[ACK 2.8B+LPG] Przerywa szarpie prawdopodobnie brak kompresj
[ACK 2.8B+LPG] Przerywa szarpie prawdopodobnie brak kompresj
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam problem, mianowicie silnik w moim 2.8 zaczął przerywać na wolnych obrotach i podczas jazdy. Początkowo było to tylko na gazie jednak gdy przejechałem się samochodem kilka razy i go 'przegoniłem' zaczęło to się również dziać na benzynie. Na początku było to sporadycznie dosłownie pół sekundowe przerwy na wolnych obrotach oraz podczas jazdy natomiast teraz czuć jakby samochód nie pracował na jeden cylinder. Do tej pory wymienione świece, podmienione kable cewka, posprawdzane przewody podciśnienia, przepustnica. Komputer nie pokazuję żadnych błędów... Wtryski od gazu zostały całkowicie odpietę samochód chodzi jedynie na benzynie i dalej to samo. Jest jeden trop brak kompresji na jedynm z cylindrów, przy wymianie świec jedna z nich byla niedokrecona, cała w oleju i zakopcona po odpieciu wtrysku z danego cylindra a także fajki od KWN samochód chodzi dalej tak samo. Niebawem ma być sprawdzona kompresja ale może jest jakaś osoba która miała coś podobnego lub która może poradzić co to może być, będę wdzięczny za wszelkie porady sugestie.
Przepraszam za taką litanie
Mam problem, mianowicie silnik w moim 2.8 zaczął przerywać na wolnych obrotach i podczas jazdy. Początkowo było to tylko na gazie jednak gdy przejechałem się samochodem kilka razy i go 'przegoniłem' zaczęło to się również dziać na benzynie. Na początku było to sporadycznie dosłownie pół sekundowe przerwy na wolnych obrotach oraz podczas jazdy natomiast teraz czuć jakby samochód nie pracował na jeden cylinder. Do tej pory wymienione świece, podmienione kable cewka, posprawdzane przewody podciśnienia, przepustnica. Komputer nie pokazuję żadnych błędów... Wtryski od gazu zostały całkowicie odpietę samochód chodzi jedynie na benzynie i dalej to samo. Jest jeden trop brak kompresji na jedynm z cylindrów, przy wymianie świec jedna z nich byla niedokrecona, cała w oleju i zakopcona po odpieciu wtrysku z danego cylindra a także fajki od KWN samochód chodzi dalej tak samo. Niebawem ma być sprawdzona kompresja ale może jest jakaś osoba która miała coś podobnego lub która może poradzić co to może być, będę wdzięczny za wszelkie porady sugestie.
Przepraszam za taką litanie
- chrynol
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 80
- Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
- Imię: Adam
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: szczecin
brak kompresji
przede wszystkim....
sprawdz kompresje...
jesli bedzie w normie...
jak piszesz ze swieca zaolejona to albo podnieta swieca albo brak zaplonu na swiecy...
innej mozliwosci nie ma...
byc moze przewod WN...
lub cewka...ale w tym motorze jest podwojna czyli obsluguje dwa gary...takze drugi gar tez powinien nie chodzic...
ale z tego co piszesz to tylko jeden nie chodzi...
lub co najprawdopodobniej moze byc przyczyna jesli kompresja ok...
wtryskiwacz...
innych mozliwosci nie ma...
choc dziwi mnie brak bledow w kompie...
powinien cos pokazac...
jakies wypadanie zaplonu, itp...
pozdro...
sprawdz kompresje...
jesli bedzie w normie...
jak piszesz ze swieca zaolejona to albo podnieta swieca albo brak zaplonu na swiecy...
innej mozliwosci nie ma...
byc moze przewod WN...
lub cewka...ale w tym motorze jest podwojna czyli obsluguje dwa gary...takze drugi gar tez powinien nie chodzic...
ale z tego co piszesz to tylko jeden nie chodzi...
lub co najprawdopodobniej moze byc przyczyna jesli kompresja ok...
wtryskiwacz...
innych mozliwosci nie ma...
choc dziwi mnie brak bledow w kompie...
powinien cos pokazac...
jakies wypadanie zaplonu, itp...
pozdro...
Kolego jeśli ciśnienie masz ok a widzę że tak to problem leży po stronie zapłonu
czyli cewka przewody świece co masz na myśli podmienione kable cewka??
cewkę miałeś od kogoś?
kable miałeś od kogoś?
w nocy podnieś maskę weź spryskiwacz od kwiatów i spryskaj przewody zapłonowe i obserwuj czy gdzieś
nie ucieka iskra jeśli jet ok to dalej szukamy
wykręć świece z felernego gniazda
podepnij ją pod przewód zapłonowy
złap kombinerkami z izolacją
i przy kręceniu rozrusznikiem trzymaj świece blisko pokrywy zaworów {kolega niech kręci ty pod pokrywą patrz} czy świeca daje iskrę
jeśli nie to moim zdaniem cewka i lub świeca może też tak być że będzie coś tam iskrzyć ale nie na tyle wystarczająco żeby mieszanka wybuchła cewka daje takie niejednoznaczne symptomy
mi np w 80 raz auto nie odpalało raz przygasało podczas jazdy itp
daj znać co i jak
czyli cewka przewody świece co masz na myśli podmienione kable cewka??
cewkę miałeś od kogoś?
kable miałeś od kogoś?
w nocy podnieś maskę weź spryskiwacz od kwiatów i spryskaj przewody zapłonowe i obserwuj czy gdzieś
nie ucieka iskra jeśli jet ok to dalej szukamy
wykręć świece z felernego gniazda
podepnij ją pod przewód zapłonowy
złap kombinerkami z izolacją
i przy kręceniu rozrusznikiem trzymaj świece blisko pokrywy zaworów {kolega niech kręci ty pod pokrywą patrz} czy świeca daje iskrę
jeśli nie to moim zdaniem cewka i lub świeca może też tak być że będzie coś tam iskrzyć ale nie na tyle wystarczająco żeby mieszanka wybuchła cewka daje takie niejednoznaczne symptomy
mi np w 80 raz auto nie odpalało raz przygasało podczas jazdy itp
daj znać co i jak
TX1000
Dokładnie, do sprawdzenia dokładnie przewody i świece + cewki. Może masz styk w fajce zabrudzony albo poluzowany?
Zaolejona świeca może też świadczyć o tym, że masz walniętą uszczelkę pod pokrywą zaworów (wewnętrzną) i ci po prostu zalewa świece...
Kolega TX1000, dobrze radzi, możesz dodatkowo pomierzyć sobie przewody omomierzem... nie powinny mieć więcej niż 16kOhm na metr (choć proszę by mnie ktoś ew. poprawił co do wartości, bo tyle to w Japońcach wiem że jest maks...)
Zaolejona świeca może też świadczyć o tym, że masz walniętą uszczelkę pod pokrywą zaworów (wewnętrzną) i ci po prostu zalewa świece...
Kolega TX1000, dobrze radzi, możesz dodatkowo pomierzyć sobie przewody omomierzem... nie powinny mieć więcej niż 16kOhm na metr (choć proszę by mnie ktoś ew. poprawił co do wartości, bo tyle to w Japońcach wiem że jest maks...)
TX1000, wszystko to co napisales bylo juz sprawdzone dlatego napisalem ten temat.
-kable i cewka podmienione ze sprawnej c5 z tym samym silnikiem, przerwyanie bylo nawet gorsze
-w nocy moje kable i cewka sprawdzone z 2-3 razy nawet najmniejszej iskierki nie bylo widac,
-nowe swiece byly juz sprawdzone w taki sposob jak mowisz na kazdym garze iskra jest az milo
-kompresja sprawdzona wszystko ok
-podmienione wtryski benzynowe
-wczoraj mial zostac jeszcze sprawdzony plyn chlodniczy na zawartosc co2 a dzisiaj bede przekladal jeszcze moje kable i cewke do drugiej a6 zobaczyc czy bedzie dobrze chodzic...
[ Dodano: 2015-03-12, 08:03 ]
zediii, komputer jedyny blad jaki pokazuje to blad sondy lambda ale jest on od poczatku prawdopodobnie przez lpg a dzieje sie wszystko w srodkowym cylindrze w glowicy po stronie wlewu oleju, przy której było już coś robione gdy samochod byl jeszce w szwajcarii
-kable i cewka podmienione ze sprawnej c5 z tym samym silnikiem, przerwyanie bylo nawet gorsze
-w nocy moje kable i cewka sprawdzone z 2-3 razy nawet najmniejszej iskierki nie bylo widac,
-nowe swiece byly juz sprawdzone w taki sposob jak mowisz na kazdym garze iskra jest az milo
-kompresja sprawdzona wszystko ok
-podmienione wtryski benzynowe
-wczoraj mial zostac jeszcze sprawdzony plyn chlodniczy na zawartosc co2 a dzisiaj bede przekladal jeszcze moje kable i cewke do drugiej a6 zobaczyc czy bedzie dobrze chodzic...
[ Dodano: 2015-03-12, 08:03 ]
zediii, komputer jedyny blad jaki pokazuje to blad sondy lambda ale jest on od poczatku prawdopodobnie przez lpg a dzieje sie wszystko w srodkowym cylindrze w glowicy po stronie wlewu oleju, przy której było już coś robione gdy samochod byl jeszce w szwajcarii
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
No to masz odpowiedz skoro było coś robione to może uszczelka pod głowicą, ale jak kompresja 12 bar to raczej nie, a może zawór na tym cylindrze ? Lambda wali błąd bo cylinder ci nie spala i było tak od początku może nie aż tak wyczuwalne przy wszystkich obrotach. Ja tez ostatnio zatankowałem na BP i przy butowaniu wywalało mi jeden cylinder teraz tankowałem gdzie indziej i jest OK
U Ciebie cały czes jest świeca zalana po wymianach przewodów???
a dolot powietrza sprawdzałeś???
U Ciebie cały czes jest świeca zalana po wymianach przewodów???
a dolot powietrza sprawdzałeś???
Pozdrawiam Marcin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga