Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Napinacz rozrządu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 04 kwie 2015, 15:25

Mazdomania pisze:ateusz w 2 silnikach tak nam się stało - w jednym obróciło całkiem panewkę, a w drugim po zdjęciu dołu sama wypadła
Obróciło wam panewkę po płukaniu mineralnym olejem?

Kręcenie na sucho to wbrew pozorom dość powszechna praktyka. Osobiście tego nie robię, ale jest masa ludzi którzy tak robią. Panewek nie załatwisz poprzez kilkukrotne obrócenie wału.
Do tego potrzebna jest jakaś wada produkcyjna/konstrukcyjna, albo trzeba się mocno postarać.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2015, 15:30

W jednym aucie nie po płukaniu , a po jeździe przez 2 dni na mineralu <uoee> W drugim nikt nie mógł dojść co jest, wymieniane było wszystko po kolei, a silnik dalej dzwonił przy dodawaniu gazu na niskich obrotach i ostatnie co nam zostało do sprawdzenia to były panewki - i po zdjęciu dołu 1 dosłownie wypadła z silnika :|

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 04 kwie 2015, 16:09

Mazdomania pisze:marecki3275, Nie wiem, kto Ci powiedział, aby takie kombinacje alpejskie robić :| Ja bym w tym momencie zrzuciła dół i sprawdziła panewki na wale.
Nie no zwariuje....nie wierze że 30min pracy silnika na 15w40 zakatuje panewki czy silnik???
Gdzieś na forum passata kilka osó opisywało przypadek w swoich 1.8T kiedy to ich auta przyjechały od niemca właśnie na takim oleju a jedna Pani to nawet 9 m-cy na nim jeździła zanim go zmieniła (olej oczywiście)

Cytatat z forum, jedna z nich:
"Ja (1.8T lpg) jeździłam 9 miesięcy na 15w40 (poprzedni właściciel taki lał, podejrzewam że latami)- zero problemów a trasy długie były (najtańszy olej z supermarketu). Auto miało niewielki wyciek oleju, który potem zrobiłam i teraz jeżdżę na 10w40 (najzwyklejszy). Przebieg > 260 000km. Myślę, że przy takim przebiegu nic mu już nie zaszkodzi a autko pięknie ciągnie. Właśnie wróciłam z trasy (1771km). "

To tylko ta informacja że by nie wiarować przecież do licha nie wlałem WODY!

Zleje ten olej i zaleje tym co było i zobaczymy co dalej....

[ Dodano: 2015-04-04, 16:09 ]
Mazdomania pisze:Mateusz w 2 silnikach tak nam się stało - w jednym obróciło całkiem panewkę, a w drugim po zdjęciu dołu sama wypadła :| Tutaj chłopak pisał, że kręcił silnikiem na sucho i teraz dzwoni przy dodawaniu gazu z niskich obrotów.
Gosia nie ma czego takiego jak praca silnika "na sucho", jest suchy tylko w fabryce po złożeniu przed zalaniem oleju.
Tak samo jak przy wymianie nie ma możliwości zlania oleju co do kropli zawsze zostaje czasami nawet do 0,5L w zakamarkach i na współpracujących częściach.
Do mnie wg książki wchodzi 3,8L po raz 10-ty chyba już zmieniam u siebie olej i nigdy tyle nie wlałem, zawsze zostaje około 1.5L w bańce 5 litrowej.
Olej zawsze w połowie na miarce.
Dlatego nie wierzę że moje zabiegi z mineralnym czy kręceniem "na sucho" coś mogły zaszkodzić".
Po prostu zmienię ten Amsoil i tyle, co będzie dalej zobaczymy.....

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 04 kwie 2015, 16:13

ja juz wszystko Ci wyjasniłem w PW , napisze jeszcze raz ja zalał bym znów płukanke i zalał syntetyk dobry jak pisałem Motul albo LM ja takie tylko stosuje i płukanki i inne srodki tez tylko tych firm , wlałem kiedys valvo i trzymał mi prawie zawsze o około 20 stopni wyzej niz motul , a płukanke stosowałem i we fiescie 90 rok i vectra i galant i wszystkie moje audiole dostawały i dostaja płukanke co 2 wymiane oleju czyli co 20 tysi i ja nie nażekam i polecam , co człowiek to opinia i każdy ma swoją z osobna ale ja pisze tylko swoje opinie i uwagi nie co usłyszałem :> co do ilości wlewanego oleju do silnika ja nieraz wleje 3,5 a nie raz 2do 3 setek wiecej ale to zalezy jaki filtr zakupie bo są wieksze i mniejsze
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2015, 19:06

Marek jeśli do tej pory było wszystko idealnie, a dopiero po minerale z płukanką się coś zaczęło dziać to raczej to jest przyczyną <mysli> Ja lałam wcześniej do siebie AMS 5W40 FULL SAPS, płukankę AMS Engine and Transimssion FLUSH, a teraz AMS 5W30 Signature Series i ani po płukance, ani po zalaniu oleju nie było niepokojących objawów. Do Mito ostatnio też poszła płukanka AMS-a i olej AMS 0W30 i kompletnie nic niepokojącego się nie dzieje.

Co do panewek - tak było w moim przypadku, dlatego o tym napisałam <okok>

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 07 kwie 2015, 17:54

[ Dodano: 2015-04-07, 17:54 ]
Już wszystko jasne :)
Po pierwsze płukanka udrożniła przewody olejowe na tyle że stały się bardziej drożne (dodam że auto jeżdziło 150kkm na castrolu który lubi zostawiać syf w silniku (nagar)
Ponieważ auto ma już ponad 200kkm nie jest już jak słodka 18-stka :) nastąpił minimalny spadek ciśnienia oleju + Amsoil który z jego normą SN nadaje się do nowych "ciasnych" silników lub przynajmniej w super kondycji, skutkiem czego wywołane zostały efekty brzęczenia napinacza przy ruszaniu (niedostatecznie naprężony łańcuszek) o których wspomniałem zakładając ten wątek.
Olej z górnej półki już nie dla niego, co w sumie cieszy jego użytkownika (czyli mnie :)) z racji budżetowej :)
W moim przypadku ratuje mnie zmiana lepkości oleju np 5w50 aby ustabilizować i lekko podnieść mu ciśnienie.
Po drugie, poranne grzechotanie napinacza jest w 99% spowodowane spływem oleju do miski, aby temu zapobiec silnik ten został wyposażony w filtr oleju z zaworem zwrotnym który ma za zadanie uniemożliwić powrót oleju na "dno".
Nie trzeba pisać co jeśli ktoś takiego filtra nie posiada, np ja :)
I to się zgadza: zawsze kupowałem filtr w ASO (codziennie rano zwłaszcza zimą błoga cisza) tym razem był filtr knecht ze sklepu i co? grzechotka!
To tyle drogą wyjaśnienia mojego przypadku, może komuś się przyda jak będzie chciał do auta z podobnym przebiegiem lać oleje z "górnej półki" :)
Pozdrawiam
Marek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja