Ehhhh ..... wtryski wymieniałem sobie sam ale może z wrażenia niestety nie zamontowałem na nowych wtryskach oringów. Za dużo wszędzie jest wątków ale ciężko jest coś znaleźć konkretnego i w jednym miejscu  więc dałem ciała -  dlatego wywaliło mi olej. Mam nadzieję, że nic tym  nie uszkodziłem bo autko lata dobrze. Wtryski kupiłem w firmie AZ - znana na forum. Dam Ci instrukcję i .... radzę uważać na nakrętki ponieważ mi jedna wpadła do komory zaworowej i dzieliło mnie od konkretnej porażki tylko 1,5 cm. W sumie demontaż i montaż jest banalnie prosty. Kodowanie załatwisz za pomocą vcds, wiedzieć trzeba tylko które wtryski są "które" 
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
 (patrząc od przodu samochodu po lewej masz 1-2-3 szyba a po prawej 4-5-6 szyba) oraz musisz spisać numery na kartce odpowiadające danemu wtryskowi. Numery są na górze ...chyba 7 znaków literowo cyfrowych. 
INSTRUKCJA MONTAŻU
Pamiętaj kup a ASO nowe oringi
Poniższe podzespoły i uszczelki wzgl. pierścienie uszczelniające typu o-ring należy wymienić przy każdym wymontowaniu i zamontowaniu: „podkładka miedziana“„pierścień uszczelniający typu o-ring od gniazda wtryskiwacza“„pierścień uszczelniający typu o-ring powrotnego obiegu wtryskiwacza“ 
l Podczas wymiany wtryskiwacza należy wymienić następujące podzespoły i uszczelki wzgl. pierścienie uszczelniające typu o-ring: „kładka mocująca“„przewód wtryskowy“„miedziana podkładka“„pierścień uszczelniający typu o-ring gniazda wtryskiwacza“„pierścień uszczelniający typu o-ring powrotnego obiegu wtryskiwacza“ 
l Przy ponownym zamontowaniu jednostki wtryskowe i przewody wtryskowe mogą być ponownie umieszczane tylko przy tym samym cylindrze. 
l Przed montażem skontrolować jednostki wtryskowe i miejsca zamontowania pod względem czystości. 
l Jednostki wtryskowe nie mogą posiadać żadnych uszkodzeń. 
l Na wszystkie pierścienie uszczelniające typu o-ring przed zamontowaniem należy nanieść olej montażowy lub olej silnikowy. 
Jeśli używane dotychczas jednostki wtryskowe mają zostać zamontowane to: 
- Spryskać szpic jednostki wtryskowej przeciwkorozyjnym olejem w sprayu. Po ok. 5 minutach usunąć za pomocą szmatki cząsteczki sadzy wzgl. cząsteczki oleju. 
- W przypadku silnego zanieczyszczenia jednostki wtryskowej oczyścić dodatkowo miękką szczotką z mosiądzu szpic jednostki wtryskowej, aby łatwiej było usunąć miedziany pierścień uszczelniający (unikać kontaktu szczotki z mosiądzu z otworami dyszy). 
- W celu wymontowania starego miedzianego pierścienia uszczelniającego jednostki wtryskowej, pierścień uszczelniający umocować ostrożnie w imadle, w taki sposób żeby akurat uszczelniający pierścień miedziany przestał obracać się w szczękach imadła. Wyjąć jednostkę wtryskową nieznacznie obracając i pociągając wyjąć ręką z miedzianego pierścienia uszczelniającego. 
- Oczyścić za pomocą skrobaka osady poniżej miedzianego pierścienia uszczelniającego. 
- Zamontować nowy miedziany pierścień uszczelniający za pomocą tulei z tworzywa sztucznego. 
- W celu uniknięcia uszkodzenia pierścienia uszczelniającego typu o-ring wsunąć nowy pierścień uszczelniający typu o-ring -2- przyłącza powrotnego obiegu paliwa poprzez trzpień montażowy -1-. 
- W celu usunięcia cząstek sadzy na powierzchni uszczelniającej jednostki wtryskowej oczyścić w głowicy silnika gniazdo wtryskiwacza za pomocą ściereczki nasączonej olejem silnikowym wzgl. środkiem odrdzewiającym. Nie uszkodzić przy tym powierzchni uszczelniającej. 
- Zamontować jednostki wtryskowe. 
- Dokręcić mocno ręką nakrętki złączkowe przewodów wysokiego ciśnienia lub wtryskowych. 
- Zwracać uwagę na swobodne (bez naprężeń) umieszczenie przewodów wysokiego ciśnienia względnie wtryskowych. 
- Dokręcić nakrętki złączkowe momentem 25 Nm. 
- Wcisnąć ostrożnie przyłącza przewodów powrotnego obiegu poprzez pierścień uszczelniający na wtryskiwacz (skontrolować pierścień uszczelniający pod kątem uszkodzeń). Zamknięcie musi się słyszalnie zablokować, następnie wcisnąć trzpień ryglujący ostrożnie w dół. 
Po wymianie jednego lub więcej wtryskiwaczy (jednostek wtryskowych) „dostosowanie dawki wtryskiwaczy (IMA)“ i „dostosowanie napięcia wtryskiwaczy (ISA)“ dla nowych wtryskiwaczy musi zostać zapisane w sterowniku silnika. 
Sprawdzić dodatkowo wszystkie pozostałe wtryskiwacze pod względem prawidłowości wprowadzonych wartości „dostosowania dawki wtryskiwacza (IMA)“ i „dostosowania napięcia wtryskiwacza (ISA)“. Jeśli są zapamiętane prawidłowe wartości dostosowania w sterowniku silnika, nie wolno w żadnym wypadku na nowo wprowadzać tych wartości dostosowania. 
Przeprowadzanie odpowietrzania układu paliwowego i sprawdzanie pod kątem szczelności 
- Pozostawić silnik pracujący na kilka minut na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. 
- Wyłączyć zapłon. 
- Sprawdzić cały układ paliwowy i przyłącza przewodów powrotnego obiegu (6 szt.) pod kątem szczelności. 
W przypadku nieszczelności, pomimo zastosowania prawidłowego momentu dokręcenia, należy wymienić uszkodzony podzespół.
INSTRUKCJA KODOWANIA
Prerequisites:
	Ignition ON
	Engine OFF
[Select]
[01 - Engine]
[Adaptation - 10]
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
[Test]
[Save]
[Done, Go Back]
	Switch Ignition OFF, wait 10 seconds and switch Ignition ON again. The values should be saved now, please verify them by double checking the adaptation values.