Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

prawdopodbnie przeskoczył rozrząd

Silniki benzynowe
gustlik80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2015, 22:12
Lokalizacja: Przemyśl

prawdopodbnie przeskoczył rozrząd

Post autor: gustlik80 » 23 lut 2015, 23:28

problem po zgaszeniu silnika odpalam i lipa. silnik ledwie załapał i słychać jak kompresja wali gdzieś na zewnątrz czy to może być wina fazatorów są lekko za pocone olejem i znaki jakieś były na nich i nie pokrywają się ze sobą?

błedy na vagu jakie pokazało
17522
16684
16688
16685
16706
16775
17658

sasza
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 01 maja 2008, 17:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sasza » 24 lut 2015, 14:13

17522 - Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
16684 - wykrycie wypadania zapłonów
16688 Cylinder 4 - wypadanie zapłonów
16685 Cylinder 1
16706 Czujnik obrotów silnika lub jego obwód CKP- brak sygnału
16775 nieznany
17658 Czujnik poziomu paliwa w zbiorniku - niski sygnał

Wejdź w silnik- bloki pomiarowe gr 93 i odczytaj jakie masz tam pokazane wartości. To moze pomódz wyjaśnic czy rozrząd jest ok.

gustlik80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2015, 22:12
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gustlik80 » 24 lut 2015, 18:15

patrzyłem tylko na zgaszonym motorze pokazuje zera o nie wiem czy dorym pomysłem jest kręcic tym silnikem. a czy jest możliwe by fazatry się poluzowały i dla tego rozjechał się rozrząd? dodam ze były lekko zapocone olejem.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 24 lut 2015, 20:50

Skoro kompresja wali na zewnątrz to sprawdź, czy wszystkie świece są na swoim miejscu.

gustlik80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2015, 22:12
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gustlik80 » 25 lut 2015, 09:18

Pierwsze co zrobiłem to właśnie sprawdzenie świec kiedyś w esce 2.2t tak miałem że świeca wystrzeliła urwała się część z gwintem tylko że wtedy normalnie jechałem a tym się nie da.
Może miał ktoś taki przypadek z tymi kołami na wałkach że się po luzowały bo za słabo były dokręcone i przez to narobiło bigosu?Bo dziwne że są zapocone olejem.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 25 lut 2015, 11:26

Sprawdź kompresję w takim razie.

gustlik80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2015, 22:12
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gustlik80 » 25 lut 2015, 16:39

Wiem właśnie pewnie dopiero w piątek będę miał opcje sprawdzenia ciśnienia.Jest jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie,mianowicie z tymi kołami wałków czy jest możliwe by się odkręciły,bo nie słyszałem jeszcze by mogły rozsypać się na obu głowicach?

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 26 lut 2015, 21:06

Jeśli myślimy o tych samych kołach pasowych to raczej ciężko żeby same się odkręciły. Sam jak ostatnio zmieniałem rozrząd to siedziały bardzo mocno wkręcone na klej. Przy składaniu wszystkiego też dałem klej. A to że są zaolejone to raczej znaczy że simeringi powiedziały papa. (u mnie też były zaolejone i to dość mocno przepalony olej był aż w obudowie rozrządu i nic złego się nie działo)

gustlik80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 19 lut 2015, 22:12
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gustlik80 » 27 lut 2015, 11:41

no w obudowie też jest trochę obrzygane olejem.pytam z tym poluzowaniem dla tego że po zrobieniu głowic auto zrobiło może 1tyś km po zgaszeniu odpaliłem i się zaczęło a nie wieże by rozleciały się te koła o obu głowicach.może za słabo były dokręcone albo bez kleju.Ale to wyjdzie przy rozbieraniu.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 27 lut 2015, 13:34

Jaki klej??? :shock:
Przy wymianie rozrządu i luzowaniu kół, kupuję się w ASO nowe śruby i nowe płetwy, składa i działa - ja pierd... forum fanów A6, a auta polepione :(

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 27 lut 2015, 16:54

Zobacz sobie kolego kiedyś na gwint śrub od tego od nowości jest tam klej nawet jak się kupi nowe z ASO wypada go tam dać. I nie przesadzajmy z tymi nowymi śrubami ;)

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 27 lut 2015, 17:17

Kumaci wiedza o co chodzi :) chodziło o srodek zabezpieczajacy gwint srub przed samoczynnym odkrecaniem

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 27 lut 2015, 17:20

Beep pisze:Zobacz sobie kolego kiedyś na gwint śrub od tego od nowości jest tam klej nawet jak się kupi nowe z ASO wypada go tam dać. I nie przesadzajmy z tymi nowymi śrubami ;)
na stare śruby to możesz składać regał w piwnicy a tu dokręcasz włąściwym momentem który naprężą połączenie gwintowane zabezpieczająć je przed odkręceniem. po odkręceniu nie ma takich włąsności sprężystych .spróbuj głowicę przykręćić na stare szpilki

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 28 lut 2015, 07:52

Beep pisze:Zobacz sobie kolego kiedyś na gwint śrub od tego od nowości jest tam klej nawet jak się kupi nowe z ASO wypada go tam dać. I nie przesadzajmy z tymi nowymi śrubami ;)
Nie, nie przesadzamy :), w Elsie jest napisane co jest konieczne do wymiany rozrządu w V6/V8 - jest tam informacja o konieczności zastosowania nowych śrub.
marcelolsztyn pisze:Kumaci wiedza o co chodzi chodziło o srodek zabezpieczajacy gwint srub przed samoczynnym odkrecaniem
Taa, ja nie kumaty, myślałem, że wikolem smarowaliście ;)
enduro7 pisze:na stare śruby to możesz składać regał w piwnicy a tu dokręcasz włąściwym momentem który naprężą połączenie gwintowane zabezpieczająć je przed odkręceniem. po odkręceniu nie ma takich włąsności sprężystych .spróbuj głowicę przykręćić na stare szpilki
<brawo> Jednak jak ktoś jest techniczny, to nie trzeba mu tłumaczyć co się dzieje z taką śrubą dociągniętą 45 czy 50 Nm :) A wy sobie smarujcie klejem, i tłumaczcie, że nie trzeba nowych, bo to głupi niemiec, chce was naciągnąć na 30 zł ;)

Awatar użytkownika
chrynol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 80
Rejestracja: 03 maja 2010, 12:27
Imię: Adam
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: szczecin

teoria

Post autor: chrynol » 28 lut 2015, 11:24

witam panowie...
czytam te wasze posty odnosnie srub gwintow kleju, szpilek,itd...
ciekawy jestem czy ktorys z was robil kiedys sam kapitalke silnika...nie mowiac juz o prostszych rzeczach typu rozrzad...
bo teoretyzowac to kazdy umie, naczyta sie informacji serwisowych i teoretyzuje...
ja robilem wiele silnikow nie tylko z grupy vw audi, glownie kapitalki ale nie tylko, nigdy nie stosowalem nowych srub, szpilek,kleju i tego typu rzeczy...
silniki te przejechaly wiele setek tysiecy kilometrow i nigdy w zadnym nic sie nie wydarzylo, takze nie teoretyzujcie...
oczywiscie, nic sie nie stanie jak zastosujecie nowe sruby szpilki, klej itp...
producent tak zaleca aby wyeliminowac ewentualne "bledy ludzkie"...
tylko trzeba miec troche doswiadczenia aby sie wypowiadac...
pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga