[ BAT 4.2 334 KM] Rozrząd czy skrzynia?
[ BAT 4.2 334 KM] Rozrząd czy skrzynia?
Witam Was Koledzy,
niestety czeka mnie kosztowna naprawa. Obstawiam rozrząd, ale podam Wam objawy, podzielcie się swoim doświadczeniem może ktoś już przerabiał. Przeczytałem chyba wszystkie możliwe posty odnośnie mojego silnika i nikt nie miał identycznego przypadku. Byłem już na diagnostyce i brak błędów, jedynie diagnosta stwierdził, że trochę zapłon wypada. A więc tak: odpalam rano silnik i przez 1s zagrzechocze coś, ale to niecodziennie, raz na jakiś czas. Normalnie słychać silnik na ssaniu potem schodzi z obrotów chodzi płynnie nie słychać nic niepokojącego. Skrzynia na D i ruszam, przyspieszam i falują obroty o jakieś 100-200obrotów przez co skrzynia nie przełącza biegów tak aksamitnie jak powinna, dla jasności nie szarpie, nie przeciąga, ale kiedyś robiła to lepiej, teraz czuję pod pedałem redukcję w górę. Trzymam prędkość, powiedzmy 4 bieg ok 1500 obrotów i obroty dalej falują w górę i w dół (czasami ale nie zawsze słyszę jakieś szoranie spod konsoli myślę wtedy że jakiś łańcuszek rozrządu szora o ślizg - takie skojarzenie) . Redukuję w dół żeby podnieść obroty i nie wiem dokladnie ale chyba powyżej 2100 obrotów falowanie ustaje. Kiedy silnik się rozgrzeje, falowanie prawie zanika, może jest minimalny ruch wskazówki, a może wcale sam już nie wiem.
Z tego co wyczytałem przychodzą mi do głowy dwie opcje: pada konwerter lub pada rorząd i ta druga opcja wydaje mi się bardziej prawdopodobna... Dodam jeszcze tylko że silnik nie bierze oleju, z mocą wydaje mi się, że jest ok, przebieg 130tys km.
Pytania do Was:
1. Do osób które same doświadczyły: czy to rozrząd?
2. Gdzie to naprawić? Wiem, że mój mechanik nie podejmie sie wyciągania silnika i naprawy, wiem że to nie lada wyzwanie, jestem w WLKP, może ktoś zna mechanika, serwis który ma pojęcia o takiej naprawie?
3. Jakie koszty?
niestety czeka mnie kosztowna naprawa. Obstawiam rozrząd, ale podam Wam objawy, podzielcie się swoim doświadczeniem może ktoś już przerabiał. Przeczytałem chyba wszystkie możliwe posty odnośnie mojego silnika i nikt nie miał identycznego przypadku. Byłem już na diagnostyce i brak błędów, jedynie diagnosta stwierdził, że trochę zapłon wypada. A więc tak: odpalam rano silnik i przez 1s zagrzechocze coś, ale to niecodziennie, raz na jakiś czas. Normalnie słychać silnik na ssaniu potem schodzi z obrotów chodzi płynnie nie słychać nic niepokojącego. Skrzynia na D i ruszam, przyspieszam i falują obroty o jakieś 100-200obrotów przez co skrzynia nie przełącza biegów tak aksamitnie jak powinna, dla jasności nie szarpie, nie przeciąga, ale kiedyś robiła to lepiej, teraz czuję pod pedałem redukcję w górę. Trzymam prędkość, powiedzmy 4 bieg ok 1500 obrotów i obroty dalej falują w górę i w dół (czasami ale nie zawsze słyszę jakieś szoranie spod konsoli myślę wtedy że jakiś łańcuszek rozrządu szora o ślizg - takie skojarzenie) . Redukuję w dół żeby podnieść obroty i nie wiem dokladnie ale chyba powyżej 2100 obrotów falowanie ustaje. Kiedy silnik się rozgrzeje, falowanie prawie zanika, może jest minimalny ruch wskazówki, a może wcale sam już nie wiem.
Z tego co wyczytałem przychodzą mi do głowy dwie opcje: pada konwerter lub pada rorząd i ta druga opcja wydaje mi się bardziej prawdopodobna... Dodam jeszcze tylko że silnik nie bierze oleju, z mocą wydaje mi się, że jest ok, przebieg 130tys km.
Pytania do Was:
1. Do osób które same doświadczyły: czy to rozrząd?
2. Gdzie to naprawić? Wiem, że mój mechanik nie podejmie sie wyciągania silnika i naprawy, wiem że to nie lada wyzwanie, jestem w WLKP, może ktoś zna mechanika, serwis który ma pojęcia o takiej naprawie?
3. Jakie koszty?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Zagrzechotanie po odpaleniu to napinacz łańcucha... u mnie też czasami tak było, aż pewnego razu nie przestało grzechotać... przydało by się cały rozrząd wymienić... jeśli chodzi o falowanie obrotów na zimnym silniku, to tak jak tibu napisał - konwerter w skrzyni... wymiana konwertera na drugi przy silniku 3.2 to na luzie 3 godziny roboty... po zdjęciu miski nie było żadnych opiłków...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Pewnie dlatego, że jak olej w skrzyni się zagrzeje to ma inne własciwości jest rzadszy... czeka Cię też wymiana uszczelki, filtra i oleju... po wymianie konwertera do mojej skrzyni weszło 9 litrów...
Jeśli czasami zagrzechocze przy odpalaniu, to nie lekceważ tego... istnieje zagrożenie, że może przeskoczyć łańcuch...
Jeśli czasami zagrzechocze przy odpalaniu, to nie lekceważ tego... istnieje zagrożenie, że może przeskoczyć łańcuch...
- chrynol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: szczecin
obroty
widze wszyscy szukaja problemu prawdopodobnie nie tam gdzie trzeba...
przede wszystkim skup sie na tym ...troche...wypadajacym zaplonie..
skoro mechanik podlaczyl sie do kompa i wywalilo wypadanie zaplonuto silnik bedzie chodzil nierowno...
najpierw usun przyczyne bledow w ECU a potem szukaj dalej...
chyba ze masz duzo kasy na wymiane wszystkiego po kolei..
przede wszystkim dobra diagnoza co mechanior ci powiedzial...bledy ECU
przede wszystkim skup sie na tym ...troche...wypadajacym zaplonie..
skoro mechanik podlaczyl sie do kompa i wywalilo wypadanie zaplonuto silnik bedzie chodzil nierowno...
najpierw usun przyczyne bledow w ECU a potem szukaj dalej...
chyba ze masz duzo kasy na wymiane wszystkiego po kolei..
przede wszystkim dobra diagnoza co mechanior ci powiedzial...bledy ECU
A dlaczego piszecie że rozrząd jest przyczyną falowania?
Ja też najpierw bym się zainteresował błędami silnika i tym wypadaniem zapłonu, a w następnej kolejności nie koniecznie od razu konwerterem ale całą skrzynią. Wymieniałeś olej w skrzyni? Piszesz że ma 130 tkm więc na tym przebiegu konwerter musi być sprawny, chyba że nie masz 100% pewności-bo takie przebiegi to można osiągnąć w 3 lata a nie 11
Ja też najpierw bym się zainteresował błędami silnika i tym wypadaniem zapłonu, a w następnej kolejności nie koniecznie od razu konwerterem ale całą skrzynią. Wymieniałeś olej w skrzyni? Piszesz że ma 130 tkm więc na tym przebiegu konwerter musi być sprawny, chyba że nie masz 100% pewności-bo takie przebiegi to można osiągnąć w 3 lata a nie 11
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 74
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: Inny
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
pycho, czytaj ze zrozumieniem... nikt nie pisze, że przyczyną falowania obrotów jest rozrząd... grzechotanie przy odpalaniu to napewno jest rozrząd...
A jeśli obroty nie falują na neutralu jak damy delikatnie gazu i przytrzymamy, tylko na drive w czasie jazdy na zimnym silniku to napewno konwerter w asb...
Nierozumiem tylko jednego, Sherman był na diagnostyce, podłączali komputer i nie było żadnych błędów, jedynie diagnosta powiedział, że trochę zapłon wypada... na jakiej podstawie tak stwierdził?
A jeśli obroty nie falują na neutralu jak damy delikatnie gazu i przytrzymamy, tylko na drive w czasie jazdy na zimnym silniku to napewno konwerter w asb...
Nierozumiem tylko jednego, Sherman był na diagnostyce, podłączali komputer i nie było żadnych błędów, jedynie diagnosta powiedział, że trochę zapłon wypada... na jakiej podstawie tak stwierdził?
Pokazywał mi na monitorze wahania jednostki liczbowej i powiedział że to pokazuje jak pracuje zapłon, ale tak jak napisałem, błędu nie było. On sam miał wątpliwości, powiedział "tak chyba nie powinno być".Ślimak40 pisze:Nierozumiem tylko jednego, Sherman był na diagnostyce, podłączali komputer i nie było żadnych błędów, jedynie diagnosta powiedział, że trochę zapłon wypada... na jakiej podstawie tak stwierdził?
Dokładnie tak jest, zarówno na "P" jak i na "D" falowanie nie występuje ani na wolnych obrotach, ani jak podkręcę na 1500, 2000 czy 2500, wszystko ok.Ślimak40 pisze:A jeśli obroty nie falują na neutralu jak damy delikatnie gazu i przytrzymamy, tylko na drive w czasie jazdy na zimnym silniku to napewno konwerter w asb...
Będę się umawiał na diagnostykę do ASB, zobaczymy, na pewno dam znać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lut 2013, 21:41
- Lokalizacja: Legnica/Portsmouth
Hm Nokia mówisz, że u Ciebie też to jest?
Ja również po przejechaniu 2000km to zaobserwowałem. Wahania o 100-200 RPM, dla pewności od razu przełączam na tempomat żeby wyeliminować np że noga mi się trzęsie hehe. I na tempomacie jest tak samo. Jeśli to konwerter to jakieś koszta ktoś może podać?
Wolałbym od razu takie cośzrobić chyba, że koszta będą i tak duże więc wtedy to preferuję zajeździć skrzynkę na amen i później raz a porządnie tiptrona zrobić.
Jakieś sugestie od autora wątku może?
Ja również po przejechaniu 2000km to zaobserwowałem. Wahania o 100-200 RPM, dla pewności od razu przełączam na tempomat żeby wyeliminować np że noga mi się trzęsie hehe. I na tempomacie jest tak samo. Jeśli to konwerter to jakieś koszta ktoś może podać?
Wolałbym od razu takie cośzrobić chyba, że koszta będą i tak duże więc wtedy to preferuję zajeździć skrzynkę na amen i później raz a porządnie tiptrona zrobić.
Jakieś sugestie od autora wątku może?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 240
- Rejestracja: 09 gru 2008, 16:12
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2012
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lututów
tak u mnie też tak dryfuje ale jak się zagrzeje to jest dobrze
wyczytałem w necie że takie objawy to wina konwentera - na forum jest oddzielny temat o falowaniu obrotów - ja już jeżdżę z tym rok a ile jeździł sprzedający to nie wiem
jestem ciekaw jakie koszty trzeba ponieść aby to naprawić ale to już musi autor napisać po wizycie w asb
chyba że nie będę musiał robić bo sąsiad mnie zaczyna męczyć żebym mu sprzedał audi...
wyczytałem w necie że takie objawy to wina konwentera - na forum jest oddzielny temat o falowaniu obrotów - ja już jeżdżę z tym rok a ile jeździł sprzedający to nie wiem
jestem ciekaw jakie koszty trzeba ponieść aby to naprawić ale to już musi autor napisać po wizycie w asb
chyba że nie będę musiał robić bo sąsiad mnie zaczyna męczyć żebym mu sprzedał audi...
S6C5 manual - jest
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga