Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Funkcja Leaving/Coming Home

Elektryka
Awatar użytkownika
mianas87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2012, 13:00
Lokalizacja: zielona gora

Funkcja Leaving/Coming Home

Post autor: mianas87 » 29 wrz 2012, 22:05

Witam. Zastanawiam sie nad zamontowaniem takiego modulu do mojego auta. Przy wysiadaniu z auta aktywowal bym ta opcje mrugajac dlugimi, natomiast idac do auta i otwierajac je z pilota swiatla zapalaly by sie rowniez na 30 sekund. Co o tym myslicie? Montowal ktos z Was juz cos takiego? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 01 paź 2012, 20:56 przez mianas87, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 wrz 2012, 22:29

Polutowałem sobie taki układzik, ale brak mi czasu żeby wsadzić go do auta.

Ja postawiłem na inny schemat działania - halogeny będą zapalać się zawsze gdy użyję pilota, i przy zamykaniu i przy otwieraniu. Zgasną oczywiście gdy wsadzę kluczyk do stacyjki. Układzik będzie działał tylko po zmroku, żeby nie świecić niepotrzebnie w dzień.

Wiem, że ta opcja z szarpaniem drąga od długich jest stosowana fabrycznie (chyba w BMW), ale mi to nie odpowiada - przypominałbym sobie o tym dopiero po wyjściu z auta, próbując w ciemności wsadzić klucz w zamek w furtce.

Myślisz pewno nad modułem z Bartsoftu. Mam jeden od nich (choć nie montowałem tego w aucie). W środku zmontowane jest to ładnie i wygląda na solidne. Moim zdaniem brakuje bardzo w tym module czujnika zmierzchu, trzeba by dołożyć np. coś TAKIEGO na kabelku zasilania takiego modułu.

Awatar użytkownika
mianas87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2012, 13:00
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: mianas87 » 29 wrz 2012, 22:53

Tak mysle nad tym z Bartsoftu i tez mnie to wkurza ze nie ma tego czujnika zmierzchu, nie chcialbym zeby swiatla zapalaly sie w dzien bo po co? ten czujnik zmierzchu co pokazales jest ok tylko w ktorym miejscu byloby najlepiej go zamontowac?

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 wrz 2012, 23:14

Sam fotorezystor możesz przylutować za pośrednictwem jakiegoś kabelka (najlepiej ekranowanego) i schować go gdzieś pod przednią szybą. Ja mam zamiar umieścić go na górze, w osłonie kabelków zasilających lusterko wsteczne. W przyszłości mam zamiar rozbudować to swoje badziewie o automatyczny przełącznik DRL/światła mijania, więc niech już sobie tam ta czujka siedzi.

Problem w tym, że jeśli zamontujesz ten układzik na przewodzie zasilania modułu CLH, to gdy będzie ciemno będzie sobie ciągle zżerał kilkanaście mA, bo będzie podtrzymywał załączony przekaźnik. Myślę, że mógłbyś go założyć na kabelku od sygnału którym będziesz wyzwalał zadziałanie modułu, tylko wtedy trzeba zrezygnować z histerezy, usuwając kondensator C1.

Tu znowu problem jest taki, że jeśli użyjesz do wyzwalania CLH kierunkowskazów zgodnie z jedną z sugestii Bartsoftu to będzie Ci ten przekaźnik pstrykał ciągle razem z kierunkowskazem, więc najlepiej użyć sygnału z centralnego zamka, albo z niefabrycznego alarmu, jeśli takowy posiadasz.

Najlepiej to by było, jakby Pan Bartłomiej zechciał zmodyfikować ten układzik i dołożyć taki fotorezystorek. Ja już go pytałem, spróbuj też pomęczyć, a może się uda <lol>
Gdyby dorzucił tę funkcję to pewno też bym się skusił, bo ta moja konstrukcja to jednak nie jest tak solidnie wykonana jak jego, a kosztowała mnie jakieś 13PLN, więc nie żal mi to zostawić w szufladzie ;p .

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 29 wrz 2012, 23:39

Ja zmontowałem sobie taki układzik na mikroprocesorze Atmega8 sterującym praca przekaźnika
Układ wyzwalany jest sygnałem z centralnego zamka i tylko wtedy gdy nie jest włączona stacyjka.
Podświetlenie podtrzymywane jest przez 20s (ten czas można w każdej chwili zmodyfikować)

Układzik ten został podłączony pod przednie led DRL, tylne światła cofania oraz dodatkowe oświetlenie zainstalowane w lusterkach (wszystko jest na diodach LED więc pobór prądu jest minimalny - nie ma sensu montować dodatkowo fotorezystora).

Sprawdza się rewelacyjnie :-)

Koszt - płytka wykonana we własnym zakresie, elementy elektroniczne jakieś 30zł, oraz kilka godzinek pracy nad okablowaniem

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 29 wrz 2012, 23:42

No taa.. ale ja nie mam takich LED wypasów i będzie szło 130W na halogeny + na planowane lampki w lusterkach :P
Jak sprawują się LEDy w światłach cofania? Nie widać mniej do tyłu nocą?

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 00:01

Generalnie obawiałem się że będzie lipa, ale jest całkiem OK, niestety trzeba nieco przerobić tylne lampy, bo konstruktorzy AUDI zaprojektowali '-' na środkowy bolec a '+' na obudowę (odwrotnie do oferowanych żarówek led)

Ja zamontowałem takie coś:
http://allegro.pl/zarowka-led-13smd-p21 ... 65616.html (czysto poglądowo - nie żadna reklama :-) )

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 wrz 2012, 00:20

FIS nie krzyczy że żarówa spalona?

Skoro u Ciebie taki CLH-wypas działa, podpowiedz proszę gdzie dobrałeś się do sygnału z centralnego zamka - to może się nam przydać.

Wrzuć jeszcze foto z tymi lampkami w lustrach a będę niezmiernie kontent <rotfl>

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 00:51

Co do sygnałów, to wszystkie wziąłem z połączeń w lewym przednim słupku. Nie pamiętam dokładnie, które to były, ale po 10min badania miernikiem miałem:
12V zamknięcia, 12V otwarcie, 12V na tylne światła cofania, 12V po stacyjce

Co do lampek w lusterkach - nie stosowałem gotowców, tylko zrobiłem sobie je od podstaw. Bazują na diodach Power Led 3W (coś takiego http://allegro.pl/art-power-led-smd-3w- ... 91205.html) do tego wytoczona osłona połączona z plexi dla zapewnienia ochrony.
Dioda Led wysterowana za pomocą LM317 prądem ok 300mA.

Całość zamontowana w osłonie dolnej lusterka, dokładnie w połowie doległości pomiędzy śrubami przykręcanymi do ramy lusterka.

Jutro zrobię zdjątka jak to wygląda oraz jak się prezentuje nocą :-)

Zapomniałem dodać, że Fis nie krzyczy o spalonej żarówce

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 wrz 2012, 02:20

Dużo ciekawych informacji się pojawia <okok>

Jedna taka powerdioda na lusterko starczy, czy dawałeś więcej?
LM317 sterowałeś oporniczkami, czy jakimś potencjometrem?
Obejdzie się bez kondensatora na wyjściu ?
Przy takim spadku napięcia na LM317 wydzieli się chyba coś koło 3W - radiatorki chyba są zbędne, prawda?

Chciałbym zastosować diodę o ciepłym kolorze, żeby nie gryzło się to z resztą oświetlenia, np taką: http://allegro.pl/dioda-power-led-3w-sm ... 46273.html - jak duże radiatory zastosowałeś do swoich?

Ja planowałem wszczepić w dolną obudowę mały fragment klosza od lampek, które podświetlają nam drzwi od dołu.

Napięcie do lusterka prowadziłeś przez oryginalną wtyczkę? Jeśli tak, to jakie piny należy dokupić? Wydaje mi się, że widziałem tam wolne miejsce na dodatkowe <mysli> .

Sorry za upierdliwe pytania, ale wolę podpytać niż odważnie popalić ileś takich diodek :p

Awatar użytkownika
mianas87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2012, 13:00
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: mianas87 » 30 wrz 2012, 11:57

Myslalem wlasnie zeby fotorezystor zalozyc na przewodzie, ktory podepne pod centralny, czyli zasilanie modulu. swiatla zapalilyby sie wtedy jak bym otwieral auto i byloby ciemno.

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 12:44

MWX: Tak zastosowałem jedną power Led na lusterko. Normalnie można przepuścić przez nią ok 700mA prądu, jednakże ja ograniczyłem go do 300mA przy którym świeci całkiem fajnie a i wydziela znikome ilości ciepła.

Co do LM317 steruje nim zwykłym rezystorem ... Nie pamiętam jakiej wielkości on był ale można to szybko ustalić - w google jest masę gotowców (chociażby http://www.reuk.co.uk/LM317-Current-Calculator.htm).

Co do grzania LM'a ja zdecydowałem się na zastosowanie układów już w lusterkach, i nie kombinowałem zbytnio chłodzeniem - zastosowałem kawałek płytki aluminiowej, przykręconej (z odpowiednim izolowaniem - napięcie na obudowie LM'a) do stelaża lusterka.

ÂŁącząc wykorzystałem '-' z ogrzewania lusterka, a '+' pociągnąłem sobie samemu, miejsc w złączu jest masa więc z tym nie było problemu. Pasują takie piny http://allegro.pl/konektor-pin-vw-audi- ... 89460.html strona wiązki drzwi, http://allegro.pl/konektor-pin-vw-audi- ... 89597.html strona wiązki lusterka.

Ja zdecydowałem się wykonać lampkę sam, ze względu na obły kształt osłony (podgrzałem opalarką plexi i wygiąłem ją w kształt osłony. Dzięki temu wygląda (tak przynajmniej mi się wydaje ) estetycznie.

Co do pytań to spokojna głowa, lepiej uczyć się na cudzych błędach no i jak by nie patrzyć w tym celu stworzono to forum.

Później zarzucę <luzik> kilka fotek mojego rozwiązania

mianas87 Kolego też myślałem nad fotorezystorem, niemniej jednak z racji stosowania ledów zarzuciłem ten temat. Zanim jednak to nastąpiło zastanawiał się jak i gdzie go umieścić. Czy zastosować jeden czy może 2 z dwóch stron pojazdu. No i gdzie wcisnąć jakiś potencjometr do regulacji przy jakim ściemnieniu ma się zapalić oświetlenie CLH.

Weź pod uwagę jeżeli umieścisz go gdzieś w kabinie, że oświetlenie wnętrza może zaburzyć jego pracę (może zawsze sygnalizować że jest jasno). Generalnie wypadło by zrobić kilka testów zanim zdecydujesz się budować gotowe układy.

Awatar użytkownika
mianas87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2012, 13:00
Lokalizacja: zielona gora

Post autor: mianas87 » 30 wrz 2012, 14:18

Myslalem jeszcze zeby wykorzystac guzik otwierania klapy na pilocie, wtedy idac do auta musialbym przytrzymac ten przycisk i swiatla by sie zapalily, Przyznam szczerze ze to rozwiazanie pasowalby mi lepiej, poniewaz parkujac auto nie zawsze potrzebowalbym uzywac CLH. Wtedy ja bym decydowal o tym kiedy maja sie zapalic. ale jest jeden problem... z momentem zapalania swiatel, otwieralaby sie rowniez tylna klapa, musialbym ja odlaczyc calkowicie i wtedy wykorzystalbym ten przycisk na pilocie ale z drugiej strony chcialbym zeby klapa tez dzialala...

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 30 wrz 2012, 17:02

Kolego mianas87 mozna by to zrealizowac np za pomoca dwoch przyciskow ... Pojedyncze nacisniecie przycisku zamknij aktywuje zamkniecie centralnego zamka natomiast 2 krotne nacisniecie przycisku zamknij aktywuje zamkniecie i funkcje CLH ... Adekwatnie do otwierania ...

Ja u siebie w ten sposob zaprogramowalem skladanie/rozkadanie lusterek z kluczyka.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 30 wrz 2012, 17:47

U mnie na tej zasadzie działa funkcja PANIC, no i w zasadzie też powoduje zapalenie kilku światełek ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga