wiadomym faktem jest, ze skrzynia eksploatowana 100tys km w miescie padnie szybciej niz skrzynia z przebiegiem 300tys+ przelotu czysto autostradowego. przy normalnej jezdzie autostradowej lub na dluzszych trasach dawka paliwa to srednio 25mg/H czyli nie wiecej niz 250Nm wewnetrznego momentu na silniku.
Nawet jesli zrobisz ultra gladki przyrost momentu i wypiescisz pod niebiosa ten soft, to:
-nie zwiekszysz tym powierzchni ciernych sprzegiel
-nie zmniejszysz wzrostu temperatury spowodowanego koniecznoscia przeniesienia wiekszej mocy za pomoca tych samych elementow ciernych
-nie zwiekszysz wydajnosci ukladu smarowania i chlodzenia, ktory bylby w stanie wydajniej chlodzic skrzynie [odebrac nadmiar wytworzonego ciepla]
-nie zwiekszysz mechanicznej wytrzymalosci skrzyni

Z przegrzaniem skrzyni jest jak z przegrzaniem silnika, jak go dobrze przegrzejemy to uszczeleczka pod glowica do wymiany tak samo tutaj olej i reszta. Zbyt mocne przegrzanie [spalenie oleju] moze okazac sie kosztowne. Uszkodzenie konwertera + spalenie oleju konczy sie generalnym remontem w ktorym bardzo czesto trzeba zregenerowac / wymienic sterowanie hydrauliczne (valve body), ktore po ostatnich podwyzkach w ZF do najtanszych juz nie nalezy (ponad 1500euro netto). Nie zebym jakos wybitnie straszyl, tylko warto miec to na uwadze, ze sa pewne ograniczenia i o ile mozna chipowac ten silnik do woli, mozna wlozyc wieksze turbo i zmienic kilka rzeczy i miec jeszcze wiekszy przyrost mocy o tyle wypadaloby w tym momencie rozejrzec sie za gratami do skrzyni heavy duty, wzmocnione tarczki, wzmocniony konwerter, lepsze chlodzenie skrzyni no i odpowiedni zmodyfikowany jej program. Przy odpowiedniej modyfikacji ogranicznikow skrzyni i jej map zmian biegow nie trzeba modyfikowac zadnych krzywych korekcyjnych w silniku ;)

ArturA6

Post autor: ArturA6 » 24 kwie 2015, 09:36

To pozostaje zbierać na remont, albo nową skrzynię <uoee> ;)

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 25 kwie 2015, 20:03

Limiter 5-go biegu jest jak najbardziej do zdjęcia, lecz nie widać go w podglądzie 16bit HiLo. Tak samo można obejść ograniczenie tych skrzyń do 565 czy tam ilu Nm z poziomu ECU silnika, a to że skrzynie te są z papieru to już inna bajka - przewaga dzięki technice.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 26 kwie 2015, 00:34

A wiesz moze pod jakim kluczem tego szukac w d@mos bo kombinowalem na wiele sposobow i nie udalo mi sie tego ogarnac. Na starej skrzyni chodzi.

Pozdro
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 26 kwie 2015, 09:49

Jaki masz soft w nowej skrzyni i jaki soft miales w starej skrzyni...?

Zbichu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 333
Rejestracja: 29 lis 2014, 14:14
Lokalizacja: Bagdad

Post autor: Zbichu » 16 lip 2015, 19:49

Jednak się myliłem. Rozwiązanie jest w d@mos.

Sizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 20 kwie 2015, 09:21
Lokalizacja: Burdeniszki

Post autor: Sizi » 17 lip 2015, 09:15

Dzięki stary <hura>

konrado001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 08 lut 2011, 16:04
Lokalizacja: Głogów

Post autor: konrado001 » 11 paź 2015, 20:43

A jak wygląda cenowo wzmocnienie skrzyni pod około 550-600Nm?
Czy skrzynia np z 4.2 tdi podchodzi?
Lub jak cena wzmocnionych częsci?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja