[S6 C5 ANK] Odma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
[S6 C5 ANK] Odma
Mam problem z odma w mojej S-ce, a konkretnie z zaworem odpowietrzenia skrzyni korbowej, czyli mala, okragla czarna, plastikowa puszka tuz pod plastikowa pokrywa silnika, od strony podszybia. Od jakiegos czasu zauwazylem, ze przy wlaczonym silniku wyje (buczy), jak odkurzacz. Czy oznacza to, ze ten zwor jest zapchany?? I drugie pytanie....czy jesli jest zapchany to czy mozliwe, ze powoduje to nadcisnienie w skrzyni korbowej i przez to moga pojawic sie wycieki oleju np spod pokrywy zaworow lub spod miski olejowej?? Pytam bo mam obydwa te problemy jednoczesnie. Wyje mi zawor odpowietrzenia oraz cieknie mi olej gdzies spod miski i spod pokrywy zaworow.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Ale co tak naprawde nazywane jest Odma?? Cala ta instalacja odpowietrzenia skrzyni korbowej czyli wszystkie weze, ich laczenia i podlaczenia itp.... Czy tylko ten zawor o ktorym pisalem???? Bo zawor to ok.....wyczyszcze przy najblizszej okazji, ale nie bardzo wiem co jeszcze mozna wyczyscic poza tym zaworem i w jaki sposob...Pioter211 pisze:Sprawdź czy odma jest drożna. przy zapchanej zimą może Ci wywalić uszczelniacze. Możliwe że gdzies już puściły i stąd te wycieki. Jeżeli cieknie spod pokrywy zaworów to akurat łatwo wyeliminować. Wystarczy zmienić uszczelkę.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Przeciez po to jest forum, zeby w googlach nie trza bylo szukac a tym bardziej, ze silnik V8 ma troche rozbudowany ten system odpowietrzenia i raczej google tu nie pomoze. Raczej ludzie, ktorzy cos takiego juz robili I wiedza co i jak.Pioter211 pisze:Wujek google i ciotka logika służą pomocą. Zobacz w wyszukiwarce jak to dokladnie wyglada, znajdz i wyczysc.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Nie tyle lenistwo, co zmecenie i nerwy. Dz iscaly dzien od rana wymienialem wszystkie wahacze......absolutnie wszystkie na calym przodzie......gdyby nie pomoc dwoch kolegow doswiadczonych mechanikow i cala masa narzedzi to sam w zyciu bym tego nie zrobil w pojedynke.......udreka poprostu.......do tego patrze a tu cieknie z pompy wspomagania,z przewodow wspomagania.......z miski olejowej (chyba), z gornej czesci miski olejowej chyba tez.......do tego jak slysze, o calej tej odmie i czyszceniu to juz widze te cudowne chwile spedzone w kanale i mordowanie sie z dostepem do czegokolwiek chyba nastepne auto to bedzie maly silnik turbodoladowany bo widze ze duzy silnik to tylko wiecej zycia spedzone w kanale, a osiagi na trasie i tak te samePioter211 pisze:Nie marudz, lenistwo przemawia przec Ciebie. Jezeli bedziesz liczył tylko na pomoc na forum to nigdy nie ogarniesz furki. Wystarczyłoby pare klikniec w google i juz wiadomo mniej wiecej czego szukac (odmy:) ). To logiczne:P
Pozdrawiam tych bardziej cierpliwych i mniej nerwowych
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Powiem ci kolego, ze chyba nie slyszales dwulitrowej doladowanej Imprezy WRX...tam jest silnik bokser i uwierz mi, ze dzwiek jest zblizony do V8 nawet chyba fajniejszy, tez przyciaga uwage przechodniow i wlosy sie jeza na karku hehh przy tym osiagi 0-180 podobne co moja S-ka......nawet 0-100 moje auto nie ma szans. Spalanie do tego 2x nizsze. Stopien skomplikowania silnika 2x mniejszy......co za tym idzie koszty eksploatacji rowniez 2x nizsze......poki co jestem pelen watpliwosci uzytkujac Audi. Ale za pozno zeby sie z tego wycofac. Brne w ten temat i czas pokaze czy bylo warto.Pioter211 pisze:Wiem jak to bywa. Sam nie dopilnowalem odmy i rok temu mi zamarzla. Wywalilo uszczelniacz na wale. 1000 złociszy w plecy. Jednak wole fajna V-ke niz male doladowane guano:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie wiem o jakiej imprezie kolega mówi że koszta 2x niższe ale chyba nie o najmocniejszej jej odmianie- jeśli tak to kolegą chyba posiada igiełkę imprezkę z małym nalotem i nie użytkowaną w 100% jej możliwości a eskę szrota totalnego... A odnośnie dźwięku... Jak ktoś wsadzi w bmw 316 odpowiedni tłumik to też dźwięk będzie przyciągał uwagę przechodniów, sam dźwięk silników V8 w zwyż uważam za nieporównywalny do żadnego dorobionego układu w 4c. Tego bulgotu nie zaćmi nawet odpływ od klopa fi 100 przy samym kolektorze w 4cylindrowym motorku...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
W takim razie wpisz na youtube dzwiek Imprezy WRX bo chyba nie odrozniasz dzwieku zwyklej 4 - cylindrowki od boksera aaaaa i jeszcze jedno podobne osiagi do S-ki w zakresie 0 - 180 ma impreza WRX bo najmocniejsza wersja czyli STI pozamiata moja i nie tylko moja S-ke na asfalcie oczywiscie do 200. Bo wiadomo ze S-ka ma przelozenia do jazdy nawet z predkosciami powyzej 250. Wtedy rajdowka nie ma juz przelozen na skrzyni zeby dac rade.qwertyy pisze:Nie wiem o jakiej imprezie kolega mówi że koszta 2x niższe ale chyba nie o najmocniejszej jej odmianie- jeśli tak to kolegą chyba posiada igiełkę imprezkę z małym nalotem i nie użytkowaną w 100% jej możliwości a eskę szrota totalnego... A odnośnie dźwięku... Jak ktoś wsadzi w bmw 316 odpowiedni tłumik to też dźwięk będzie przyciągał uwagę przechodniów, sam dźwięk silników V8 w zwyż uważam za nieporównywalny do żadnego dorobionego układu w 4c. Tego bulgotu nie zaćmi nawet odpływ od klopa fi 100 przy samym kolektorze w 4cylindrowym motorku...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 maja 2013, 16:37
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Zapytam tylko raz, bo widzę że nie ma to sensu. Czy według Ciebie koszty utrzymania używanego STI dość wysoko zmapowanego są 2x niższe od S6 ? A jeśli chodzi o uturbione auta, to można wszystko jeśli twój portfel jest odpowiedni duży. Objedziesz nie jedno m5 czy amg, pytanie ile dziesiąt może set km takie auto na danym setupie wytrzyma, a za koszty modów żeby dało radę nim normalnie jeździć to kupisz kilka esek...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 411
- Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Radom/okolice
Chodzilo mi akurat o zwyklego WRXa, ktory do tych 160-180 km/h tez daje rade, a jego koszty eksploatacji to grosze. S-ka poprostu troche za malo oferuje w SPAM do kosztow eksploatacj dlatego te auta kosztuja 20-25 tys a nie 50 tys jak np RS, ktory jest poprostu wariatem na drodze, podobnie jak BMW MPower, tez cena nie spada ponizej 40 tys. Jaki z tego wniosek ? S-ka poprostu szalu nie robi. I my jako uzytkownicy S-ek poprostu musimy sie z tym pogodzic ale chyba kazdy z nas zawsze ma ten plan co bedzie nastepne i chyba nikt z nas juz na wolniejsze auto sie chyba nie przesiadzie a od czegos trzeba zaczac ja zaczalem od S-kiqwertyy pisze:Zapytam tylko raz, bo widzę że nie ma to sensu. Czy według Ciebie koszty utrzymania używanego STI dość wysoko zmapowanego są 2x niższe od S6 ? A jeśli chodzi o uturbione auta, to można wszystko jeśli twój portfel jest odpowiedni duży. Objedziesz nie jedno m5 czy amg, pytanie ile dziesiąt może set km takie auto na danym setupie wytrzyma, a za koszty modów żeby dało radę nim normalnie jeździć to kupisz kilka esek...
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga