Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Co wybrać 3,0 czy1,8t

Silniki benzynowe
zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Co wybrać 3,0 czy1,8t

Post autor: zen8000 » 20 sty 2015, 23:36

Witam koledzy. Przymierzam się do wymiany mojej a4 na coś młodszego jestem zadowolony z v6 ale nowe auto będę brał na kredyt. Więc najbardziej interesuje mnie awaryjność tych motorów bo serce mówi v6 a rozum r4 moc jaka by mnie zadowalała to ok 180 km oczywiście w quattro i manualu.

Mój obecny silnik miał trochę problemów głównie wycieki oleju i napinacze rozrządu ale od 3 miesięcy jest ok auto jest dynamiczne i ten dźwięk. Spalanie raczej nie przeraża martwią mnie tylko koszty części napraw itd w 2,4 już wiem czego się spodziewać a 3,0 to moje marzenie tylko strach co będzie gdy coś padnie. 1,8 wiadomo mniejszy lepsza dostępność części i fachowej wiedzy ale co 6 garów to nie 4 może ktoś mi pomoże co wybrać czego się spodziewać po v6 bo podobno to całkowicie inna jednostka niż 2,4. Byłem już przekonany do zakupu b7 z 2,0 turbo ale na szczęście poczytałem że potrzebują remontu nie żadko po przejechaniu juz 100 000 km
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 20 sty 2015, 23:44

a co 8 garków to nie 6:P
każde z tych aut ma swoje plusy i minusy a w eksploatacji wyglądają podobnie. co do 2.0 Tfsi ludzie po prostu nie dbają o te auta i dlatego tak szwankują a wystarczy zmienić przy wymianie oleju popychacz regulatora ciśnienia paliwa...
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 21 sty 2015, 00:44

Według mnie - 2.7 BiT albo V8 ;)

Ja wiem że 1.8T fajnie też daje ale... V-ki mają fajnie rozłożony moment obrotowy. V8 i 2.7 też jest sporo, więc i części nie przerażają :)

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 21 sty 2015, 05:49

Co ma popychacz pompy do zacierajacych się silników przy 100 000 km miałem okazję kupić do naprawy a4 b7 po lekkim dzwonie z tym silnikiem przebieg 114000 i co teraz ryzyk fizyk wydech czarny od spalin delikatnie dymka puścił ale brak możliwości przejechania się bo chłodnica nieszczelna chodził kilka sekund i tyle. Spalanie fajne osiągi super ale czy wart ryzyka wymiany pierścieni czy nawet tłokow i tulei. Wiem ze v8 to bajka ale jak narazie biorę pod uwagę tylko te dwa motory nie jestem aż tak zamożny te 3,0 to już i tak na granicy moich zarobków tzn nada się jeśli nie będę musiał wydawać zbytnio na naprawy sięgające 1500 4000 jednorazowo co do bi turbo nie ma ich w a4 b6

[ Dodano: 2015-01-21, 01:19 ]
Na temat zalet v wiem dużo bo sam użytkuje chodzi mi głównie o 3,0 jest wart ryzyka czy nie jest gorszy od 2,4 i jeśli się nada to jakiego szukać

Znalazłem fajne 1.8t za 23900zl a4 b6Q 150 000 przebieg ponoć u dokumentowany po wymianie rozrządu s line ciekawa propozycja.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 07:04 przez zen8000, łącznie zmieniany 1 raz.
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 21 sty 2015, 05:52

zen8000, po pierwsze

_link


Po drugie

Szukasz a4 czy a6? Bo a6 w 1.8t ciezko bedzie znalezc cos fajnego w Q ale nie mniej jednak polecam ci ten silnik jesli boisz sie kosztow eksploatacji

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 21 sty 2015, 06:56

A4 B6
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

Siwy981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 31 sty 2012, 16:12
Lokalizacja: biała podl

Post autor: Siwy981 » 21 sty 2015, 07:15

Witam mogę się wypowiedzieć na temat 1,8T AEB latałem 4 lata w silniku wymieniłem tylko pompę oleju przebieg ok.300000 km dorzuciłem kucy do 200 i polecam 1,8T. 3,0 nie miałem ale miałem 2,7 BITURBO ALLROAD ARE 250KM też polecam coś wspaniałego tylko że miałem ją krótko więc o kosztach nic nie powiem bo nic mi nie padło.

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 21 sty 2015, 12:44

jeśli a4 to brał bym 1.8t nie jest wadliwy a rozwojowy zawsze jak brakuje mocy zawsze można coś dorzucić :)
a co do 2.0 tfsi to ten popychacz jak się utrze to rozwala wałek ssący a czasem robi dużo większe straty zapychając jakiś kanał olejowy itp. generalnie trzeba dbać o te silniki a niestety mało kto to robi i mało o nich wiadomo
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

zen8000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
Imię: Michał
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przyprostynia

Post autor: zen8000 » 21 sty 2015, 20:58

Znalazłem ciekawą ofertę o to wlepka z bagażnika

[ Dodano: 2015-01-21, 20:58 ]
Wlepka
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 214
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 23 sty 2015, 13:17

Spośród tych dwóch silników wybrałbym chyba 1,8t. Mój koleszka miał B6 z tym silnikiem a brejdak ma B5 jeden i drugi nie narzekają. Jedynie co wymieniali w silniku to czujnik temperatury płynu chłodniczego (G62). Wiadomo 3.0 wiecej mocy i V6 ale 1,8t dobrze znosi modyfikacje więc zawsze można podnieść moc. Za to w 3.0 lubi puszczać uszczelka pod głowicą.

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 23 sty 2015, 17:41

dokładnie 1.8t jest bardzo rozwojowym silnikiem sofcik i jest 200Ps a jak mało mała zmiana turbo i wtrysków korekta mapy i jest pod 250 a jak mało to można jeszcze i jeszcze i jeszcze bo te silniki są praktycznie niezniszczalne.
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

bajabaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: bajabaj » 23 sty 2015, 18:33

Z silnikiem 3.0 jest problem że miał on jakąś wadę i potrafił wymagać naprawy/wymiany przed
200 000 km . Najlepiej o nim poczytać , jest trochę użytkowników na forum. Poza tym ten 3.0 jest sporo cięższy od 1.8 T , z czego wynika że osiągi nie są aż tak dużo lepsze. Wiadomo że V - ka to jest to i osobiście ciężko by było dokonać innego wyboru tylko trzeba liczyć się z większymi kosztami , ale 1.8 też ma osprzęt który przecież za darmo nie jest.

[ Dodano: 2015-01-23, 18:33 ]
Co do spalania to większej różnicy nie będzie , podam przykład na podstawie diesli.
Mam 2.5 v6 tdi o mocy 163 km w A6 automat i mam spalanie tylko około 0.5 litra większe niż w sharanie 1.9 tdi 150 km manual moment obrotowy w obydwu 310 NM. Waga obydwu aut podobna , kierowca i warunki drogowe te same ,a przyjemność z jazdy na korzyść V -ki .

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 23 sty 2015, 20:19

ale zapominasz ze sharan ma wspolczynnik cw (opor powietrza) jak szafa z ikei a to jednak "delikatnie" wplywa na spalanie

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 23 sty 2015, 22:03

A ja powiem tak i pewnie nikogo nie zaskocze :-D 1.8t po programie wymiata ,spalanie nie źle wychodzi ,mi gazu jara 15l przy cenie na dziś 1.99 za litr to generalnie tania zabawa. <radocha>
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Lechoooo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
Imię: Lecho
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Lechoooo » 19 lut 2015, 22:22

Posiadam zdrowe 1.8t 150 KM w A6 C5 i powiem ze fajnie idzie :) jadąc samemu powyzej 3tys jest niezle ale mysle o programie :)

Przy okazji mam pytanie do tych co robili chipa w 1.8t , jaki mniej wiecej koszt i na co zwrócic uwage przed programem, tzn. co by nalezalo sprawdzic wymienic zeby zaraz po chipie nic nie walneło ?? Ile macie teraz KM i Nm ?? Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga