Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Funkcja Leaving/Coming Home

Elektryka
Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 21:40

Zgodnie z obietnicą wstawiam zdjątka:

Widok lusterka z zewnątrz:
Obrazek

Widok 'lampki' od zewnątrz:
Obrazek

Widok 'lampki' od wewnątrz (cała lampa zasmarowana silikonem bezbarwnym dlatego widok niezbyt estetyczny - ale tutaj nie chodzi o wizualny aspekt ale o wodoszczelność):
Obrazek

Widok układu LM317 dostarczającego prąd dla diody:
Obrazek

Widok po zmroku (1):
Obrazek

Widok po zmroku (2):
Obrazek

Fotki robiłem aparatem komórkowym (moja cyfrówka odmówiła posłuszeństwa) stąd ich jakość nie jest za dobra. Ponadto widok 'na żywo' jest dużo lepszy niż ten przedstawiony na zdjęciach - być może to wina komórki.

Może uda mi się pożyczyć jakiś porządny aparacik i zrobić jeszcze jedno podejście do zdjęć nocą.

dukosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 273
Rejestracja: 15 maja 2011, 19:13
Lokalizacja: MALAGA/silesia/CdSol

Post autor: dukosz » 30 wrz 2012, 21:44

i tak jest zayebiscie...
powiedz nam nie elektronikom, wystarczy tylko ten LM317 plus opornik?
podoba mi się... <okok>
Hiszpania jest piękna....szkoda że tak daleko

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 21:54

Układ LM317 jest po to aby przekształcić napięcie 12V dostępne w samochodzie na napięcie 'tolerowane' przez diodę. Ponadto potrzeba jakiegoś układu, który na nasze 'życzenie' przekaże 12V na wspomniany wyżej LM.

Układ wygląda tak:
Obrazek
z tym, ze ja zamiast rezystora 62Ohm zastosowałem mniejszy (nie pamiętam dokładnie ale rzędu 4,7Ohm)

Dodatkowo na wejście układu 'Vin' podajesz 12V z układu wyzwalającego i to wszystko :D

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 wrz 2012, 22:43

Jest PROfeska <okok>

Coś w temacie: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=340354

Awatar użytkownika
mianas87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2012, 13:00
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: mianas87 » 30 wrz 2012, 23:02

kot919 pisze:Kolego mianas87 mozna by to zrealizowac np za pomoca dwoch przyciskow ... Pojedyncze nacisniecie przycisku zamknij aktywuje zamkniecie centralnego zamka natomiast 2 krotne nacisniecie przycisku zamknij aktywuje zamkniecie i funkcje CLH ... Adekwatnie do otwierania ...

Ja u siebie w ten sposob zaprogramowalem skladanie/rozkadanie lusterek z kluczyka.
A czy majac taki uklad http://moto.allegro.pl/doswietlanie-dro ... 12437.html da rade podlaczyc to tak jak mowisz? czyli musialbym nacisnac 2 razy otwieranie lub zamykanie zeby zapalic swiatla?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 23:08

Jest PROfeska <okok>
Dzięki

Przejrzałem Kolegi link i pomysł zacny :) ... ciekaw jestem jak świecą te diody rurkowe - chciałem je zastosować w podświetleniu drzwi od spodu - ale wybrałem diody FLUX bo lepiej świeciły. A jak wiadomo z lusterka jeszcze raz taka droga do ziemi jak w przypadku oświetlenie z drzwi.

Ponadto chciałem kombinować z szkiełkami od lusterka do czytania z wnętrza A6 C5 (tak jak w przedstawionym linku) ale jako że są delikatne przyciemniane dawały mniej światła jak plexi.

Kolego mianas87 wydaje mi się, że ten moduł zadziała na jednorazowe naciśnięcie przycisku pilota. Ale zawsze możesz zadać pytanie sprzedającemu aby mieć pewność.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 wrz 2012, 23:59

kot919 pisze:ciekaw jestem jak świecą te diody rurkowe - chciałem je zastosować w podświetleniu drzwi od spodu
Słabo... Wszystkie te chiĂąskie gotowce świecą gorzej niż zwykłe żarówki. Po sprawdzeniu wywaliłem od razu i polutowałem pakiecik z 8 fluxów 2x4 - idealnie pasują rozmiarem do klosza.

Z tym, że pod drzwi wchodzi W5W, a nie rurka.

mianas87

Jeśli chcesz to zrealizować całkowicie analogowo i nie masz dojścia do kumpli, którzy potrafią napisać programik pod kostkę to proponuję wykorzystać oświetlenie wewnętrzne pojazdu. Zauważ, że gaśnie zaraz po zamknięciu auta z pilota i zapala się po otwarciu.

Można zatem przy pomocy jednego małego przekaźnika stworzyć taki prosty układ logiczny, który prześle nam sygnał +12V zamykania tylko wtedy, gdy będzie zgaszone oświetlenie kabiny (czyli po 2gim naciśnięciu przycisku zamykania) i prześle +12V otwierania tylko wówczas, gdy oświetlenie kabiny jest zapalone (czyli po 2gim naciśnięciu przycisku otwierania). W takim wypadku można zrezygnować oczywiście z czujnika zmierzchowego, bo o zapaleniu świateł decyduje osobnik dzierżący w łapie pilota.
Musisz pamiętać o tym, żeby na kabelkach od centralnego umieścić diody prostownicze, żeby centralny nie oszalał.

Podejrzewam, że oświetlenie będzie sterowane masą a nie plusem, ale to można łatwo sprawdzić bawiąc się miernikiem przy lampce.

Obrazek

Rysunek nie jest PRO, a zdjęcie słabe (bo udało mi się rozwalić matrycę w aparacie w telefonie) ale do skumania starczy. Założyłem, że oświetlenie jest sterowane masą, jeśli jest plusem to łatwo sobie wyobrazić w jaki sposób to zmodyfikować ;)

Jedyny minus tego rozwiązania jest taki, że jeśli latem postanowisz sobie otworzyć zdalnie z pilota szyby, to możesz przy okazji przypadkiem załączyć światła CLH, no ale przed tym może uchronić Cię wyłącznik zmierzchowy, jeśli się uprzeć.

Tak przy okazji - zmieĂą w tytule "living" na "leaving", żeby w przyszłości ci, którzy umieją korzystać z wyszukiwarki mieli szansę znaleźć ten temat.

[ Dodano: 2012-10-01, 00:57 ]
Aha, zapomniałem o diodzie ochronnej, wpinanej równolegle z cewką.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 paź 2012, 14:18

mwx pisze: Słabo... Wszystkie te chińskie gotowce świecą gorzej niż zwykłe żarówki. Po sprawdzeniu wywaliłem od razu i polutowałem pakiecik z 8 fluxów 2x4 - idealnie pasują rozmiarem do klosza.
Tak właśnie myślałem, dlatego też udeżyłem w strone fluxów tylko wstawiłem odpowiednio po 3 szt na drzwi. (Ale Twoje 8 musi robić wrażenie)

Co do problemu kolegi mianas87 wpadłeś na świetny pomysł z tym podświetleniem. Pozwoliłem sobie rozbudować Twój układ o licznik podtrzymujący włączone światła przez pewien czas oraz dodatkowy wyłącznik oświetlenia, gdy przekręcimy stacyjkę. Dzięki temu unikniemy jazdy z włączonym CLH oraz uruchomienia go w trakcie jazdy po przełączeniu przycisku zamknij/otwórz na klamce kierowcy.

Układzik poniżej
Obrazek

Zamiast przełączników O, Z i S należy podłączyć odpowiednio sygnał 12V Otwarcia, Zamknięcia i Stacyjki
Przełącznik I jest tu umieszczony tylko do celów symulacji.

Za pomocą rezystora nastawnego R6 regulujemy czas podtrzymania oświetlenia (dla rezystora liniowego od 0 do 10kOhm regulujemy czas od 0 do 47s - w przybliżeniu :-) )

Koszt budowy układu stosując przekaźniki na małe obciążenie powinien zamknąć się w 20zł:
Diody 1N4007 1zł za 10szt
Rezystory 10k 1zł za 10szt
Kondensatoru 10nF 1zł za 10szt
Ukłąd NE555 1zł za 1szt
Tranzystory BC337 1zł za 10szt
Kondensator elektrolityczny 4,7mF ok 6zł (można zastosować mniejszy ale trzeba wtedy dopasować inny potencjometr)
Przekaźniki (zależy od typu) 5zł za 2szt.

Nie jest to tak zgrabne rozwiązanie jak w przypadku zastosowania microkontrolera (posiada mniejsze możliwości rozwojowe w przypadku chęci dołożenia jakichś przyszłych usprawnień :-) ) niemniej jednak w rozważanym przypadku może się sprawdzić.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 01 paź 2012, 15:01

Elegancko, tylko światła CLH muszą raczej dostawać z przekaźnika +12V, bo masę mają na stałe. Wydaje mi się (ale nie sprawdziłem) że oświetlenie wnętrza ma z kolei na stałe +12 a sterowane jest masą (tak by było chyba rozsądniej, bo ściemnianie byłoby sterowane tranzystorami N)

Mój ulepek odpowiada dokładnie prawej stronie tego rysunku, tylko myślę jeszcze jak najprościej utkać tam ten fotorezystor. Kombinję z czujnikiem, bo nie mogę wykorzystać patentu z podwójnym klikaniem - nie da się zdezaktywować PANICa w alarmie, który właśnie to podwójnie kliknięcie wykotzystuje :/

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 01 paź 2012, 15:58

mwx pisze:Elegancko, tylko światła CLH muszą raczej dostawać z przekaźnika +12V, bo masę mają na stałe.
To fakt narysowałem to tylko aby obrazować, że docelowa NE555 steruje przekaźnikiem kluczującym światła :-)
mwx pisze:Wydaje mi się (ale nie sprawdziłem) że oświetlenie wnętrza ma z kolei na stałe +12 a sterowane jest masą (tak by było chyba rozsądniej, bo ściemnianie byłoby sterowane tranzystorami N
To też wydaje się sensowne, jednak zastosowanie przekaźnika pomiędzy '+' a '-' jednej z żarówek da nam pewność, że zadziała niezależnie od sposobu sterowania oświetleniem.
mwx pisze:Mój ulepek odpowiada dokładnie prawej stronie tego rysunku, tylko myślę jeszcze jak najprościej utkać tam ten fotorezystor. Kombinuję z czujnikiem, bo nie mogę wykorzystać patentu z podwójnym klikaniem - nie da się zdezaktywować PANICa w alarmie, który właśnie to podwójnie kliknięcie wykorzystuje :/
Mógłbyś spróbować podłączyć fotorezystor pomiędzy +12V a obwodem pomiędzy diodą D5 a rezystorem R4, oraz potencjometr sterujący prądem bazy od masy układu do obwodu pomiędzy diodą D5 a rezystorem R4 ( to samo miejsce co powyżej). Nie wiem jakim fotorezystorem dysponujesz, więc wartości rezystancji będziesz musiał sobie dobrać :-)

Innym rozwiązaniem byłoby wstawienie fototranzystora równolegle do tranzystora Q2, jednakże nie mam doświadczenia w sterowaniu tym elementem więc nie pomogę :(

Awatar użytkownika
mianas87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2012, 13:00
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: mianas87 » 02 paź 2012, 18:45

http://www.ebay.de/itm/COMING-LEAVING-H ... 611wt_1139 tu znalazlem gotowy taki modul z czujnikiem zmierzchu jakby ktos byl zainteresowany

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 paź 2012, 20:55

robert229 pisze: Możesz napisać jak to zrobiłeś?Mam zamiar dołożyć składane lusterka i chciałbym też w taki sposób składane <okok>
Czy mógłbyś napisać w jakim stanie masz teraz system składania lusterek. (tzn czy masz fabrycznie składany z gałki regulacji lusterek, czy może masz lusterka składane ale bez elektroniki sterującej).

U mnie to wyglądało tak, że kupiłem składane lusterka, a w samochodzie nie było żadnej elektroniki która odpowiadałaby za ich składania. Do tego celu stworzyłem sobie ją sam.

Jeżeli napiszesz mi jak to wygląda u Ciebie, pomoże mi to wskazać Ci drogę do złożenia lusterek z centralnego zamka.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 16 paź 2012, 21:58

Ja byłem w takiej samej sytuacji jak Ty ... Kupiłem lusterka i postanowiłem zbudować sobie sam elektronikę. Aby ograniczyć ilość niezbędnych przewodów zdecydowałem zbudować elektronikę dla każdego z lusterek i umieścić ją w drzwiach.

Kosztowało mnie to około 2x20zł dla każdych z drzwi.

Napisałeś, że posiadasz przekaźnik 361 (oryginał odpowiadający za składanie lusterek). Kiedyś czytałem, że został ona zaadaptowany współpracy z zamykaniem centralnego.

Kolego zdeklaruj się, jakbyś chciał aby zamykały Ci się te lusterka, a na pewno coś wspólnie wymyślimy.

U mnie działa to tak:
- wyłączona stacyjka
a) naciskasz zamknij samochód z pilota 2 razy w odstępie 2sek. wtedy zamykają Ci się lusterka
b) naciskasz otwórz samochód z pilota (wtedy jeżeli są złożone lusterka to następuje ich otwarcie - jeżeli nie to nic nie robi)
- włączona stacyjna
a) jeżeli przekręcisz przełącznik regulacji w pozycję złożone lusterka to wtedy się zamykają
b) jeżeli przekręcisz przełącznik regulacji w pozycję na otwarte lusterka wtedy się otwierają

Oczywiście cały czas sprawdzane jest czy otwieranie/zamykanie jest konieczne (aktualny stan położenia lusterek)

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 17 lut 2015, 08:39

A co myślicie o funkcji Leaving/Coming Home sterowane przez Tramnzystot, który pobierał y sygnał z oświetlenia wnętrza i zapałą Halogeny i załóżmy światło wsteczne teoretycznie ok 100W nie całe 10A

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 lut 2015, 11:29

alankedzior pisze:A co myślicie o funkcji Leaving/Coming Home sterowane przez Tramnzystot, który pobierał y sygnał z oświetlenia wnętrza i zapałą Halogeny i załóżmy światło wsteczne teoretycznie ok 100W nie całe 10A
A to, że sposób działania nie będzie zbyt dobry. Wychodzisz z auta, zamykasz je i.. ciemność.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja