Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BNG 3.0 211 KM] Silnik wyrzucił olej

Silniki wysokoprężne
coshi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 sie 2013, 17:21
Lokalizacja: Wisznice

[ BNG 3.0 211 KM] Silnik wyrzucił olej

Post autor: coshi » 22 kwie 2015, 20:43

Witam. Jakiś tydzień temu wymieniłem wszystkie wtryski w aucie. Auto ładnie pracuje, dobrze się wkręca lecz dziś zobaczyłem pod autem plamę oleju. Po odkręceniu osłony silnika zauważyłem, że silnik jest cały w oliwie. Nie widziałem tego wcześniej więc musiało się to stać nagle. Od góry jest czysto, podobnie jak sprężarka i okolice wtrysków (od góry)....dół zawalony. Poziom normalny...tak może minimum i nic już nie cieknie. Auto przegoniłem i w dalszym ciągu super się zbiera i żadnego dymu....oleju nie wyrzuca. O co kaman??? Podejrzewam, że w silniku było za dużo oleju wymieszanego z paliwem (a ja baran tego nie sprawdziłem) i silnik wyrzucił nadmiar. Jakie mogą być inne awarie i jakie konsekwencje. Cholera za 2 tygodnie mam wyjazd do Włoch i się martwię.
Pewnie już wiem o co chodzi....oczywiście nie wymieniłem kompletu uszczelek tylko założyłem stare. Czy moje przemyślenia są prawdopodobne ???? Jaki jest koszt tych uszczelek?

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 22 kwie 2015, 22:17

Jesli wymieniles wtryski ktore sa u gory i dales stare uszczelki to jak przez nie mogl Ci pojsc olej dolem?

Umyj i obserwuj skad cieknie i czy wogole cieknie. Jak miales za duzo oleju to moglo rozwalic jakies uszczelki.

coshi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 sie 2013, 17:21
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: coshi » 22 kwie 2015, 22:24

No niby nowe wtryski (Bosch) mają przecież uszczelki miedziane nowe...ale cholera wie. Tyle się naczytałem o wymianie ale może jakiejś podstawowej informacji nie doczytałem. Po prostu wymieniałem same wtryski i tyle. Jakieś uszczelki poszły...to zapewne ... tylko jakie?

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 22 kwie 2015, 22:29

coshi pisze:No niby nowe wtryski (Bosch) mają przecież uszczelki miedziane nowe
Nowe wtryski maja nowy pierscien miedziany i uszczelke obiegu powrotnego, we wlasnym zakresie trzeba wymienic uszczelke wtryskiwacza i ta kladke mocujaca.

Umyj ladnie dol, pojezdzij troche i zobacz skad leci - inaczej tego nie sprawdzisz. No chyba ze golym okiem widac skad cieknie.

andi50
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 22 lip 2013, 18:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

re

Post autor: andi50 » 23 kwie 2015, 18:47

Witam ! wlasnie jestem tez przed wymiana wtryskow ! czytam wszystko na temat , wazne pytanie kto Ci wymienial , robil od nowa kodowanie ?? i czy napewno 100 % nowe ?? nawet ASO potrafi wcisnac regenerowane !! cytat ; wygladaja jak nowe ! , igla , bedzie pan zadowolony , i.p.t.. a Ty sie martw czlowieku plac kase , i siedz cicho !! ......

coshi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 sie 2013, 17:21
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: coshi » 23 kwie 2015, 20:40

Ehhhh ..... wtryski wymieniałem sobie sam ale może z wrażenia niestety nie zamontowałem na nowych wtryskach oringów. Za dużo wszędzie jest wątków ale ciężko jest coś znaleźć konkretnego i w jednym miejscu więc dałem ciała - dlatego wywaliło mi olej. Mam nadzieję, że nic tym nie uszkodziłem bo autko lata dobrze. Wtryski kupiłem w firmie AZ - znana na forum. Dam Ci instrukcję i .... radzę uważać na nakrętki ponieważ mi jedna wpadła do komory zaworowej i dzieliło mnie od konkretnej porażki tylko 1,5 cm. W sumie demontaż i montaż jest banalnie prosty. Kodowanie załatwisz za pomocą vcds, wiedzieć trzeba tylko które wtryski są "które" :] (patrząc od przodu samochodu po lewej masz 1-2-3 szyba a po prawej 4-5-6 szyba) oraz musisz spisać numery na kartce odpowiadające danemu wtryskowi. Numery są na górze ...chyba 7 znaków literowo cyfrowych.
INSTRUKCJA MONTAŻU
Pamiętaj kup a ASO nowe oringi
Poniższe podzespoły i uszczelki wzgl. pierścienie uszczelniające typu o-ring należy wymienić przy każdym wymontowaniu i zamontowaniu: „podkładka miedziana“„pierścień uszczelniający typu o-ring od gniazda wtryskiwacza“„pierścień uszczelniający typu o-ring powrotnego obiegu wtryskiwacza“
l Podczas wymiany wtryskiwacza należy wymienić następujące podzespoły i uszczelki wzgl. pierścienie uszczelniające typu o-ring: „kładka mocująca“„przewód wtryskowy“„miedziana podkładka“„pierścień uszczelniający typu o-ring gniazda wtryskiwacza“„pierścień uszczelniający typu o-ring powrotnego obiegu wtryskiwacza“
l Przy ponownym zamontowaniu jednostki wtryskowe i przewody wtryskowe mogą być ponownie umieszczane tylko przy tym samym cylindrze.
l Przed montażem skontrolować jednostki wtryskowe i miejsca zamontowania pod względem czystości.
l Jednostki wtryskowe nie mogą posiadać żadnych uszkodzeń.
l Na wszystkie pierścienie uszczelniające typu o-ring przed zamontowaniem należy nanieść olej montażowy lub olej silnikowy.
Jeśli używane dotychczas jednostki wtryskowe mają zostać zamontowane to:
- Spryskać szpic jednostki wtryskowej przeciwkorozyjnym olejem w sprayu. Po ok. 5 minutach usunąć za pomocą szmatki cząsteczki sadzy wzgl. cząsteczki oleju.
- W przypadku silnego zanieczyszczenia jednostki wtryskowej oczyścić dodatkowo miękką szczotką z mosiądzu szpic jednostki wtryskowej, aby łatwiej było usunąć miedziany pierścień uszczelniający (unikać kontaktu szczotki z mosiądzu z otworami dyszy).
- W celu wymontowania starego miedzianego pierścienia uszczelniającego jednostki wtryskowej, pierścień uszczelniający umocować ostrożnie w imadle, w taki sposób żeby akurat uszczelniający pierścień miedziany przestał obracać się w szczękach imadła. Wyjąć jednostkę wtryskową nieznacznie obracając i pociągając wyjąć ręką z miedzianego pierścienia uszczelniającego.
- Oczyścić za pomocą skrobaka osady poniżej miedzianego pierścienia uszczelniającego.
- Zamontować nowy miedziany pierścień uszczelniający za pomocą tulei z tworzywa sztucznego.

- W celu uniknięcia uszkodzenia pierścienia uszczelniającego typu o-ring wsunąć nowy pierścień uszczelniający typu o-ring -2- przyłącza powrotnego obiegu paliwa poprzez trzpień montażowy -1-.
- W celu usunięcia cząstek sadzy na powierzchni uszczelniającej jednostki wtryskowej oczyścić w głowicy silnika gniazdo wtryskiwacza za pomocą ściereczki nasączonej olejem silnikowym wzgl. środkiem odrdzewiającym. Nie uszkodzić przy tym powierzchni uszczelniającej.
- Zamontować jednostki wtryskowe.
- Dokręcić mocno ręką nakrętki złączkowe przewodów wysokiego ciśnienia lub wtryskowych.
- Zwracać uwagę na swobodne (bez naprężeń) umieszczenie przewodów wysokiego ciśnienia względnie wtryskowych.
- Dokręcić nakrętki złączkowe momentem 25 Nm.
- Wcisnąć ostrożnie przyłącza przewodów powrotnego obiegu poprzez pierścień uszczelniający na wtryskiwacz (skontrolować pierścień uszczelniający pod kątem uszkodzeń). Zamknięcie musi się słyszalnie zablokować, następnie wcisnąć trzpień ryglujący ostrożnie w dół.
Po wymianie jednego lub więcej wtryskiwaczy (jednostek wtryskowych) „dostosowanie dawki wtryskiwaczy (IMA)“ i „dostosowanie napięcia wtryskiwaczy (ISA)“ dla nowych wtryskiwaczy musi zostać zapisane w sterowniku silnika.

Sprawdzić dodatkowo wszystkie pozostałe wtryskiwacze pod względem prawidłowości wprowadzonych wartości „dostosowania dawki wtryskiwacza (IMA)“ i „dostosowania napięcia wtryskiwacza (ISA)“. Jeśli są zapamiętane prawidłowe wartości dostosowania w sterowniku silnika, nie wolno w żadnym wypadku na nowo wprowadzać tych wartości dostosowania.

Przeprowadzanie odpowietrzania układu paliwowego i sprawdzanie pod kątem szczelności
- Pozostawić silnik pracujący na kilka minut na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik.
- Wyłączyć zapłon.
- Sprawdzić cały układ paliwowy i przyłącza przewodów powrotnego obiegu (6 szt.) pod kątem szczelności.
W przypadku nieszczelności, pomimo zastosowania prawidłowego momentu dokręcenia, należy wymienić uszkodzony podzespół.

INSTRUKCJA KODOWANIA
Prerequisites:
 Ignition ON
 Engine OFF
[Select]
[01 - Engine]
[Adaptation - 10]
Channel 071: IMA-ISA Value for Cylinder 1
Channel 072: IMA-ISA Value for Cylinder 2
Channel 073: IMA-ISA Value for Cylinder 3
Channel 074: IMA-ISA Value for Cylinder 4
Channel 075: IMA-ISA Value for Cylinder 5
Channel 076: IMA-ISA Value for Cylinder 6
[Test]
[Save]
[Done, Go Back]
 Switch Ignition OFF, wait 10 seconds and switch Ignition ON again. The values should be saved now, please verify them by double checking the adaptation values.

coshi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 sie 2013, 17:21
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: coshi » 23 kwie 2015, 21:46

rafalpe pisze:
coshi pisze:Pamiętaj kup a ASO nowe oringi
Poda ktoś numer części?
Jutro jak coś wieczorem. Jadę jutro do ASO

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 23 kwie 2015, 22:24

Nie robicie smietnika, temat o wtryskach jest tutaj: viewtopic.php?t=15262.

coshi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 sie 2013, 17:21
Lokalizacja: Wisznice

Post autor: coshi » 24 kwie 2015, 21:29

O-ring miedziany 059 130 519
O-ring gumowy nie wiem, jest WTH 000884 i 71404158. Temat w sumie do zamknięcia bo u mnie nie było założonych tych oringów gumowych na nowe wtryski. Tyle kasy a pożałowali kawałka gumowego oringu. Przez swoje niedbalstwo doprowadziłem do wywalenia oliwy ...eeeehhhh.
Nie robicie smietnika, temat o wtryskach jest tutaj: viewtopic.php?t=15262.
Stary ja przed wymianą starałem się to ogarnąć. Pół nocy nie przespanej i tylko około połowy wątków przeczytanych i namieszane w głowie. Myślę, że można by było z uwagi na skalę problemu zrobić jakiś prosty tutorial i kilku wątkowy post.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl