Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASN 3.0 220 KM] wielka chmura dymu z rury i silnik padł - c

Silniki benzynowe
MRX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2015, 08:07
Lokalizacja: Wrocław

[ASN 3.0 220 KM] wielka chmura dymu z rury i silnik padł - c

Post autor: MRX » 08 lut 2015, 08:42

Witam Wszystkich!

Wczoraj kupiłem A6 C5 3.0v6 quattro benz + LPG wszystko wyglądało super, jednak po przejechaniu około 80 km stracił zupełnie moc, z 1 km przejechał jeszcze na 3,4 cylindrach z wielką siwą chmurą z wydechu i Vmax=60km/h. Ostatecznie obroty spadły całkowicie i ledwo się toczył; zatrzymałem i wyłączyłem silnik. Przy ponownej próbie uruchomienia już nie daje znaku życia, rozrusznik kręci i tylko tyle.

Chwilę wcześniej dało się usłyszeć lekkie popierdywanie w pewnym zakresie obrotów, znikało przy dodawaniu lub odejmowaniu gazu. Oleju w misce została resztka (3-4 mm od końca bagnetu).

Obecnie stoi u mechanika i czeka na diagnozę.

Zastanawiam się co mogło się stać i ciekaw jestem waszych opinii odnośnie możliwych awarii i kosztów z tym związanych.

PS.
Z Karty pojazdu wynika, że rozrząd ma zrobione 100.000 km

Proszę o wasze pomysły na to co mogło się stać!

Dzięki !!!

Awatar użytkownika
marek231984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 27 lip 2011, 16:26
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: marek231984 » 08 lut 2015, 09:32

Zwróć auto.

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 08 lut 2015, 09:35

Może wpierw telefon do gościa, który sprzedał Ci to padło? Nie wierze jakoś, że przypadkiem ledwo po sprzedaży padł silnik - myślę, że wiedział co się święci.

galman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 29 kwie 2014, 20:23
Lokalizacja: Żabów

Post autor: galman » 08 lut 2015, 09:35

Dokładnie. Wada ukryta i masz prawo zwrotu.

Awatar użytkownika
Karlos83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 17 sie 2013, 20:55
Lokalizacja: Swidnica

Post autor: Karlos83 » 08 lut 2015, 09:38

No pozostaje jeszcze jedna kwestia - ile panowie wpisali na umowie bo tu może być pies pogrzebany :)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 lut 2015, 12:15

wygląda na uszczelkę opd głowicą i to by nie było grożne
gorzej żę bloki tych silników lubią pękać podobno ???
na forum są kilkakrotnie opisane takie przypadki

MRX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2015, 08:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MRX » 09 lut 2015, 11:34

Auto jest w świetnym stanie max wyposażone z Recaro i webasto na pilota włącznie.

Generalnie jeśli nie będzie do wymiany cały silnik to i tak chętnie go sobie zostawię.

Zastanawiam się co mogło się stać.

Uszczelka pod głowicą to mój typ; co mogło ulec uszkodzeniu w wyniku jej zniszczenia??

[ Dodano: 2015-02-09, 11:34 ]
Witam

z porannych informacji od mechanika wynika, ze niestety przeskoczył rozrząd. Nie mam jeszcze dokładnej listy co uległo zniszczeniu.

Zastanawiam się teraz co robić??

Regenerować ten silnik czy może zakupić i włożyć jakiś 2.4.

Może ktoś ma jakieś doświadczenie z przekładaniem silników w aucie jest LPG??

Proszę o wasze opinie co robić?

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 09 lut 2015, 15:00

Witam! Zależy o ile przeskoczył rozrząd. Wiem że nawet trzy zęby nie robią krzywdy silnikowi a sama uszczelka pod głowicą to nie jest duży problem. Pozdrawiam!
Fan AUDI!!!!

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 09 lut 2015, 19:12

Bankowo cos sie pogieło. Ogólnie nie jest to super droga sprawa :) Kupiłem silnik z pękniętym paskiem i jakiejs tragedi nie było. Powodzenia


Edit (szalony)
Ostatnio zmieniony 10 lut 2015, 06:46 przez gibon_81, łącznie zmieniany 1 raz.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 10 lut 2015, 06:25

swoją drogą jak to się stało ze pasek przeskoczył? Napinacz powinien niedopuścić do tego, możne ktoś wymienił sam pasek bez wspomnianego napinacza <mysli>

MRX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 08 lut 2015, 08:07
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MRX » 11 lut 2015, 21:47

Z tego co wiem od mechanika to było wymieniane koło pasowe, ktoś też próbował ustawiać rozrząd w oparciu o oznaczenia punktowe markerem (w tym silniku ponoć tak nie można), dodatkowo założony pasek miał dziurę.

Możesz podać jakie to były koszty w Twoim przypadku i co wymieniałeś?

Dzisiaj mechanik zaczął demontować silnik, może więc jutro coś więcej się wyjaśni się.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 11 lut 2015, 22:05

Generalnie, jak ci się spotkały tłoki z zaworami, co na pewno miało miejsce, to szykuj się na wydatki od 3000 imho. Jeśli będziesz remontował silnik. Jeśli silnik wyremontujesz, to wiesz co masz i spokojnie kolejne 200 tysięcy przejedziesz.
Nie kupuj 2.4, jeśli już to 2.8.
2.4 jest zasłabe jak na twoje wyposażenie i Quattro.

Niestety prawda jest taka, że kupując używany silnik nie wiesz co kupujesz. Jest to ruletka. Więc, jeśli ten mechanik jest ogarnięty i oceni ci sytuację, że opłaca się remontować, to remontuj. Będziesz miał pewność czym jeździsz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7170
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lut 2015, 22:10

Jeśli chciałbyś zrobić swap na 2.8 to raczej szukaj od razu skrzyni manual bo z aktualną skrzynią możesz tego nie zgrać - kwestia współpracy ECU ze sterownikiem skrzyni

gibon_81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2012, 19:49
Lokalizacja: Tczew

Post autor: gibon_81 » 11 lut 2015, 22:30

Ale brednie tu wypisujecie. Kolega ma polifta i nie da się tam włożyć żadnego 2.8. Remont 3000 za co??? Kupić uszkodzone zawory, Dotrzeć poskładać na nowych uszcelkach i latać.
Mój silnik jest po taki zabiegu i chodzi ok, wymienione kilka zaworów (miałem swoje) uszczelki i nawet nie planowałem głowic poskładane, rozrząd na blokadach i jeździ do dziś. Koszt ok 1500 złotych z elementów rozrządu upiłem tylko nowy pasek bo resztę miałem świeżą.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 11 lut 2015, 23:21

bendzji pisze:Jeśli chciałbyś zrobić swap na 2.8 to raczej szukaj od razu skrzyni manual bo z aktualną skrzynią możesz tego nie zgrać - kwestia współpracy ECU ze sterownikiem skrzyni
nie wiadomo jak z wałem -długość i mocowaniem skrzyni bo 2.8 i3.0 to 2 zupełnie inne skrzynie manualne do 2.8 typ skrzyni to 01A a do 3.0 zupełnie inny typ ale nie pamiętam oznaczenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga