Jaki Filtr do gazu
Jaki Filtr do gazu
witam..pytanko,mogą bądź różnią się czymś filtr do gazu za paręnaście złoty od tego firmowego(niby) BRC (przynajmniej naklejka) i drugie,do gazu jest ten jeden czy gdzieś jeszcze jakiś?
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Tańsze często mają bibułowe wkłady, droższe poliestrowe... Jeśli pilnuje się częstych wymian, spokojnie można zakładać tańsze.blackstr8 pisze:witam..pytanko,mogą bądź różnią się czymś filtr do gazu za paręnaście złoty od tego firmowego(niby) BRC (przynajmniej naklejka)
Dwa filtry, fazy ciekłej i lotnej.blackstr8 pisze:i drugie,do gazu jest ten jeden czy gdzieś jeszcze jakiś?
Pozdrawiam...
a czy różnica wkładu przekłada się w jakiś sposób na jakość czy nie ma to najmniejszego znaczenia? dwa,fazy ciekłej gdzie szukać i jak on mniej więcej wygląda? myślałem ze drugi siedzi tam pod czerwona kopułka ale widzę u wujka google ze to elektro zawór
..i tak wogole to zabierając się za to samemu trzeba na coś zwrócić uwagę,coś gdzieś zakręcać i tp.? może głupie pytanie no ale pytam bo się nie znam,rozbierałem już samochód wzdłuż i wszerz z silnikiem włącznie ale do gazu się jeszcze nie dotykałem 


Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Jeżeli to pierwsza wymiana po zakupie auta to lepiej pojedź do jakiegoś gazownika, niech sprawdzi Ci szczelność instalacji i wszystko wystroi żebyś wiedział co tam się dzieje.
Ja też ostatnio chciałem sam wymieniać filtry w nowym aucie, ale jednak pojechałem do gazownika i okazało się, że jeden z filtrów jest u mnie tak umieszczony, że samemu ciężko by mi było do niego dojść, a przy okazji okazało się, że muszę wymienić jeden przewód, bo był nieszczelny.
Ja też ostatnio chciałem sam wymieniać filtry w nowym aucie, ale jednak pojechałem do gazownika i okazało się, że jeden z filtrów jest u mnie tak umieszczony, że samemu ciężko by mi było do niego dojść, a przy okazji okazało się, że muszę wymienić jeden przewód, bo był nieszczelny.
A gdzie tam pierwsza,już nawet butla zmieniana w tamtym roku bo ktoś albo chciał zaoszczędzić albo dla baby starsza wcisnął,wiec miałem trochę zdziwko na przeglądzie jak wiedziałem że instalacji jeszcze 3lat do 10chy brakuje a gość mi mówi ze butla do wymiany
no ale po wymianie instalka byla sprawdzana,filtry już chyba nie koniecznie,ogólnie to już nie pamiętam ale chyba z 2-3 lata temu były mieniane,wiec pora w końcu samemu wziąć się za wymianę i pilnowanie tego wszystkiego żeby grało
[ Dodano: 2015-02-04, 20:33 ]
aha i jeszcze jedno przy okazji,świece co ile się wymienia,kumpel mechanior mi mówił jak chciałem sprawdzić czy wszystkie ok ze daj se spokój,dwa lata temu wymieniałeś a 60tys nie zrobiłeś jeszcze,ale przy gazie to coś mi się wydaje chyba częściej się wymienia?


[ Dodano: 2015-02-04, 20:33 ]
aha i jeszcze jedno przy okazji,świece co ile się wymienia,kumpel mechanior mi mówił jak chciałem sprawdzić czy wszystkie ok ze daj se spokój,dwa lata temu wymieniałeś a 60tys nie zrobiłeś jeszcze,ale przy gazie to coś mi się wydaje chyba częściej się wymienia?
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Poliestrowe lepiej filtrują, ale czasami odbija się to spadkiem ciśnienia. Bibułowe wystarczą, ale trzeba wyrobić sobie nawyk wymiany np. razem z olejem... co 10-15k km.blackstr8 pisze: czy różnica wkładu przekłada się w jakiś sposób na jakość czy nie ma to najmniejszego znaczenia?
Lepsze, co ok. 50k km, jakieś tańsze co 30k kmblackstr8 pisze:a te świece co ile mniej więcej ?
Jeśli są ok, to nie ma co ruszać... a można je łatwo sprawdzić. Odpal auto w zupełnej ciemności, otwórz maskę i pryśnij na kable wodą z atomizera, żeby zrobić mgiełkę, jeśli iskra przeskakuje i robi się "choinka" to do wymiany, w przeciwnym razie ok.blackstr8 pisze:przewody wysokiego napięcia tez wymieniać co ileś tys czy aż coś zacznie się dziać?
Gdyby już trzeba było wymienić, to tylko BERU, BREMI (ok 450zł kpl do V6)
Pozdrawiam...
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Zgadza się... ale na początek, podałem najprostszy sposób, który każdy może ogarnąć. Jeśli kolega posiada multimetr i potrafi się nim posłużyć, to sprawdzenie rezystancji wskazane.mrporpoise pisze:yaszczur, Podany przez ciebie przykład, to tylko takie chałupnicze sprawdzenie izolacji. Przewody WN należy jeszcze sprawdzić dobrym omomierzem, czy nie mają już zbyt dużej rezystancji.
Pozdrawiam...