Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5 AFN ] Słabe hamulce

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 16 maja 2010, 22:51

hendel pisze:Dodam że nie wymieniałem klocków ponieważ są prawie nowe, chciałem zaoszczędzić i nie wiem co teraz z tym zrobić. Czy klocki dotrą się do równa i będą hamować całą swoją powierzchnią? Czy jeżdząc tak nie uszkodzę nowych tarcz?
Dotrą się <ok>

Na razie tam gdzie jest slad hamowania to została starta taka "srebrna" powłoka ochronna na tarczy.
Gdybyś miał nowe klocki, o równej grubości to juz pewnie miałbys całą szerokość tarczy lśniącą ;-)
Teraz albo poczekaj, albo pojeździj trochę z lekko wciśniętym pedałem hamulca. Tylko nie przesadzaj bo przegrzejesz tarcze albo przypalisz klocki <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

gość_

Post autor: gość_ » 17 maja 2010, 04:36

Ja mam troche inne pytanie
U mnie koncza sie juz tarcze wiec musze je wymienic
Mam okazje kupic tarcze 312mm razme z klockami z nowego passata
chetnie bym poszedl na taki uklad bo hamowanie bedzie wtedy lepsze ale...
tu pojaiwa sie pytanie bo zestaw jest do zamontowania na zwrotnicy aluminiowej (rozstaw srub mocujacych jarzmo do zwrotnicy 145mm)
czy w takim razie bedzie pasowac to do mnie?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 17 maja 2010, 08:53

sadzik65439,
zagadaj do pisizakopane

gość_

Post autor: gość_ » 17 maja 2010, 10:07

alukard, czyzby on robil taka przerobke?

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 17 maja 2010, 12:45

sadzik65439 pisze:alukard, czyzby on robil taka przerobke?
tak on zakladal o ile dobrze pamietam od 2,7BT wymieniał zwrotnice i jarzma a dociski zostają chyba takie same

i pamietaj jesli masz koła 15'' to do tarcz 320 nie wejda
musza byc min. 16''

gość_

Post autor: gość_ » 17 maja 2010, 17:02

czyli bez wymiany zwrotnicy sie nie obedzie ????
No to zmienia postac rzeczy

Awatar użytkownika
hendel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2008, 10:40
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: hendel » 17 maja 2010, 19:13

RomanS pisze:
hendel pisze:Dodam że nie wymieniałem klocków ponieważ są prawie nowe, chciałem zaoszczędzić i nie wiem co teraz z tym zrobić. Czy klocki dotrą się do równa i będą hamować całą swoją powierzchnią? Czy jeżdząc tak nie uszkodzę nowych tarcz?
Dotrą się <ok>

Na razie tam gdzie jest slad hamowania to została starta taka "srebrna" powłoka ochronna na tarczy.
Gdybyś miał nowe klocki, o równej grubości to juz pewnie miałbys całą szerokość tarczy lśniącą ;-)
Teraz albo poczekaj, albo pojeździj trochę z lekko wciśniętym pedałem hamulca. Tylko nie przesadzaj bo przegrzejesz tarcze albo przypalisz klocki <ok>


Po przejechaniu ok 2 tyś km widzę poprawę, o pare minimetrów ściera szerzej:) nawet widać po klocku że szczelina pomiędzy tarczą a klockiem się zmniejsza. Na moje oko muszę przejechać co najmniej 10 tys km żeby wszystko się wyrównało. Na szczęście jestem na dobrej drodze. Obawiałem sie że to wina zacisków - na szczęscie nie.

Kobi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 22 kwie 2010, 21:59
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: Kobi » 23 maja 2010, 17:56

Moim zdaniem miałeś żle przetoczone tarcze. Z tego co wiem przy przetaczaniu tarcz powinno się toczyć trzy powierzchnie z jednego mocowania, tj. dwie powierzchnie tarcz oraz miejsce gdzie tarcza styka się z piastą. W ten sposób jest pewność, że tarcza jest w osi z piastą. przy toczeniu powierzchni tarczy w miejscu pracy klocków możemy osiągną równą powierzchnię ale niekoniecznie osiową z piastą. Tak też było myślę u Ciebie. Tarcza nie była osiowo względem piasty a co za tym idzie względem zacisków. Dlatego nie przylegały klocki całą powierzchnią. Czyli trafiłeś na partułę nie tokarza.

Awatar użytkownika
furman80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 29 mar 2010, 23:12
Lokalizacja: USTKA/Dublin (IE)

Post autor: furman80 » 15 cze 2010, 00:25

sadzik65439 pisze:Ja mam troche inne pytanie
U mnie koncza sie juz tarcze wiec musze je wymienic
Mam okazje kupic tarcze 312mm razme z klockami z nowego passata
chetnie bym poszedl na taki uklad bo hamowanie bedzie wtedy lepsze ale...
tu pojaiwa sie pytanie bo zestaw jest do zamontowania na zwrotnicy aluminiowej (rozstaw srub mocujacych jarzmo do zwrotnicy 145mm)
czy w takim razie bedzie pasowac to do mnie?
Jak masz zwrotnice nie aluminiowa,czyli na starym zawieszniu to zapomnij,bo tez mialem takie heble,ale nie pasowaly.A ciezko jest znalezc same jarzmo na 94mm,takie jakie zapewne masz.No chyba,ze sie myle.

qb4hkm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 lip 2010, 00:15
Lokalizacja: Sochaczew/Mazowieckie

Post autor: qb4hkm » 14 lip 2010, 00:21

Właśnie wymieniłem wszystkie tarcze + klocki na TRW i mam tak samo jak na zdjęciach z 1 postu - Wiadomo już co jest ew. przyczyną, czy może tak to po prostu wygląda? Przyjrzałem się dokładnie i wychodzi na to, że tak powinno wyglądać, bo klocki mają zeszlifowany brzeg. Tak samo jest w A6 koleżanki.

Awatar użytkownika
hendel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 10 mar 2008, 10:40
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: hendel » 14 lip 2010, 18:56

Przyczyną jest bardzo kiepska jakość tarcz, nie wiem na jakie wymieniłeś, piszesz jedynie że klocki są TRW. Klocek TRW jest twardy i jeżeli zamontowałeś tarcze typu "no name" to nic się nie da zrobic z tymi tarczami, o ile jest jeszcze dość gruba to można je przetoczyć i wtedy wymienić na nowe klocki, tylko że miękkie. takie które nie będą masakrować tarcz.

qb4hkm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 14 lip 2010, 00:15
Lokalizacja: Sochaczew/Mazowieckie

Post autor: qb4hkm » 17 lip 2010, 00:43

Tarcze również TRW, oglądałem to z każdej strony i to po prostu tak wygląda - złudzenie, że klocek jest krzywo, bo ma on tak właśnie ścięty brzeg... Nie zdążyły by się tak tarcze wyrobić, bo zauważyłem to w dzień wymiany po zrobieniu może 150KM...

dms13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 14 gru 2009, 13:36
Lokalizacja: Mrągowo

Post autor: dms13 » 16 mar 2011, 10:57

Witam

Przerabiałem temat nierówno biorących klocków tzn, że podczas hamowania przylegały do tarczy tylko częścią. Czyściłem zaciski ( na wysoki połysk) w miejscu gdzie przylega klocek do zacisku, wymieniłem tarcze i klocki i dalej było to samo. I wiecie co wyczytałem, że ktoś z forum wymienił te sprężynki co z wierzchu są na zacisku i , że mu pomogło. Cena 25 zł za komplet więc żadne pieniądze, no i wymieniłem u siebie. po 3 dniach tarcza cała idealnie srebrna. Klocki biorą 100% powierzchnią. Mój mechanik nie chciał w to uwierzyć, ale fakt jest taki, że temat mam zamknięty. Wszystko jest tak jak powinno. Polecam wymianę tych sprężynek 5 minut roboty na stronę a radość nieopisana.

lukasz89k1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 paź 2011, 19:00
Lokalizacja: mielec

Post autor: lukasz89k1 » 05 kwie 2015, 11:46

witam
koledzy ja mam taki problem a nie chce zakładać tematu
bo jestem po wymianie klocków i tarcz zimmerman nowiutkie pojeździłem już 15 miesiecy i nadal nic
chodzi o to że jest słaby hamulec a ojciec i brat w skodzie maja taki wyczulony na nacisk
nie wiem dlaczego ja cisne i nie jest taki jak u nich

serwo sprawne sprawdzone
co musze sprawdzić
pedał nie wchodzi na mocnym wcisnieciu wiec o co chodzi

ratujcie

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 06 kwie 2015, 11:05

Przy wymianie klocków rozbierałeś cylinderki i wymieniałeś uszczelnienia? Płyn hamlcowy był wymieniany?
Niestety A6 maja za słabe hamulce do swojej masy, lżejsze o 200 kg A4 z podobnych lat mają taką samą wielkość tarcz co w A6 co dla mnie jest paradoksem...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja