Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKE 2.5 180 KM] Problem po swapie z 2.5 AFB 150KM na 2.5 A

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

[ AKE 2.5 180 KM] Problem po swapie z 2.5 AFB 150KM na 2.5 A

Post autor: SeBa009 » 02 mar 2015, 08:40

Witam wszystkich klubowiczow serdecznie, piszę ten temat tutaj bo jest to sprawa silnika jeśli zły dział to przepraszam i proszę o przeniesienie do odpowiedniego :)

Otóż zacznijmy od początku....
W październiku ubiegłego roku zostałem szczęśliwym posiadaczem Audi a6c5 2.5 Tdi 150KM pojezdzilem może 2 miesiące i tyle...:( wytarte wałki rozrządu, uszkodzony przeplywomierz powietrza i pompa wtryskowa do regeneracji.... Długo szukałem dobrych wałkow lecz mój mechanik nie był przekonany do nich... Wkoncu trafiła się okazja kupić drugą Audi po lekkim dzwonie silnik 1klasa właściciel dbał bardzo pompa po regeneracji walki kute itp silnik to 2.5 TDI 180KM AKE Z 2001r w automacie kupiliśmy to na pół bo mechanikowi potrzebna była skrzynia tip... Zabraliśmy się za przekladke przypomnę że moja jest z 98r w skrzyni manual 6biegowej... Silnik przepiety wszystko cacy tylko nie pasuje ecu i wiazka:( ma inne kostki... Postanowiłem zapiąć moją starą wiązkę, wszystko podłączone ecu czujniki itp próba odpalenia a tu cisza... Kapnelismy się że pompa ma immo więc przelozylismy sterownika pompy na mój stary... Auto odpalilo... Jeździ i niby jest ok ale mam wrażenie że powinna być mocniejsza Wkoncu 180km to już nie jest mało.... Podsumowując wydaje mi się że trzeba zaprogramowac sterownika od pompy i ecu żeby widział 180km bo moim Zdaniem widzi 150km....Proszę was chłopaki o pomoc bo już nie mam pomysłów :( pozdrawiam seba
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 02 mar 2015, 19:34

Napisz bardziej zrozumiale bo nic nie mozna zrozumiec. Ecu jest twoje czy nowe(czytaj z drugiego auta). Przekladajac sterownik pomy wtryskowej nie byl dobry pomysl. moc 180 km nie bierze sie z samego silnika tylko z programu nim sterujacego.

Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: SeBa009 » 02 mar 2015, 19:50

Wymieniłem silnik wraz z osprzetem.... Ecu jest mój wiązka jest moja i sterownik pompy mój.... Chcialbym przerobić wiązkę żeby pasowała bo ta od silnika AKE nie pasuje na podszybiu w te kostki co idą do wnętrza.... Myślę że to by było najszybsze rozwiązanie tylko jak to zrobić inne kolory przewodów sa:/
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Post autor: jac_ek » 02 mar 2015, 20:04

Wiec masz to co miales 150km, nic wiecej, jak zmienisz sterownik bedzie 180.

Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: SeBa009 » 02 mar 2015, 20:13

Rozumiem :) jest ok tylko powiedz mi wiesz jak przerobić wiązkę??
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 02 mar 2015, 21:42

Prościej Ci wyjdzie podjechać i zrobić chipa na 180 albo i troszkę więcej jeśli wszystko zdrowe.

Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: SeBa009 » 03 mar 2015, 07:20

Wszystko zdrowiutkie tylko sęk w tym że chce w serii 180 bo chipa chce na 210:)
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

LeszekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 237
Rejestracja: 16 sie 2010, 22:02
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: LeszekA6 » 03 mar 2015, 18:28

Jaki widzisz w tym problem? Jak masz silnik i osprzęt od 180KM.

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 04 mar 2015, 08:12

kolego daj foty tych kostek w obu wiazkach i w samochodzie to moze pomoge

Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: SeBa009 » 04 mar 2015, 09:52

Pierwsze foto przedstawia kostki które są u mnie w wozie :)

Obrazek

A wiązka którą mam od silnika AKE ma na takie

Obrazek

Nie mam już pojęcia co robić....
Kolega LeszekA6 proponuje zrobić chipa na 200+ km pomysł super też taki miałem tylko teraz pytanie które mi się nasuwa Wsadzony silnik AKE 180 km wiązka moja, ecu moje i sterownik do pompy wtryskowej mój... czy żeby zrobić chipa nie potrzebuje sterownika od tej pompy z silnika AKE... wydaję mi się że AKE już jest na magistrali CAN a mój ECU nie... czy da rade zaprogramować??
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 04 mar 2015, 10:01

i Twoje auto jest z 1998r?

Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: SeBa009 » 04 mar 2015, 10:07

tak moja niunia jest z 1998r a swap robiony był z niuni 2001
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 04 mar 2015, 10:17

no to powiem Ci ze mozesz miec problem bo w samochodzie masz instalacje przedliftowa na okrogle piny a AKE jest juz na wiazce poliftowej na plaskie piny. Chyba ze wersje 180 km wychodzily tez w 98r

Awatar użytkownika
SeBa009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 26 paź 2014, 00:16
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: SeBa009 » 04 mar 2015, 10:19

no własnie obawiam się że 180km nie wychodziło w 1998r :( dlatego pytam czy można jakos przerobić wiązkę albo zaprogramować sterownik od pompy na moj stary ecu bez can i np wyłączyc immo zeby nie sprawiał problemu ;)
AUDI JEST BOGIEM! PRĘDKOŚĆ NAŁOGIEM! TURBO PODSTAWĄ! DRIFTING ZABAWĄ :)

MarasA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 29 wrz 2012, 18:56
Lokalizacja: Bychawa

Post autor: MarasA6 » 04 mar 2015, 10:25

a powiedz mi oprocz tych kostek w nowej istalacji co nie pasuja do instalacji auta cos jeszcze nie pasuje czy reszta by pasowala?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja