Wydaje mi się że to troszkę dużo.
[A6 C5] Koszt zrobienia programu
-
krystek13
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
[A6 C5] Koszt zrobienia programu
Witam.W końcu zabieram się za działanie w swojej niuni,zebrałem prawie wszystkie graty więc można działać.Pytanie do osób które miały robiony program indywidualnie.Jaki koszt takiego zabiegu?Wczoraj dzwoniłem do PITSTOP-u w Słupsku,ponieważ mam najbliżej bo z Koszalina jestem i słyszałem że tam dobrze działają,i koleś krzyknoł mi 2300!!!!!
Wydaje mi się że to troszkę dużo.
Wydaje mi się że to troszkę dużo.
- pudzians47
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 77
- Rejestracja: 23 sty 2012, 17:45
- Lokalizacja: WŁOCŁAWEK
-
Delfor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Chciałby podnieść temat przy okazji mojego pytania. Chcę zrobić program. Wiem, że silnik na 99% zdrowy - dawałem wcześniej zrobione logi do oceny.
Znalazłem w okolicy dwie opcje podniesienia mocy
I - 600zł w firmie - hamownia drogowa, logi przed, program, logi po itp - czas ok. 3-4h
II - 300zł u użytkownika forum - logi przed, korekta, logi, korekta, logi.... wszystko na drodze. Czas ok. 4h.
Obie te osoby widziały wysłane przeze mnie logi. Potwierdziły, że silnik można poddać podniesieniu mocy.
Wg I powinno wyjść 185 - 195 km i ~300Nm.
II opcja - wiadomo taniej i część kasy zostanie na inne mody
Ale czy na podstawie samych logów wiadomo kiedy przestać podkręcać lub czy jeszcze można? Wiem, że na podstawie danych z przepływki można w przybliżeniu określić moc. Jeśli proces ma trwać tyle czasu to raczej nie ma możliwości wgrania "gotowca". Co wg Was z tym robić?
Znalazłem w okolicy dwie opcje podniesienia mocy
I - 600zł w firmie - hamownia drogowa, logi przed, program, logi po itp - czas ok. 3-4h
II - 300zł u użytkownika forum - logi przed, korekta, logi, korekta, logi.... wszystko na drodze. Czas ok. 4h.
Obie te osoby widziały wysłane przeze mnie logi. Potwierdziły, że silnik można poddać podniesieniu mocy.
Wg I powinno wyjść 185 - 195 km i ~300Nm.
II opcja - wiadomo taniej i część kasy zostanie na inne mody
- IreK_PV808
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 440
- Rejestracja: 07 cze 2013, 23:04
- Imię: Irek
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Leżajsk
- Kontakt:
Delfor, co prawda mam wolnossaka ale tak czy inaczej w gotowca bym się nie pchał
. Czy aby w ten sposób nie można sobie zaszkodzić
? Przecież bezawaryjność to podstawa ,a czas 3-4 h to przecież krótko nawet bardzo ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Jak mogę to pomogę.
Gadżety Audi A6
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
exhaust byGTPerformance -->>
----
FB - https://www.facebook.com/a6klub
Nie wiem co macie na myśli pisząc o gotowcu. Gotowcem może być program pod konkretne HW i SW np. z .... allegro 
W renomowanej firmie oferującej usługę za 2300, 1600 czy ile tam sobie wymyślą też dostajesz "gotowca". Nikt w tych firmach nie spotyka się z sytuacją (konkretnym motorem i jego SW) po raz pierwszy i w 99,9% przypadków mają na niego gotową receptę, czyli wiedzą które fragmenty map, limitery należy zmienić i w jakim stopniu by otrzymać konkretne wyniki tj. zadaną moc i moment. Hamownia ma to tylko potwierdzić. Podobnie potwierdzi to logowanie auta. Zarówno kolega z forum jak i firma tuningowa mogą sprawę zrobić dobrze jak i spartaczyć. Uwierzcie, widziałem wiele wsadów firm uznanych, a wspomnę chociażby o ABT gdzie tuning był porażający niewiedzą i pozbawiony jakiejkolwiek logiki. No, w przypadku ABT było to "money for nothing" bo przyrost mocy po tym co zrobili można by nazwać jedynie pierdnięciem, ale ich mod nie groził przynajmniej uszkodzeniem auta. Jeżeli ktoś dobrze zna sterownik za którego przeróbkę się zabiera to potrafi określić Nm i Km wynikowe bez hamowni dosyć dokładnie. Różnice wynikają na ogół z cech jednostkowych oraz stopnia zużycia danych silników i ich osprzętu. To jest po prostu fizyka szeroko pojęta.
Uznana firma tuningowa daje większe bezpieczeństwo, gwarancję i tą całą oprawę. Gdyby nie to , że mi samemu sprawia radość tzw. tuningowanie auta to z przyjemnością udałbym się do takiej firmy i odebrał dyplom w postaci wykresu mocy i momentu. Kumpel z forum nie wiadomo czy zagwarantuje Ci, że zajmie się wszystkim nawet jak uwali sterownik... jednak jeżeli ten kumpel naprawdę wie co robi, a także zna konkretny motor i jego ECU oraz że samochód jest w stanie bardzo dobrym to zapewniam, że nie odczujesz różnicy. Kwota ponad 2000 zł. jest zdecydowaną przesadą w przypadku robienia tzw. stage1, czyli zmiany programu bez wymiany podzespołów typu turbo, ic, dolot, tłumik itp.
W renomowanej firmie oferującej usługę za 2300, 1600 czy ile tam sobie wymyślą też dostajesz "gotowca". Nikt w tych firmach nie spotyka się z sytuacją (konkretnym motorem i jego SW) po raz pierwszy i w 99,9% przypadków mają na niego gotową receptę, czyli wiedzą które fragmenty map, limitery należy zmienić i w jakim stopniu by otrzymać konkretne wyniki tj. zadaną moc i moment. Hamownia ma to tylko potwierdzić. Podobnie potwierdzi to logowanie auta. Zarówno kolega z forum jak i firma tuningowa mogą sprawę zrobić dobrze jak i spartaczyć. Uwierzcie, widziałem wiele wsadów firm uznanych, a wspomnę chociażby o ABT gdzie tuning był porażający niewiedzą i pozbawiony jakiejkolwiek logiki. No, w przypadku ABT było to "money for nothing" bo przyrost mocy po tym co zrobili można by nazwać jedynie pierdnięciem, ale ich mod nie groził przynajmniej uszkodzeniem auta. Jeżeli ktoś dobrze zna sterownik za którego przeróbkę się zabiera to potrafi określić Nm i Km wynikowe bez hamowni dosyć dokładnie. Różnice wynikają na ogół z cech jednostkowych oraz stopnia zużycia danych silników i ich osprzętu. To jest po prostu fizyka szeroko pojęta.
Uznana firma tuningowa daje większe bezpieczeństwo, gwarancję i tą całą oprawę. Gdyby nie to , że mi samemu sprawia radość tzw. tuningowanie auta to z przyjemnością udałbym się do takiej firmy i odebrał dyplom w postaci wykresu mocy i momentu. Kumpel z forum nie wiadomo czy zagwarantuje Ci, że zajmie się wszystkim nawet jak uwali sterownik... jednak jeżeli ten kumpel naprawdę wie co robi, a także zna konkretny motor i jego ECU oraz że samochód jest w stanie bardzo dobrym to zapewniam, że nie odczujesz różnicy. Kwota ponad 2000 zł. jest zdecydowaną przesadą w przypadku robienia tzw. stage1, czyli zmiany programu bez wymiany podzespołów typu turbo, ic, dolot, tłumik itp.
-
Delfor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
Zbichu, dzięki za taką soczystą odpowiedź
A w jaki sposób można uszkodzić sterownik? Podczas zapisu/odczytu danych, złych wartości? Jest to zazwyczaj trwałe uszkodzenie kwalifikujące go do wymiany? Na jaki okres firmy zajmujące się chipowaniem dają gwarancję? Nie wiem czy kolega z forum zrobi to dobrze ale sobie robił program i paru osobom jeszcze. Twierdzi, że samochody jeżdżą do dzisiaj 
Uszkodzenie może powstać chociażby w przypadku spadku napięcia prądu w aucie czy też komputerze. Sam miałem taką sytuację, że włączenie się (sic!) wygaszacza ekranu podczas wgrywania wsadu spowodowało błąd i samochód nie chciał się uruchomić. Po pewnych perypetiach jednak udało się go przywrócić do życia. Błędy czy tez uszkodzenia następują przy zapisie danych do ECU. Nie znam przypadków, żeby coś złego się stało podczas odczytu. Nie wiem tez jaką gwarancję dają warsztaty tuningowe. Na pewno bezpieczeństwo jest zdecydowanie większe, bo mają zaplecze. Przez ostatni miesiąc wgrałem do swego auta pewnie kilkadziesiąt map nie stosując żadnych zabezpieczeń (bez prostownika, a komp na samej baterii) i wszystko działa, ale to mój samochód i mogę sobie na takie ryzyko pozwolić.
Jeżeli chcesz zaoszczędzić skorzystaj z oferty kolegi. Opublikuj logi przed i po. Jestem przekonany, że jeśli nie będziesz zadowolony ze zmiany "kolega" przywróci standardowy wsad i kwita. Kolegę umieściłem w cudzysłowie, ponieważ za moich czasów od kolegów nie brało się pieniędzy. Powodzenia.
Jeżeli chcesz zaoszczędzić skorzystaj z oferty kolegi. Opublikuj logi przed i po. Jestem przekonany, że jeśli nie będziesz zadowolony ze zmiany "kolega" przywróci standardowy wsad i kwita. Kolegę umieściłem w cudzysłowie, ponieważ za moich czasów od kolegów nie brało się pieniędzy. Powodzenia.
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Rocznik: 1993
- Moje auto: S4 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Na forum wszyscy jesteśmy kolegami,stąd określenie kolega, bo przecież nie znamy się osobiście w 90% przypadków.Zbichu pisze: Kolegę umieściłem w cudzysłowie, ponieważ za moich czasów od kolegów nie brało się pieniędzy.
Co do gotowca, to czemu nie? Sportec, ABT, MTM, przecież tysiące samochodów, a raczej silników pracuje na tych gotowcach bezawaryjnie. Ważne, żeby był poprawny, a czy był zrobiony przy nas, czy zdalnie, nie takie rzeczy się dzieją.
Jeśli chcesz sam wpłynąć na osiągi auta to mam lekturę dla Ciebie: Zrozumieć ECU 1.8T
Jeśli uznasz jednak, że to nie dla ciebie musisz się zdać na innych.
Jeśli uznasz jednak, że to nie dla ciebie musisz się zdać na innych.
-
Delfor
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 120
- Rejestracja: 28 sty 2015, 19:39
- Imię: Arek
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AYM 155KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
http://vaglog.pl/log_207494.htmlkamil4424 pisze:I gdzie te logi?
http://vaglog.pl/log_207495.html
http://vaglog.pl/log_207496.html









