Co wybrać 3,0 czy1,8t
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przyprostynia
Co wybrać 3,0 czy1,8t
Witam koledzy. Przymierzam się do wymiany mojej a4 na coś młodszego jestem zadowolony z v6 ale nowe auto będę brał na kredyt. Więc najbardziej interesuje mnie awaryjność tych motorów bo serce mówi v6 a rozum r4 moc jaka by mnie zadowalała to ok 180 km oczywiście w quattro i manualu.
Mój obecny silnik miał trochę problemów głównie wycieki oleju i napinacze rozrządu ale od 3 miesięcy jest ok auto jest dynamiczne i ten dźwięk. Spalanie raczej nie przeraża martwią mnie tylko koszty części napraw itd w 2,4 już wiem czego się spodziewać a 3,0 to moje marzenie tylko strach co będzie gdy coś padnie. 1,8 wiadomo mniejszy lepsza dostępność części i fachowej wiedzy ale co 6 garów to nie 4 może ktoś mi pomoże co wybrać czego się spodziewać po v6 bo podobno to całkowicie inna jednostka niż 2,4. Byłem już przekonany do zakupu b7 z 2,0 turbo ale na szczęście poczytałem że potrzebują remontu nie żadko po przejechaniu juz 100 000 km
Mój obecny silnik miał trochę problemów głównie wycieki oleju i napinacze rozrządu ale od 3 miesięcy jest ok auto jest dynamiczne i ten dźwięk. Spalanie raczej nie przeraża martwią mnie tylko koszty części napraw itd w 2,4 już wiem czego się spodziewać a 3,0 to moje marzenie tylko strach co będzie gdy coś padnie. 1,8 wiadomo mniejszy lepsza dostępność części i fachowej wiedzy ale co 6 garów to nie 4 może ktoś mi pomoże co wybrać czego się spodziewać po v6 bo podobno to całkowicie inna jednostka niż 2,4. Byłem już przekonany do zakupu b7 z 2,0 turbo ale na szczęście poczytałem że potrzebują remontu nie żadko po przejechaniu juz 100 000 km
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF
a co 8 garków to nie 6:P
każde z tych aut ma swoje plusy i minusy a w eksploatacji wyglądają podobnie. co do 2.0 Tfsi ludzie po prostu nie dbają o te auta i dlatego tak szwankują a wystarczy zmienić przy wymianie oleju popychacz regulatora ciśnienia paliwa...
każde z tych aut ma swoje plusy i minusy a w eksploatacji wyglądają podobnie. co do 2.0 Tfsi ludzie po prostu nie dbają o te auta i dlatego tak szwankują a wystarczy zmienić przy wymianie oleju popychacz regulatora ciśnienia paliwa...
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przyprostynia
Co ma popychacz pompy do zacierajacych się silników przy 100 000 km miałem okazję kupić do naprawy a4 b7 po lekkim dzwonie z tym silnikiem przebieg 114000 i co teraz ryzyk fizyk wydech czarny od spalin delikatnie dymka puścił ale brak możliwości przejechania się bo chłodnica nieszczelna chodził kilka sekund i tyle. Spalanie fajne osiągi super ale czy wart ryzyka wymiany pierścieni czy nawet tłokow i tulei. Wiem ze v8 to bajka ale jak narazie biorę pod uwagę tylko te dwa motory nie jestem aż tak zamożny te 3,0 to już i tak na granicy moich zarobków tzn nada się jeśli nie będę musiał wydawać zbytnio na naprawy sięgające 1500 4000 jednorazowo co do bi turbo nie ma ich w a4 b6
[ Dodano: 2015-01-21, 01:19 ]
Na temat zalet v wiem dużo bo sam użytkuje chodzi mi głównie o 3,0 jest wart ryzyka czy nie jest gorszy od 2,4 i jeśli się nada to jakiego szukać
Znalazłem fajne 1.8t za 23900zl a4 b6Q 150 000 przebieg ponoć u dokumentowany po wymianie rozrządu s line ciekawa propozycja.
[ Dodano: 2015-01-21, 01:19 ]
Na temat zalet v wiem dużo bo sam użytkuje chodzi mi głównie o 3,0 jest wart ryzyka czy nie jest gorszy od 2,4 i jeśli się nada to jakiego szukać
Znalazłem fajne 1.8t za 23900zl a4 b6Q 150 000 przebieg ponoć u dokumentowany po wymianie rozrządu s line ciekawa propozycja.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2015, 07:04 przez zen8000, łącznie zmieniany 1 raz.
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Witam mogę się wypowiedzieć na temat 1,8T AEB latałem 4 lata w silniku wymieniłem tylko pompę oleju przebieg ok.300000 km dorzuciłem kucy do 200 i polecam 1,8T. 3,0 nie miałem ale miałem 2,7 BITURBO ALLROAD ARE 250KM też polecam coś wspaniałego tylko że miałem ją krótko więc o kosztach nic nie powiem bo nic mi nie padło.
jeśli a4 to brał bym 1.8t nie jest wadliwy a rozwojowy zawsze jak brakuje mocy zawsze można coś dorzucić
a co do 2.0 tfsi to ten popychacz jak się utrze to rozwala wałek ssący a czasem robi dużo większe straty zapychając jakiś kanał olejowy itp. generalnie trzeba dbać o te silniki a niestety mało kto to robi i mało o nich wiadomo
a co do 2.0 tfsi to ten popychacz jak się utrze to rozwala wałek ssący a czasem robi dużo większe straty zapychając jakiś kanał olejowy itp. generalnie trzeba dbać o te silniki a niestety mało kto to robi i mało o nich wiadomo
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
Spośród tych dwóch silników wybrałbym chyba 1,8t. Mój koleszka miał B6 z tym silnikiem a brejdak ma B5 jeden i drugi nie narzekają. Jedynie co wymieniali w silniku to czujnik temperatury płynu chłodniczego (G62). Wiadomo 3.0 wiecej mocy i V6 ale 1,8t dobrze znosi modyfikacje więc zawsze można podnieść moc. Za to w 3.0 lubi puszczać uszczelka pod głowicą.
dokładnie 1.8t jest bardzo rozwojowym silnikiem sofcik i jest 200Ps a jak mało mała zmiana turbo i wtrysków korekta mapy i jest pod 250 a jak mało to można jeszcze i jeszcze i jeszcze bo te silniki są praktycznie niezniszczalne.
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS
Z silnikiem 3.0 jest problem że miał on jakąś wadę i potrafił wymagać naprawy/wymiany przed
200 000 km . Najlepiej o nim poczytać , jest trochę użytkowników na forum. Poza tym ten 3.0 jest sporo cięższy od 1.8 T , z czego wynika że osiągi nie są aż tak dużo lepsze. Wiadomo że V - ka to jest to i osobiście ciężko by było dokonać innego wyboru tylko trzeba liczyć się z większymi kosztami , ale 1.8 też ma osprzęt który przecież za darmo nie jest.
[ Dodano: 2015-01-23, 18:33 ]
Co do spalania to większej różnicy nie będzie , podam przykład na podstawie diesli.
Mam 2.5 v6 tdi o mocy 163 km w A6 automat i mam spalanie tylko około 0.5 litra większe niż w sharanie 1.9 tdi 150 km manual moment obrotowy w obydwu 310 NM. Waga obydwu aut podobna , kierowca i warunki drogowe te same ,a przyjemność z jazdy na korzyść V -ki .
200 000 km . Najlepiej o nim poczytać , jest trochę użytkowników na forum. Poza tym ten 3.0 jest sporo cięższy od 1.8 T , z czego wynika że osiągi nie są aż tak dużo lepsze. Wiadomo że V - ka to jest to i osobiście ciężko by było dokonać innego wyboru tylko trzeba liczyć się z większymi kosztami , ale 1.8 też ma osprzęt który przecież za darmo nie jest.
[ Dodano: 2015-01-23, 18:33 ]
Co do spalania to większej różnicy nie będzie , podam przykład na podstawie diesli.
Mam 2.5 v6 tdi o mocy 163 km w A6 automat i mam spalanie tylko około 0.5 litra większe niż w sharanie 1.9 tdi 150 km manual moment obrotowy w obydwu 310 NM. Waga obydwu aut podobna , kierowca i warunki drogowe te same ,a przyjemność z jazdy na korzyść V -ki .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 03 lip 2014, 16:36
- Imię: Lecho
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Lokalizacja: Lubelskie
Posiadam zdrowe 1.8t 150 KM w A6 C5 i powiem ze fajnie idzie jadąc samemu powyzej 3tys jest niezle ale mysle o programie
Przy okazji mam pytanie do tych co robili chipa w 1.8t , jaki mniej wiecej koszt i na co zwrócic uwage przed programem, tzn. co by nalezalo sprawdzic wymienic zeby zaraz po chipie nic nie walneło Ile macie teraz KM i Nm Pozdrawiam
Przy okazji mam pytanie do tych co robili chipa w 1.8t , jaki mniej wiecej koszt i na co zwrócic uwage przed programem, tzn. co by nalezalo sprawdzic wymienic zeby zaraz po chipie nic nie walneło Ile macie teraz KM i Nm Pozdrawiam