3.0 tdi ograniczenie momentu obrotowego na 5 biegu.
-
ArturA6
W moim przypadku ta moc i moment są do ewentualnego wykorzystania w ekstremalnych sytuacjach, a standardowo spokojna jazda z delikatnym ruszaniem na światłach, bez wciskania pedału gazu w podłogę
Oczywiście to i tak nie zmieni oddziaływania takiego momentu na skrzynię, ale myślę, że styl jazdy może je trochę zniwelować 
Dla tego robiac program pod klekota i grzebiac w tym przypadku w Nm2Iq trzeba tez odpowiednio przerobic glowny limiter momentu, aby wygladzic nagly skok momentu obrotowego. Wiadomym faktem jest, ze skrzynia eksploatowana 100tys km w miescie padnie szybciej niz skrzynia z przebiegiem 300tys+ przelotu czysto autostradowego. przy normalnej jezdzie autostradowej lub na dluzszych trasach dawka paliwa to srednio 25mg/H czyli nie wiecej niz 250Nm wewnetrznego momentu na silniku.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
-
rafal_m
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
Nawet jesli zrobisz ultra gladki przyrost momentu i wypiescisz pod niebiosa ten soft, to:mbectb pisze:Dla tego robiac program pod klekota i grzebiac w tym przypadku w Nm2Iq trzeba tez odpowiednio przerobic glowny limiter momentu, aby wygladzic nagly skok momentu obrotowego. Wiadomym faktem jest, ze skrzynia eksploatowana 100tys km w miescie padnie szybciej niz skrzynia z przebiegiem 300tys+ przelotu czysto autostradowego. przy normalnej jezdzie autostradowej lub na dluzszych trasach dawka paliwa to srednio 25mg/H czyli nie wiecej niz 250Nm wewnetrznego momentu na silniku.
-nie zwiekszysz tym powierzchni ciernych sprzegiel
-nie zmniejszysz wzrostu temperatury spowodowanego koniecznoscia przeniesienia wiekszej mocy za pomoca tych samych elementow ciernych
-nie zwiekszysz wydajnosci ukladu smarowania i chlodzenia, ktory bylby w stanie wydajniej chlodzic skrzynie [odebrac nadmiar wytworzonego ciepla]
-nie zwiekszysz mechanicznej wytrzymalosci skrzyni
Z przegrzaniem skrzyni jest jak z przegrzaniem silnika, jak go dobrze przegrzejemy to uszczeleczka pod glowica do wymiany tak samo tutaj olej i reszta. Zbyt mocne przegrzanie [spalenie oleju] moze okazac sie kosztowne. Uszkodzenie konwertera + spalenie oleju konczy sie generalnym remontem w ktorym bardzo czesto trzeba zregenerowac / wymienic sterowanie hydrauliczne (valve body), ktore po ostatnich podwyzkach w ZF do najtanszych juz nie nalezy (ponad 1500euro netto). Nie zebym jakos wybitnie straszyl, tylko warto miec to na uwadze, ze sa pewne ograniczenia i o ile mozna chipowac ten silnik do woli, mozna wlozyc wieksze turbo i zmienic kilka rzeczy i miec jeszcze wiekszy przyrost mocy o tyle wypadaloby w tym momencie rozejrzec sie za gratami do skrzyni heavy duty, wzmocnione tarczki, wzmocniony konwerter, lepsze chlodzenie skrzyni no i odpowiedni zmodyfikowany jej program. Przy odpowiedniej modyfikacji ogranicznikow skrzyni i jej map zmian biegow nie trzeba modyfikowac zadnych krzywych korekcyjnych w silniku
-
konrado001
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 11
- Rejestracja: 08 lut 2011, 16:04
- Lokalizacja: Głogów










