Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Problemy po swapie silnika z 2.5 na 1.9 TDI

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Problemy po swapie silnika z 2.5 na 1.9 TDI

Post autor: alankedzior » 02 lut 2015, 09:51

Witam jak w temacie po przekładce silnika z 2.5 TDI [AFB] na 1.9 TDI [AVF]
mam problem z spalaniem na Fisie, licznik został stary. Spalanie wcześcniej pokazywało śmieszne liczby 3.4 L/100 km zasięg też był źle obliczany. Teraz ok 2 miesiacach spalanie chwilowe wogołe nie jest pokazywane, średnie zmieniło się z 0.7L na 0.5. Zasięg przekłamuje. Obrotmoierz działa bez zarzutów.

Błedy, które zostały po przekładce już gdzieś na forum je wklejałem, ale w tym temacie też mogą się przydać:


Control Module Part Number: 038 906 019 GS

Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1525

Software Coding: 00005

Work Shop Code: WSC 05314

4 Faults Found:

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-10 - - - Intermittent

18043 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1635 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent

18044 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1636 - 35-00 - Please Register/Activate

16687 - Cylinder 3 Misfire Detected

P0303 - 35-10 - - - Intermittent

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 lut 2015, 23:08

Przekoduj sterownik na 00002 i zobacz czy mniej błędów nie wyskoczy , bo tego 18058 raczej się pozbędziesz bez nowego licznika z CAN

Kodowanie AVF w A6 C5:
00001 - Automatic gearbox
00002 - Manual gearbox/FWD
00003 - Manual gearbox/4WD with ESP
00006 - Manual gearbox/4WD without ESP

Sygnał spalania to żółty kabel - w ECU AVF jest w pinie 28 ( potem w pinie 10 brązowej kostce w skrzynce ECU ) , jeśli masz licznik z analogowym zegarkiem to sygnał spalania idzie na pin 1 czerwonej kostki.

Sprawdziłem schematy AFB - i tam sygnał spalania szedł przez brązową kostkę pin 3 - czyli przewód z licznika z czerwonej kostki musi być od strony deski w skrzynce ECU

Wynika z tego że musisz przepiąć piny w brązowej kostce :)

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 03 lut 2015, 07:28

Dzięki za info. Dziś postaram się to "przepikać" i ewentualnie przepiąć :) Jesteś w stanie podesłać schemat na email ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lut 2015, 08:20

daj mail na PW i napisz co Ci potrzebne

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 03 lut 2015, 11:11

Komputer ECU mam z końcówką EH ze względu na to, że pompki są zmienione na AR soft jest zgrany z sterownika GS Software Coding 00005 tak ustawił gość, który storił mapy.

00005 wynika, że obecnie mam 4x4, Manual z ESP

a powinienem mieć 00002 - manual FWD jak kolega bendzij słusznie zauważył.

Czy taka zmiana nie wpływa na mapy i pogorszenie pracy silnika czy wręcz poprawnie może coś się zmienić na gorsze lub lepsze.

Co do kostek w skrzynce z ECU mam kostki białą, brążową, czerwoną, beżową i czarna ale są one 8 pinowe. Czekam na schemat.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lut 2015, 22:46

Skoro jakiś magik to ustawiał to widocznie tak musi być , zmiana może spowodować np. brak błędów w sterowniku bo nie będzie szukał innych sterowników

Co do kostek to nie wiem , wg schematów i Etki sa 10 pinowe -
tak to powinno wygladać:
Obrazek
Obrazek

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 17 mar 2015, 20:41

bendzji pisze:
Sygnał spalania to żółty kabel - w ECU AVF jest w pinie 28 ( potem w pinie 10 brązowej kostce w skrzynce ECU ) , jeśli masz licznik z analogowym zegarkiem to sygnał spalania idzie na pin 1 czerwonej kostki.

Sprawdziłem schematy AFB - i tam sygnał spalania szedł przez brązową kostkę pin 3 - czyli przewód z licznika z czerwonej kostki musi być od strony deski w skrzynce ECU

Wynika z tego że musisz przepiąć piny w brązowej kostce :)
Dziś sprawdziłem wiązke, przewód został już przepięty przy przekładce wina musi leżeć po stronie licznika obecnie wiązka wygląda tak jak pisałeś żółty przewód pin 28 ECU > 10 Pin brązowej kostki na podszybiu > 1 pin czerwonej kostki licznika.

Chyba, że brakuje jakiegoś kodowanie licznika ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 17 mar 2015, 23:55

A jakie masz kodowanie licznika? na pewno musisz zmienić końcówkę z xxx60 na xxx40

alankedzior
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
Lokalizacja: Jarocin

Post autor: alankedzior » 18 mar 2015, 07:40

Obrotomierz jest już ok :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 18 mar 2015, 08:29

a spalanie? Jeśli nie działa można tylko domniemywać że brakuje jakiegoś sygnału do licznika jeszcze - w dawcy z 1.9TDI komunikacja między ECU a zegarami była po CAN , u ciebie wszystko po analogu no i takiej konfiguracji jak ty teraz masz nie było i np. soft licznika może nie obsługiwać sygnału spalania ze sterownika AVF , w chwili wolnego czasu sprawdzę po schematach

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja