Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AJK 2.7 230 KM] problem z rozruchem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grzechuuu7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
Lokalizacja: gdansk

[AJK 2.7 230 KM] problem z rozruchem

Post autor: grzechuuu7 » 07 lut 2015, 12:07

wita. problem dotyczy audi kolegi. w momecie gdy silnik osiagnie 70stopni i wylaczy sie zaplon nie jest juz mozliwe ponowne uruchomienie jego. trzeba czekac a ostygnie calokowicie. komputer pokazal uszkodzona przeplywke i przeladowanie turbiny. pol roku temu byla wymieniana przeplywka na jakis krzak -podobno od tego modelu i od tego czasu zaczely sie te problemy z rozruchem.wczoraj auto padlo.moze ktorys z uzytkownikow bi turbo spotkal sie z tym problemem? mechaniki chca tys za przeplywke i tys za regeneracje turbo. wlascicielowi zalezy na tym aby to jezdzilo (przebieg ponad 500tys km)

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lut 2015, 19:57

problem jest tylko z odpaleniem po rozgrzaniu czy z pracą silnika jak się zagrzeje? jak nie zgasisz to chodzi dobrze?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2015, 20:00 przez phpbb3 forum A6, łącznie zmieniany 1 raz.

grzechuuu7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
Lokalizacja: gdansk

Post autor: grzechuuu7 » 07 lut 2015, 19:59

tak,pozniej jak sie nagrzeje calkowicie to tez jest ok,tylko jak troche temp spadnie to niezko go odpalic albo wcale nie odpala

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lut 2015, 20:01

to może problem jest z czujnikiem temperatury? oszukuje i silnik dostaje niewłaściwą dawkę. jak pracuje to sondy korygują dawkę a po zgaszeniu z rozruchem jest kłopot.

grzechuuu7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
Lokalizacja: gdansk

Post autor: grzechuuu7 » 07 lut 2015, 20:15

komputer pokazywal tylko ze przeladowuje turbo i przeplywka jest kaput. ale pamietam ze kiedys bylem tym autem na serwisie przed dluga trasa(3tys km) i wariowal wskaznik temp na zegarach. raz pion raz lezala wskazowka. no ale to bylo dawno temu po wymianie rozrzadu jak mechanik nalal jakiegos zielonego plynu do ukladu chlodzenia ,takiego az sie gesty robil ha ach te mechaniki

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lut 2015, 20:28

czujnik podaje inny sygnał na zegary a inny do komputera sterującego pracą silnika. żeby go sprawdzić trzeba podłączyć vaga i sprawdzić czy temperatura na zegarach pokrywa się z tą na kompie. myślę, że gdyby problemem była przepływka to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku były by problemy.

grzechuuu7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
Lokalizacja: gdansk

Post autor: grzechuuu7 » 07 lut 2015, 20:38

tez tak mysle,wiesz to nie moje auto to ciezko jest mi cokolwiek zrobic ale przekaze sugestie dalej.w tym silniku jest jeden czujnik temp?? czy wiecej tego jest

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 07 lut 2015, 21:08

wydaje mi się, że jeden tak jak w innych modelach

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 lut 2015, 22:27

grzałka pisze:czujnik podaje inny sygnał na zegary a inny do komputera sterującego pracą silnika. żeby go sprawdzić trzeba podłączyć vaga i sprawdzić czy temperatura na zegarach pokrywa się z tą na kompie. myślę, że gdyby problemem była przepływka to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku były by problemy.
można sprawdzić też klimatronikiem kanał 57 to ecu a 58 to zegary
teoretycznie to są 2 czujniki w 1 obudowie ale po moich ostatnich obserwacjach i wymianie na nowy z aso śmiem twierdzić żę wadliwe wskazania 1 sekcji ma wpływ na drugą ale to są moje tylko obserwacje i być możę się mylę

warto sprawdzić podćiśnieniowy reg ciś paliwa możę pękła membrana i go zalewa -ściągnąć węzyk podciśnienia w czasie pracy i sprawdzić czy nie pluje paliwem
nie sądzę by to była przepływka bo wtedy ecu korzysta ze stałej mapy awaryjnej
błą mogł zostać w pamięci po odpięciu przepływki w czsie pracy silnika i nie został wykasowany- teoretycznie po 50 uruchomieniach powinien sam się skasować (jeśli nie powrócił) ale to teoria i nie zawsze się sprawdza

grzechuuu7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
Lokalizacja: gdansk

Post autor: grzechuuu7 » 08 lut 2015, 15:51

a jak to sprawdzic klimatronikiem? w jaki sposob. a ten regolator cisnienia paliwa jest gdzies na wierzchu? zeby mozna bylo sie do niego dobrac? sorki za te upierdliwe pyania ale jak to powiem mechanikowi to bedzie mi mowil ze nie mam racji i sie nie znam he jak z klapami wirowymi w ar159 ,to nie klapy jak odpala na 3/5garow tylko wtryski hehe

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 lut 2015, 22:00

grzechuuu7 pisze:a jak to sprawdzic klimatronikiem? w jaki sposob. a ten regolator cisnienia paliwa jest gdzies na wierzchu? zeby mozna bylo sie do niego dobrac? sorki za te upierdliwe pyania ale jak to powiem mechanikowi to bedzie mi mowil ze nie mam racji i sie nie znam he jak z klapami wirowymi w ar159 ,to nie klapy jak odpala na 3/5garow tylko wtryski hehe
przyciskasz obieg zamknięty i strzałkę do góry (jednocześnie !!!),na wyświetlaczu pokazuje sie 0000 (jęśli nie ma błędów klimy) jeśli są- pojawia się 4 cyfrowy kod błędu .
przyciszkasz + lub - wybierająć C-57 i naciskasz obieg zamknięty -wyświetlona zostaje temp dla ecu na c-58 masz temp na zegary
a gdzie reg ciś paliwa ? - google ci powie
PS w zależnośći od wersji oprogramowania klimatronica poszczególne dane i wartości mogą być na innych kanałch w necie są tabele można dobrać do swojej wersji

grzechuuu7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
Lokalizacja: gdansk

Post autor: grzechuuu7 » 11 lut 2015, 22:21

witam,problem rozwiazany :> wymieniony zostal przeplywomierz powietrza i filtr powietrza przy okazji no i sie naprawilo he,nie odcina teraz na 5tys obrotow tylko ciagnie do konca obrotomierza.auto ozylo.dziekuje za pomoc <okok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja