Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AEB 1.8 150 KM] Zamulony na benzyni na gazie Ok

Silniki benzynowe
pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

[AEB 1.8 150 KM] Zamulony na benzyni na gazie Ok

Post autor: pmjawor » 06 kwie 2015, 19:46

Witam mam taki problem auto na benzynie jest bardzo zamulone nie ma mocy podczas rozpędzania dochodzi do Ok 2 tys obrotów i silnik chamuje jak by nie dostawał paliwa. Czy to moze byc filtr paliwa ? Na gazie auto jedzie normalnie bez problemów.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 07 kwie 2015, 04:30

pmjawor pisze:jak by nie dostawał paliwa.
- a filtr paliwa kiedy wymieniałeś ? jak przepchany to po prostu brakuje mu paliwa .
- pompa paliwowa jakie daje ciśnienie , sprawdzałeś ?

dodam jeszcze że moje auto jest z końca 2000r i miało jeszcze ORI filtr paliwa więc Twoje może mieć to samo a masz 98r , to jest taka część o ,której nie chcę się pamiętać .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 07 kwie 2015, 06:23

Filtr paliwa i pompę będę sprawdzał dzisiaj lub jutro. A co to jest ten ORI filtr i gdzie on sie znajduje ?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 07 kwie 2015, 08:25

pmjawor, Ori = oryginalny. Tu koledze chodzi o filtr z pierwszego montażu.

Filtr paliwa jest hmm pod samochodem pod prawą belką, mniej więcej na środku. Z podnośnika łatwy do wymiany.

Patryk1981, A skąd wiesz, że był to filtr z 2001 roku z pierwszego montażu, a nie oryginalna część wymieniona przez ASO Audi podczas któregoś z przeglądów? ;)

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 07 kwie 2015, 16:50

A czy świece mogą mieć tez coś z tym wspólnego ze auto jest osłabione ?

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 08 kwie 2015, 12:08

świece dawały by znać najpierw na lpg, zasilanie gazem jest bardziej wymagające dla układu zapłonowego niż pb. jeśli problem jest na benie to raczej to co pisali koledzy wyżej.
rozumiem, że objawy na zimnym silniku zanim się przełączy na gaz. próbowałeś po rozgrzaniu pojechać na benzynie? jeśli tylko na zimnym to możliwe, że korekty się rozjechały przez instalację.

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 08 kwie 2015, 16:53

Nie ma różnicy na ciepłym silniku tez jest zamulony.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 09 kwie 2015, 04:42

mrporpoise pisze:Patryk1981, A skąd wiesz, że był to filtr z 2001 roku z pierwszego montażu, a nie oryginalna część wymieniona przez ASO Audi podczas któregoś z przeglądów? ;)
Z pierwszego montażu to raczej nie był na pewno , bo przeglądy gwarancyjne wymagają między innymi wymiany tego filtra ,ale już po gwarancji to wiemy jak bywa ,ludzie lekceważą ten filterek mając nadzieję że jakoś to będzie . Ja rozciąłem ten filtr tak z ciekawości i powiem że to co zastałem w środku ,wprawiło mnie w osłupienie :)
Może u kolegi też tak jest i ktoś już dawno zapomniał że filtr paliwa też się zmienia , i teraz ma utrudniony przepływ paliwa a co za tym idzie mniejsze ciśnienie , lecz to tylko hipoteza do czasu jak kolega dokona wymiany tego ustrojstwa na nowy , a koszt tego filtra w zamienniku to jakieś 25 zł i 15 min roboty.
grzałka pisze:jeśli tylko na zimnym to możliwe, że korekty się rozjechały przez
instalację.
to też warto sprawdzić , odepnij klemy na godzinę i pośmigaj trochę na samej Pb , lecz zacznij od filtra.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 10 kwie 2015, 20:47

Nie mailem czasu jeszcze sprawdzić tego filtra, postaram sie na weekend sprawdzić i dam znać

[ Dodano: 2015-04-10, 20:47 ]
Dzisiaj objawy pokazy sie także na gazie, sprawdziłem świece i okazało sie ze są zalane olejem do wymiany mam uczelke pod klawiatura i świece.

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 10 kwie 2015, 21:54

Swiece zalane olejem to juz poważniejszy problem. A z wydechów nie kopci? przygazuj go tak do 6k rpm i sprawdź spaliny. Mozliwe że pierścienie albo głowice się kończą

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 10 kwie 2015, 22:47

Nie kopci. Trzy świece są mokre z oleju i widać ze to ewidentne cieknie z uszczelki

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 10 kwie 2015, 22:59

Rozumiem ze elektrody swiec sa suche? Umyc klawiatury, wymienic uszczelki i bedziemy szukac dalej :)

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 24 kwie 2015, 19:34

Tak elektrody są suche. Jak dostanę dzisiaj uszczelkę to moze uda mi sie to zrobić jeszcze dziś.

[ Dodano: 2015-04-24, 19:34 ]
Wymieniłem juz uszczelkę, swiece, filtr paliwa, filtr powietrza i dalej mocy na benzynie brak, na gazie jest Ok. Gdzie szukać dalej ?

pawlak178
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 paź 2014, 18:21
Lokalizacja: gora kalwaria

Post autor: pawlak178 » 24 kwie 2015, 20:08

siema zrob tak jak kolega wyzej napisal,zdejmij kleme i na pb zrob 200km.moze byc tak ze instalacjia lpg rozjebala mape benzyny i dla tego nie chula ma pb pozdrawiam a co do swiecy zalnej olejem nie ma co dramatyzowac moze uszczelnaicz zaworu przepuszcza olej.aulto ktore pobiera olej latwo zdiagnozowac osmolony nagarem wydech, smrut oleju przy ruszaniu.co do uszelniaczy to na zimnym silniku nie beda pzrepuszczac,dopiero jak silnik zlapie okolo 70 stopni pojawia sie szaro niebieski dym <rotfl>no zdejmij kleme +na jakies 5 minut zresetuj kompa i zrob 200km na benzynku i powino wrocicic do normy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eb8 ... 04d77.html 20 letni klamot w ktory pchasz kase i wolny czas a i tak popsuje sie cos innego hehheee

pmjawor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 14 sty 2015, 21:09
Lokalizacja: Jawor

Post autor: pmjawor » 24 kwie 2015, 21:21

Po wymianie uszczelki świece są już suche.Filtry nie zaszkodzić wymienić tym bardziej że filtr paliwa był orginalny wyglądał jak by nigdy nie był wymieniany. Zrobiłem tak jak pisaliście odlączyłem klemry i po ponownym podłączeniu po godzinie auto jeździ jak nowe, moc jest o wiele większa. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga