Funkcja Leaving/Coming Home
Funkcja Leaving/Coming Home
Witam. Zastanawiam sie nad zamontowaniem takiego modulu do mojego auta. Przy wysiadaniu z auta aktywowal bym ta opcje mrugajac dlugimi, natomiast idac do auta i otwierajac je z pilota swiatla zapalaly by sie rowniez na 30 sekund. Co o tym myslicie? Montowal ktos z Was juz cos takiego? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 20:56 przez mianas87, łącznie zmieniany 1 raz.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Polutowałem sobie taki układzik, ale brak mi czasu żeby wsadzić go do auta.
Ja postawiłem na inny schemat działania - halogeny będą zapalać się zawsze gdy użyję pilota, i przy zamykaniu i przy otwieraniu. Zgasną oczywiście gdy wsadzę kluczyk do stacyjki. Układzik będzie działał tylko po zmroku, żeby nie świecić niepotrzebnie w dzień.
Wiem, że ta opcja z szarpaniem drąga od długich jest stosowana fabrycznie (chyba w BMW), ale mi to nie odpowiada - przypominałbym sobie o tym dopiero po wyjściu z auta, próbując w ciemności wsadzić klucz w zamek w furtce.
Myślisz pewno nad modułem z Bartsoftu. Mam jeden od nich (choć nie montowałem tego w aucie). W środku zmontowane jest to ładnie i wygląda na solidne. Moim zdaniem brakuje bardzo w tym module czujnika zmierzchu, trzeba by dołożyć np. coś TAKIEGO na kabelku zasilania takiego modułu.
Ja postawiłem na inny schemat działania - halogeny będą zapalać się zawsze gdy użyję pilota, i przy zamykaniu i przy otwieraniu. Zgasną oczywiście gdy wsadzę kluczyk do stacyjki. Układzik będzie działał tylko po zmroku, żeby nie świecić niepotrzebnie w dzień.
Wiem, że ta opcja z szarpaniem drąga od długich jest stosowana fabrycznie (chyba w BMW), ale mi to nie odpowiada - przypominałbym sobie o tym dopiero po wyjściu z auta, próbując w ciemności wsadzić klucz w zamek w furtce.
Myślisz pewno nad modułem z Bartsoftu. Mam jeden od nich (choć nie montowałem tego w aucie). W środku zmontowane jest to ładnie i wygląda na solidne. Moim zdaniem brakuje bardzo w tym module czujnika zmierzchu, trzeba by dołożyć np. coś TAKIEGO na kabelku zasilania takiego modułu.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Sam fotorezystor możesz przylutować za pośrednictwem jakiegoś kabelka (najlepiej ekranowanego) i schować go gdzieś pod przednią szybą. Ja mam zamiar umieścić go na górze, w osłonie kabelków zasilających lusterko wsteczne. W przyszłości mam zamiar rozbudować to swoje badziewie o automatyczny przełącznik DRL/światła mijania, więc niech już sobie tam ta czujka siedzi.
Problem w tym, że jeśli zamontujesz ten układzik na przewodzie zasilania modułu CLH, to gdy będzie ciemno będzie sobie ciągle zżerał kilkanaście mA, bo będzie podtrzymywał załączony przekaźnik. Myślę, że mógłbyś go założyć na kabelku od sygnału którym będziesz wyzwalał zadziałanie modułu, tylko wtedy trzeba zrezygnować z histerezy, usuwając kondensator C1.
Tu znowu problem jest taki, że jeśli użyjesz do wyzwalania CLH kierunkowskazów zgodnie z jedną z sugestii Bartsoftu to będzie Ci ten przekaźnik pstrykał ciągle razem z kierunkowskazem, więc najlepiej użyć sygnału z centralnego zamka, albo z niefabrycznego alarmu, jeśli takowy posiadasz.
Najlepiej to by było, jakby Pan Bartłomiej zechciał zmodyfikować ten układzik i dołożyć taki fotorezystorek. Ja już go pytałem, spróbuj też pomęczyć, a może się uda
Gdyby dorzucił tę funkcję to pewno też bym się skusił, bo ta moja konstrukcja to jednak nie jest tak solidnie wykonana jak jego, a kosztowała mnie jakieś 13PLN, więc nie żal mi to zostawić w szufladzie
.
Problem w tym, że jeśli zamontujesz ten układzik na przewodzie zasilania modułu CLH, to gdy będzie ciemno będzie sobie ciągle zżerał kilkanaście mA, bo będzie podtrzymywał załączony przekaźnik. Myślę, że mógłbyś go założyć na kabelku od sygnału którym będziesz wyzwalał zadziałanie modułu, tylko wtedy trzeba zrezygnować z histerezy, usuwając kondensator C1.
Tu znowu problem jest taki, że jeśli użyjesz do wyzwalania CLH kierunkowskazów zgodnie z jedną z sugestii Bartsoftu to będzie Ci ten przekaźnik pstrykał ciągle razem z kierunkowskazem, więc najlepiej użyć sygnału z centralnego zamka, albo z niefabrycznego alarmu, jeśli takowy posiadasz.
Najlepiej to by było, jakby Pan Bartłomiej zechciał zmodyfikować ten układzik i dołożyć taki fotorezystorek. Ja już go pytałem, spróbuj też pomęczyć, a może się uda

Gdyby dorzucił tę funkcję to pewno też bym się skusił, bo ta moja konstrukcja to jednak nie jest tak solidnie wykonana jak jego, a kosztowała mnie jakieś 13PLN, więc nie żal mi to zostawić w szufladzie

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Ja zmontowałem sobie taki układzik na mikroprocesorze Atmega8 sterującym praca przekaźnika
Układ wyzwalany jest sygnałem z centralnego zamka i tylko wtedy gdy nie jest włączona stacyjka.
Podświetlenie podtrzymywane jest przez 20s (ten czas można w każdej chwili zmodyfikować)
Układzik ten został podłączony pod przednie led DRL, tylne światła cofania oraz dodatkowe oświetlenie zainstalowane w lusterkach (wszystko jest na diodach LED więc pobór prądu jest minimalny - nie ma sensu montować dodatkowo fotorezystora).
Sprawdza się rewelacyjnie
Koszt - płytka wykonana we własnym zakresie, elementy elektroniczne jakieś 30zł, oraz kilka godzinek pracy nad okablowaniem
Układ wyzwalany jest sygnałem z centralnego zamka i tylko wtedy gdy nie jest włączona stacyjka.
Podświetlenie podtrzymywane jest przez 20s (ten czas można w każdej chwili zmodyfikować)
Układzik ten został podłączony pod przednie led DRL, tylne światła cofania oraz dodatkowe oświetlenie zainstalowane w lusterkach (wszystko jest na diodach LED więc pobór prądu jest minimalny - nie ma sensu montować dodatkowo fotorezystora).
Sprawdza się rewelacyjnie

Koszt - płytka wykonana we własnym zakresie, elementy elektroniczne jakieś 30zł, oraz kilka godzinek pracy nad okablowaniem
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Generalnie obawiałem się że będzie lipa, ale jest całkiem OK, niestety trzeba nieco przerobić tylne lampy, bo konstruktorzy AUDI zaprojektowali '-' na środkowy bolec a '+' na obudowę (odwrotnie do oferowanych żarówek led)
Ja zamontowałem takie coś:
http://allegro.pl/zarowka-led-13smd-p21 ... 65616.html (czysto poglądowo - nie żadna reklama
)
Ja zamontowałem takie coś:
http://allegro.pl/zarowka-led-13smd-p21 ... 65616.html (czysto poglądowo - nie żadna reklama

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Co do sygnałów, to wszystkie wziąłem z połączeń w lewym przednim słupku. Nie pamiętam dokładnie, które to były, ale po 10min badania miernikiem miałem:
12V zamknięcia, 12V otwarcie, 12V na tylne światła cofania, 12V po stacyjce
Co do lampek w lusterkach - nie stosowałem gotowców, tylko zrobiłem sobie je od podstaw. Bazują na diodach Power Led 3W (coś takiego http://allegro.pl/art-power-led-smd-3w- ... 91205.html) do tego wytoczona osłona połączona z plexi dla zapewnienia ochrony.
Dioda Led wysterowana za pomocą LM317 prądem ok 300mA.
Całość zamontowana w osłonie dolnej lusterka, dokładnie w połowie doległości pomiędzy śrubami przykręcanymi do ramy lusterka.
Jutro zrobię zdjątka jak to wygląda oraz jak się prezentuje nocą
Zapomniałem dodać, że Fis nie krzyczy o spalonej żarówce
12V zamknięcia, 12V otwarcie, 12V na tylne światła cofania, 12V po stacyjce
Co do lampek w lusterkach - nie stosowałem gotowców, tylko zrobiłem sobie je od podstaw. Bazują na diodach Power Led 3W (coś takiego http://allegro.pl/art-power-led-smd-3w- ... 91205.html) do tego wytoczona osłona połączona z plexi dla zapewnienia ochrony.
Dioda Led wysterowana za pomocą LM317 prądem ok 300mA.
Całość zamontowana w osłonie dolnej lusterka, dokładnie w połowie doległości pomiędzy śrubami przykręcanymi do ramy lusterka.
Jutro zrobię zdjątka jak to wygląda oraz jak się prezentuje nocą

Zapomniałem dodać, że Fis nie krzyczy o spalonej żarówce
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Dużo ciekawych informacji się pojawia
Jedna taka powerdioda na lusterko starczy, czy dawałeś więcej?
LM317 sterowałeś oporniczkami, czy jakimś potencjometrem?
Obejdzie się bez kondensatora na wyjściu ?
Przy takim spadku napięcia na LM317 wydzieli się chyba coś koło 3W - radiatorki chyba są zbędne, prawda?
Chciałbym zastosować diodę o ciepłym kolorze, żeby nie gryzło się to z resztą oświetlenia, np taką: http://allegro.pl/dioda-power-led-3w-sm ... 46273.html - jak duże radiatory zastosowałeś do swoich?
Ja planowałem wszczepić w dolną obudowę mały fragment klosza od lampek, które podświetlają nam drzwi od dołu.
Napięcie do lusterka prowadziłeś przez oryginalną wtyczkę? Jeśli tak, to jakie piny należy dokupić? Wydaje mi się, że widziałem tam wolne miejsce na dodatkowe
.
Sorry za upierdliwe pytania, ale wolę podpytać niż odważnie popalić ileś takich diodek

Jedna taka powerdioda na lusterko starczy, czy dawałeś więcej?
LM317 sterowałeś oporniczkami, czy jakimś potencjometrem?
Obejdzie się bez kondensatora na wyjściu ?
Przy takim spadku napięcia na LM317 wydzieli się chyba coś koło 3W - radiatorki chyba są zbędne, prawda?
Chciałbym zastosować diodę o ciepłym kolorze, żeby nie gryzło się to z resztą oświetlenia, np taką: http://allegro.pl/dioda-power-led-3w-sm ... 46273.html - jak duże radiatory zastosowałeś do swoich?
Ja planowałem wszczepić w dolną obudowę mały fragment klosza od lampek, które podświetlają nam drzwi od dołu.
Napięcie do lusterka prowadziłeś przez oryginalną wtyczkę? Jeśli tak, to jakie piny należy dokupić? Wydaje mi się, że widziałem tam wolne miejsce na dodatkowe

Sorry za upierdliwe pytania, ale wolę podpytać niż odważnie popalić ileś takich diodek

- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
MWX: Tak zastosowałem jedną power Led na lusterko. Normalnie można przepuścić przez nią ok 700mA prądu, jednakże ja ograniczyłem go do 300mA przy którym świeci całkiem fajnie a i wydziela znikome ilości ciepła.
Co do LM317 steruje nim zwykłym rezystorem ... Nie pamiętam jakiej wielkości on był ale można to szybko ustalić - w google jest masę gotowców (chociażby http://www.reuk.co.uk/LM317-Current-Calculator.htm).
Co do grzania LM'a ja zdecydowałem się na zastosowanie układów już w lusterkach, i nie kombinowałem zbytnio chłodzeniem - zastosowałem kawałek płytki aluminiowej, przykręconej (z odpowiednim izolowaniem - napięcie na obudowie LM'a) do stelaża lusterka.
ÂŁącząc wykorzystałem '-' z ogrzewania lusterka, a '+' pociągnąłem sobie samemu, miejsc w złączu jest masa więc z tym nie było problemu. Pasują takie piny http://allegro.pl/konektor-pin-vw-audi- ... 89460.html strona wiązki drzwi, http://allegro.pl/konektor-pin-vw-audi- ... 89597.html strona wiązki lusterka.
Ja zdecydowałem się wykonać lampkę sam, ze względu na obły kształt osłony (podgrzałem opalarką plexi i wygiąłem ją w kształt osłony. Dzięki temu wygląda (tak przynajmniej mi się wydaje ) estetycznie.
Co do pytań to spokojna głowa, lepiej uczyć się na cudzych błędach no i jak by nie patrzyć w tym celu stworzono to forum.
Później zarzucę
kilka fotek mojego rozwiązania
mianas87 Kolego też myślałem nad fotorezystorem, niemniej jednak z racji stosowania ledów zarzuciłem ten temat. Zanim jednak to nastąpiło zastanawiał się jak i gdzie go umieścić. Czy zastosować jeden czy może 2 z dwóch stron pojazdu. No i gdzie wcisnąć jakiś potencjometr do regulacji przy jakim ściemnieniu ma się zapalić oświetlenie CLH.
Weź pod uwagę jeżeli umieścisz go gdzieś w kabinie, że oświetlenie wnętrza może zaburzyć jego pracę (może zawsze sygnalizować że jest jasno). Generalnie wypadło by zrobić kilka testów zanim zdecydujesz się budować gotowe układy.
Co do LM317 steruje nim zwykłym rezystorem ... Nie pamiętam jakiej wielkości on był ale można to szybko ustalić - w google jest masę gotowców (chociażby http://www.reuk.co.uk/LM317-Current-Calculator.htm).
Co do grzania LM'a ja zdecydowałem się na zastosowanie układów już w lusterkach, i nie kombinowałem zbytnio chłodzeniem - zastosowałem kawałek płytki aluminiowej, przykręconej (z odpowiednim izolowaniem - napięcie na obudowie LM'a) do stelaża lusterka.
ÂŁącząc wykorzystałem '-' z ogrzewania lusterka, a '+' pociągnąłem sobie samemu, miejsc w złączu jest masa więc z tym nie było problemu. Pasują takie piny http://allegro.pl/konektor-pin-vw-audi- ... 89460.html strona wiązki drzwi, http://allegro.pl/konektor-pin-vw-audi- ... 89597.html strona wiązki lusterka.
Ja zdecydowałem się wykonać lampkę sam, ze względu na obły kształt osłony (podgrzałem opalarką plexi i wygiąłem ją w kształt osłony. Dzięki temu wygląda (tak przynajmniej mi się wydaje ) estetycznie.
Co do pytań to spokojna głowa, lepiej uczyć się na cudzych błędach no i jak by nie patrzyć w tym celu stworzono to forum.
Później zarzucę

mianas87 Kolego też myślałem nad fotorezystorem, niemniej jednak z racji stosowania ledów zarzuciłem ten temat. Zanim jednak to nastąpiło zastanawiał się jak i gdzie go umieścić. Czy zastosować jeden czy może 2 z dwóch stron pojazdu. No i gdzie wcisnąć jakiś potencjometr do regulacji przy jakim ściemnieniu ma się zapalić oświetlenie CLH.
Weź pod uwagę jeżeli umieścisz go gdzieś w kabinie, że oświetlenie wnętrza może zaburzyć jego pracę (może zawsze sygnalizować że jest jasno). Generalnie wypadło by zrobić kilka testów zanim zdecydujesz się budować gotowe układy.
Myslalem jeszcze zeby wykorzystac guzik otwierania klapy na pilocie, wtedy idac do auta musialbym przytrzymac ten przycisk i swiatla by sie zapalily, Przyznam szczerze ze to rozwiazanie pasowalby mi lepiej, poniewaz parkujac auto nie zawsze potrzebowalbym uzywac CLH. Wtedy ja bym decydowal o tym kiedy maja sie zapalic. ale jest jeden problem... z momentem zapalania swiatel, otwieralaby sie rowniez tylna klapa, musialbym ja odlaczyc calkowicie i wtedy wykorzystalbym ten przycisk na pilocie ale z drugiej strony chcialbym zeby klapa tez dzialala...
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
Kolego mianas87 mozna by to zrealizowac np za pomoca dwoch przyciskow ... Pojedyncze nacisniecie przycisku zamknij aktywuje zamkniecie centralnego zamka natomiast 2 krotne nacisniecie przycisku zamknij aktywuje zamkniecie i funkcje CLH ... Adekwatnie do otwierania ...
Ja u siebie w ten sposob zaprogramowalem skladanie/rozkadanie lusterek z kluczyka.
Ja u siebie w ten sposob zaprogramowalem skladanie/rozkadanie lusterek z kluczyka.