[A6 C5] Eżetor
[A6 C5] Eżetor
Witam. Panowie szukam pomocy.
Czy po zdjęciu przewodu z góry eżetora i w rurce ktora idzie ma być zasysane powietrze?
Mam strasznie zaciśnięty ten gumowy tak zwany trujnik co idzie na wieszchu i rozchodzi się do serwa i przepustnicy.
Czy po zdjęciu przewodu z góry eżetora i w rurce ktora idzie ma być zasysane powietrze?
Mam strasznie zaciśnięty ten gumowy tak zwany trujnik co idzie na wieszchu i rozchodzi się do serwa i przepustnicy.
yaszczur, eżetor na pewno sprawny bo mam na stanie mój i nowy tylko chodzi o to, że zasysa tą stroną od góry i przewodem tym co jest założony na tą końcówkę co skutkuje ściśnięciem się tej gumy co ma wyprowadzenia na przepustnicę i serwo. Czy tak ma być bo jest to dla mnie dziwne.Jak możesz i chciało by Ci się zdejmij z góry wąż z eżetor i zobacz czy ciągnie z góry i właśnie tym wężem na odpalonym silniku
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Znalezione gdzieś w internecie zdjęcie na którym masz zaznaczone jak powinno iść powietrze w eżektorze.
http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpg
http://images37.fotosik.pl/712/58c5f1b6ccdf124bmed.jpg
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Nie mam teraz możliwości sprawdzić, ale do końca Cię też nie rozumiem. Sprawny eżektor ma działać tak jak na filmiku: powietrze z odmy wtłaczane bocznym króćcem ma swobodnie wylatywać dołem, a na górnym króćcu ma się wytwarzać podciśnienie. Jeśli dzieje się inaczej, eżektor jest niesprawny.
Pozdrawiam...
yaszczur, Chodzi o to, że mu mnie z górnego wyjścia odchodzi 2 jak by rurki jedna do serwa druga do przepustnicy. Eżetor chodzi jak na zdjęciach tylko ciągnie górą eżetora jak i tym przewodem co jest właśnie podłączone serwo i przewód od przepustnicy. Nie mogę znaleźć zdjęcia jak to u mnie wygląda bo w sieci jest tylko pojedyncze wyjście na serwo.
[ Dodano: 2015-02-05, 19:05 ]
U mnie jest takie coś z góry jak tu z numerem 54
[ Dodano: 2015-02-05, 19:17 ]
Mam coś takiego ja to na obrazku u góry
[ Dodano: 2015-02-05, 19:18 ]
I zasysa właśnie tą rurką co jest od góry z 3 wyjściami
Zaznaczyłem czerwonymi strzałkami jak zasysa przez co ściska właśnie tą rurkę
[ Dodano: 2015-02-05, 19:05 ]
U mnie jest takie coś z góry jak tu z numerem 54
[ Dodano: 2015-02-05, 19:17 ]
Mam coś takiego ja to na obrazku u góry
[ Dodano: 2015-02-05, 19:18 ]
I zasysa właśnie tą rurką co jest od góry z 3 wyjściami
Zaznaczyłem czerwonymi strzałkami jak zasysa przez co ściska właśnie tą rurkę
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Jak idzie do serwa - ma zaciągać
Jak idzie do przepustnicy - też ma zaciągać
bo jak inaczej silnik zasysał by powietrze ? Nie bez powodu wkrętkę od LPG powinno się dawać zza przepustnicy, by było jak najlepsze wysterowanie reduktora - czym ? Podciśnieniem.
Może ta rurka już jest zmęczona i nie ma odpowiedniej wytrzymałości i po prostu się poddaje podciśnieniu...
Z tych Twoich rysunków nie bardzo wiadomo o co chodzi...
Sprawdź jeszcze czy poprawnie działa zaworek zwrotny - nr 56
Jak idzie do przepustnicy - też ma zaciągać
bo jak inaczej silnik zasysał by powietrze ? Nie bez powodu wkrętkę od LPG powinno się dawać zza przepustnicy, by było jak najlepsze wysterowanie reduktora - czym ? Podciśnieniem.
Może ta rurka już jest zmęczona i nie ma odpowiedniej wytrzymałości i po prostu się poddaje podciśnieniu...
Z tych Twoich rysunków nie bardzo wiadomo o co chodzi...
Sprawdź jeszcze czy poprawnie działa zaworek zwrotny - nr 56
Ostatnio zmieniony 08 lut 2015, 12:35 przez xoslox, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
dodam swoje 3 grosze
przy okazji przeglądu odmy wymieniłem eżektor na nowy
po jakimś czasie miłe żdziwienie silnik przestał łykać olej
sprawdziłem stary eżektor zachowuje się poprawnie kierunki przepływu jak w nowym
dla próby załóżyłem stary -śilnik znów zaczoł popijać olej ok 0,5 /1000
powrót do nowego i spokój z olejem ok 0.5l/10.000 starczy od zmiany do zmiany
przy okazji przeglądu odmy wymieniłem eżektor na nowy
po jakimś czasie miłe żdziwienie silnik przestał łykać olej
sprawdziłem stary eżektor zachowuje się poprawnie kierunki przepływu jak w nowym
dla próby załóżyłem stary -śilnik znów zaczoł popijać olej ok 0,5 /1000
powrót do nowego i spokój z olejem ok 0.5l/10.000 starczy od zmiany do zmiany