Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Jaki Filtr do gazu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Jaki Filtr do gazu

Post autor: blackstr8 » 04 lut 2015, 00:11

witam..pytanko,mogą bądź różnią się czymś filtr do gazu za paręnaście złoty od tego firmowego(niby) BRC (przynajmniej naklejka) i drugie,do gazu jest ten jeden czy gdzieś jeszcze jakiś?
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 04 lut 2015, 00:22

blackstr8 pisze:witam..pytanko,mogą bądź różnią się czymś filtr do gazu za paręnaście złoty od tego firmowego(niby) BRC (przynajmniej naklejka)
Tańsze często mają bibułowe wkłady, droższe poliestrowe... Jeśli pilnuje się częstych wymian, spokojnie można zakładać tańsze.
blackstr8 pisze:i drugie,do gazu jest ten jeden czy gdzieś jeszcze jakiś?
Dwa filtry, fazy ciekłej i lotnej.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 04 lut 2015, 19:27

a czy różnica wkładu przekłada się w jakiś sposób na jakość czy nie ma to najmniejszego znaczenia? dwa,fazy ciekłej gdzie szukać i jak on mniej więcej wygląda? myślałem ze drugi siedzi tam pod czerwona kopułka ale widzę u wujka google ze to elektro zawór <rotfl> ..i tak wogole to zabierając się za to samemu trzeba na coś zwrócić uwagę,coś gdzieś zakręcać i tp.? może głupie pytanie no ale pytam bo się nie znam,rozbierałem już samochód wzdłuż i wszerz z silnikiem włącznie ale do gazu się jeszcze nie dotykałem :)
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 04 lut 2015, 19:36

Zakręcić gaz koło zbiornika, włączyć silnik żeby wypalić resztkę gazu z przewodów. Jak silnik chodzący na gazie zgaśnie można wymieniać filtry.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 04 lut 2015, 19:59

Jeżeli to pierwsza wymiana po zakupie auta to lepiej pojedź do jakiegoś gazownika, niech sprawdzi Ci szczelność instalacji i wszystko wystroi żebyś wiedział co tam się dzieje.
Ja też ostatnio chciałem sam wymieniać filtry w nowym aucie, ale jednak pojechałem do gazownika i okazało się, że jeden z filtrów jest u mnie tak umieszczony, że samemu ciężko by mi było do niego dojść, a przy okazji okazało się, że muszę wymienić jeden przewód, bo był nieszczelny.

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 04 lut 2015, 20:33

A gdzie tam pierwsza,już nawet butla zmieniana w tamtym roku bo ktoś albo chciał zaoszczędzić albo dla baby starsza wcisnął,wiec miałem trochę zdziwko na przeglądzie jak wiedziałem że instalacji jeszcze 3lat do 10chy brakuje a gość mi mówi ze butla do wymiany ;) no ale po wymianie instalka byla sprawdzana,filtry już chyba nie koniecznie,ogólnie to już nie pamiętam ale chyba z 2-3 lata temu były mieniane,wiec pora w końcu samemu wziąć się za wymianę i pilnowanie tego wszystkiego żeby grało :)

[ Dodano: 2015-02-04, 20:33 ]
aha i jeszcze jedno przy okazji,świece co ile się wymienia,kumpel mechanior mi mówił jak chciałem sprawdzić czy wszystkie ok ze daj se spokój,dwa lata temu wymieniałeś a 60tys nie zrobiłeś jeszcze,ale przy gazie to coś mi się wydaje chyba częściej się wymienia?
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 04 lut 2015, 21:43

Przy gazie filtr fazy lotnej wymienia się co 15tys, a fazy ciekłej chyba co 30tys, więc jeżeli nie wymieniałeś ze 2-3 lata to na 100% kwalifikują się do wymiany. :D

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 04 lut 2015, 22:51

No to pocieszył hehe a te świece co ile mniej więcej ? przewody wysokiego napięcia tez wymieniać co ileś tys czy aż coś zacznie się dziać? ;)
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lut 2015, 01:34

blackstr8 pisze: czy różnica wkładu przekłada się w jakiś sposób na jakość czy nie ma to najmniejszego znaczenia?
Poliestrowe lepiej filtrują, ale czasami odbija się to spadkiem ciśnienia. Bibułowe wystarczą, ale trzeba wyrobić sobie nawyk wymiany np. razem z olejem... co 10-15k km.
blackstr8 pisze:a te świece co ile mniej więcej ?
Lepsze, co ok. 50k km, jakieś tańsze co 30k km
blackstr8 pisze:przewody wysokiego napięcia tez wymieniać co ileś tys czy aż coś zacznie się dziać?
Jeśli są ok, to nie ma co ruszać... a można je łatwo sprawdzić. Odpal auto w zupełnej ciemności, otwórz maskę i pryśnij na kable wodą z atomizera, żeby zrobić mgiełkę, jeśli iskra przeskakuje i robi się "choinka" to do wymiany, w przeciwnym razie ok.

Gdyby już trzeba było wymienić, to tylko BERU, BREMI (ok 450zł kpl do V6)
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
blackstr8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:45
Lokalizacja: podlasie/Biały

Post autor: blackstr8 » 05 lut 2015, 06:31

OK dzięki o taka odpowiedz mi właśnie chodziło..punkt ode mnie.pozdro temat do zamknięcia
Nigdy nie wymuszaj pierwszeństwa, ani nie zajeżdżaj drogi starszemu samochodowi. Tamten gość prawdopodobnie nie ma nic do stracenia.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 05 lut 2015, 10:07

yaszczur, Podany przez ciebie przykład, to tylko takie chałupnicze sprawdzenie izolacji. Przewody WN należy jeszcze sprawdzić dobrym omomierzem, czy nie mają już zbyt dużej rezystancji.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 05 lut 2015, 10:35

mrporpoise pisze:yaszczur, Podany przez ciebie przykład, to tylko takie chałupnicze sprawdzenie izolacji. Przewody WN należy jeszcze sprawdzić dobrym omomierzem, czy nie mają już zbyt dużej rezystancji.
Zgadza się... ale na początek, podałem najprostszy sposób, który każdy może ogarnąć. Jeśli kolega posiada multimetr i potrafi się nim posłużyć, to sprawdzenie rezystancji wskazane.
Pozdrawiam...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl