Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift

Warsztat
Awatar użytkownika
magik_29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: magik_29 » 10 mar 2015, 18:19

czyli pozostaje zaryzykować i kupić czyste <stres>
popołudniu idę sprawdzić ustawienia tego nieszczęsnego portu może połączę się z kompem bez problemu w końcu a jeszcze ściągnę 3.11 może znajdę lepszy od poprzedniego i też spróbuję

Dodano: 2015-03-10, 18:19
Udało się na VAG COM 3.11.2 <radocha>
teraz tylko działać
najpierw tempomat a w weekend zegar

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 10 mar 2015, 19:37

udało mi się wyhaczyć taki licznik LINK i to od razu z wtyczką więc 50 zł które musiałbym zostawić w aso jest w kieszeni, a dodatkowo że za piny w aso liczą sobie po 20 zł za 2 sztuki, do tego wszystkiego ta manetka LINK i taki kabel vag LINK. A możecie mi jeszcze powiedzieć czy do wtyczki od wycieraczek potrzebuje jakieś piny czy ona w sobie będzie mieś wszystkie 6? I jeszcze jakich kabelków użyć? Ja za bardzo się nie znam na kabelkach ale nie chce założyć takich żebym zaraz tego nie musiał znowu rzeźbić. Dodatkowo ktoś pisał coś we wcześniejszych postach żeby nie lutować lutownicą transformatorową? Czemu? Można uwalić ECU? I następne pytanie o przewód spalania. Czyli wpinam się w kabelek który idzie do wtyczki od ECU do pina 18 czy dobrze rozumiem? czy muszę rozebrać cały ECU i tam w środku się dolutować do nóżki pina 18? Weźcie Panowie jeszcze mi poradźcie z tym o co pytam i jak wszystkie części mi dojdą to w sobotę zaczynam działać, pozdro

Awatar użytkownika
magik_29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 30 lis 2014, 12:57
Lokalizacja: Jabłonowo Pomorskie

Post autor: magik_29 » 10 mar 2015, 20:10

Licznik ok ja kupiłem ten sam numer ważne żeby fis był sprawny bo nowy wyświetlacz kosztuje ok 350, manetka ok nie wiem czy są piny w kostce 6 pin od wycieraczek ale ja kupiłem takie piny na wszelki wypadek po 1,20 zł za 2 szt na allegro

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 mar 2015, 20:20

pinów w manetce nie ma , ale pasują konektory z wtyczek iso radia

pisałem o lutowaniu transfomatorówką bo może wywoływać pole magnetyczne - przy elektronice trzeba uważać

dolutuj się do nóżki , a może będzie kabelek w tym pinie 18

co do kabelków to fabrycznie są 0,35 lub 0,5 mm2 - tam nie ma dużego natężenia prądu

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 10 mar 2015, 20:25

Wątpię żeby w tej cenie FIS był sprawny. Na wielu aukcja piszą, że jest ok a potem okazuje się jak przyślą zdjęcie, że coś nie świeci. A jak nic nie jest napisane to napewno do wymiany <uoee> Wiem bo szukałem bardzo długo i naprawdę bardzo ciężko znaleźć poniżej 300PLN coś sensownego.

Pozdr...

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 10 mar 2015, 21:30

no zobaczymy jak to będzie jak dostanę ten licznik. Koleś pisze o 30 dniowej gwarancji więc będę się prawdał w razie czego albo brat znajdzie mi u chinoli i zamówi jakiś zamiennik i przy okazji wymieni a na necie jest opis w razie zbyt jasno świecącego fisu a tak się dzieje w przypadku chinoli właśnie
ps. zresztą tak jak pisałem gdzieś tam brat ma serwis elektroniczny więc może hot-air pomoże w razie problemów z wyświetlaczem. Stresu nie ma <luzik>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 mar 2015, 06:45

Sprawny FIS z tych lat to tylko raczej wymieniany, zawsze znajdzie się coś wypalonego, prędzej angola znajdzie z racji klimatu ale o EU ciężko i to nawet nie ma się co sugerować ceną. Ja kupiłem manetkę i miałem z nią wtyczkę więc odpadło mi szukanie pinów. Co do lutowania transformatorówką to chodzi o to że może przepalić się grot i wtedy napięcie pójdzie na elektronikę no i samo uziemienie którego brak , zawsze to ryzyko. Czerwoną wtyczkę można sobie spokojnie w domu pozarabiać- oprócz dwóch kabli, spalania bo łatwiej jest przewinąć od puszki ECU do licznika niż na odwrót i termometru-ja rozebrałem i dolutowałem kabel we wtyczkę.

Awatar użytkownika
Audi A6 Warsztat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Zbigniew
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Audi A6 Warsztat » 11 mar 2015, 17:25

chelsea78, w poście podałeś trzy linki z czego pierwszy odsyła gdzieś w świat, drugiego aukcja jest już zakończona i ogłoszenie za niedługo zniknie podobnie jak niedługo zniknie aukcja z linku nr 3 <nerwus> Wtedy Twój post i odpowiedzi kolegów będą bezwartościowe...

Więc proszę _link
Warsztat, naprawy Audi A6.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 11 mar 2015, 17:31

U mnie linki wszystkie działają, a aukcje są pokończone ze względu na to że ja je zakończyłem ale ok, będę pamiętam żeby nie wstawiać linków z aukcji. A teraz mam pytanie do chłopaków, doszedł mi dzisiaj ten kabel VAG KKL, ściągnąłem vag eeprom programer 1.19 żeby na próbę sprawdzić czy ze swojego starego licznika uda zczytać się eeprom ale przy próbie czytania eepromu program łączy się z ECU a potem wyświetla ,,unknow software version''. o co może chodzić?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 mar 2015, 20:30

@up, to nie temat o diagnostyce, ale z doświadczenia wiem że jeśli u mnie działa VCDS lite 1.2 to reszta też działa, kwestia ustawienia portów i zapamiętania jego numerku po którym ma się łączyć.
Mam takie pytanie, o ile liczniki z wyświetlaczem FIS mają takie same numerki-jeśli chodzi o przedliftowe 4B0 919 880- to czy końcówka literowa determinuje "wyposażenie"? Czy jest jakiś katalog co dany licznik zawiera? Czy we wszystkich było info o otwartych drzwiach? Widziałem że niektóre pokazują które otwarte drzwi, ja tego nie miałem więc pytam jak to właściwie z tym jest.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 mar 2015, 22:28

Na pewno otwarcie drzwi jest w licznikach z elektronicznym zegarkiem , natomiast co do literek to są to oznaczenia wersji ale raczej nie ma to nic wspólnego z "wyposażeniem" , jednym źródłem jest ETKA ale tam za dużo info nie ma ( tylko czy diesel/benzyna i zakres licznika )


chelsea78 - masz stary licznik bez FIS a one z reguły są UK-NSI albo pierwsze VDO - z nich tym programerem nie odczytasz nic.

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 14 mar 2015, 18:48

Ok Panowie, tak więc dzięki wielkie za pomoc, teraz pozostaje mi tylko czekać na wszystkie zamówione rzeczy i brać się do roboty. Jak wszystko porobię to dam znać co wyszło
EDIT: Tak jak pisaliście licznik ma uwalony FIS, tzn wyświetla i widać co wyświetla ale nie jest to tak jak ma być, tak jakby nie było ostrości ustawionej na wyświetlaczu. Ale brat już powiedział że mi to zrobi więc jest git. Co do PINu to już go sobie zczytałem, poszło elegancko. Manetka jest już awizowana u mnie na poczcie, jutro odbieram, Brat wyprowadzi mi przewód z ECU, zrobi FIS i potem biorę się za ogarnianie reszty.

[ Dodano: 2015-03-14, 18:48 ]
a więc tak, wczoraj zacząłem działać ze wszystkim ale potem wpadli znajomi i zaprzestałem działań, dzisiaj skończyłem. Do rzeczy. Licznik ma uszkodzony FIS więc napisałem do sprzedającego że z racji tego że nie było tego w opisie dogadałem się żeby oddali mi 50 zł i będziemy kwita. Zgodzili się więc wyszedł mnie ten licznik 70 zł + 20 zł przesyłka. Ale dzisiaj napisałem że jednak chce skorzystać z tej 30 dniowej gwarancji o której mowa w opisie aukcji bo w liczniku są jeszcze dwa inne problemy. Licznik nie reaguje na przycisk RESET na manetce. Wszystko jest podłączone dobrze bo sprawdzałem miernikiem i nigdzie nie było przerw w obwodzie więc to zapewne wina licznika a druga sprawa to to że nie działa zegarek. W każdym razie reszta działa ok, licznik wyświetla które drzwi są otwarte, temperaturę, spalanie chwilowe, średnie, prędkość itp. Miałem problem z adaptacją kluczyka gdyż po wpisywaniu PINu VCDS lite i potem VAG COM 409.1 wywalały błąd o błędnym pinie. Dopiero jak udało mi się wygrzebać VAG COM 311 to za jego pomocą adaptacja przebiegła bezproblemowo. Sygnał spalania z ECU rozwiązałem w sposób jak na TYM zdjęciu. Obczaiłem który to jest przewód z pinu 18 i gdzie leci, przeciąłem go na trasie i wstawiłem konektory, męski i żeński i z jednego konektora wyprowadziłem przewód do licznika. Reszta standardowo. A tak wygląda wszystko po podłączeniu i przekręceniu kluczyka ZDJĘCIE. Tak więc dziękuje bardzo Panowie za pomoc
Już poprawione zdjęcia
Ostatnio zmieniony 15 mar 2015, 10:28 przez chelsea78, łącznie zmieniany 2 razy.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 15 mar 2015, 10:06

No fis faktycznie padaka, popraw zdjęcia bo są takie same a chyba nie o to chodziło

chelsea78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Post autor: chelsea78 » 15 mar 2015, 17:23

Szkoda że nie ma opisu jak podłączyć licznik poliftowy bo mam do kupienia za nie duże pieniądze licznik poliftowy ze sprawnym fisem. W poliftowych to pewnie jest Immo3 więc jeszcze z tym by było zabawy trochę no i szyna CAN której u mnie nie ma. No trudno

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 15 mar 2015, 20:26

opis jest na A4 klubie , jest też opus na niemieckiej stronie audi4ever , z immo nie problem bo licznik z immo 3 powienien sie zaadaptować z Ecu immo2 , reszta też powinna chodzić

trzeba tylko parę pinów w kostkach niebieskiej i zielonej poprzepinać ( np. linię K , ściemniacz )

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja