Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8B+LPG] Przerywa szarpie prawdopodobnie brak kompresj

Silniki benzynowe
alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

[ACK 2.8B+LPG] Przerywa szarpie prawdopodobnie brak kompresj

Post autor: alexkret » 10 mar 2015, 17:32

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Mam problem, mianowicie silnik w moim 2.8 zaczął przerywać na wolnych obrotach i podczas jazdy. Początkowo było to tylko na gazie jednak gdy przejechałem się samochodem kilka razy i go 'przegoniłem' zaczęło to się również dziać na benzynie. Na początku było to sporadycznie dosłownie pół sekundowe przerwy na wolnych obrotach oraz podczas jazdy natomiast teraz czuć jakby samochód nie pracował na jeden cylinder. Do tej pory wymienione świece, podmienione kable cewka, posprawdzane przewody podciśnienia, przepustnica. Komputer nie pokazuję żadnych błędów... Wtryski od gazu zostały całkowicie odpietę samochód chodzi jedynie na benzynie i dalej to samo. Jest jeden trop brak kompresji na jedynm z cylindrów, przy wymianie świec jedna z nich byla niedokrecona, cała w oleju i zakopcona po odpieciu wtrysku z danego cylindra a także fajki od KWN samochód chodzi dalej tak samo. Niebawem ma być sprawdzona kompresja ale może jest jakaś osoba która miała coś podobnego lub która może poradzić co to może być, będę wdzięczny za wszelkie porady sugestie.

Przepraszam za taką litanie :)

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

brak kompresji

Post autor: chrynol » 10 mar 2015, 22:44

przede wszystkim....
sprawdz kompresje...
jesli bedzie w normie...
jak piszesz ze swieca zaolejona to albo podnieta swieca albo brak zaplonu na swiecy...
innej mozliwosci nie ma...
byc moze przewod WN...
lub cewka...ale w tym motorze jest podwojna czyli obsluguje dwa gary...takze drugi gar tez powinien nie chodzic...
ale z tego co piszesz to tylko jeden nie chodzi...
lub co najprawdopodobniej moze byc przyczyna jesli kompresja ok...
wtryskiwacz...
innych mozliwosci nie ma...
choc dziwi mnie brak bledow w kompie...
powinien cos pokazac...
jakies wypadanie zaplonu, itp...
pozdro...

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 11 mar 2015, 09:42

Witam ponownie. Kompresja sprawdzona wszystko ok na podejrzewanym cylindrze 12bar... Jakieś inne pomysły?

TX1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 20 lut 2013, 09:02
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: TX1000 » 11 mar 2015, 22:01

Kolego jeśli ciśnienie masz ok a widzę że tak to problem leży po stronie zapłonu
czyli cewka przewody świece co masz na myśli podmienione kable cewka??
cewkę miałeś od kogoś?
kable miałeś od kogoś?


w nocy podnieś maskę weź spryskiwacz od kwiatów i spryskaj przewody zapłonowe i obserwuj czy gdzieś
nie ucieka iskra jeśli jet ok to dalej szukamy

wykręć świece z felernego gniazda
podepnij ją pod przewód zapłonowy
złap kombinerkami z izolacją
i przy kręceniu rozrusznikiem trzymaj świece blisko pokrywy zaworów {kolega niech kręci ty pod pokrywą patrz} czy świeca daje iskrę
jeśli nie to moim zdaniem cewka i lub świeca może też tak być że będzie coś tam iskrzyć ale nie na tyle wystarczająco żeby mieszanka wybuchła cewka daje takie niejednoznaczne symptomy

mi np w 80 raz auto nie odpalało raz przygasało podczas jazdy itp

daj znać co i jak
TX1000

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 mar 2015, 23:36

Dokładnie, do sprawdzenia dokładnie przewody i świece + cewki. Może masz styk w fajce zabrudzony albo poluzowany?

Zaolejona świeca może też świadczyć o tym, że masz walniętą uszczelkę pod pokrywą zaworów (wewnętrzną) i ci po prostu zalewa świece...

Kolega TX1000, dobrze radzi, możesz dodatkowo pomierzyć sobie przewody omomierzem... nie powinny mieć więcej niż 16kOhm na metr (choć proszę by mnie ktoś ew. poprawił co do wartości, bo tyle to w Japońcach wiem że jest maks...)

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 12 mar 2015, 07:59

A VCDS nie pokazuje żadnego błędu ??? na którym cylindrze się tak dzieje.
zamień przewody z innym i sprawdz poprawność połączenia przewodów.
Wymień świece jak zalana problem może też na wtrysku że leje
Pozdrawiam Marcin

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 12 mar 2015, 08:03

TX1000, wszystko to co napisales bylo juz sprawdzone dlatego napisalem ten temat.

-kable i cewka podmienione ze sprawnej c5 z tym samym silnikiem, przerwyanie bylo nawet gorsze
-w nocy moje kable i cewka sprawdzone z 2-3 razy nawet najmniejszej iskierki nie bylo widac,
-nowe swiece byly juz sprawdzone w taki sposob jak mowisz na kazdym garze iskra jest az milo
-kompresja sprawdzona wszystko ok
-podmienione wtryski benzynowe
-wczoraj mial zostac jeszcze sprawdzony plyn chlodniczy na zawartosc co2 a dzisiaj bede przekladal jeszcze moje kable i cewke do drugiej a6 zobaczyc czy bedzie dobrze chodzic...

[ Dodano: 2015-03-12, 08:03 ]
zediii, komputer jedyny blad jaki pokazuje to blad sondy lambda ale jest on od poczatku prawdopodobnie przez lpg a dzieje sie wszystko w srodkowym cylindrze w glowicy po stronie wlewu oleju, przy której było już coś robione gdy samochod byl jeszce w szwajcarii

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 12 mar 2015, 08:41

No to masz odpowiedz skoro było coś robione to może uszczelka pod głowicą, ale jak kompresja 12 bar to raczej nie, a może zawór na tym cylindrze ??? Lambda wali błąd bo cylinder ci nie spala i było tak od początku może nie aż tak wyczuwalne przy wszystkich obrotach. Ja tez ostatnio zatankowałem na BP i przy butowaniu wywalało mi jeden cylinder teraz tankowałem gdzie indziej i jest OK
U Ciebie cały czes jest świeca zalana po wymianach przewodów???
a dolot powietrza sprawdzałeś???
Pozdrawiam Marcin

TX1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 20 lut 2013, 09:02
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: TX1000 » 12 mar 2015, 09:04

Co masz na myśli że było coś robione ??
TX1000

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 12 mar 2015, 13:07

Przecież jest napisane że coś było robione w Szwajcarii przy głowicy
Pozdrawiam Marcin

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 12 mar 2015, 14:16

Głowica musiała być ściagana jeszcze przed sprowadzeniem auta do pl. Wszystko się zrobiło jak autko zostało przegonione kilka razy dlatego jutro od rana będzie ściągana głowica i mam nadzieję że będzie wiadomo co się dzieje że jeden cylinder nie chce współpracować...

TX1000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 20 lut 2013, 09:02
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: TX1000 » 12 mar 2015, 15:38

O jak będziesz ściągać głowicę to się wyjaśni daj znać co tam było nie tak
TX1000

Awatar użytkownika
zediii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 197
Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
Imię: Marcin
Moje auto: Q7
Rocznik: 2007
Nadwozie: SUV
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Moszczanka

Post autor: zediii » 12 mar 2015, 15:45

Zrób parę fotek i daj znać co nie grało ile masz przejechane na LPG??? Ciekawi mnie stan zaworów i nalot na tłokach.
Pozdrawiam Marcin

alexkret
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 15 lip 2013, 23:26
Lokalizacja: Lublin

Post autor: alexkret » 12 mar 2015, 16:52

Jeżeli do tego dojdzie cyknę jakieś fotki. Samochód na lpg jeździ ok 2 lat zakładam że jest to jakieś 30-40tyś km. Jest jeszcze jeden trop że sterwonik lpg jest uwalony i wjakiś sposób wpływa na pracę ECU ale czekam na potwierdzenie tego.

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 12 mar 2015, 20:00

alexkret pisze: Jest jeszcze jeden trop że sterwonik lpg jest uwalony i wjakiś sposób wpływa na pracę ECU ale czekam na potwierdzenie tego.
Odłącz wtyczki od wtryskiwaczy lpg i załóż je na wtryski pb, wtedy pominiesz sterownik lpg i ewentualny problem z emulacją.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga