Problemy po swapie silnika z 2.5 na 1.9 TDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
- Lokalizacja: Jarocin
Problemy po swapie silnika z 2.5 na 1.9 TDI
Witam jak w temacie po przekładce silnika z 2.5 TDI [AFB] na 1.9 TDI [AVF]
mam problem z spalaniem na Fisie, licznik został stary. Spalanie wcześcniej pokazywało śmieszne liczby 3.4 L/100 km zasięg też był źle obliczany. Teraz ok 2 miesiacach spalanie chwilowe wogołe nie jest pokazywane, średnie zmieniło się z 0.7L na 0.5. Zasięg przekłamuje. Obrotmoierz działa bez zarzutów.
Błedy, które zostały po przekładce już gdzieś na forum je wklejałem, ale w tym temacie też mogą się przydać:
Control Module Part Number: 038 906 019 GS
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1525
Software Coding: 00005
Work Shop Code: WSC 05314
4 Faults Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
18043 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1635 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18044 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1636 - 35-00 - Please Register/Activate
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
mam problem z spalaniem na Fisie, licznik został stary. Spalanie wcześcniej pokazywało śmieszne liczby 3.4 L/100 km zasięg też był źle obliczany. Teraz ok 2 miesiacach spalanie chwilowe wogołe nie jest pokazywane, średnie zmieniło się z 0.7L na 0.5. Zasięg przekłamuje. Obrotmoierz działa bez zarzutów.
Błedy, które zostały po przekładce już gdzieś na forum je wklejałem, ale w tym temacie też mogą się przydać:
Control Module Part Number: 038 906 019 GS
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000SG 1525
Software Coding: 00005
Work Shop Code: WSC 05314
4 Faults Found:
18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster
P1650 - 35-10 - - - Intermittent
18043 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1635 - 35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
18044 - Shareware Version. To Decode all DTCs
P1636 - 35-00 - Please Register/Activate
16687 - Cylinder 3 Misfire Detected
P0303 - 35-10 - - - Intermittent
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Przekoduj sterownik na 00002 i zobacz czy mniej błędów nie wyskoczy , bo tego 18058 raczej się pozbędziesz bez nowego licznika z CAN
Kodowanie AVF w A6 C5:
00001 - Automatic gearbox
00002 - Manual gearbox/FWD
00003 - Manual gearbox/4WD with ESP
00006 - Manual gearbox/4WD without ESP
Sygnał spalania to żółty kabel - w ECU AVF jest w pinie 28 ( potem w pinie 10 brązowej kostce w skrzynce ECU ) , jeśli masz licznik z analogowym zegarkiem to sygnał spalania idzie na pin 1 czerwonej kostki.
Sprawdziłem schematy AFB - i tam sygnał spalania szedł przez brązową kostkę pin 3 - czyli przewód z licznika z czerwonej kostki musi być od strony deski w skrzynce ECU
Wynika z tego że musisz przepiąć piny w brązowej kostce
Kodowanie AVF w A6 C5:
00001 - Automatic gearbox
00002 - Manual gearbox/FWD
00003 - Manual gearbox/4WD with ESP
00006 - Manual gearbox/4WD without ESP
Sygnał spalania to żółty kabel - w ECU AVF jest w pinie 28 ( potem w pinie 10 brązowej kostce w skrzynce ECU ) , jeśli masz licznik z analogowym zegarkiem to sygnał spalania idzie na pin 1 czerwonej kostki.
Sprawdziłem schematy AFB - i tam sygnał spalania szedł przez brązową kostkę pin 3 - czyli przewód z licznika z czerwonej kostki musi być od strony deski w skrzynce ECU
Wynika z tego że musisz przepiąć piny w brązowej kostce

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
- Lokalizacja: Jarocin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
- Lokalizacja: Jarocin
Komputer ECU mam z końcówką EH ze względu na to, że pompki są zmienione na AR soft jest zgrany z sterownika GS Software Coding 00005 tak ustawił gość, który storił mapy.
00005 wynika, że obecnie mam 4x4, Manual z ESP
a powinienem mieć 00002 - manual FWD jak kolega bendzij słusznie zauważył.
Czy taka zmiana nie wpływa na mapy i pogorszenie pracy silnika czy wręcz poprawnie może coś się zmienić na gorsze lub lepsze.
Co do kostek w skrzynce z ECU mam kostki białą, brążową, czerwoną, beżową i czarna ale są one 8 pinowe. Czekam na schemat.
00005 wynika, że obecnie mam 4x4, Manual z ESP
a powinienem mieć 00002 - manual FWD jak kolega bendzij słusznie zauważył.
Czy taka zmiana nie wpływa na mapy i pogorszenie pracy silnika czy wręcz poprawnie może coś się zmienić na gorsze lub lepsze.
Co do kostek w skrzynce z ECU mam kostki białą, brążową, czerwoną, beżową i czarna ale są one 8 pinowe. Czekam na schemat.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
- Lokalizacja: Jarocin
Dziś sprawdziłem wiązke, przewód został już przepięty przy przekładce wina musi leżeć po stronie licznika obecnie wiązka wygląda tak jak pisałeś żółty przewód pin 28 ECU > 10 Pin brązowej kostki na podszybiu > 1 pin czerwonej kostki licznika.bendzji pisze:
Sygnał spalania to żółty kabel - w ECU AVF jest w pinie 28 ( potem w pinie 10 brązowej kostce w skrzynce ECU ) , jeśli masz licznik z analogowym zegarkiem to sygnał spalania idzie na pin 1 czerwonej kostki.
Sprawdziłem schematy AFB - i tam sygnał spalania szedł przez brązową kostkę pin 3 - czyli przewód z licznika z czerwonej kostki musi być od strony deski w skrzynce ECU
Wynika z tego że musisz przepiąć piny w brązowej kostce
Chyba, że brakuje jakiegoś kodowanie licznika ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lut 2013, 21:02
- Lokalizacja: Jarocin
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
a spalanie? Jeśli nie działa można tylko domniemywać że brakuje jakiegoś sygnału do licznika jeszcze - w dawcy z 1.9TDI komunikacja między ECU a zegarami była po CAN , u ciebie wszystko po analogu no i takiej konfiguracji jak ty teraz masz nie było i np. soft licznika może nie obsługiwać sygnału spalania ze sterownika AVF , w chwili wolnego czasu sprawdzę po schematach