[ MANUAL] Wymiana przegubów czy całej półosi ?
[ MANUAL] Wymiana przegubów czy całej półosi ?
Witam !
Ostatnio wymieniłem przegub zewnętrzny prawy. Niestety mam dalej bicie, pewnie na lewym.
do tego mechanik stwierdził że szarpania auta i specyficzny dźwięk ( grzmot ) przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła jest spowodowany przegubami wewnętrznymi.
Dlatego mam do wymiany przeguby dwa wewnętrzne i 1 zewnętrzny.
Z tym że znaleźć przegub wewnętrzny to jakiś cud. a pasującego do mojego auta znalazłem jeden jakieś śmiesznej firmy za 250 zł.
Mam pytanie czy może mi ktoś powiedzieć czy były tylko dwa rodzaje przegubów wewnętrznych czy więcej ? no i jaki może miec moje auto ( czy trzeba wykręcić i sprawdzić ?
a drugie czy może lepiej kupić całą półoś ?
Ostatnio wymieniłem przegub zewnętrzny prawy. Niestety mam dalej bicie, pewnie na lewym.
do tego mechanik stwierdził że szarpania auta i specyficzny dźwięk ( grzmot ) przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła jest spowodowany przegubami wewnętrznymi.
Dlatego mam do wymiany przeguby dwa wewnętrzne i 1 zewnętrzny.
Z tym że znaleźć przegub wewnętrzny to jakiś cud. a pasującego do mojego auta znalazłem jeden jakieś śmiesznej firmy za 250 zł.
Mam pytanie czy może mi ktoś powiedzieć czy były tylko dwa rodzaje przegubów wewnętrznych czy więcej ? no i jaki może miec moje auto ( czy trzeba wykręcić i sprawdzić ?
a drugie czy może lepiej kupić całą półoś ?
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Nie kupisz samego oryginalnego przegubu wewnętrznego - taka część nie występuje.
Jedynie z półosią i zewnętrznym. Koszt astronomiczny.
Możesz poszukać używki, choć nie wiadomo w jakim będzie stanie. Wg. mojej wiedzy wewnętrzne przeguby do nie-V8 wszystkie są takie same, niezależnie od silnika. Na pewno w zależności od rodzaju skrzyni półosie mają różne długości.
Można (trzeba) kupić zestaw montażowy do przegubu, który składa się z nowej gumy i blaszanego dekielka. Podczas zdejmowania przegubu z półosi trzeba zniszczyć ów dekielek, więc nie ma opcji żeby poradzić sobie bez nowego.
Jedynie z półosią i zewnętrznym. Koszt astronomiczny.
Możesz poszukać używki, choć nie wiadomo w jakim będzie stanie. Wg. mojej wiedzy wewnętrzne przeguby do nie-V8 wszystkie są takie same, niezależnie od silnika. Na pewno w zależności od rodzaju skrzyni półosie mają różne długości.
Można (trzeba) kupić zestaw montażowy do przegubu, który składa się z nowej gumy i blaszanego dekielka. Podczas zdejmowania przegubu z półosi trzeba zniszczyć ów dekielek, więc nie ma opcji żeby poradzić sobie bez nowego.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, 19:05 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wymiana samodzielna tego elementu nie jest skomplikowana. U mnie był pierwszy typ ze zdjęcia podanego przez kolegę i wystarczyło najpierw odkręcić przegub od piasty, później przegub wewnętrzny i cała półoś była "w ręku". Zobacz sobie faktycznie które u Ciebie idą, bo jeśli takie jak są na 2 foto to będzie łatwiej.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- chrynol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
- Imię: Adam
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: szczecin
mylisz sie... ja mam manuala i mam te z pierwszego zdjecia...Mazdomania pisze:chrynol, Na pierwszym foto, które załączyłeś jest od tiptronica, na drugim od manuala.
nie ma znaczenia jaka skrzynia... trzeba szukac po oznaczeniu silnika...
[ Dodano: 2015-04-22, 16:40 ]
sama wymiana jest nieskomplikowana... zalezy dla kogo...
trzeba odkrecic oslone pod silnikiem, zdjac kolo , odkrecic srube mocujaca przegub zewnetrzny...potrzebny porzadny klucz i rura...,rozpiac koncowke drazka, rozpiac dwa gorne wachacze....wtedy latwiej wyjac przegub , nastepnie odkrecic 6 srub od przegubu wewnetrznego i cala polos mamy na zewnatrz....
dalej to tylko wymiana przegubu...i montarz w odwrotnej kolejnosci...
tak jak napisalem wczesniej zajrzyj pod auto dla pownosci, ale wg etki do twojego silnika jest ten pierwszy...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 192
- Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
- Imię: Robert
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Zielona Góra
chrynol ja mam silnik z przodu:) to po co ściągac osłone silnika jesli wyraźnie pisałem że tył musze zrobic. co sie okazało tych przegubow wewnętrzych jest parę typów wiec trzeba zczytac z półosi nr. Wczoraj kupiłem tanio całe półosie oryginały jak igła z manuala 2.5tdi, wiec rozkręciłem swoje a tu lipa. przegub wewnętrzny niby ten sam a jednak minimalnie większa średnica. nawet nr półosi ten sam tylko u mnie na końcu litera B a w tych nowych C.są jeszcze D i F,wiec myśle że nie ma co na ślepo trafiać. bez kanału da rade wymienic tylko odkręciłem śrube co przez taką tulejke przechodzi i wydech lekko opusciłem bo inaczej u mnie w Q nie dało rady.
[ Dodano: 2015-04-23, 12:56 ]
a co do etki to przez nią do sklepu 3 razy wracałem z przednimi zew. i dopiero dobrali jak w ręku stary przyniosłem. niby do zadnego audi nie pasuje ten mój tylko do jakiegos passata sporta
[ Dodano: 2015-04-23, 12:56 ]
a co do etki to przez nią do sklepu 3 razy wracałem z przednimi zew. i dopiero dobrali jak w ręku stary przyniosłem. niby do zadnego audi nie pasuje ten mój tylko do jakiegos passata sporta
- chrynol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
- Imię: Adam
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: szczecin
to co pisze to odpowiedzi na zapytania kolegi ktory zalozyl temat ...wandzik83 pisze:chrynol ja mam silnik z przodu:) to po co ściągac osłone silnika jesli wyraźnie pisałem że tył musze zrobic. co sie okazało tych przegubow wewnętrzych jest parę typów wiec trzeba zczytac z półosi nr. Wczoraj kupiłem tanio całe półosie oryginały jak igła z manuala 2.5tdi, wiec rozkręciłem swoje a tu lipa. przegub wewnętrzny niby ten sam a jednak minimalnie większa średnica. nawet nr półosi ten sam tylko u mnie na końcu litera B a w tych nowych C.są jeszcze D i F,wiec myśle że nie ma co na ślepo trafiać. bez kanału da rade wymienic tylko odkręciłem śrube co przez taką tulejke przechodzi i wydech lekko opusciłem bo inaczej u mnie w Q nie dało rady.
[ Dodano: 2015-04-23, 12:56 ]
a co do etki to przez nią do sklepu 3 razy wracałem z przednimi zew. i dopiero dobrali jak w ręku stary przyniosłem. niby do zadnego audi nie pasuje ten mój tylko do jakiegos passata sporta
u niego jest FWD wiec tego dotyczy moja odpowiedz...
pozdro...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
ja mam manual i mam przeguby z foto nr 1
tylnie wewnętrzne są 2 rodzaje poznać można po średnicy 6 otworów pod śruby mocujące
benzyna śruby mocujące 8 mm z wyjątkiem 4.2
disel i 4.2 śruba 10 mm
bardzo prawdopodobne jest żę przeguby wału są tymi samymi co wewnętrzne ale od jakiego auta grupy vag nie zdołałem jeszcze ustalić
co do etki to ona nie kłamie ale też nie wszystko ci powie są części które nie mają numeru a które są takie same które nr posiadają np tuleje tylniego zawiasu w quattro lub przeguby wału
czasami nawet aso głupieje
to są błędy programu
tylnie wewnętrzne są 2 rodzaje poznać można po średnicy 6 otworów pod śruby mocujące
benzyna śruby mocujące 8 mm z wyjątkiem 4.2
disel i 4.2 śruba 10 mm
bardzo prawdopodobne jest żę przeguby wału są tymi samymi co wewnętrzne ale od jakiego auta grupy vag nie zdołałem jeszcze ustalić
co do etki to ona nie kłamie ale też nie wszystko ci powie są części które nie mają numeru a które są takie same które nr posiadają np tuleje tylniego zawiasu w quattro lub przeguby wału
czasami nawet aso głupieje
to są błędy programu