Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[ BMK 3.0 224 KM] Zatarty silnik

Silniki wysokoprężne
quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

[ BMK 3.0 224 KM] Zatarty silnik

Post autor: quattromtm » 15 kwie 2015, 19:21

Witam.
Moj silnik niestety skonczyl zywot przy przebiegu 302 tys.
Rozplynal sie tlok i urwalo zawor i zatarło turbine.



Moj kod silnika to BMK i teraz jakiego silnika szukac i jakie wtryski do niego wrzucic?

Drugie pytanie to o rozrzad jak go sprawdzic czy jest dobry przy wyjetym silniku?

moj mial oryginalny przebieg i czasami ale rzadko przy odpalaniu mozna bylo go uslyszec na max 1 sekunde.


Obrazek


Obrazek

Jakie wtryski zalozyc? Mialem takie:


Obrazek

Obrazek

:(

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 15 kwie 2015, 20:58

Jesli zalezy ci na podniedieniu mocy to szukaj BMK najlepiej z anglika bo one beda mialy relatywnie maly przebieg, Majac silnik na "stole" przed wsadzeniem wymieniasz napinacze na nowe i do tego komplet wtryskow z koncowka BD. BMK ma lepsza pompe CR niz jest montowana w ASB. Jesli nie bedziesz modzic w kierunku podniesienia mocy to szukaj ASB tylko w takiej samej konfiguracji bo sa 2 wersje roznia sie zastosowana turbosprezarka i klapa gaszaca wtedy trza wymienic wiazke glowna i ecu.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 15 kwie 2015, 21:06

moc juz mialem podniesiona na 270 KM. :)

vitiis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 23 lut 2014, 07:00
Imię: Adrian
Rocznik: 2010
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraina miodem płynąca

Post autor: vitiis » 15 kwie 2015, 21:09

To jakis kosmos dla mnie jest. drugi silnik w tym tygodniu :shock: ...wspolczucia i wytrwalosci w naprawie. Audi - przewaga dzieki technice <rotfl>
Stage2 by Gregor10

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 15 kwie 2015, 22:28

Jazda na lejacych wtryskach i jej skutki niestety

antonipawlicki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 02 kwie 2015, 13:40
Lokalizacja: katowice

Post autor: antonipawlicki » 15 kwie 2015, 22:39

Jakieś objawy były czy tak z dnia na dzień - staneło ?

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 16 kwie 2015, 17:38

Objawy jakie zauwazylem to tylko od wymiany do wymiany oleju przybywalo okolo 1 litra.
Nie dymil, a obroty leciutko falowaly na jalowym biegu jak byl rozgrzany.
A padl w czasie jazdy przy 230 km/h.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 18 kwie 2015, 01:24

Skoro padl przy takiej predkosci, to zakladam, ze niekoniecznie przez lejace wtryski a przez wysokie EGT, Zazwyczaj jak wtryski leja to przy niskim cisnieniu w railu czyli glownie na postoju w korku, stad bialy dym po chwili i falujace obroty o których wspomniales.

Jezeli soft byl zrobiony na szybko zmieniajac tylko czas otwarcia wtrysku i wywalajac limiter EGT bez jakichkolwiek kalkulacji takich rzeczy jak poczatek i koniec wtrysku, a tak niestety robi wiekszosc "tunerow" a szczegolnie ci, ktorzy czesto oferuja chiptuning grupowy (kilka aut na dzien) to potem sa takie efekty jak upalone zawory badz tloki.

Temperatura na turbinie czytana przez sensor EGT jest duzo nizsza niz na zaworach a limit diagnostyczny w VCDS to tylko 900stopni....

Sporo firm niestety trzepie kase w ten sposob.

Samo ustawienie auta Quattro na dyno to ok 15 min roboty.
Run przed ok 2-5 min
Wykonanie logow ok 10 min
Zczytanie programu z ecu ok 10min
Odnalezienie map potrzebnych do wykonania bezpiecznego softu ok 1h
Kalkulacje i ich edycja nastepna godzina
Wgranie softu po edycji 15min
Logi ok 30min
Run po ok 2-5min
Zdjecie auta z dyno ok 5 min.

Razem ponad 3h roboty nie liczac zadnych poprawek...

Sa firmy co robia po 5+ aut dziennie.

Fajnie miec kartke z kreskami na 270BHP, malo ktory tuner dostarcza klientowi logi dawek paliwa, doladowania i EGT zrobione przed i po.............

Taka konkluzja tylko.

Jak kupilem moje BMK, ktore mialo nalatane ponad 200tys km korekty na wtryskach byly ponad -65 :) gosc jezdzil tak przez ponad rok bez zadnych skutkow ubocznych poza przycinajacym sie rozrusznikiem i biala chmura w korkach.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 18 kwie 2015, 16:43

Dodam jeszcze ze z jednej strony tloki sa OK a z drugiej co sie zatarl to srodki tloka zamiast okraglych sa w ksztalcie osmiokatu!


Obrazek

Obrazek

Autko wtedy zlapalo temperature kolo 130, niestety nie ja prowadzilem a kolega nie zauwazyl :(
Na Wgranie softu tak jak mowisz czekalem kolo 3 godzin i autko robilo duzo km w trasie i przy wysokich predkosciach :) bez zadnych problemow.
Przy silniku nic nie bylo robione od nowosci oprocz wymiany turbiny przy 180 tys. km. :]

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 kwie 2015, 20:54

marach8 pisze:Jazda na lejacych wtryskach i jej skutki niestety
Niestety diesel nie jest stworzony, żeby jeździć nim z nogą w podłodze, później tłoki spływają do bloku jak w tym przypadku.
quattromtm pisze:Drugie pytanie to o rozrzad jak go sprawdzic czy jest dobry przy wyjetym silniku?
Organoleptycznie - sprawdzasz palcami luzy na łańcuchach. Jeśli napinacze mają dość bardzo szybko zauważysz luz, jeśli są w stanie agonalnym zobaczysz to gołymi oczami.

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 18 kwie 2015, 21:49

Rozbierajac silnik miedzy napinacz a lancuch ciezko mi bylo srubokret wsadzic, praktycznie zero luzu ale czasami przy zapalaniu potrafil sie odezwac rozrzad.

[ Dodano: 2015-04-18, 21:49 ]
Ja bym obstawial wine wtryskow. po jednej stronie byly z koncowka CUU a po drugiej CUX (po tej co tlok sie rozwalil). Na codzien jezdze normalnie ale czasami na autostradzie lubie przycisnac lecz rzadko po niej jezdze.Wtedy z Katowic nawet do Gliwic nie dojechalismy bo nam padl silnik.
Przyczyn moze byc wiele ale ja obstawiam wtryski, ktore kwalifikowaly sie do wymiany.
Chyba ze ktos ma inne sugestie?[/list]

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 18 kwie 2015, 23:29

Wtryski wymienia się kompletem, a nie pojedynczymi sztukami.

quattromtm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 03 maja 2012, 08:26
Imię: Piotr
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: quattromtm » 19 kwie 2015, 08:47

To wlasnie wiem ale ja nic tam nie ruszalem. Moze ze poprzedni wlasciciel cos robil?

Awatar użytkownika
kuebk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 29 gru 2013, 17:41
Imię: Martin
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: kuebk » 19 kwie 2015, 15:18

mbectb pisze:Temperatura na turbinie czytana przez sensor EGT jest duzo nizsza niz na zaworach a limit diagnostyczny w VCDS to tylko 900stopni....
Nie jest to limit VCDS a softu silnika, dla ogarnietego tunera to nie problem aby owa diagnostyke podniesc. Spada wtedy rozdzielczosc pomiaru ale da sie mierzyc wyzej.

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 19 kwie 2015, 20:06

Wiem bo podnosze to w sofcie jesli zachodzi potrzeba, glownie IQ, Boost i EGT wlasnie :) domyslnie doagnostyka egt jest ustawiona na 900 stopni tyle zwykly kowalski jest w stanie zmierzyc vcds'em. Ja obstawiam ze wina lezy 50/50 po ostonie wtryskow i niepoprawnie zrobionego softu ktory w efekcie podniosl znacznie temperature w cylindrach przy mocnym bucie i spowodowal zblokowanie sie i w efekcie urwanie zaworu bo tlok nie wyglada na przepalony na wylot.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl