Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Eżetor

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

[A6 C5] Eżetor

Post autor: strubell » 05 lut 2015, 15:06

Witam. Panowie szukam pomocy.
Czy po zdjęciu przewodu z góry eżetora i w rurce ktora idzie ma być zasysane powietrze?
Mam strasznie zaciśnięty ten gumowy tak zwany trujnik co idzie na wieszchu i rozchodzi się do serwa i przepustnicy.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lut 2015, 17:23

Pozdrawiam...

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 05 lut 2015, 18:23

yaszczur, eżetor na pewno sprawny bo mam na stanie mój i nowy tylko chodzi o to, że zasysa tą stroną od góry i przewodem tym co jest założony na tą końcówkę co skutkuje ściśnięciem się tej gumy co ma wyprowadzenia na przepustnicę i serwo. Czy tak ma być bo jest to dla mnie dziwne.Jak możesz i chciało by Ci się zdejmij z góry wąż z eżetor i zobacz czy ciągnie z góry i właśnie tym wężem na odpalonym silniku

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 05 lut 2015, 18:32

Znalezione gdzieś w internecie zdjęcie na którym masz zaznaczone jak powinno iść powietrze w eżektorze.
http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpg

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lut 2015, 18:32

Nie mam teraz możliwości sprawdzić, ale do końca Cię też nie rozumiem. Sprawny eżektor ma działać tak jak na filmiku: powietrze z odmy wtłaczane bocznym króćcem ma swobodnie wylatywać dołem, a na górnym króćcu ma się wytwarzać podciśnienie. Jeśli dzieje się inaczej, eżektor jest niesprawny.
Pozdrawiam...

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 05 lut 2015, 19:18

yaszczur, Chodzi o to, że mu mnie z górnego wyjścia odchodzi 2 jak by rurki jedna do serwa druga do przepustnicy. Eżetor chodzi jak na zdjęciach tylko ciągnie górą eżetora jak i tym przewodem co jest właśnie podłączone serwo i przewód od przepustnicy. Nie mogę znaleźć zdjęcia jak to u mnie wygląda bo w sieci jest tylko pojedyncze wyjście na serwo.

[ Dodano: 2015-02-05, 19:05 ]
U mnie jest takie coś z góry jak tu z numerem 54

[ Dodano: 2015-02-05, 19:17 ]
Mam coś takiego ja to na obrazku u góry


[ Dodano: 2015-02-05, 19:18 ]
I zasysa właśnie tą rurką co jest od góry z 3 wyjściami
Zaznaczyłem czerwonymi strzałkami jak zasysa przez co ściska właśnie tą rurkę

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 05 lut 2015, 19:36

Może masz tą rurkę gdzieś zapchaną i z braku przepływu powietrza się ona zaciska.

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 05 lut 2015, 20:32

CykCyk, To czemu zaciąga?

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 05 lut 2015, 21:40

Tego nie jestem w stanie stwierdzić.
Przejrzyj te przewody wychodzące z eżektora w jakim są stanie i czy są drożne, może coś się wyjaśni.

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 08 lut 2015, 10:14

Wszystko drożne. Tylko czemu z 2 stron robi się podciśnienie??

[ Dodano: 2015-02-08, 10:14 ]
Witam
Odmy nowe a podciśnienie w rurce i na eżektoże jest nadal
Pomoże ktoś

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 08 lut 2015, 12:10

Jak idzie do serwa - ma zaciągać
Jak idzie do przepustnicy - też ma zaciągać

bo jak inaczej silnik zasysał by powietrze ? Nie bez powodu wkrętkę od LPG powinno się dawać zza przepustnicy, by było jak najlepsze wysterowanie reduktora - czym ? Podciśnieniem.

Może ta rurka już jest zmęczona i nie ma odpowiedniej wytrzymałości i po prostu się poddaje podciśnieniu...

Z tych Twoich rysunków nie bardzo wiadomo o co chodzi...

Sprawdź jeszcze czy poprawnie działa zaworek zwrotny - nr 56
Ostatnio zmieniony 08 lut 2015, 12:35 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 lut 2015, 12:27

dodam swoje 3 grosze
przy okazji przeglądu odmy wymieniłem eżektor na nowy
po jakimś czasie miłe żdziwienie silnik przestał łykać olej
sprawdziłem stary eżektor zachowuje się poprawnie kierunki przepływu jak w nowym
dla próby załóżyłem stary -śilnik znów zaczoł popijać olej ok 0,5 /1000
powrót do nowego i spokój z olejem ok 0.5l/10.000 starczy od zmiany do zmiany

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7168
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 08 lut 2015, 12:34

Strubell najlepiej jakbyś zrobił zdjęcie na aucie i zaznaczył co i jak :)

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 08 lut 2015, 22:17

xoslox, zaworek nowy jak i cała odma.
enduro7, Eżektor też nowy założony
bendzji, zdjęcia może w środę bo jutro zwalam przód, kolektor i szukam .....szukam....szukam :)
Biorę się za czyszczenie kolektora przepustnicy i reszty w końcu zasługuje na to po paru latach nic nie robienia przy Niuńce

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga