Co wybrać 3,0 czy1,8t
3.0 nie jest złe tylko trzeba go odpowiednio serwisować i dbać. A mało jest ludzi którzy to ogarniaja. Jak myślisz nad 1.8t to już lepeij kup se dizla. ten silnik nadaje sie max do a3. Kolega miał 1.8 porobione na 250 km i wiecznie jakies problemy. Wybrałem 3.0 bo nie chce miec turbiny. odpalam i jade nie myslac o rozgrzewaniu. Na trasie w a6 spala 14 gazu wiec jest tanio.
Ja robiłem w grudniu program. Auto zdrowe. Niby seria wyszła 160 KM. Tuner zestroił niby na 196KM i 280 Nm, czyli ciut więcej jak 20% z serii.
Podejrzewam, że była zaniżona waga samochodu, dlatego też na wykresie wypluł tyle. Wydaje mi się że jest o 10 mniej, czyli jakieś 180-186 KM. W wakacje przy odpowiedniej temperaturze się okaże czy IC wyrabia.
Moment sprawdziłem na VAGU i faktycznie wypluwa 282 Nm. Po programie to całkiem inne auto .
Jak pojedziesz na program do porządnego tunera to ci powinien zrobić diagnostykę i dopiero po niej nowe mapy. Ja robiłem we Wrocławiu w Jetronic'u. Koszt ok 1600 zł z 2 pomiarami na hamowni + diagnostyka.
Wiem, że "gregor10" z Jasła zna się też na rzeczy.
Sprawne musisz mieć: turbo, katy,sondy, przepustnicę, DV(Jak ma więcej jak 5 lat to wymień koszt ok 160zł), sprzęgło.
Podejrzewam, że była zaniżona waga samochodu, dlatego też na wykresie wypluł tyle. Wydaje mi się że jest o 10 mniej, czyli jakieś 180-186 KM. W wakacje przy odpowiedniej temperaturze się okaże czy IC wyrabia.
Moment sprawdziłem na VAGU i faktycznie wypluwa 282 Nm. Po programie to całkiem inne auto .
Jak pojedziesz na program do porządnego tunera to ci powinien zrobić diagnostykę i dopiero po niej nowe mapy. Ja robiłem we Wrocławiu w Jetronic'u. Koszt ok 1600 zł z 2 pomiarami na hamowni + diagnostyka.
Wiem, że "gregor10" z Jasła zna się też na rzeczy.
Sprawne musisz mieć: turbo, katy,sondy, przepustnicę, DV(Jak ma więcej jak 5 lat to wymień koszt ok 160zł), sprzęgło.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Zależy czy hamownia stacjonarna czy drogowa np. Dynomet.krystek13 pisze:gregnb, co ma waga do tego ile mocy wypluwa?????????? Waga nie zmienia programu , tylko osiągi przyśpieszenia, Czy auto lżejsze czy cięższe to moc ma tą samą.
Na drogowej podajesz dokładnie masę auta + paliwo + waga kierowcy/pasażera, inaczej pomiar będzie oszukany.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 230
- Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
ernieball, przy hamowaniu na hamowni np.Dynomet podaje się wagę auta , kierowcy i inne pierdoly bo ten sprzęt może też mierzyć przyśpieszenia,i w tedy jak podasz zle dane to wyjdzie oszukany wynik przyśpieszeń.Waga samochodu nie ma wplywu na to ile koni samochód ma,odpowiada za to program,a hamownia mierzy moc za pomocą rolek obrotowych a nie za pomocą czujników nacisku.....
340KM i 500NM
Użytkowałem A6 1.8 T , 2.0 i teraz 3.0 q.
Wg mnie i 1.8 T i 3.0 q są bardzo fajne.
- 1.8 T to niższe koszty eksploatacji, osiągi są wystarczające do codziennego użytkowania. Spalanie b+g ok 11L a przy bucie do 15L. Instalacja STAG.
- 3.0 mocny i dynamiczny silnik, fajnie się zbiera "ze świateł" , bardzo fajny na trasy.
Większe koszty utrzymania (droższe tarcze itp), spalanie b+g trasa 14L miasto korki 18L.
W 3.0 Koszt instalacji ok 4 tys wiec trzeba trochę jeździc żeby się zwróciło.
Mi bardziej pasuje 3.0 jeżeli chodzi o jazde jednak przeliczając na $ 1.8T to rozsądniejsza opcja.
Pozdrowienia
Wg mnie i 1.8 T i 3.0 q są bardzo fajne.
- 1.8 T to niższe koszty eksploatacji, osiągi są wystarczające do codziennego użytkowania. Spalanie b+g ok 11L a przy bucie do 15L. Instalacja STAG.
- 3.0 mocny i dynamiczny silnik, fajnie się zbiera "ze świateł" , bardzo fajny na trasy.
Większe koszty utrzymania (droższe tarcze itp), spalanie b+g trasa 14L miasto korki 18L.
W 3.0 Koszt instalacji ok 4 tys wiec trzeba trochę jeździc żeby się zwróciło.
Mi bardziej pasuje 3.0 jeżeli chodzi o jazde jednak przeliczając na $ 1.8T to rozsądniejsza opcja.
Pozdrowienia
"Kolega kolegą, ale za wódke zapłac jak żeś wypił..."
Zdecydowanie Lubię to :DMetz pisze:Użytkowałem A6 1.8 T , 2.0 i teraz 3.0 q.
Wg mnie i 1.8 T i 3.0 q są bardzo fajne.
- 1.8 T to niższe koszty eksploatacji, osiągi są wystarczające do codziennego użytkowania. Spalanie b+g ok 11L a przy bucie do 15L. Instalacja STAG.
- 3.0 mocny i dynamiczny silnik, fajnie się zbiera "ze świateł" , bardzo fajny na trasy.
Większe koszty utrzymania (droższe tarcze itp), spalanie b+g trasa 14L miasto korki 18L.
W 3.0 Koszt instalacji ok 4 tys wiec trzeba trochę jeździc żeby się zwróciło.
Mi bardziej pasuje 3.0 jeżeli chodzi o jazde jednak przeliczając na $ 1.8T to rozsądniejsza opcja.
Pozdrowienia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 162
- Rejestracja: 08 sie 2010, 08:01
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Oj nawet nie wiesz jak się mylisz, masa auta jest kluczowa jeżeli chodzi o hamownię drogową.krystek13 pisze:ernieball, przy hamowaniu na hamowni np.Dynomet podaje się wagę auta , kierowcy i inne pierdoly bo ten sprzęt może też mierzyć przyśpieszenia,i w tedy jak podasz zle dane to wyjdzie oszukany wynik przyśpieszeń.Waga samochodu nie ma wplywu na to ile koni samochód ma,odpowiada za to program,a hamownia mierzy moc za pomocą rolek obrotowych a nie za pomocą czujników nacisku.....
Wszystko opiera się na fizyce (masa, czas, droga itp...).
Pogadaj z ludźmi którzy używają takich hamowni bo trochę niedoinformowany jesteś.
Ale temat nie o tym, koniec OT.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 55
- Rejestracja: 08 mar 2015, 13:47
- Imię: Wojtek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Moje spostrzeżenia - jeśli jeździsz spokojnie i tylko od czasu do czasu depniesz ostrzej to weź 1.8T, zaś podczas codziennej jazdy na max gazie bierz 3.0... Wiadomo, ze mniej przesilone są te większe silniki - mniej dzieciarni stać na ciągłe dolewanie do baku oraz na części do nich. Do 1.8T przemawiają tańsze części i lekka eknomia spalania, nieznaczna lecz zawsze jakaś oraz poszanowanie turbiny - nigdy nie odgadniesz kto, jak ją szanował.
Audi (1,8T) to moje 3autko, które kupiłem i z początku moc powalała, jak tofajnie jedzie, jak można szybko się rozbujać, a teraz wiem, że to jest jednak wciąż za mała moc podjąłbym się na Twoim miejscu kupna 3.0 z pewnego źródła. Wybór należy do Ciebie.
Audi (1,8T) to moje 3autko, które kupiłem i z początku moc powalała, jak tofajnie jedzie, jak można szybko się rozbujać, a teraz wiem, że to jest jednak wciąż za mała moc podjąłbym się na Twoim miejscu kupna 3.0 z pewnego źródła. Wybór należy do Ciebie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 09 kwie 2014, 09:43
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Przyprostynia
sory tak się pochłonąłem nowym nabytkiem że zapomniałem o temacie... już od miesiąca stoi na podwórku 1,8T quattro S-line prawdziwy nie tylko ze znaczkiem na drzwiach... dzięx za porady przekalkulowałem i po moich perypetiach z v6-stką wybrałem mniejszy motor porównując 1,8 bardziej wciska w fotel pewnie też dzięki quattro. Plany są na 190-200km na razie tylko dojdę do porządku dziś auto u magika wymiana rozrządu oleju i te wszystkie badziewia + poduszki bo coś tak troszkę telepie na wolnych obrotach i podczas ruszania z jedynki tak jak by miał ciężko że aż trza troszkę gazu dać. Mam nadzieje że to nie dwumas i nie mogę się przyzwyczaić do tego niskiego i twardego zawieszenia obecnie przuciłem się na a4 klub wybaczcie zdradę ale tam jakoś tak lepiej się odnajduję
[ Dodano: 2015-03-13, 22:38 ]
aha i motorek to
bfb 163 km przydały by się jakieś wtryski 320cc prawy intercooler k03rs downpipe i tip dobry program i to lata
[ Dodano: 2015-03-13, 22:38 ]
aha i motorek to
bfb 163 km przydały by się jakieś wtryski 320cc prawy intercooler k03rs downpipe i tip dobry program i to lata
A4 2,4 v6 ALF / A6 C5 2,4 v6 ALF
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga