Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] Wymiana przegubów czy całej półosi ?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
TheBareX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 07 lut 2012, 16:37
Lokalizacja: Zielona Góra

[ MANUAL] Wymiana przegubów czy całej półosi ?

Post autor: TheBareX » 13 maja 2014, 11:08

Witam !
Ostatnio wymieniłem przegub zewnętrzny prawy. Niestety mam dalej bicie, pewnie na lewym.
do tego mechanik stwierdził że szarpania auta i specyficzny dźwięk ( grzmot ) przy zmianie biegów i puszczeniu sprzęgła jest spowodowany przegubami wewnętrznymi.

Dlatego mam do wymiany przeguby dwa wewnętrzne i 1 zewnętrzny.

Z tym że znaleźć przegub wewnętrzny to jakiś cud. a pasującego do mojego auta znalazłem jeden jakieś śmiesznej firmy za 250 zł.

Mam pytanie czy może mi ktoś powiedzieć czy były tylko dwa rodzaje przegubów wewnętrznych czy więcej ? no i jaki może miec moje auto ( czy trzeba wykręcić i sprawdzić ?
a drugie czy może lepiej kupić całą półoś ?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 13 maja 2014, 14:32

Nie kupisz samego oryginalnego przegubu wewnętrznego - taka część nie występuje.
Jedynie z półosią i zewnętrznym. Koszt astronomiczny.

Możesz poszukać używki, choć nie wiadomo w jakim będzie stanie. Wg. mojej wiedzy wewnętrzne przeguby do nie-V8 wszystkie są takie same, niezależnie od silnika. Na pewno w zależności od rodzaju skrzyni półosie mają różne długości.
Można (trzeba) kupić zestaw montażowy do przegubu, który składa się z nowej gumy i blaszanego dekielka. Podczas zdejmowania przegubu z półosi trzeba zniszczyć ów dekielek, więc nie ma opcji żeby poradzić sobie bez nowego.
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2015, 19:05 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 21 kwie 2015, 14:12

witam.
ogarnąłeś ten temat?? bo zdjagnozowano u mnie wymiane tylnich przegubów wewnętrzych . zamowilem jakies tanie zamienniki.miałbym pare pytan jesli sam wymieniales w stylu jak to ugryźć.

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

przegob

Post autor: chrynol » 22 kwie 2015, 10:03

przegobow wewn sa dwa rodzaje...
wg etki u ciebie powinien byc ten...

Obrazek
ceny od 115zl... pelno na allegro...
ja u siebie zalozylem wlasnie te i po paru miesiacach nic sie nie dzieje cisza...
najlepiej zajrzyj pod auto i sprawdz bo byly jeszcze takie...
Obrazek
ale u ciebie powinien byc ten pierwszy...

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 22 kwie 2015, 10:23

a jakie miales objawy??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 kwie 2015, 10:26

chrynol, Na pierwszym foto, które załączyłeś jest od tiptronica, na drugim od manuala.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 22 kwie 2015, 10:47

ja mam manual

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 kwie 2015, 10:56

Wymiana samodzielna tego elementu nie jest skomplikowana. U mnie był pierwszy typ ze zdjęcia podanego przez kolegę i wystarczyło najpierw odkręcić przegub od piasty, później przegub wewnętrzny i cała półoś była "w ręku". Zobacz sobie faktycznie które u Ciebie idą, bo jeśli takie jak są na 2 foto to będzie łatwiej.

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 22 kwie 2015, 11:10

a cos z zawiechy trzeba poluzowac zeby odchylic całe zawieszenie do wyjęcia półosi?? i bez kanału też chyba da rade??

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 kwie 2015, 11:48

Ja popuszczałam śrubę od dolnego wahacza, ale nie odkręcałam jej całkowicie. Bez kanału będzie bardzo niewygodnie.

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 22 kwie 2015, 16:40

Mazdomania pisze:chrynol, Na pierwszym foto, które załączyłeś jest od tiptronica, na drugim od manuala.
mylisz sie... ja mam manuala i mam te z pierwszego zdjecia...
nie ma znaczenia jaka skrzynia... trzeba szukac po oznaczeniu silnika...

[ Dodano: 2015-04-22, 16:40 ]
sama wymiana jest nieskomplikowana... zalezy dla kogo...
trzeba odkrecic oslone pod silnikiem, zdjac kolo , odkrecic srube mocujaca przegub zewnetrzny...potrzebny porzadny klucz i rura...,rozpiac koncowke drazka, rozpiac dwa gorne wachacze....wtedy latwiej wyjac przegub , nastepnie odkrecic 6 srub od przegubu wewnetrznego i cala polos mamy na zewnatrz....
dalej to tylko wymiana przegubu...i montarz w odwrotnej kolejnosci...
tak jak napisalem wczesniej zajrzyj pod auto dla pownosci, ale wg etki do twojego silnika jest ten pierwszy...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 22 kwie 2015, 20:34

chrynol pisze:nie ma znaczenia jaka skrzynia... trzeba szukac po oznaczeniu silnika...
Po oznaczeniu silnika może guzik dać - w przypadku silnika ANK z manualem to foto 2, jeśli ANK z tiptronikiem to foto 1 :) Najlepiej faktycznie niech kolega sprawdzi w soim aucie jak ma <okok>

wandzik83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 24 cze 2012, 08:00
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: wandzik83 » 23 kwie 2015, 12:56

chrynol ja mam silnik z przodu:) to po co ściągac osłone silnika jesli wyraźnie pisałem że tył musze zrobic. co sie okazało tych przegubow wewnętrzych jest parę typów wiec trzeba zczytac z półosi nr. Wczoraj kupiłem tanio całe półosie oryginały jak igła z manuala 2.5tdi, wiec rozkręciłem swoje a tu lipa. przegub wewnętrzny niby ten sam a jednak minimalnie większa średnica. nawet nr półosi ten sam tylko u mnie na końcu litera B a w tych nowych C.są jeszcze D i F,wiec myśle że nie ma co na ślepo trafiać. bez kanału da rade wymienic tylko odkręciłem śrube co przez taką tulejke przechodzi i wydech lekko opusciłem bo inaczej u mnie w Q nie dało rady.

[ Dodano: 2015-04-23, 12:56 ]
a co do etki to przez nią do sklepu 3 razy wracałem z przednimi zew. i dopiero dobrali jak w ręku stary przyniosłem. niby do zadnego audi nie pasuje ten mój tylko do jakiegos passata sporta

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

Post autor: chrynol » 23 kwie 2015, 14:43

wandzik83 pisze:chrynol ja mam silnik z przodu:) to po co ściągac osłone silnika jesli wyraźnie pisałem że tył musze zrobic. co sie okazało tych przegubow wewnętrzych jest parę typów wiec trzeba zczytac z półosi nr. Wczoraj kupiłem tanio całe półosie oryginały jak igła z manuala 2.5tdi, wiec rozkręciłem swoje a tu lipa. przegub wewnętrzny niby ten sam a jednak minimalnie większa średnica. nawet nr półosi ten sam tylko u mnie na końcu litera B a w tych nowych C.są jeszcze D i F,wiec myśle że nie ma co na ślepo trafiać. bez kanału da rade wymienic tylko odkręciłem śrube co przez taką tulejke przechodzi i wydech lekko opusciłem bo inaczej u mnie w Q nie dało rady.

[ Dodano: 2015-04-23, 12:56 ]
a co do etki to przez nią do sklepu 3 razy wracałem z przednimi zew. i dopiero dobrali jak w ręku stary przyniosłem. niby do zadnego audi nie pasuje ten mój tylko do jakiegos passata sporta
to co pisze to odpowiedzi na zapytania kolegi ktory zalozyl temat ...
u niego jest FWD wiec tego dotyczy moja odpowiedz...
pozdro...

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 23 kwie 2015, 21:08

ja mam manual i mam przeguby z foto nr 1
tylnie wewnętrzne są 2 rodzaje poznać można po średnicy 6 otworów pod śruby mocujące
benzyna śruby mocujące 8 mm z wyjątkiem 4.2
disel i 4.2 śruba 10 mm
bardzo prawdopodobne jest żę przeguby wału są tymi samymi co wewnętrzne ale od jakiego auta grupy vag nie zdołałem jeszcze ustalić
co do etki to ona nie kłamie ale też nie wszystko ci powie są części które nie mają numeru a które są takie same które nr posiadają np tuleje tylniego zawiasu w quattro lub przeguby wału
czasami nawet aso głupieje
to są błędy programu

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga