Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.7T] - szarpie/dusi przy przyspieszaniu.

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

[A6 C5 2.7T] - szarpie/dusi przy przyspieszaniu.

Post autor: Karlos83 » 13 mar 2015, 18:54

Witam.
Może ktoś pomoże - pacjent a6 c5 2.7t w manualu jeździł do tej pory ok, świece wymienione 10 tys temu na NGK PFR6Q. Nagle z dnia na dzień następujące objawy:

- znaczący spadek dynamiki
- przy przyspieszaniu szczegolnie przy biegach 2, 3 w zakresie 1500-3000 obrotow dusi/szarpie/przerywa przyspiesza nierownomiernie a drgania przenosza sie do wewnatrze budy na galke skrzyni , czuje je na pedale przy wyzszych obrotach szarpanie ustaje ale dynamika slaba
- problem wystepuje na PB i na LPG

Podłączyłem kompa - zero błędów dogtyczących silnika. Myślalem, że to może być przepływka (bo już raz wymieniałem i objawy były zbliżone) ale po jej odpięciu auto zachowuje sie identycznie.

Gdzie i co dalej sprawdzać koledzy?

Przem@S

Post autor: Przem@S » 13 mar 2015, 20:00

A przy normalnej jeździe bez deptania auto też się dławi? Czy objaw występuje tylko przy dynamicznej jeździe ?

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 13 mar 2015, 20:16

Jadąc normalnie ze stałą prędkością np na tempomacie bądź delikatnie operując pedałem gazu objawów praktycznie nie ma.

sobe5251
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 19 cze 2014, 20:38
Lokalizacja: Myślibórz

Post autor: sobe5251 » 13 mar 2015, 20:18

Sprawdz dokręcenie świec, ja miałem podobnie po 15 tyś. od wymiany, były za słabo dokręcone i kompresja waliła bokiem tylko że u mnie jeszcze na zimnym na wszystkie gary nie chodziła a na ciepłym się to uspokajało.

Przem@S

Post autor: Przem@S » 13 mar 2015, 21:39

Kilka dni temu u mnie było to samo . Z dnia na dzień coraz bardziej zaczynała przerywać przy dodawaniu gazu i straciła moc całkowicie . Dopiero wtedy wyszedł na kompie błąd na cylindrze (cewka) . Wcześniej błędów nie było.
Po wymianie cewki auto odżyło .

szebart
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 29 wrz 2008, 23:27
Imię: szebart
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TFSI 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: szebart » 13 mar 2015, 21:56

Miałem to samo. Pierwszym razem niedokręcona świeca na jednym cylindrze. Drugim razem padła cewka.
Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once.
280 KM BITURBO
viewtopic.php?t=3681

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 13 mar 2015, 22:22

sprawdź pod VAGiem wypadanie zapłonów, bo pewnie występują, choć z drugiej strony powinien to zapisać w ECU.

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 13 mar 2015, 23:52

Który to kanał?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 13 mar 2015, 23:58

10-19 to kanały zapłonu i ich wypafania

Przem@S

Post autor: Przem@S » 14 mar 2015, 07:22

metyoo pisze:sprawdź pod VAGiem wypadanie zapłonów
U mnie pod VAGiem nic nie pokazało nawet w czasie jazdy .

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 14 mar 2015, 09:47

W związku z tym, że cewek jest 6 jak sprawdzić która działa a która nie? Zobacze to w VAGu?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 mar 2015, 09:58

Tak, nie pamiętam który kanał dokładnie, ale przejrzyj kanały 10-25, będzie pokazywało wartości w V. Jeśli przy obciążeniu wartości na którejś z cewek pozostaną poniżej 3V, oznacza, że już nadszedł jej czas.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 mar 2015, 11:44

Witam miałem jak koledzy powyżej, telepało aute niemiłosiernie przy przyspieszaniu. Diagnoza warsztatu brak kompresji remont silnika he he. A więc do kuzyna wlasna diagnostyka. Okazuje się że walnieta cewka ale nie poddajemy się i sprawdzamy dalej i co cewki dobre uszkodzony modół zapłonowy. Wymiana i chodzi tak jak przed awarią :-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 14 mar 2015, 12:55

Najpierw trzeba zdiagnozować na którym cylindrze występuje problem, później na próbę można zamienić miejscami moduły.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 14 mar 2015, 13:26

metyoo pisze:Najpierw trzeba zdiagnozować na którym cylindrze występuje problem, później na próbę można zamienić miejscami moduły.
Dokładnie tak zrobiliśmy.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja