Napinacz rozrządu
Napinacz rozrządu
Witam
Mój pierwszy post jako posiadacza więc witam na wstępie. Jestem delikatnie skołowany tematem napinacza rozrządu.
Posiadam 2.0 ALT i muszę wymienić rozrząd. Niestety niejasny jest dla mnie temat napinacza rozrządu. Chce zarzucić zestaw Conti i z tego co wiem idzie do tego pojazdu ten zestaw. Pasek + rolka z łapą+rolka napinająca
http://pokazywarka.pl/4p91tt/
Ale w programie z którego zamawiam częsci mam w liście doboru, osobną kategorię z napinaczami rozrządu i napinacz rozrządu wygląda tutaj tak:
http://pokazywarka.pl/m7y7q9/
Wygląda jak napinacz hydrauliczny, i również jest to napinacz, niby przeznaczony do silnika ALT.
Czy możęcie mi jakoś nakreślić co i jak?
Będę wdzięczny za info.
Mój pierwszy post jako posiadacza więc witam na wstępie. Jestem delikatnie skołowany tematem napinacza rozrządu.
Posiadam 2.0 ALT i muszę wymienić rozrząd. Niestety niejasny jest dla mnie temat napinacza rozrządu. Chce zarzucić zestaw Conti i z tego co wiem idzie do tego pojazdu ten zestaw. Pasek + rolka z łapą+rolka napinająca
http://pokazywarka.pl/4p91tt/
Ale w programie z którego zamawiam częsci mam w liście doboru, osobną kategorię z napinaczami rozrządu i napinacz rozrządu wygląda tutaj tak:
http://pokazywarka.pl/m7y7q9/
Wygląda jak napinacz hydrauliczny, i również jest to napinacz, niby przeznaczony do silnika ALT.
Czy możęcie mi jakoś nakreślić co i jak?
Będę wdzięczny za info.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ale bardzo uszczupli portfel, bo wiele razy było pisane, że napinacze dobre to tylko z ASO, a chińszczyzna (zamienniki) nie wytrzymują długo. Koszt jednego napinacza w ASO to bodajże 1800-2300 (nie pamiętam dokładnie) + łańcuch 300 + robociznaJak już grzebiesz przy rozrządzie to zawsze możesz profilaktycznie wymienić - na pewno nie zaszkodzi![]()
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 138
- Rejestracja: 27 paź 2010, 22:12
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Siedlce
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mechanikiem nie jestem, ale czytałam, że dopóki napinacz się nie napełni olejem to właśnie "terkocze" przez 1-2 sekundy po odpaleniumetyoo pisze:To już raczej szklankiMazdomania pisze:grzechotanie przy porannym rozruchu zimnego silnika.![]()


Dokładniemetyoo pisze:Bierz Conti, nie słuchaj głupot.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
- Lokalizacja: jelenia góra
Czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć o co chodzi?
Wymieniłem olej (dwa tyg. temu) z Valvo max life 5w40 na Amsoil full saps 5w40 poprzedzając wcześniej płukanką też Amsoil (proszę nie zadawać pytań dlaczego? , po co? itp...) Od wymiany zacząłem słyszeć warczący napinacz przez 2 sek (z rana jak jest zimno-chociaż to podobno jest normalne) a jak jest rozgrzany to przy ruszaniu przy około 1300 obr/min tez słychać takie samo chrobotanie (przez 1 sek lub dwie) później już jest ok, wcześniej tego nie słyszałem.
Znam ten dźwięk to jest na milion % napinacz bo dwa lata temu go zmieniałem i było to samo tylko bardziej rzężił na zimnym i nawet przy zmianie z 1 na 2 bieg ale tamten już się skończył bo miał 180 tyś a ten jest nowy ma dopiero 25tyś kupiony z ASO za 2tyś. tylko łańcuch kupiłem w IC ale nie pamiętam już jego ceny....
Najbardziej chodzi mi o ten dźwięk przy ruszaniu tego nie było jeszcze przed wymianą
Czy to wina oleju? płukanki? może łańcuch jakiś lipny?
Proszę panowie o jakieś sugestie
Dzięki.
Wymieniłem olej (dwa tyg. temu) z Valvo max life 5w40 na Amsoil full saps 5w40 poprzedzając wcześniej płukanką też Amsoil (proszę nie zadawać pytań dlaczego? , po co? itp...) Od wymiany zacząłem słyszeć warczący napinacz przez 2 sek (z rana jak jest zimno-chociaż to podobno jest normalne) a jak jest rozgrzany to przy ruszaniu przy około 1300 obr/min tez słychać takie samo chrobotanie (przez 1 sek lub dwie) później już jest ok, wcześniej tego nie słyszałem.
Znam ten dźwięk to jest na milion % napinacz bo dwa lata temu go zmieniałem i było to samo tylko bardziej rzężił na zimnym i nawet przy zmianie z 1 na 2 bieg ale tamten już się skończył bo miał 180 tyś a ten jest nowy ma dopiero 25tyś kupiony z ASO za 2tyś. tylko łańcuch kupiłem w IC ale nie pamiętam już jego ceny....
Najbardziej chodzi mi o ten dźwięk przy ruszaniu tego nie było jeszcze przed wymianą
Czy to wina oleju? płukanki? może łańcuch jakiś lipny?
Proszę panowie o jakieś sugestie
Dzięki.