[ASN 3.0 220 KM] wielka chmura dymu z rury i silnik padł - c
[ASN 3.0 220 KM] wielka chmura dymu z rury i silnik padł - c
Witam Wszystkich!
Wczoraj kupiłem A6 C5 3.0v6 quattro benz + LPG wszystko wyglądało super, jednak po przejechaniu około 80 km stracił zupełnie moc, z 1 km przejechał jeszcze na 3,4 cylindrach z wielką siwą chmurą z wydechu i Vmax=60km/h. Ostatecznie obroty spadły całkowicie i ledwo się toczył; zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Przy ponownej próbie uruchomienia już nie daje znaku życia, rozrusznik kręci i tylko tyle.
Chwilę wcześniej dało się usłyszeć lekkie popierdywanie w pewnym zakresie obrotów, znikało przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu. Oleju w misce została resztka (3-4 mm od końca bagnetu).
Obecnie stoi u mechanika i czeka na diagnozę.
Zastanawiam się co mogło się stać i ciekaw jestem waszych opinii odnośnie możliwych awarii i kosztów z tym związanych.
PS.
Z Karty pojazdu wynika, że rozrząd ma zrobione 100.000 km
Proszę o wasze pomysły na to co mogło się stać!
Dzięki !
Wczoraj kupiłem A6 C5 3.0v6 quattro benz + LPG wszystko wyglądało super, jednak po przejechaniu około 80 km stracił zupełnie moc, z 1 km przejechał jeszcze na 3,4 cylindrach z wielką siwą chmurą z wydechu i Vmax=60km/h. Ostatecznie obroty spadły całkowicie i ledwo się toczył; zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Przy ponownej próbie uruchomienia już nie daje znaku życia, rozrusznik kręci i tylko tyle.
Chwilę wcześniej dało się usłyszeć lekkie popierdywanie w pewnym zakresie obrotów, znikało przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu. Oleju w misce została resztka (3-4 mm od końca bagnetu).
Obecnie stoi u mechanika i czeka na diagnozę.
Zastanawiam się co mogło się stać i ciekaw jestem waszych opinii odnośnie możliwych awarii i kosztów z tym związanych.
PS.
Z Karty pojazdu wynika, że rozrząd ma zrobione 100.000 km
Proszę o wasze pomysły na to co mogło się stać!
Dzięki !
- marek231984
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 164
- Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
- Lokalizacja: Ostrołęka
Auto jest w świetnym stanie max wyposażone z Recaro i webasto na pilota włącznie.
Generalnie jeśli nie będzie do wymiany cały silnik to i tak chętnie go sobie zostawię.
Zastanawiam się co mogło się stać.
Uszczelka pod głowicą to mój typ; co mogło ulec uszkodzeniu w wyniku jej zniszczenia??
[ Dodano: 2015-02-09, 11:34 ]
Witam
z porannych informacji od mechanika wynika, ze niestety przeskoczył rozrząd. Nie mam jeszcze dokładnej listy co uległo zniszczeniu.
Zastanawiam się teraz co robić??
Regenerować ten silnik czy może zakupić i włożyć jakiś 2.4.
Może ktoś ma jakieś doświadczenie z przekładaniem silników w aucie jest LPG??
Proszę o wasze opinie co robić?
Generalnie jeśli nie będzie do wymiany cały silnik to i tak chętnie go sobie zostawię.
Zastanawiam się co mogło się stać.
Uszczelka pod głowicą to mój typ; co mogło ulec uszkodzeniu w wyniku jej zniszczenia??
[ Dodano: 2015-02-09, 11:34 ]
Witam
z porannych informacji od mechanika wynika, ze niestety przeskoczył rozrząd. Nie mam jeszcze dokładnej listy co uległo zniszczeniu.
Zastanawiam się teraz co robić??
Regenerować ten silnik czy może zakupić i włożyć jakiś 2.4.
Może ktoś ma jakieś doświadczenie z przekładaniem silników w aucie jest LPG??
Proszę o wasze opinie co robić?
Bankowo cos sie pogieło. Ogólnie nie jest to super droga sprawa Kupiłem silnik z pękniętym paskiem i jakiejs tragedi nie było. Powodzenia
Edit (szalony)
Edit (szalony)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 06:46 przez gibon_81, łącznie zmieniany 1 raz.
Z tego co wiem od mechanika to było wymieniane koło pasowe, ktoś też próbował ustawiać rozrząd w oparciu o oznaczenia punktowe markerem (w tym silniku ponoć tak nie można), dodatkowo założony pasek miał dziurę.
Możesz podać jakie to były koszty w Twoim przypadku i co wymieniałeś?
Dzisiaj mechanik zaczął demontować silnik, może więc jutro coś więcej się wyjaśni się.
Możesz podać jakie to były koszty w Twoim przypadku i co wymieniałeś?
Dzisiaj mechanik zaczął demontować silnik, może więc jutro coś więcej się wyjaśni się.
Generalnie, jak ci się spotkały tłoki z zaworami, co na pewno miało miejsce, to szykuj się na wydatki od 3000 imho. Jeśli będziesz remontował silnik. Jeśli silnik wyremontujesz, to wiesz co masz i spokojnie kolejne 200 tysięcy przejedziesz.
Nie kupuj 2.4, jeśli już to 2.8.
2.4 jest zasłabe jak na twoje wyposażenie i Quattro.
Niestety prawda jest taka, że kupując używany silnik nie wiesz co kupujesz. Jest to ruletka. Więc, jeśli ten mechanik jest ogarnięty i oceni ci sytuację, że opłaca się remontować, to remontuj. Będziesz miał pewność czym jeździsz.
Nie kupuj 2.4, jeśli już to 2.8.
2.4 jest zasłabe jak na twoje wyposażenie i Quattro.
Niestety prawda jest taka, że kupując używany silnik nie wiesz co kupujesz. Jest to ruletka. Więc, jeśli ten mechanik jest ogarnięty i oceni ci sytuację, że opłaca się remontować, to remontuj. Będziesz miał pewność czym jeździsz.
Ale brednie tu wypisujecie. Kolega ma polifta i nie da się tam włożyć żadnego 2.8. Remont 3000 za co??? Kupić uszkodzone zawory, Dotrzeć poskładać na nowych uszcelkach i latać.
Mój silnik jest po taki zabiegu i chodzi ok, wymienione kilka zaworów (miałem swoje) uszczelki i nawet nie planowałem głowic poskładane, rozrząd na blokadach i jeździ do dziś. Koszt ok 1500 złotych z elementów rozrządu upiłem tylko nowy pasek bo resztę miałem świeżą.
Mój silnik jest po taki zabiegu i chodzi ok, wymienione kilka zaworów (miałem swoje) uszczelki i nawet nie planowałem głowic poskładane, rozrząd na blokadach i jeździ do dziś. Koszt ok 1500 złotych z elementów rozrządu upiłem tylko nowy pasek bo resztę miałem świeżą.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
nie wiadomo jak z wałem -długość i mocowaniem skrzyni bo 2.8 i3.0 to 2 zupełnie inne skrzynie manualne do 2.8 typ skrzyni to 01A a do 3.0 zupełnie inny typ ale nie pamiętam oznaczeniabendzji pisze:Jeśli chciałbyś zrobić swap na 2.8 to raczej szukaj od razu skrzyni manual bo z aktualną skrzynią możesz tego nie zgrać - kwestia współpracy ECU ze sterownikiem skrzyni
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga