[AJK 2.7 230 KM] problem z rozruchem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
- Lokalizacja: gdansk
[AJK 2.7 230 KM] problem z rozruchem
wita. problem dotyczy audi kolegi. w momecie gdy silnik osiagnie 70stopni i wylaczy sie zaplon nie jest juz mozliwe ponowne uruchomienie jego. trzeba czekac a ostygnie calokowicie. komputer pokazal uszkodzona przeplywke i przeladowanie turbiny. pol roku temu byla wymieniana przeplywka na jakis krzak -podobno od tego modelu i od tego czasu zaczely sie te problemy z rozruchem.wczoraj auto padlo.moze ktorys z uzytkownikow bi turbo spotkal sie z tym problemem? mechaniki chca tys za przeplywke i tys za regeneracje turbo. wlascicielowi zalezy na tym aby to jezdzilo (przebieg ponad 500tys km)
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
problem jest tylko z odpaleniem po rozgrzaniu czy z pracą silnika jak się zagrzeje? jak nie zgasisz to chodzi dobrze?
Ostatnio zmieniony 07 lut 2015, 20:00 przez phpbb3 forum A6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
- Lokalizacja: gdansk
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
- Lokalizacja: gdansk
komputer pokazywal tylko ze przeladowuje turbo i przeplywka jest kaput. ale pamietam ze kiedys bylem tym autem na serwisie przed dluga trasa(3tys km) i wariowal wskaznik temp na zegarach. raz pion raz lezala wskazowka. no ale to bylo dawno temu po wymianie rozrzadu jak mechanik nalal jakiegos zielonego plynu do ukladu chlodzenia ,takiego az sie gesty robil ha ach te mechaniki
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
- Lokalizacja: gdansk
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
można sprawdzić też klimatronikiem kanał 57 to ecu a 58 to zegarygrzałka pisze:czujnik podaje inny sygnał na zegary a inny do komputera sterującego pracą silnika. żeby go sprawdzić trzeba podłączyć vaga i sprawdzić czy temperatura na zegarach pokrywa się z tą na kompie. myślę, że gdyby problemem była przepływka to zarówno na zimnym jak i rozgrzanym silniku były by problemy.
teoretycznie to są 2 czujniki w 1 obudowie ale po moich ostatnich obserwacjach i wymianie na nowy z aso śmiem twierdzić żę wadliwe wskazania 1 sekcji ma wpływ na drugą ale to są moje tylko obserwacje i być możę się mylę
warto sprawdzić podćiśnieniowy reg ciś paliwa możę pękła membrana i go zalewa -ściągnąć węzyk podciśnienia w czasie pracy i sprawdzić czy nie pluje paliwem
nie sądzę by to była przepływka bo wtedy ecu korzysta ze stałej mapy awaryjnej
błą mogł zostać w pamięci po odpięciu przepływki w czsie pracy silnika i nie został wykasowany- teoretycznie po 50 uruchomieniach powinien sam się skasować (jeśli nie powrócił) ale to teoria i nie zawsze się sprawdza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
- Lokalizacja: gdansk
a jak to sprawdzic klimatronikiem? w jaki sposob. a ten regolator cisnienia paliwa jest gdzies na wierzchu? zeby mozna bylo sie do niego dobrac? sorki za te upierdliwe pyania ale jak to powiem mechanikowi to bedzie mi mowil ze nie mam racji i sie nie znam he jak z klapami wirowymi w ar159 ,to nie klapy jak odpala na 3/5garow tylko wtryski hehe
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
przyciskasz obieg zamknięty i strzałkę do góry (jednocześniegrzechuuu7 pisze:a jak to sprawdzic klimatronikiem? w jaki sposob. a ten regolator cisnienia paliwa jest gdzies na wierzchu? zeby mozna bylo sie do niego dobrac? sorki za te upierdliwe pyania ale jak to powiem mechanikowi to bedzie mi mowil ze nie mam racji i sie nie znam he jak z klapami wirowymi w ar159 ,to nie klapy jak odpala na 3/5garow tylko wtryski hehe

przyciszkasz + lub - wybierająć C-57 i naciskasz obieg zamknięty -wyświetlona zostaje temp dla ecu na c-58 masz temp na zegary
a gdzie reg ciś paliwa ? - google ci powie
PS w zależnośći od wersji oprogramowania klimatronica poszczególne dane i wartości mogą być na innych kanałch w necie są tabele można dobrać do swojej wersji
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 07 lut 2015, 11:48
- Lokalizacja: gdansk