A6 C5 - Wymiana licznika bez FIS na pełny FIS - przedlift
Witam, mam a6 c5 1.9tdi 99r tylko że anglika. Auto najprawdopodobniej będzie przekładane i rejestrowane w Polsce. U siebie w ogóle nie mam fisa, nawet 1/2. Teraz z tego co zrozumiałem, jak wsadzę od np. 2.5 tdi to wejdzie bez problemu, nie trzeba przekodowywać wsadu tak? Od benzyny już będzie trzeba przekodować wsad tak? Teraz następne pytanie, czy idzie jakoś w domu odczytać pin z nowego licznika?
Licznik kupiłbym w Polsce od angola i kupił tarcze.
Ew. zapytam odrazu, czy ciężko jest wymienić tarczę w takim liczniku? Czy jest problem z włożeniem wskazówek spowrotem, i czy trzeba je włożyć w dokładnie tym samym miejscu jak były?
Pozdrawiam.
Licznik kupiłbym w Polsce od angola i kupił tarcze.
Ew. zapytam odrazu, czy ciężko jest wymienić tarczę w takim liczniku? Czy jest problem z włożeniem wskazówek spowrotem, i czy trzeba je włożyć w dokładnie tym samym miejscu jak były?
Pozdrawiam.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
PIN odczytasz VAG EEprom Programmer'em i zwykłem kabelkiem do VAGa - jeśli to VDO.
Licznik rozebrać łatwo. Tarcze wymienić też. Wskazówki najlepiej ciągnąc do góry i kręcić przeciwnie do ruchu zegara, czyli w lewo. Jak zakładasz i ustawiasz to też w lewo. Najlepiej ustawiać na podłączonym zasilaniu i wtedy przesunąć je w pozycję 0.
Licznik rozebrać łatwo. Tarcze wymienić też. Wskazówki najlepiej ciągnąc do góry i kręcić przeciwnie do ruchu zegara, czyli w lewo. Jak zakładasz i ustawiasz to też w lewo. Najlepiej ustawiać na podłączonym zasilaniu i wtedy przesunąć je w pozycję 0.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 04 wrz 2010, 10:30
- Lokalizacja: WROCłAW, dolnośląskie
Witam.
Czy jest możliwość sprawdzenia prawidłowego podłączenia wiązki do licznika jeszcze przed programowaniem immo. Pan od liczników powiedział że gdy auto odpalę na starym liczniku można przepiąć nowy licznik i sprawdzić czy np: pokazuje prawidłowo spalanie, temperaturę, poziom paliwa (w moim przypadku zakładam licznik od A4 także paliwo podobno pokazuje odwrotnie)itp.
Czy jest możliwość sprawdzenia prawidłowego podłączenia wiązki do licznika jeszcze przed programowaniem immo. Pan od liczników powiedział że gdy auto odpalę na starym liczniku można przepiąć nowy licznik i sprawdzić czy np: pokazuje prawidłowo spalanie, temperaturę, poziom paliwa (w moim przypadku zakładam licznik od A4 także paliwo podobno pokazuje odwrotnie)itp.
OK. Zegary udało mi się wymienić na vdo. Odczytałem pin, zakodowałem kluczyk odpala i wszytstko tralalala. Ale zostały mi 2 sprawy. Po 1 licznik jest od anglika i przywitał mnie napis Miles.. co zrobic zeby było km? Po 2 mam 186400km przebiegu oryginalnego a na liczniku mam tym nowym 172xxx a chciałbym zeby było tyle ile na starym jak to ogarnąc?
A i prawa strona tarczy kilometrów nie swieci, są tam jakies żarówki czy cos, moze jakas sie spaliła, moge przełożyc ze starego ale nie wiem czego sie spodziewac po otworzeniu licznika trzeba bedzie lutować?
A i prawa strona tarczy kilometrów nie swieci, są tam jakies żarówki czy cos, moze jakas sie spaliła, moge przełożyc ze starego ale nie wiem czego sie spodziewac po otworzeniu licznika trzeba bedzie lutować?
Temat znaleziony ale o kodowaniu z uk na eu nic tam nie widze. Jutro wsadze stary licznik i z niego zczytam kodowanie i wpisze w ten co mam teraz. Zobaczymy czy coś da. Co do przebiegu kazdy pisze ze się da ale nikt nie pisze jak.. mam Vag Comm 1.4china i nim odczytałęm kod pin immo. Ale jak tym cos przekodowac to nie wiem. Mam też vag com 311 i tam kodowałem kluczyk.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Jakich jeszcze podpowiedzi się spodziewasz?
Ściągnij z sieci vag eeprom programmer 1.19 używa się go z tym kablem co Vag-a - klikasz read eeprom , zmieniasz kilometry w okienku i klikasz set kilometer - żadnej filozofii w tym nie ma
A licznik VDO bez Fis czy z Fisem nie powinno być różnicy.
A co do kilomery/mile - tak , po zmianie kodowania zmienia się to - sprawdzone na dwóch licznikach - proponuje spróbować nic się nie zepsuje
Twoje kodowanie to - 00042 lub 00142

Ściągnij z sieci vag eeprom programmer 1.19 używa się go z tym kablem co Vag-a - klikasz read eeprom , zmieniasz kilometry w okienku i klikasz set kilometer - żadnej filozofii w tym nie ma
A licznik VDO bez Fis czy z Fisem nie powinno być różnicy.
A co do kilomery/mile - tak , po zmianie kodowania zmienia się to - sprawdzone na dwóch licznikach - proponuje spróbować nic się nie zepsuje
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Twoje kodowanie to - 00042 lub 00142