
Automatyczne podnoszenie pokrywy bagażnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 273
- Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
- Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol
Siłą wyrzutu. inaczej mówiąc siłą jaką ma sprężyna po ściśnięciu
Mam nadzieję, że kolega @przemo nie obrazi się, że cytuję jego wypociny z forum A4-klub
w końcu zawsze i my możemy przesiąść się z A4 na A6.
ja do modu już się przyzwyczaiłem i nie ukrywam, że będzie mi brakowało jeśli zmienię autko np A6C5.
Mam nadzieję, że kolega @przemo nie obrazi się, że cytuję jego wypociny z forum A4-klub
w końcu zawsze i my możemy przesiąść się z A4 na A6.
ja do modu już się przyzwyczaiłem i nie ukrywam, że będzie mi brakowało jeśli zmienię autko np A6C5.
Panocki ja się pofatygowałem :decayed: i zrobiłem kilka testów i obliczeń (wszystko na siłownikach KROSNO 650N)
Sprawa wygląda następująco
Dłuższe NIEBIESKIE sprężynki osobiście odradzam co wynika z poniższej tabeli i opisu
Przy zamkniętej klapie na tłoczysku siłownika między jego odkręcaną główką o cylindrem zostaje 21mm miejsca wolnego na którym musi się zmieścić cały zestaw czyli sprężynka+podkładki. Jak przekroczymy tą wartość to siłownik "zwiększa" swoją długość ponieważ nie da rady więcej się zamknąć i bardziej skompresować dołożonego materiału, co za tym idzie zaczyna napierać na bolce mocujące zamieszczone na klapie i karoserii i oczywiście na zawiasy klapy, dodając do tego liczbę Niutków dołożonych przez nas, może to skutkować objawami jak opisują wszyscy sceptycy.
Z tego co mi się udało dowiedzieć od starych znajomych z Ingolstadt zawias (jeden) klapy w B6 (zakładam że w B7 jest tak samo bo jest taki sam) powinien wytrzymać obciążenie stałe do 1500N max!!! i jest to wartość max max!!!
niestety nie było opcji żeby dostać choćby kopię dokumentu potwierdzającego ten fakt
Zakładając że wszyscy mamy podkładki o grubości 2mm sprawa ze sprężynkami wygląda następująco
podaje poniższe zestawienie według następującego klucza
L - długość sprężyny w spoczynku
Smax - max kompresja/skok sprężyny
Lmin = L - Smax czyli długość sprężyny po max kompresji/skoku
N - ilość Niutków jakie wytwarza sprężyna przy max kompresji/skoku
N+S - Ilość Niutków generowanych przez Siłownik + Sprężynę przy max kompresji
1. ZIELONE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8010.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 20mm / Lmin = 18mm / N = 506 / N+S = 1156 - można dodać max 1 podkładkę
L = 32mm / Smax = 17mm / Lmin = 15mm / N = 576 / N+S = 1226 - można dodać max 3 podkładki
L = 25mm / Smax = 13mm / Lmin = 12mm / N = 558 / N+S = 1208 - można dodać max 4 podkładki
2. NIEBIESKIE SPRĘŻYNY nr katalogowy PENTA SZ8020.20 x L z tabeli poniżej
L = 38mm / Smax = 16mm / Lmin = 22mm / N = 744 / N+S = 1394 - BRAK MIEJSCA NA PODKŁADKI!!!
L = 32mm / Smax = 13mm / Lmin = 19mm / N = 813 / N+S = 1463 - można dołożyć max 1 podkładkę
L = 25mm / Smax = 10mm / Lmin = 15mm / N = 862 / N+S = 1512 - można dołożyć max 3 podkładki jednak liczba Niutków przekracza dopuszczalne max obciążenie!!!!
3. FIOLETOWE sprężynki nie działają w B6 i B7 są za słabe!!
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko
Jakieś newsy w temacie??Aeternus pisze: Będę jeszcze robił małe poprawki typu lepsze podkładki i oringi i zamówię jeszcze czerwone ( znacznie mocniejsze) springi i okaże się jak to będzie wyglądało przy niższych temperaturach. Jak coś więcej ogarnę to napiszę o swoich spostrzeżeniach.
Jaki numer ma ten siłownik krosno albo chociaż jakie parametry ile NM jaki skok??
- Aeternus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
[center]Witam
Postanowiłem po wielu obliczeniach i niezliczonych próbach opisać moim zdaniem najrozsądniejszy i jedyny jak na razie sposób na stworzenie w naszych autach automatycznie otwieranej klapy. Na wstępie może opiszę + i - żeby każdy mógł zdecydować czy chce się w ogóle w to bawić.[/center]
Plusy:
-Nie musimy używać rąk do otwierania klapy gdy auto jest brudne
-Oczywiście szpan :P
-Brak efektów ubocznych w stylu pękający lakier, zawiasy, opuszczona klapa itd.
Minusy:
-Mod działa do -5 stopni Celsjusza
-Mod działa do 2 dni bez otwierania tylnej klapy
Skąd te minusy? Po pierwsze im niższa temperatura tym gazy w siłowniku mniej się rozprężają tym samym mając mniejszą moc wyrzutu. Nie można więc wziąć za mocnego siłownika bo w lato wyrwie klapę z zawiasami :shock:
Po drugie sprężyna jest zaprojektowana by być ściskaną a potem by wrócić do swojego położenia nominalnego. U nas będzie działanie odwrotne i również nie można przesadzić z siła bo nie da się zamknąć klapy i wyrzut będzie podobny jak w przypadku silniejszych siłowników ( efekt z czerwonymi sprężynami ).
[center]Ok tyle wstępu pora na fakty. Co będziemy potrzebować?[/center]
1. Siłowniki od Forda Mondeo Kombi mk1 lub 2. (Do dyspozycji numer siłowników KRAFT KRA 8502014) x 2 sztuki
![Obrazek]()
2. Sprężynki firmy NORMALIA STEIN SZ8020.20x32 ( można zamówić z firmy Penta Polska ) x 2 sztuki
![Obrazek]()
3. 4 sztuki gumowych o-ringówok 6mm średnicy
![Obrazek]()
4. 10 sztuk podkładek ok1-1,5mm grubości
![Obrazek]()
[center]Jak kupić wszystkie graty?[/center]
Pozycja 1: allegro lub sklep z częściami samochodowymi.
Pozycja 2: wklejam poniżej dane do kontaktu z firmą i dane do przelewu.
PENTA Polska Sp. z o.o.
ul. Powstańców Śląskich 82/44
53-333 Wrocław
Biuro: 50-512 Wroclaw
ul. Tarnogajska 11-13 p.220
Telefon: 71 - 7805 216
Telefax: 71 - 3672 708
Tel. kom: 605 888 227
penta@penta-polska.pl
Sprężyna niebieska -SZ 8020.20 x 032 - cena brutto 1 szt. 9,60 zł
WARUNKI SPRZEDAŻY
Ceny: Brutto (zawierają podatek VAT w stawce 23%) , EXW Wrocław
Czas dostawy: kilka dni
Koszty dostawy
/b]
wysyłka listem poleconym - 6,50 zł
wysyłka listem poleconym priorytetowym - 7,50 zł
wysyłka kurierem: 17,60 zł
Za pobraniem: 21,40
Płatność:
przedpłata na konto:
PETNA Polska Sp z o.o.
nr konta: 56 1160 2202 0000 0000 3135 8053
W przypadku zamówienia, proszę o podanie adresu dostawy i ew. danych do faktury - gdy ma zostać wystawiona
(wskazane, a przy opcji wysyłki kurierem, konieczne jest również o podanie nr telefonu)
Pozycja 3 i 4: market budowlany.
[center]
Przejdźmy do rzeczy czyli do tego jak to złożyć?
[/center]
Krok 1. Wyjmujemy wszystko na stół i odkręcamy główkę siłownika:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Krok 2. Na tłoczysko siłownika nakładamy 2 o-ringi. Muszą wchodzić ciasno by trzymały w ryzach wszystkie podkładki i sprężynkę w górze po otwarciu klapy.
![Obrazek]()
Krok 3. Nakładamy 2 podkładki
![Obrazek]()
Krok 4. Nakładamy sprężynę na o-ringi i podkładki.
![Obrazek]()
Krok 5. Dokładamy 3 podkładki od drugiej strony sprężyny.
![Obrazek]()
Krok 6. Zakręcamy główkę siłownika i mamy wszystko złożone do kupy.
![Obrazek]()
[center]Tak to wygląda po złożeniu w całość:[/center]
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[center]A tak na aucie:[/center]
![Obrazek]()
[center]I na koniec filmiki jak to chodzi:[/center]
To by było na tyle. Jak widać opracowanie tematu klapy jest do A6 C5 Avant. Nie wiem jak się to będzie sprawdzało u innych ale moja klapa jest pozbawiona roletki szyby więc pewnie troszkę lżejsza od tych klap na full wypasie. Polecam mod bo nie jest jakoś strasznie drogi. Spokojnie się mieścimy w 100 zł a to chyba nie wygórowana cena jak za taki komfort
Jeśli ktoś nadal pracuje nad tym tematem to może też niech się wypowie na temat swoich spostrzeżeń. Moderatorów zaś, proszę o jakieś ogarnięcie obu tematów przewijających się na forum i skomasowanie tego w jeden topik?
[center]Pozdrawiam[/center]
Postanowiłem po wielu obliczeniach i niezliczonych próbach opisać moim zdaniem najrozsądniejszy i jedyny jak na razie sposób na stworzenie w naszych autach automatycznie otwieranej klapy. Na wstępie może opiszę + i - żeby każdy mógł zdecydować czy chce się w ogóle w to bawić.[/center]
Plusy:
-Nie musimy używać rąk do otwierania klapy gdy auto jest brudne
-Oczywiście szpan :P
-Brak efektów ubocznych w stylu pękający lakier, zawiasy, opuszczona klapa itd.
Minusy:
-Mod działa do -5 stopni Celsjusza
-Mod działa do 2 dni bez otwierania tylnej klapy
Skąd te minusy? Po pierwsze im niższa temperatura tym gazy w siłowniku mniej się rozprężają tym samym mając mniejszą moc wyrzutu. Nie można więc wziąć za mocnego siłownika bo w lato wyrwie klapę z zawiasami :shock:
Po drugie sprężyna jest zaprojektowana by być ściskaną a potem by wrócić do swojego położenia nominalnego. U nas będzie działanie odwrotne i również nie można przesadzić z siła bo nie da się zamknąć klapy i wyrzut będzie podobny jak w przypadku silniejszych siłowników ( efekt z czerwonymi sprężynami ).
[center]Ok tyle wstępu pora na fakty. Co będziemy potrzebować?[/center]
1. Siłowniki od Forda Mondeo Kombi mk1 lub 2. (Do dyspozycji numer siłowników KRAFT KRA 8502014) x 2 sztuki
2. Sprężynki firmy NORMALIA STEIN SZ8020.20x32 ( można zamówić z firmy Penta Polska ) x 2 sztuki
3. 4 sztuki gumowych o-ringówok 6mm średnicy
4. 10 sztuk podkładek ok1-1,5mm grubości
[center]Jak kupić wszystkie graty?[/center]
Pozycja 1: allegro lub sklep z częściami samochodowymi.
Pozycja 2: wklejam poniżej dane do kontaktu z firmą i dane do przelewu.
PENTA Polska Sp. z o.o.
ul. Powstańców Śląskich 82/44
53-333 Wrocław
Biuro: 50-512 Wroclaw
ul. Tarnogajska 11-13 p.220
Telefon: 71 - 7805 216
Telefax: 71 - 3672 708
Tel. kom: 605 888 227
penta@penta-polska.pl
Sprężyna niebieska -SZ 8020.20 x 032 - cena brutto 1 szt. 9,60 zł
WARUNKI SPRZEDAŻY
Ceny: Brutto (zawierają podatek VAT w stawce 23%) , EXW Wrocław
Czas dostawy: kilka dni
Koszty dostawy

wysyłka listem poleconym - 6,50 zł
wysyłka listem poleconym priorytetowym - 7,50 zł
wysyłka kurierem: 17,60 zł
Za pobraniem: 21,40
Płatność:
przedpłata na konto:
PETNA Polska Sp z o.o.
nr konta: 56 1160 2202 0000 0000 3135 8053
W przypadku zamówienia, proszę o podanie adresu dostawy i ew. danych do faktury - gdy ma zostać wystawiona
(wskazane, a przy opcji wysyłki kurierem, konieczne jest również o podanie nr telefonu)
Pozycja 3 i 4: market budowlany.
[center]
Przejdźmy do rzeczy czyli do tego jak to złożyć?
[/center]
Krok 1. Wyjmujemy wszystko na stół i odkręcamy główkę siłownika:
Krok 2. Na tłoczysko siłownika nakładamy 2 o-ringi. Muszą wchodzić ciasno by trzymały w ryzach wszystkie podkładki i sprężynkę w górze po otwarciu klapy.
Krok 3. Nakładamy 2 podkładki
Krok 4. Nakładamy sprężynę na o-ringi i podkładki.
Krok 5. Dokładamy 3 podkładki od drugiej strony sprężyny.
Krok 6. Zakręcamy główkę siłownika i mamy wszystko złożone do kupy.
[center]Tak to wygląda po złożeniu w całość:[/center]
[center]A tak na aucie:[/center]
[center]I na koniec filmiki jak to chodzi:[/center]
To by było na tyle. Jak widać opracowanie tematu klapy jest do A6 C5 Avant. Nie wiem jak się to będzie sprawdzało u innych ale moja klapa jest pozbawiona roletki szyby więc pewnie troszkę lżejsza od tych klap na full wypasie. Polecam mod bo nie jest jakoś strasznie drogi. Spokojnie się mieścimy w 100 zł a to chyba nie wygórowana cena jak za taki komfort

Jeśli ktoś nadal pracuje nad tym tematem to może też niech się wypowie na temat swoich spostrzeżeń. Moderatorów zaś, proszę o jakieś ogarnięcie obu tematów przewijających się na forum i skomasowanie tego w jeden topik?
[center]Pozdrawiam[/center]
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:



Zamówienie już poszło dam znać po montażyku

Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
- Aeternus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
IreK_PV808, tu się chyba nie da :P Dzisiaj zmontowałem u Kolegi w Jego nowej audicy system i działa. Ale... Ma roletke w tylnej klapie i już siłowniki idą lżej do góry. Wraz z Nim mamy małą koncepcję jeszcze w głowie i będziemy testować w przyszłym tygodniu nowe rozwiązanie. Liczymy na to, że okaże się być troszkę lepsze w zimne dni ale dzięki ogrzewanej hali warsztatu sprawdzimy jak się będzie to wszystko zachowywać.
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
Aeternus, a to lipa bo bym klikną ,
Ja też mam rolety więc nawet mi to odpowiada
.
Bardzo Dziękuję (myślę , że w imieniu wielu , wielu osób )

Ja też mam rolety więc nawet mi to odpowiada

Bardzo Dziękuję (myślę , że w imieniu wielu , wielu osób )


Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub

exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
- Aeternus
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 422
- Rejestracja: 02 mar 2014, 22:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2001
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
IreK_PV808, dlatego w temacie napisałem, że nie wiem jak to się sprawdzi z cięższą klapą z roletkami. Jak się odkuję z kasą to coś dalej podziałam. Utopiłem już w tym modzie troszkę kasy i powiem szczerze nie chce wydać wiele więcej bo jak zliczę wszystkie koszta to już dawno lotka ori na klapę by była :P
- Kamilson100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 324
- Rejestracja: 16 lut 2014, 10:52
- Imię: Damian
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Wiadomo już coś?Aeternus pisze:IreK_PV808, tu się chyba nie da :P Dzisiaj zmontowałem u Kolegi w Jego nowej audicy system i działa. Ale... Ma roletke w tylnej klapie i już siłowniki idą lżej do góry. Wraz z Nim mamy małą koncepcję jeszcze w głowie i będziemy testować w przyszłym tygodniu nowe rozwiązanie. Liczymy na to, że okaże się być troszkę lepsze w zimne dni ale dzięki ogrzewanej hali warsztatu sprawdzimy jak się będzie to wszystko zachowywać.
