Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Napinacz rozrządu

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 kwie 2015, 18:32

Płukankę możesz wykluczyć, bo wyleciała razem z olejem.
Raczej olej-najwyraźniej nie służy twojemu silnikowi. Jedyne co mogę zaproponować to zmianę oleju na poprzedni. Jeśli objawy ustaną... nie muszę chyba pisać? :>

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 02 kwie 2015, 18:46

metyoo pisze:Płukankę możesz wykluczyć, bo wyleciała razem z olejem.
Raczej olej-najwyraźniej nie służy twojemu silnikowi. Jedyne co mogę zaproponować to zmianę oleju na poprzedni. Jeśli objawy ustaną... nie muszę chyba pisać? :>
No masz ci los...olej z górnej półki 230zł a tu takie cóś....nie będę tego wylewał bo dopiero co go wlałem <nerwus>
A mogę tak jeździć nie zaszkodzi to napinaczowi???
Dzięki za odp.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 kwie 2015, 18:49

Nie jesteś pierwszy i pewnie nie ostatni. Czy zaszkodzi? Nie podejmuję sie odpowiedzi na to pytanie ale skoro przedtem nie tarabaniło, a teraz tak, wniosek w moim subiektywnym odczuciu nasuwa się jeden...

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 02 kwie 2015, 18:52

no jak terkocze to nie ma oliwy jak nie ma oliwy to lipa nawet przez 3 sekundy razy ileśtam wyjdzie troche , jak zmieniałeś napinacz 2 lata temu to szkoda zeby nie byl oliwiony , zwal miske i wyczyść smoka to tak profilaktycznie bo była płukanka to teraz smoka zobacz one w tych motorach lubia sie zatykać i pompa nie moze dopchnąć szybko oliwy na górę <okok> ale oliwe zmien tez przy tej robocie

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 02 kwie 2015, 19:16

Dwa lata temu przy zmianie napinacza była zrzucana micha i wsio czyszczone, myślisz że teraz jest potrzeba? Olej w między czasie był Liqui Moly a potem Valvo oba 5w40, przecież tu trzeba prawie zrzucić zawiechę żeby zdjąć miskę <uoee>

Dodam jeszcze że po płukance najpierw wlałem zwykłego minerala pochodził 15min zlałem to wszystko a dopiero potem wlałem świeży olej.
Pisze to bo może jednak wykluczysz zrzucanie teraz michy, no chyba że jednak mimo to zalecasz??
Dzięki

egoonn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 497
Rejestracja: 15 cze 2010, 21:04
Imię: Ernesto
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Munster
Kontakt:

Post autor: egoonn » 03 kwie 2015, 11:57

kto wpadł na pomysł po płukance zalać minerała :shock: na głowice wąskokanałową tak jak pisał przedmówca zmiana oleju teraz tylko , czyli płukanka nowy olej i zobacz jak będzie , pompa do sprawdzenia tez jest , miska jak była czyszczona to chyba nie trzeba jak była też oliwa zalewana dobra ( syntetyk )

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 kwie 2015, 13:14

marecki3275 pisze:Dodam jeszcze że po płukance najpierw wlałem zwykłego minerala
Masz przyczynę swojego problemu.

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 03 kwie 2015, 18:58

egoonn pisze:kto wpadł na pomysł po płukance zalać minerała :shock: na głowice wąskokanałową tak jak pisał przedmówca zmiana oleju teraz tylko , czyli płukanka nowy olej i zobacz jak będzie , pompa do sprawdzenia tez jest , miska jak była czyszczona to chyba nie trzeba jak była też oliwa zalewana dobra ( syntetyk )
Mechanik mi doradził bo lepiej usunie to co płukanka wymyła no i żeby usunąć reszki jej samej aby nie została w silniku.
15 min pracy silnika na mineralnym miałoby mu zaszkodzić ???? przecież to nie był smalec tylko olej gęstrzy ale olej.
Wytłumacz mi proszę to bo zgupiałem!

Ok olej wymienię ale czemu znowu płukankę mam zrobić?

[ Dodano: 2015-04-03, 18:58 ]
Mazdomania pisze:
marecki3275 pisze:Dodam jeszcze że po płukance najpierw wlałem zwykłego minerala
Masz przyczynę swojego problemu.
Ciebie tez proszę o wytłumaczenie mi tego co napisałem wyżej do egoonn-a
Dzięki i pozdrawiam

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 kwie 2015, 20:26

Prędzej zrobiłbym płukankę na świeżym mineralnym, niż na smole, a później przelać niepotrzebnie olej. Zmieniłeś chociaż 2x filtr oleju, czy tylko raz?

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 03 kwie 2015, 21:29

metyoo pisze:Prędzej zrobiłbym płukankę na świeżym mineralnym, niż na smole, a później przelać niepotrzebnie olej. Zmieniłeś chociaż 2x filtr oleju, czy tylko raz?
Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś :) (nie pisałem tego wcześniej bo nie chciałem wdawać się w szczegóły)
Płukanka zrobiona na świeżutkim mineralnym GM (jeszcze podgrzałem bańkę w garze żeby wlać ciepły a nie zimny gęsty) filtr został stary ,po 15 min zlałem wszystko i zakręciłem motorem i wyleciało jeszcze dobre 0,5 litra.
Ponownie zalałem minerała aby przepłukać + nowy filtr ( tak sobie chodził 15min) , czynność powtórzyłem jeszcze raz.
W sumie to na tym mineralnym chodził 30 min a nie 15.
Dopiero po tych wszystkich zabiegach nalałem świeży nowy olej 5w40 + nowy filtr.
W sumie przelałem 10L taniego minerała + 1 tani filtr oleju.
Może przesadziłem z tymi zabiegami ale chciałem mieć pewność aby nic po tej płukance nie zostało w silniku.
No ale i tak coś nie tak, bo pod lekkim obciążeniem (podczas ruszania) słyszę jednak napinacz jak sobie chrobotnie na 1 sek, na wolnych cisza (gdyby coś poważnego z nim się działo to by było go słychać najpierw na wolnych obrotach przecież jakieś klepanie czy poklepywanie a tu nic, cichutko silnik pracuje jak zawsze) Pamiętam jak tamten padał to nie dość że chodził jak diesel to później dodatkowo pojawił się ten sam dźwięk przy ruszaniu tyle że o wiele głośniejszy i bardziej warczący.
Mam się martwic że mu coś zaszkodziło czy jednak iść w stronę że jednak ten olej mu nie sprzyja jak pisałeś?
Pozdrawiam

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 03 kwie 2015, 22:27

Kup jeszcze raz valvo i zmień razem z filtrem, jak się nie poprawi to pewnie łańcuch.

marecki3275
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 15 cze 2014, 14:03
Lokalizacja: jelenia góra

Post autor: marecki3275 » 03 kwie 2015, 23:57

Ziomek pisze:Kup jeszcze raz valvo i zmień razem z filtrem, jak się nie poprawi to pewnie łańcuch.
Myślisz że łańcuch by się już rozciągnął tak nagle?
egoonn radzi mi jeszcze raz płukankę zrobić przed nowym olejem ale czy na prawdę to jest konieczne? ja nie chcę już niczego płukać!
No chyba że to mus...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2015, 14:52

marecki3275, Nie wiem, kto Ci powiedział, aby takie kombinacje alpejskie robić :| Ja bym w tym momencie zrzuciła dół i sprawdziła panewki na wale.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 04 kwie 2015, 15:16

Chyba trochę przesadzasz!
Przecież on płukał silnik olejem, a nie wodą. Poza tym panewki to odgłos stukania, a o takim nie było mowy...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 04 kwie 2015, 15:20

Mateusz w 2 silnikach tak nam się stało - w jednym obróciło całkiem panewkę, a w drugim po zdjęciu dołu sama wypadła :| Tutaj chłopak pisał, że kręcił silnikiem na sucho i teraz dzwoni przy dodawaniu gazu z niskich obrotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja